فرم دهی چانه

فرم دهی چانه

خانه / خدمات کلینیک / فرم دهی چانه

خط چانه

اولین چیزی که توجه مردم در مورد شما به خود جلب می کند چهره شماست. تحقیقات نشان می دهد که جذابیت برای انسان بسیار مهم است. با افزایش، شکل صورت تغییرکرده و چربی اضافی در ناحیه گردن و فک تحلیل رفته و عضلات شروع به کوچک شدن می کنند که ممکن است خط چانه شما نیز افتاده به نظر برسد. که با فرم دهی چانه میتوانید این زیبایی را به صورت خود ببخشید.

یکی از معیارهای زیبایی صورت چانه برجسته می باشد به طوریکه در چهره‌های زیبا وایده‌آل در یک نمای نیم‌رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین شما کشیده می‌شود باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب‌تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب‌تر از حالت ایده‌آل است و باید برای اصلاح آن دست به کار شد. در واقع افرادی با این مشخصات جز دسته کسانی معرفی می شوند که معیارهای زیبایی و تناسب صورت را به طور کامل دارند.

زاویه دار کردن فک:

زاویه فک در حالت عادی در ناحیه عقب از فک پایین به گردن قرار دارد. اگر این کانتور به طور طبیعی ضعیف باشد صورت گرد به نظر می رسد. با گذشت زمان نواحی صورت و گردن به دلیل ضخیم شدن چربی و بافت پوستی افتاده شده و باعث عقب رفتن خط چانه می شود. تقویت خط چانه با استفاده از ایمپلنت می تواند این ناحیه را برجسته کرده و دوباره آن را تقویت کند.

این روش یک کانتور تعریف شده و خوش فرم را به چهره بخشیده و تمامی علائم پیری را ناپدید می کند. میزان ایمپلنت چانه در امتداد مرز فک پایین، به صورت فرد بستگی دارد. کاشت مورد استفاده در ایمپلنت چانه یک ماده سازگار با بدن بوده که شکل آن می تواند بطور جداگانه و متناسب با هر بیمارطراحی شود.

مطلب پیشنهادی : لیفت با نخ

فرم دهی:

فرم دهی چانه با این روش بدون درد بوده و هیچگونه جای زخم و اسکاری پس از عمل قابل مشاهده نخواهد بود.

ایمپلنت یا پروتز چانه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بدون درد است. بیمار می تواند روز بعد از عمل به خانه رفته و روال عادی زندگی خود را باز از سر شروع کند. جراحی فرم دهی چانه به روش ایمپلنت از طریق حفره دهان انجام می شود که با ایجاد یک برش ریز در داخل دهان، ایمپلنت را درون چانه جایگذاری می کنند.

بعد از عمل ممکن است حداکثر به مدت 10 روز با تورم و درد مواجه شوید که جای هیچ نگرانی وجود نداشته و این مشکل رفع خواهد شد. نتیجه حاصل از جراحی فرم دهی چانه طولانی مدت بوده و زیبایی به لبه جانبی ناحیه فک و گردن تحت آن را در صورت شما تعریف و به نمایش می گذارد. برای بیمارانی که دارای چانه کوچک و عقب رفته هستند این عمل توصیه می شود تا بتوانند به کمک ایمپلنت علاوه بر تقویت و برجسته سازی باعث فرم دهی چانه خود نیز شوند. همچنین اصلاح چانه با این روش جایگزین مناسبی برای چانه شما بوده که بدون محدود کردن صورت، ظاهری جوان ، زیبا و طبیعی را برای مادام العمر در شما ایجاد می کند.

هزینه تزریق فیلر به چانه

هزینه فرم دهی به چانه

همانطور که گفتیم چانه یک عضو تاثیرگذار در جذاب نشان دادن چهره می باشد که در صورت نقصان و فرورفتگی خود را به وضوح نشان خواهد داد. در واقع می توان گفت چانه باعث ایجاد تعادل و تقارن در چهره شده و بر زیبایی چهره می افزاید. امروزه روش های زیادی در جهت فرم دهی چانه برای افرادی که چانه های کوچک، عقب رفته و یا صافی دارند وجود داشته که بدون جراحی می توانند باعث برجسته سازی و فرم دهی چانه شوند. بهترین و محبوب ترین روش تزریق فیلر می باشد.

از جمله این روش ها می توان به تزریق ژل و چربی به چانه اشاره کرد. این روش ها برای کسانی که چانه های مخروطی شکل داشته و یا افرادی که در اثر افزایش سن برجستگی چانه خود را از دست داده و یا حتی افرادی که به دنبال زاویه سازی صورت و فرم دهی چانه هستند مناسب می باشد. زیرا اولا فرم دهی چانه با تزریق ژل و چربی کاملا غیر تهاجمی و ایمن بوده و در ثانی بلافاصله پس از تزریق می توان نتایج آن را مشاهده کرد.

به طورکلی:

در واقع می توان گفت این روش یکی از سریع ترین روش ها برای فرم دهی چانه می باشد که ظاهری طبیعی و زیبا با یک کانتور دقیق و قابل تنظیم را برای فرد به ارمغان می آورد.

علاوه بر تمامی موارد گفته هزینه تزریق فیلر به چانه بسیار از کمتر از جراحی ایمپلنت و پروتز چانه بوده و هزینه های بی هوشی و اتاق عمل را نیز به دنبال نخواهد داشت.

تنها مواردی که بر هزینه تزریق فیلر به چانه تاثیر گذار است منطقه جغرافیایی کلینیک، تعداد جلسات، تعداد دوز تزریقی و نوع فیلر تزریقی است. زیرا همانطور که می دانید هزینه حتی تزریق در یک کلینیک مجهز با منطقه جغرافیایی بالا به مراتب بیشتر از سایر کلینیک هاست.

بایدبدانید که:

علاوه بر این شما با صرف هزینه در این کلینیک ها می توانید از استریل و بهداشتی بودن پک مصرفی خود مطمئن بوده و بدون هیچ نگرانی خود را به دستان این افراد بسپارید. البته این تنها دلیل کافی برای اطمینان خاطر شما نیست و می توانید با تحقیق در سبقه کلینیک و پزشک و میزان رضایت مندی مراجعین برای صرف هزینه اقدام نمایید.

علاوه بر آن:

علاوه بر این میزان دوز تزریقی برای هر بیمار بسته به فرم چانه متفاوت می باشد بنابراین برای تخمین هزینه تزریق فیلر به چانه باید ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و به هیچ وجه دیگران را ملاک خود قرار ندهید. همچنین ممکن است برخی بیماران به تعداد جلسات بیشتری برای فرم دهی چانه نیاز داشته باشند که این موضوع خود نیز در این زمینه موثر می باشد. در انتها نوع فیلر تزریقی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تخمین هزینه تزریق فیلر به چانه است که باعث می شود روند تزریق دچار تغییر شود.

بنابراین باید به خوبی تمامی این مسایل را تحت بررسی قرار دهید و برای آگاهی بیشتر در این زمینه و برای یک برآورد کلی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. زیرا این روش ها زمانی اثربخشی خود را به صورت کامل نشان خواهد داد که روند درمان تکمیل شده باشد. پس بهتر است با یک بررسی کلی تمامی هزینه ها در نظر گرفته و با توجه به بودجه خود بهترین روش را برای فرم دهی به چانه برگزینید.

 

فرم دهی چانه با دستگاه

زاویه سازی صورت و فرم دهی چانه از جمله روش هایی که امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد سعی دارند با استفاده از این روش صورت خود را قلبی شکل نشان دهند. این فرم صورت با یک چانه برجسته باعث می شود زیبا، جذاب و جوان دیده شوید و علاوه بر این پوست شما پس از انجام این روش خاصیت ارتجاعی بیشتر و بافت نرم تری خواهد داشت.

گاهی برای فرم دهی چانه روش هایی به غیر از تزریق فیلر وجود دارد که به صورت اتوماتیک و با کمک دستگاه انجام می شود. در واقع این دستگاه علاوه بر فرم دهی به چانه و صورت باعث رفع افتادگی و شل شدن پوست صورت شده و به آن فرم دلخواه شما را می بخشد. این دستگاه با ترکیب چهار تکنولوژی التراسونیک کویتیشن، RF فرکشنال، لیزر و ساکشن باعث افزایش گردش خون در صورت شده و با درهم شکستن بافت چربی در زیر پوست موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود.

تفاوت RF و لیزر:

RF و لیزر در ترکیب با یکدیگر با تولید امواج فرکانسی و بدون جذب شدن درون پوست باعث تولید کلاژن و الاستین در چانه و صورت شده که در نهایت با پر کردن بافت زیر پوست و جداسازی لایه های زیرین پوست باعث فرم دهی جانه و برجسته شدن آن می گردد. همچنین ساکشن موجود در دستگاه با فعال کردن ماهیچه چانه و باز شدن رگ های خونی در رگ و غدد لنفاوی باعث جوانی و سفتی پوست در قسمت چانه می گردد.

در یک نگاه کلی می توان گفت فرم دهی چانه با دستگاه علاوه بر برجسته سازی چانه و زاویه صورت تمامی علائم پیری اعم از چین چروک و افتادگی پوست را از بین برده و باعث می شود ضمن داشتن صورتی V شکل با یک چانه فرم گرفته حداقل 10 سال جوانتر به نظر برسید.

همچنین فرم دهی چانه با دستگاه یک روش غیر تهاجمی بوده که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی در کلینیک های زیبایی انجام می شود. اگر به دنبال روشی کم دردسر بدون بی هوشی و تزریق سوزن در چره خود برای فرم دهی چانه هستید ما استفاده از این دستگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. فقط ممکن است بعد از استفاده از دستگاه با کمی کبودی و التهاب در چانه خود مواجه شوید که برای کاهش تورم و التهاب می توانید از کمپرس سرد با صلاحدید پزشک استفاده نمایید.

جلو آوردن چانه

جلو آوردن چانه

یکی از نقصان صورت که باعث می شود چهره شما خسته، ضعیف و گنگ به نظر برسد عقب بودن چانه است. این نقص همچنین باعث می شود چهره شما از نیم رخ نمای زیبایی نداشته و در نتیجه اعتماد به نفس ما کاهش یابد. اما نگران نباشید این مشکل به راحتی از طریق عمل جراحی جلو آوردن چانه قابل حل بوده و باعث برقراری توازن و بهبود هارمونی چهره از نمای نیم رخ خواهد شد.

عمل جراحی جلو آوردن چانه برای کسانی که عملکرد فک آنان کاملا طبیعی است یعنی دندان ها در هنگام بسته بودن فک روی هم قرار گرفته و نیاز به ارتدونسی وجود ندارد مناسب می باشد. در واقع می توان گفت قبل از عمل جاحی پروتز چانه یا جلو آوردن آن باید تمامی این موارد توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

عمل جراحی پروتز چانه به چه صورت است؟

عمل جراحی پروتز چانه تحت بی هوشی عمومی انجام می شود که در حدود 30 دقیقه طول می کشد. در این روش برای فرم دهی چانه از پروتز های مختلفی با توجه سایز و اندازه چانه استفاده می شود که انتخاب هر یک از آنها با توجه به سلیقه شما و میزان برجسته سازی چانه متفاوت می باشد. پس از بی هوشی کامل برش کوچکی در داخل دهان و در حد فاصل فک پایین تا زیر چانه ایجاد می شود که پزشک از طریق آن پروتز را در محل مناسب قرار داده و آن را فیکس می کند. پس از پایان جراحی محل برش توسط بخیه بسته شده و روی چانه چسب ضد حساسیت زده می شود.

این چسب ها پس از گذشت یک هفته برداشته شده و نیازی به تعویض ندارند. همچنین بخیه درون دهان را نیز از نوع جذبی انتخاب می کنند تا بیمار برای کشیدن آن با درد و ناراحتی روبرو نشود.

پس از جراحی نیاز است که حداقل به مدت 3 روز در خانه به صورت طاق باز به استراحت بپردازید. سعی کنید در این حالت سر بالاتر از بدن شما قرار داشته باشد برای اینکار کافی است از دئ بالش به صورت همزمان در زیر سر خود استفاده کنید.

درادامه:

اگر پزشک برای فرم دهی چانه و گذاشتن پروتز از طریق دهان اقدام کرده باشد بهتر است تا چند روز مایعات و غذاهای آبکی را به وسیله نی میل کنید و پس از هر وعده غذایی برای جلوگیری از عفونت دهان خود را با دهانشویه شستشو دهید. اگر جز افرادی هستید که به استعال سیگار و دخانیات عادت دارید باید مصرف آن را به تاخیر بیاندازید زیرا دخانیات روند بهبودی زخم را به تاخیر انداخته و باعث ایجاد سوزش و سفتی در چانه خواهد شد. به طور کلی و با رعایت مراقبت های ویژه پس از جراحی می توانید پس از حداقل یک هفته استراحت در منزل دبه روال طبیعی و عادی کار و زندگی روزمره خود بازگردید.

هم چنین:

به دلیل آنکه عمل جلو آوردن چانه از طریق برش در داخل دهان انجام می شود جای هیچ گونه برش و اسکاری در چهره شما باقی نخواهد ماند و شما به راحتی و بدون هیچ نگرانی از باقی ماند جای بخیه می توانید نسبت به فرم دهی چانه به وسیله جراحی پروتز اقدام کنید.

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید نتیجه حاصل از جراحی جلو آوردن چانه با پروتز را به خوبی مشاهد کنید باید حداقل 6 ماه صبر کنید تا خواب رفتگی چانه بر طرف شده و تورم حاصل از جراحی فروکش کند زیرا ممکن است تصور کنید چانه شما دچار غیرقرینگی است که علت این امر تورم در ای ناحیه می باشد که با کاهش ورم اصلاح می شود.

فرم دهی چانه

فرم دهی چانه

استفاده از روش زاویه دار کردن صورت و قلبی شکل کردن آن مدتهاست از نظر زیبایی و ظرافت مورد توجه افراد بوده است. صورت زاویه دار، صورت قلبی شکل یا بیضی شکل که نشان زیبایی خانم ها است. صورت زاویه دار یا به اصطلاح (v شکل) به فرد ظاهری جوان، شاداب و ظریف می دهد که به شدت مطلوب است. لاغری سیمای ظاهر علاوه بر اینکه به فرد ظاهری جوانتر میدهد، باعث می شود پوست شاداب تر و سالم تر به نظر برسد. همچنین پوست شما بعد از پایان روند زاویه سازی صورت یا فرم دهی چانه خاصیت ارتجاعی تر و نرم تر خواهد داشت.

[aparata id=”DcH0E”]

چرا ما فک پهن داریم؟

دلایل زیادی برای پهن بودن فک وجود دارد اما معمول ترین دلیل آن به خاطر ضخامت عضله های فک است که ماستر نام دارد. این عضله در پشت فک قرار گرفته است یعنی جایی که پهن تر است و به فک ما ظاهری مربعی شکل می دهد. به همین دلیل برای حاصل شدن یک زاویه فک زیباتر، باید حجم و اندازه این ماهیچه ضخیم را کاهش دهیم.

برخی دلایل شامل موارد زیر است:

پهن و مربع شکل (U شکل) بودن فک
شلی و افتادگی پوست چانه و فک
کوتاه و تخت بودن چانه

هشدار:

اگر شما مشتاق داشتن یک صورت زاویه دار هستید اما نمی خواهید که زیر تیغ جراحی بروید ما بهترین گزینه های غیر جراحی را پیش روی شما قرار می دهیم.

برای فرم دهی به چانه راهکارهای متفاوتی وجود دارد بهترین راهکارها لیفت دوبل صورت، تزریق ژل و فیلر است.

در تزریق ژل برای زاویه دار کردن صورت معمولا حدود 4 سی سی ژل تزریق می شود که البته برای هر فرم صورتی این مقدار متفاوت می باشد. ماندگاری فیلر ها و ژل ها بین سه تا نه ماه می باشد.

لیفت دوبل صورت با استفاده از نخ های کاگ و خاردار انجام می شود و همچنین بهره گیری از نخ های سیلوئت لیفت دوبل قوی تری به ما می دهد.

رفع گودی زیر چشم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مشاوره حضوری رایگان