لوازم آرایشی و پیری زودرس پوست

لوازم آرایشی و پیری زودرس پوست

خانه / تازه های سلامت / لوازم آرایشی و پیری زودرس پوست

همه ما بارها و بارها این موضوع را شنیده ایم که مصرف بیش از اندازه از لوازم آرایشی آن هم لوازم آرایشی غیر استاندارد می تواند چه مشکلات بزرگی را برای پوست ما ایجاد کند اما با این حال کم تر کسی به این موضوع توجه می کند و در حال حاضر کشور ایران جز پر مصرف ترین کشورها در زمینه استفاده از لوازم آرایشی است.

از جمله مشکلات رایجی که استفاده زیاد از مواد آرایشی یا استفاده از لوازم نامرغوب ممکن است برای پوست ما ایجاد کند موارد زیر است:

برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات چه باید کرد:

مهم ترین نکته استفاده به میزان نرمال از مواد آرایشی و بهداشتی است . مصرف زیاد لوازم آرایشی در هر نوعی سبب ایجاد مشکل می شود.

نکته بعد پیدا کردن محصولات مناسب پوست خود است.

در مرحله اول شما باید نوع پوست خود را (چرب، خشک،عادی و …) بشناسید و از لوسیون ها و کرم های مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

همچنین استفاده از لوازم بهداشتی آرایشی که درصد کم تری از مواد شیمیایی و محرک که می توانند به پوست آسیب بزنند دارند.

لوازم آرایشی چطور می توانند سبب پیری زودهنگام پوست شود؟

انواع مواد شیمیایی که تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستند می توانند دلیل محکمی برای ایجاد این مشکل باشند. وجود سولفات در اکثر این کرم ها و لوازم آرایشی باعث ایجاد چروک های ریز روی صورت می شود. همچنین استفاده از کرم پودرهای سنگین مانع از تنفس پوست می شود.

تعرق پوست سبب نفوذ مواد آرایشی به پوست می شود و این امر باعث ایجاد و پیدایش جوش های سرسیاه می شودکه برای هیچ فردی خوشایند نیست.

برای اینکه تا حد امکان از این موضوع پیشگیری شود در هنگام ورزش کردن که تعرق پوست بیش تر است از مواد آرایشی استفاده نکنید و حتما قبل از خواب صورت خود را با شوینده ملایم بشویید.

 

چند نکته در رابطه با استفاده درست از لوازم آرایشی:

– تا حد امکان به صورت روزمره از لوازم آرایشی استفاده نکنید و استفاده از آن ها را فقط به زمان خاص اختصاص دهید.

– اگر پوست شما دارای مشکلی مانند خشکی پوست، جوش ، لک و … است در زمان آرایش سعی کنید از کرم های درمانی رنگی استفاده کنید تا از این طریق به درمان مشکل خود نیز کمک کنید.

-حتما از مواد آرایشیمورد تایید وزارت بهداشت و با تاریخ تولید و انقضا استفاده شود.

– استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب در طول روز ضروری است.

– در آخر باید گفت بهتر است هر فردی برای زیبایی بهتر پوست خود به یک متخصص پوست مراجعه کند و مشکلات پوست خود (جوش، لک، کدری و …) را از این طریق حل کند تا علاوه بر زیبایی و شادابی پوست نیاز چندانی به استفاده روزانه از مواد آرایشی سنگین و شیمیایی نداشته باشید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان