درمان گودی و سیاهی زیر چشم

درمان گودی و سیاهی زیر چشم

خانه / تازه های سلامت / درمان گودی و سیاهی زیر چشم

شاید شما هم جزء افرادی باشید که سیاهی زیر چشم تبدیل به یک موضوع آزار دهنده برای شما شده باشد و این امر ظاهرتان را تبدیل به یک فرد غمگین یا خسته کرده باشد.  گودی و سیاهی زیر چشم از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است.  پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس ترین پوست در بدن است، از همین رو تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است دچار تغییرات گسترده ای شود.

گودی و سیاهی زیر چشم در هر سنی می تواند علت های متفاوتی داشته باشد اما امروزه با پیشرفت تکنیک ها و تکنولوژی های علم زیبایی، راهکارهای بسیار خوبی برای پیشگیری یا حتی درمان گودی و سیاهی زیر چشم وجود دارد. البته باید توجه کنید که برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به نوع مشکل شما بهترین روش را انتخاب کند.

علل و درمان گودی و سیاهی زیر چشم

همانطور که اشاره کردیم دلایل به وجود آمدن سیاهی و گودی زیر چشم در هر فرد متنوع می باشد. ژنتیک یکی از مهمترین عوامل کبودی و تیرگی زیر چشم به شمار می رود.

از دیگر عوامل تیرگی و سیاهی زیر چشم میتوان به گودی زیر چشم اشاره کرد اگرچه تمامی افراد دارای گودی زیر چشم خود هستند اما بنا به دلایلی این گودی ممکن است عمیق تر باشد که باعث تیره تر نشان دادن این ناحیه میشود.

از دیگر دلایل شایع که سبب ایجاد گودی و سیاهی در زیر چشم ها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر شماهم دچار این مشکل هستید جای هیچ نگرانی نیست زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی، پزشکان و متخصصین پوست و زیبایی راهکارهایی متفاوت و موثری برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم به شکل ایمن و بدون نیاز به جراحی، ارائه می دهند.

 

پیشنهاد مطالعه : فرمدهی و زیبایی صورت با لیفت با نخ

مهم ترین علل گودی و سیاهی زیر چشم

درمان گودی و سیاهی زیر چشم

تزریق ژل هیالورونیک اسید یکی از بهترین راهکارها برای درمان گودی  و سیاهی زیر چشم است. ژل های هیالورونیک اسید علاوه بر خاصیت پر کنندگی و کاهش گودی زیر چشم به دلیل کلاژن سازی در روشن تر شدن و شادابی پوست هم تاثیر بسزایی دارد. اما باید توجه داشت که تزیق ژل زیر چشم با توجه به حساسیت بالای ناحیه چشم ها، حتما توسط پزشک معتبر زیبایی و با استفاده از برندهای استاندارد ژل انجام شود.

افرادی که از تزریق فیلر زیر چشم برای از بین بردن گودی و کبودی زیر چشمان خود استفاده می کنند، باید بدانند که ژل هیالورونیک اسید با تحریک کلاژنسازی میتواند تا حدی چین چروک های اطراف و زیر چشم را از بین ببرد.

اگر تیرگی و سیاهی زیر چشم به علت تغییر در رنگدانه های پوست این ناحیه باشد از دستگاه لیزر مدلایت میتوان برای درمان آن استفاده کرد.

دستگاه مدلایت ساخت کمپانی سایناشور آمریکا و دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، به عنوان استاندارد طلائی تکنولوژی کیوسوئیچ در سرتاسر دنیا شناخته می شود و اولین و تنها لیزر کیوسوئیچ فوتوآکوستیک دنیا است.

طی درمان گودی و سیاهی زیر چشم با لیزر مدلایت، انرژی با سطح بسیار بالا و به صورت متمرکز وارد بافت هدف شده و طی یک فرآیند لرزشی رنگدانه ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. این ذرات در لایه های پوست به عنوان سلول های مرده محسوب می شوند و توسط دیگر سلول به سمت سطح پوست هدایت شده و در فرآیند طبیعی دفع سلول های مرده ی پوستی، از بین می روند تا به راحتی از طریق بدن دفع شوند.

به واسطه این لرزش، کلاژن ها تحریک شده و شاهد جوانسازی نیز در سطح پوست خواهیم بود.

نخ های pdo، نخ های ظریف و ساده از جنس پلی دی اکسینان هستند که به عنوان بهترین راهکارهای درمان چروک و گودی زیر چشم به شمار میروند. این نخ ها به دلیل خاصیت کلاژن سازی که دارند علاوه بر درمان و از بین رفتن چروکهای دور چشم، نقش مهمی در پیشگیری از بروز علائم پیری اطراف چشم سدارند.

مزوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون عارضه است که طی آن مجموعه ای ویتامین ها،‌ آنزیم ها، هورمون ها، عصاره های گیاهی و داروهای روشن کننده طی چند جلسه و به صورت مستقیم به ناحیه تحت درمان یا همان پوست زیر چشم تزریق می شود که سبب تقویت بافت آن و تحریک ساخت کلاژن و الاستین می شود. در نتیجه مزوتراپی زیرچشم، پوست این ناحیه شاداب تر و روشن تر خواهد شد و این روش در درمان گودی و سیاهی زیر چشم بسیار موثر است.

مزوژل در واقع نوعی مزوتراپی است که به دلیل درصد بالای هیالورونیک اسید مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است. تفاوت مزوژل ها با ژل، عدم حجم‌دهی و فرم‌دهی به نواحی مختلف است.

مهم ترین مزیت مزوژل ها آبرسانی و هیدراته کردن عمقی پوست است. پس از تزریق مزوژل ها به زیر چشم فرآیند ترمیم آغاز میشود و پس از آن تاثیرات شگفت انگیزی از جمله رفع سیاهی، بهبود خطوط و چروک و جوانسازی اطراف چشم را به همراه خواهد داشت.

کربوکسی تراپی نام دستگاهی است که با تزریق گاز co2 باعث افزایش اکسیژن در خون و بهبود خونرسانی در بافت میشود. کربوکسی تراپی برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم روشی سریع، راحت، موثر و سرپایی می باشد. تزریق گاز کربن دی اکسید زیر پوست، جریان خون افزایش یافته و شبکه مویرگی تقویت شده و گردش خون برای زمان طولانی در بافت افزایش می یابد و باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، بهبود شبکه مویرگی پلک پایین، افزایش کلاژنسازی و رفع تیرگی زیر چشم میشود و به درمان گودی و سیاهی زیرچشم کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه : رفع نواقص بینی با لیفت با نخ

 

درمان گودی و سیاهی زیر چشم

درمان گودی و سیاهی زیر چشم در خانه

روش های درمان خانگی گودی زیر چشم بسیار متعدد هستند. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ اما بهتر است بدانید که این روش ها بیشتر در پیشگیری و درمان تیرگی و گودی خفیف زیر چشم کاربرد دارند.

استفاده از کرم های مخصوص دور چشم از سن 25 سالگی به منظور بازگرداندن طراوت پوست و جلوگیری از بروز علائم پیری در سنین پایین گزینه مناسبی می باشد. جهت انتخاب کرم مناسب پوست و نیازهای خود می توانید از پزشک متخصص کمک بگیرید.

کمبود ویتامین می تواند منجر به ایجاد تیرگی و گودی در زیر چشم شود و ظاهر پوست را خراب کند. غذاهایی با آهن و ویتامین سی بالا را مصرف کنید و همچنین ویتامین K فراموش نشود. همچنین غذاهای پر نمک می تواند منجر به ورم پوست اطراف چشم شود.

 

افرادی که سابقه ی وجود حلقه های سیاه در زیر چشمان خود نداشتند معمولا کمبود خواب و یا سپری کردن دوره های استرس زا دلیل ایجاد این تیرگی ها است. بنابراین بهتر است مدتی به دور از اضطراب و استرس دور بمانید و حدود ۸ ساعت خواب مفید در شب داشته باشید.

کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای، خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به انقباض مویرگ های پوست زیر چشم می شود. تانین و آنتی اکسیدانEGCGموجود در چای سبز هم ورم و تیرگی زیر پوست چشم را کاهش می دهد. کیسه های چای را مرطوب کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها بگذارید. این روش، یکی از بهترین درمان های خانگی رفع تورم و تیرگی اطراف چشم ها به شمار می رود.

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هایی همانند ویتامین سی و سایر مواد مغذی برای پوست است. سیب زمینی یک روشن کننده خانگی پوست است که در درمان گودی و سیاهی زیر چشم  موثر است و منجر به کاهش تیرگی ها و چروک های پوستی می شود.

برای بهره گیری از خواص آن کافی است یک سیب زمینی را رنده کنید تا عصاره اش خارج شود. سپس پد پنبه ای را در آن بخیسانید و روی ناحیه ی چشم ها قرار دهید، بعد از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. 

منجر به تنگ شدن رگ های خونی زیر چشم و کاهش تورم دور چشم می شود و به درمان گودی و سیاهی درو چشم کمک می کند. خیار دارای خواص آنتی اکسیدانی است و فلاونوئیدهایی مانند کوئرستین، اپیژنین، لوتئولین، و کمپفرول دارد که اثر رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند و تیرگی و پف اطراف چشم را از بین می برند. قرار دادن ورقه های خیار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اطراف چشم برای از بین بردن سیاهی های اطراف چشم مفید است.

زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و سالهای طولانی است که برای درمان بیماری ها و مشکلات پوستی و زخم ها از آن استفاده می شود. کورکومین موجود در زردچوبه یک نوع آنتی اکسیدان است که منجر به کاهش تیرگی اطراف چشم می شود و پوست را نرم و صاف می کند.

پودر زردچوبه را با آب آناناس ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. سپس مقداری از آن را در ناحیه ی تیرگی زیر چشم ها قرار دهید و بعد از ده دقیقه با پارچه ای مرطوب پوست خود را پاک کنید. این روش به درمان گودی و سیاهی زیر چشم کمک می کند.

روغن نارگیل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و روشی موثر برای روشن کردن و رفع سیاهی زیر چشم است. همچنین مرطوب می کند و در عین حال روشن می شود تا از چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم جلوگیری کند. روغن نارگیل را به ناحیه زیر چشم خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس صبح آن را بشویید.

بهترین روش درمان گودی و سیاهی زیر چشم

همانطور که اشاره کردیم سیاهی و گودی زیر چشم ممکن است علل متفاوتی داشته باشند در نتیجه درمان گودی و سیاهی زیر چشم مختلف خواهند بود.

همچنین توجه داشته باشید تمام روش‌های درمانی برای کاهش سیاهی و گودی اطراف چشم برای افراد مختلف نتیجه یکسانی را به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل برای انتخاب بهترین روش درمان سیاهی و گودی زیر چشم ابتدا باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی شرایط و نیازهای شما مناسب ترین روند درمانی را مشخص کند.

برای تزریق ژل زیر چشم بعد از پیدا کردن یک کلینیک معتبر و پزشکی حاذق می‌توان این راهکار درمانی را بدون استرس انجام داد.

ما در کلینیک زیبایی آرمان الهیه با حضور پزشکان متخصص و مجرب و ارائه انواع خدمات زیبایی در کنار شما خواهیم بود تا جوانی و شادابی را به چشمان و صورت خود برگردانید.

پیشنهاد مطالعه : هزینه تزریق ژل لب

روش های درمان گودی و سیاهی زیر چشم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان