علت کدر شدن پوست

علت کدر شدن پوست

خانه / تازه های سلامت / علت کدر شدن پوست
علت کدر شدن پوست
علت کدر شدن پوست

 

پوست زیبا و جوان داشتند دغدغه اکثر خانم ها و بعضی از آقایان می باشد و یکی از مشکل هایی که همیشه با آنها در گیر هستند کدر و مرده به نظر رسیدن پوست است. اگر شما هم با کدری پوست خود مشکل دارید متن زیر را مطالعه بفرمایید :

اگر پوست شما به اندازه ای که  دوست دارید درخشان و سالم نیست، وقت آن رسیده که کاری بکنید! بیایید اول ببینیم که چه چیزهایی سبب کدر شدن پوست شما می‌شوند، از استعمال سیگار گرفته تا بی خوابی، آنوقت ببینیم که برای شادابی و درخشان شدن پوستمان، چه کارهای ضروری از دستمان بر می آید که انجام دهیم.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

اشعه‌های UV مضر نور خورشید، علاوه بر اینکه خطر ابتلا به سرطان پوست را در شما بالا می برد، بلکه کلاژن و الاستین پوست هم  که سبب سفت و بدون چین و چروک شدن پوست مس شود آسیب می‌ بیند. کلاژن علاوه بر آن به تقویت رگ‌های خونی که پوست شما را آبرسانی می‌کنند کمک بزرگی می کند، و آن را شاداب می‌کند.

اما زمانی که کلاژن دچار آسیب شود، پوست شما کدر و ناهموار می شود. در نتیجه یک ضدآفتاب یا مرطوب کننده دارای SPF 15 یا بالاتر مناسب پوست خود انتخاب کنید و هر روز در روزهای  بارانی یا آفتابی از آن استفاده کنید.

از یک کرم روشن کننده‌ و شفاف کننده پوست استفاده کنید

کرم‌ها و سرم‌های دارویی مختلفی هستند که برای برطرف کردن کدری پوست و همچنین لکه‌های تیره ساخته شده‌اند. برای داشتن پوستی شاداب تر و درخشان‌تر، از یک سرم روشن کننده‌ی روزانه که از تولید و افزایش ملانین جلوگیری کرده و بعد از مدتی تغییر رنگ پوست (از جمله لکه‌های پیری) را کاهش می‌دهد، کمک بگیرید.

همچنین ماسک‌های روشن کننده ای هستند که برای روشن‌تر، شفاف کردن  و یکدست‌تر کردن پوست، تنها در زمان ۱۵ دقیقه از اسیدهای آلفا هیدروکسی در آن ها استفاده شده است.

سیگار را ترک کنید

مصرف سیگار کشیدن با افزایش چین و چروک‌ها و افتادگی پوست، پیری پوست را افزایش می دهد و سبب ایجاد چین و چروک می شود. مصرف سیگار سبب می‌شود که رگ‌های خونی پوست شما تنگ تر شوند، در نتیجه پوست، اکسیژن کافی و لازم را نمی گیرد و درخشندگی‌اش کم می شود. اگر سیگار را رها کنید، پوست و سلامتی‌تان، شرایط خیلی بهتری خواهند داشتند.

خواب کافی داشته باشید

خواب، به بدن شما فرصت می دهد که بعد تمام آسیب‌هایی که در طول روز به آن وارد کرده‌اید خودش را ترمیم کند خواب کافی سبب  ترمیم پوست و همچنین بقیه‌ی بدنتان می شود و می‌تواند سبب جوانتر ماندن پوستتان شود. برای داشتن صورتی با طراوت در روز، تلاش کنید هر شب حداقل ۷ و حداکثر  ۹ ساعت بخوابید.

مواد غذایی سالم بخورید

یک رژیم غذایی نرمال (سبزیجات تازه، پروتئین بدون چربی، غلات کامل ، میوه‌ها و آجیل) نه تنها به شما انرژی لازم و بیشتری می‌دهد و به داشتن وزن نرمال کمک میکند، بلکه سبب تقویت پوستتان شده و با طراوت می شود.

سلولهای مرده‌ی پوست را لایه برداری کنید

لایه برداری از پوست ، یکی از بهترین و راحت ترین  راه‌ها برای روشن کردن سریع  پوست است. از یک لایه بردار دارای آلفا هیدروکسی برای از بین بردن سطح کدر پوست و نمایان کردن پوست سالم زیرین که ظاهر خطوط روی صورت و چین و چروک‌های ریز را کاهش می‌دهد استفاده کنید، زیرا آن ها «ترن اور» سلول را افزایش می دهند، تولید کلاژن را زیاد میکند و پوستتان را سفت‌تر، صاف و نرم می‌کند.

بجای دستگاه‌های برنزه از کرم‌های برنزه کننده استفاده کنید

برنزه کردن می‌تواند ظاهر پوست را تا حد زیادی بهتر کند، پس چرا بهتر است انجام نشود؟ تخت‌های برنزه کننده، مشکل اصلی در این کار هستند! آنها شما را تا پانزده برابر بیشتر از نور خورشید در معرض اشعه‌ی مضر ماورای بنفش قرار می‌دهند. خوشبختانه، شما این امکان را دارید بجای آنها از کرم‌های برنزه کننده استفاده کنید، و پوستتان را یک دست وبخوبی برنزه و درخشان کنید.

یک روغن مناسب صورت خود را استفاده کنید

روغن صورت، یکی از محصولات مراقبت از پوست است. آنها پوست را در حد عالی هیدراته، صاف و شاداب می‌کنند. کمی روغن را روی دستتان بمالید و قبل از به رختخواب رفتن روی صورت و گردنتان ماساژ دهید. صبح روز بعد با پوستی سالم و تقویت شده از خواب برمی خیزید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان