ویتامین B و کاهش بیماری اسکیزوفرنی

ویتامین B و کاهش بیماری اسکیزوفرنی

خانه / تازه های سلامت / ویتامین B و کاهش بیماری اسکیزوفرنی

همانطور که می دانید هنوز هم درمان قطعی برای بیماری اسکیزوفرنی وجود نیست. ویتامین B قادر است نشانه های اسکیزوفرنی را کم کند. این بیماری حدود یک درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر خود قرار داده. بیشتر افرادی که درگیر این بیماری هستند مرد هستند. این بیماری درارای نشانه هایی همچون توهم و پندار بیهوده است اما در آن اختلالات شناختی و حرکات هیجان انگیز بدن نیز دیده شده. علاوه بر این، نشانه های منفی آن همچون لذت نبردن از فعالیت های روزمره، کاهش حرف زدن، بیان احساسات کاهش یافته و عدم توانایی در تعامل با فعالیت نیز وجود دارد. داروهای ضد روان پریشی به همراه درمان های روانشناسی و اجتماعی برای این بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. داروهای ضد روان پریشی در عرض چند ماه اثر خود را نشان خواهند داد اما نتایج طولانی مدت آن بسیار کم خواهد بود. حدود ۸۰ درصد از بیماران عود نشانه هایی همچون توهم و افکار بیهوده را تجربه کردند. یک پژوهش جدید نشان می دهد که علاوه بر این درمان های استاندارد، دوز بالای ویتامین B نیز می تواند در کاهش نشانه های اسکیزوفرنی موثرباشد.

دوز بالای ویتامین B در مراحل اولیه، می تواند نشانه های اسکیزوفرنی را کاهش دهد:

اثر ویتامین ها و مواد معدنی را بر روی بیماران اسکیزوفرنی مورد بررسی قرار داده شده است. این تحقیقات در برگیرنده ۱۸ آزمایش و بررسی کلینیکی و ۸۳۲ بیمار بود که تحت درمان ضد روان پریشی قرار داشتند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد دوز بالای ویتامین B همچون ویتامین B6، B8 و B12 می تواند به طور قابل توجهی نشانه های اسکیزوفرنی را کم کند. علاوه بر این، دوز ترکیبی از ویتامین های متعدد اثرات خوب مشابهی را دارد. با این وجود، دوز پایین ویتامین ها بی اثر بودند. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که مکمل های ویتامین B زمانی که در مراحل اولیه توسعه این بیماری مورد استفاده قرار گیرد بسیار موثراست.ویتامین B در بیمارانی که شرایط آن ها مدت زمان کوتاهی به طول انجامیده است مفیدتر خواهد بود.

به کمک بررسی تمامی آزمایش های بالینی و تحقیقات انجام شده بر روی مکمل های معدنی و ویتامین ها بر روی اسکیزوفرنی نشان دادیم که ویتامین B می تواند نتایج خوبی برای برخی از بیماران داشته باشد. این می تواند یک پیشرفت مهم باشد و گزینه های درمانی بیشتری برای این بیماری ایجاد کند.

این یافته ها بر اساس شواهد موجود در مورد مکمل های غذایی دیگری مانند آمینو اسیدهای خاص، برای افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند انجام شده است. این یافته های جدید نیز با آخرین تحقیقات ما در مورد موثر بودن درمان های چند ماده مغذی در کاهش افسردگی و سایر اختلالات سازگار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان