اهمیت استفاده از ضد آفتاب

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

خانه / تازه های سلامت / اهمیت استفاده از ضد آفتاب

 

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

قرارگرفتن در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب، می‌تواند به زیبایی و سلامت شما آسیب برساند.

موضوع فقط سوختن پوست و سرخ‌شدن آن نیست. تابش شدید نرم آفتاب، پیدا شدن خال‌های قهوه‌ای در قسمت های مختلف صورت و دست‌هایتان و بالارفتن خطر ابتلای به بیماری سرطان پوست، از دیگر مشکلاتی هستند که با قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب مخصوصا در فصل می‌توانند زیبایی و سلامت پوست و بدن شما را تهدید کنند.

 

همین دلایل می تواند کافی باشد تا قبل از انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب و استفاده از این محصول، کمی دقت بیش تری به خرج دهید:

 

روی بسته کرم را مطالعه کنید

قبل از خریدن محصول یا کرم ضدآفتابی، مواد تشکیل‌دهنده و اولیه آن را از روی بسته‌بندی بخوانید. کرم ضدآفتابی که روی پوست خود می‌زنید، بهتر است حاوی دی‌اکسید تیتانیوم،Mexoryl SX و  آونووبنزون ​باشد. این ترکیبات، بهتر از هر مواد اولیه دیگری پوستتان را در برابر تابش اشعه فرابنفش محافظت می‌کنند.

 

از کرم های همه کاره استفاده نکنید 

لااقل در روزهایی تابستانی که نور خورشید شدید است، فکر تغییردادن رنگ پوست را نکنید و تنها به سلامت پوست فکر کنید. ترکیب‌شدن ضدآفتاب ها با کرم‌های رنگی، ممکن است از اثرات محافظتی آن را کم کند و تاثیر مورد انتظار برای محافظت را روی پوست شما نداشته باشد. گذشته از این، وقتی که به قصد خریدن یک ضدآفتاب به داروخانه مراجعه می کنید، به فکر درمان چروک ها  یا محو کردن لکه‌های ایجادشده نباشید و به‌خاطر خریدن محصولی که همه نیازهای پوست را یک برطرف می‌کند، اولویت اصلی‌ و مهم، یعنی حفاظت کامل از پوست در برابر اشعه مضر خورشید را فراموش نکنید.

 

به محل زندگی خود توجه داشته باشید

ضد افتاب هایی با spf بالای 50 مناسب نیست. اگر در شهر هایی با آب و هوای معمولی و با روزهای آفتابی زندگی می کنید نیاز به کرم ضدآفتابی با اس‌پی‌اف 30 تا 50 دارید و اگر در شهری ابری ساکن هستید که آفتاب سوزانی ندارد می‌توانید از کرم‌های با اس‌پی‌اف 15 تا 30  هم استفاده کنید . البته اگر در شهر ابری‌ شما قرار است ساعت‌ها را بیرون از خانه و زیر نور خورشید بروید، بهتر است از کرم‌هایی با SPF کمتر از 30 استفاده نکنید.

 

کرم ضد آفتابتان را تمدید کنید

درست است که کرم مرغوب ضدآفتاب تان که SPF بالاتر از 30 دارد، تا چندین ساعت از پوستتان محافظت می کند ولی نمی‌توانید تنها یک‌بار در طول روز از این کرم استفاده کنید و خیالتان آسوده باشد که پوستتان سلامت می ماند. برای محافظت از سلامت پوستتان، باید حداقل هر سه ساعت یک‌بار با مقداری آب که هم‌دما با محیط شما است صورتتان را شست و شو دهید و پس از خشک‌کردن، دوباره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان