خطرات امواج موبایل را جدی بگیرید!

خطرات امواج موبایل را جدی بگیرید!

خانه / تازه های سلامت / خطرات امواج موبایل را جدی بگیرید!

امروزه بسیاری از افراد از تلفن همراه استفاده می‌کنند میزان جذب امواجی که از تلفن همراه به سمت گوش می‌آید، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موج متفاوت است ولی به طور معمول بیش از ۷۰ درصد امواج به‌وسیله بافت جمجمه و مغز جذب می‌شود و به شکل انرژی حرارتی درمی‌آید. در این قسمت توصیه های مفیدی را برای کاهش میزان امواج مضر تلفن همراه اشاره می کنیم .

1 ) اول بگذارید ارتباط برقرار شود. گر شما از هدست یا گوشی استفاده نمی‌کنید اجازه دهید اول تلفن همراه‌تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روی گوش‌تان قرار دهید در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار می‌گیرید.
2 ) تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌های فلزی و محفظه‌های دربسته فلزی قرار ندهید. این محفظه‌های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می‌آیند تشدید می‌کنند.
3 ) تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمر بندتان قرار ندهید. چون بافت‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند.
4 ) مدت زمان مکالمه‌تان را کاهش دهید. بهترین راهکار این است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراه‌تان را کاهش دهید.
5 ) از اسپیکر استفاده کنید. تلفن همراه را دورتر از بدن‌تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می‌یابد.
6 ) از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی در بدن هستند که از پیری پیشگیری می‌کنند و برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند. امواج تلفن همراه می‌توانند این ترکیبات حیاتی بدن را از بین ببرند و فرمول شیمیایی آنها را بشکنند.
7 ) جلوی آنتن موبایلتان را نپوشانید. مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهای جذب شده از طریق مغز را افزایش می‌دهد. این کار موجب می‌شود کارایی تلفن همراه کاهش یابد و موجب شود موبایل از برق بیشتری برای ایجاد کیفیت بیشتر استفاده کند و پرتوهای بیشتری را منتشر کند.
8 )  کودکان فقط در مواقع ضروری از تلفن همراه استفاده کنند. چون مغز کودکان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بیشتر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان