لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

خانه / خدمات کلینیک / لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

قبل از لیزر موهای زائد لازم است که شما برخی نکات ریز اعم از رنگ پوست،ضخامت و قطر موهایخود را بدانید تا بتوانید تشخیص دهید که به جند جلسه درمان نیاز دارید. زیرا افرادی با پوست تیره و ضخامت موی بیشتر به تعداد جلسات بیشتری نسبت به افراد عادی نیاز دارند. البته این مورد حتما توسط کلینیک و پزشک متخصص تخمین زده خواهد شد و نیازی نیست که شما نگران این موضوع باشید.

از نکات مهم دیگری که باید قبل لیزر موهای زائد بدانید عدم وکس و اپیلاسیون پوست حداقل یک ماه قبل از انجام لیزر می باشد زیرا برای اثربخشی بهتر باید ریشه مو ضخیم باشد و استفاده از این روش ها باعث نازک شدن مو و سست شدن ریشه آن می گردد.
همچنین افرادی که بدن خود را برنزه کرده اند نیز نمی توانند از خدمات لیزر موهای زائد بهره مند شوند زیرا تیرگی سطح پوست پرتوهای بیشتری از نور لیزر را به خود جذب کرده و باعث ایجاد سوختگی بر روی سطح پوست خود می شود. بنابراین اگر قصد انجام این دو کار را دارید بهتر است الویت را به لیزر موهای زائد اختصاص دهید.

فراموش نکنید یک روز قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما حمام کرده و نواحی مورد نظر را با تیغ یا ژیلت شیو نمایید تا با تحریک فولیکول مو، آن را برای لیزر آماده کنید. البته عملا بعد از جلسه چهارم ریشه مو ضعیف و سست می شود.

استفاده از کرم بی حسی:

یکی دیگر از نکات مهم قبل از لیزر مو استفاده از کرم بی حسی موضعی چند ساعت قبل از لیزر می باشد. برای برای اثر بخشی و بی حسی بیشتر می توانید پس از استعمال کرم روی آن را با یک مشما بپوشانید. این عمل به خصوص در افرادی که آستانه درد کمتی دارند باعث می شود تا درد کمتری را حس کنند.

اما فراموش نکنید قبل از رورد به اتاق لیزر حتما با یک شوینده ملایم پوست خود را بشویید تا هیچ اثری از کرم روی پوست شما باقی نماند زیرا باعث سوختگی خواهد شد.اگر جز افرادی هستید که به استفاده از مام، اسپری، عطر، خوش بو کننده های بدن عادت دارید باید از استفاده آنها قبل از لیزر مو خودداری کنید زیرا پوست در هنگام لیزر باید تمیز و بدون هیچ گونه مواد آرایشی باشد. از دیگر موارد استفاده لیزر میتوان به فرم دهی بینی اشاره کرد.

در هنگام لیزرحتما از عینک های ضد اشعه استفاده نمایید تا چشما خود را از آسیب های احتمالی به قرنیه و شبکیه چشم حفظ نمایید.

لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

اگرچه برای لیزر موهای زائد تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است اما ممکن است در صورت حساسیت های پوستی و واکنش های آلرژیک و یا کم تجربگی اپراتورها با مشکلاتی مواجه شوید. به طور مثال گاهی بر اثر بی احتیاطی اپراتورها یا عدم استفاده از پماد زینک و یا استفاده از لباس های تنگ پس از لیزر ممکن است پوست دچار سوختگی و تاول شود که اگر به موقع درمان نشود جای آن به صورت لک روی بدن باقی می ماند. بنابراین نیاز است در هنگام مواجه با چنین مشکل، پزشک کلینیک را در جریان گذاشته تا با تجویز دارو یا پمادی مخصوص بتواند در شما را در حل این مشکل یاری رساند.

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد می توان به سوختگی سطحی پوست با توجه به رنگ پوست اشاره کرد. زیرا پوست های تیره نور لیزر را بیشتر به خود جذب کرده و در صورت عدم تنظیم دمای دستگاه ممکن است دچار این مشکل شوند. بنابراین در هنگام مراجعه حتما این موارد با پزشک و اپراتور خود درمیان بگذارید.

استفاده نکردن از عینک عوارض دارد؟

عدم استفاده از عینک در حین لیزر موهای زائد می تواند باعث آسیب جدی چشم شما شود بنابراین حتی اگر اپراتور فراموش کرد که عینک را در اختیار شما قرار دهد، برای محافظت از چشمان خود این نکته را یادآوری کرده و خواستار عینک شوید.
یکی از عوارض نادر که پس از لیزر مو ممکن است با آن روبرو شوید مبتلا شدن به بیماری های واگیردار پوستی مانند زگیل و قارج می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق حتما به کلینیک هایی مراجعه کنید که یک سری مخصوص را در اختیار شما می گذارند.

از دیگر عوارض رایج لیزر مو می توان به خارش، تورم، بی حسی، پوسته شدن و کبودی پوست و در موارد نادر عفونت پوست اشاره کرد. این علائم همگی رایج و شایع بوده و ممکن است برای هر فردی اتفاق بیوفتد و پس از گذشت چند روز نیز رفع خواهد شد اما اگر این عوارض حتی بعد گذشت چند روز رفع نشد حتما پزشک خود را مطلع سازید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهد.

گاهی فرد پس از اتمام تمامی جلسات لیزربازهم جوابی نگرفته و رشد مو در وی متوقف نمی شود که این مشکل را نیز می توان از عوارض لیزر نام برد. در این زمینه و برای حل این مشکل باید مواردی همچون نوع و رنگ پوست، قدرت و نوع دستگاه و مشکلات هورمونی در فرد مورد بررسی قرار گرفته و فرد مجددا نسبت به انجام لیزر اقدام نماید.  نام دیگر این روش که Laser hair loss نام دارد بسیار پرطرفدار میباشد.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد

اینکه بگوییم لیزر مو بدون درد می باشد اغراقی بیش نیست اما سطح درد و ناراحتی در این روش به نوع پوست و منطقه تحت لیزر بستگی دارد. همچنین بسیاری از افرادی که علاقه به لیزر موهای زائد بدن خود را دارند به دلیل عدم آگاهی و ترس درد لیزر از این عمل منصرف شده و هیچگاه آن را انجام نمی دهند.
لیزر در قسمت های مختلف بدن مانند پشت لب، صورت، پشت ساق پا و … که پوست نازک تری دارند به تناسب درد بیشتری دارد که این علت این درد به ضخامت و بافت پوست در هر ناحیه بستگی دارد که شما برای کاهش این درد می تواند از پماد بی حسی موضعی درست نیم ساعت قبل از لیزر استفاده نمایید.

درادامه:

همچنین رنگ پوست در این زمینه نقش مهمی دارد. افرادی با رنگ پوست تیره به دلیل داشتن رنگ دانه های بیشتر و ضخامت فولیکول مو در حین لیزر موهای زائد درد بیشتری را حس می کنند.
دردی که در هنگام لیزر بر شما تحمیل می شود درست مانند دردی است که هنگام تتو کردن آن را تجربه می کنید.

یعنی گویی سوزن های ریزی بطور مدوام بر پوست شما وارد می شوند. برخی نیز این درد را مانند ضربه ناگهانی یک نوار لاستیکی بر روی پوست خود تشبیه کرده اند. البته به دلیل سرعت انجام لیزر موهای زائد، این درد عمیق و طاقت فرسا نبوده و می توان آن را تحمل کرد اما این موضوع هم به آستانه تحمل درد در شما و ناحیه تحت لیزر برمی گردد.

البته عوامل دیگری همچون چاقی نیز در درد بوجود آمده از لیزر نیز موثر است زیرا هر چه شما بیشتر باشد ناحیه ای که برای لیزر انتخاب می کنید نیز وسیع تر بوده و در نتیجه باید درد بیشتری را تا تمام شدن لیزر تحمل نمایید.
بهتر است بدانید درد در هنگام لیزر بیشتر مربوط به جلسه های اول بوده و پس از سوزاندن ریشه مو و نازک شدن تارهای مو این درد کم و کمتر می شود. البته در برخی کلینیک ها برای برای کاهش درد از یک دستگاه خنک کننده در طی لیزر موهای زائد استفاده می شود که با خنک نگه داشتن پوست در هنگام لیزر اثرات سوزش و درد را کاهش می دهد.

اما در کل لیزر موهای زائد یک روش دائمی با دردی اندک می باشد که تمامی افرادی با هر نوع پوست و حتی کمترین آستانه درد می توانند از آن استفاده کرده و برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

لیزر مو

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

شایعه های زیادی در مورد اینکه لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد وجود دارد اما این شایعه ها پایه و اساس علمی ندارد. در واقع و به تایید متخصصان پوست و مو لیزر موهای زائد تاثیر منفی بر روی غدد لنفاوی و ناباوری نداشته و هیچ گونه تهدیدی برای سلامتی محسوب نمی شود. زیرا نوری که از لیزر بر روی پوست تابیده می شود بسیار سطحی بوده و با عدم نفوذ به لایه های زیرین پوست، پیاز مو را غیر فعال می کند.

در واقع نفوذ لیزر تنها تا ریشه مو بوده و با این عمق کم احتمال رسیدن به اندام داخلی و ابتلا به سرطان صفر است.
برای اطمینان بیشتر و تضمین سلامتی پوست خود این عمل را حتما در کلینیک های زیبایی و زیر نظر متخصصان پوست انجام دهید. انجام لیزر در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی به دلیل نبود پزشک و اپراتور متخصص و تجهیزات استریل امکان بروز آسیب های پوستی را افزایش می دهد اما باز هم هیچ کدام از این موارد دلیل بر سرطان زا بودن لیزر نیست.

لیزر موهای زائد در بعضی نواحی نه تنها ضرری نداشته بلکه توصیه نیز می شود که زیر بغل جز این نواحی محسوب می شود. زیرا اصلاح مداوم این قسمت توسط خود تراش باعث تحریک و ملتهب شدن غدد لنفاوی شده و در نهایت منجر به سرطان سینه می شود که با لیزر می توان از این امر جلوگیری کرد.

باور های غلط:

بر خلاف باور عموم لیزر نه تنها باعث زیبایی پوست می شود بلکه خاصیت ضد درد و ضد التهابی نیز دارد. لیزر مو در صورت نبود تجهیزات کافی و توسط افراد ناشی ریسک خطر ابتلا به سرطان را هم برای کارکنان و هم برای بیمار افزایش می دهد.همچنین این عمل  باید در یک فضای مناسب با سیستم تهویه هوا و خارج کننده دود و بخار انجام شود و به همین دلیل است که اکثر اتاق های لیزر محیطی خنک با سیستم تهویه دارند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده برخی افراد وجود دارد که این قطعیت را زیر سوال برده و بدون گفتن حقیقت و مشکلات پوستی حاد اقدام به این عمل می کنند که علاوه بر تشدید عوارض پوستی خود امکان بروز سرطان را در خود بالا می برند و این باور را در عموم بوجود می آورند که لیزر مو سرطان زاست اما در واقع اینطور نیست زیرا پرتوهای تابیده شده از نور لیزر هیچ گاه و تا به این اندازه قدرت نفوذ به اندام داخلی پوست و بدن را ندارد.

کلینیک لیزر موهای زائد

یکی از دغدغه هایی که اکثر خانم ها با آن رشد موهای زائد می باشد که گاهی برای از بین بردن آن نیز هزینه هایی زیادی را صرف می کنند که نتیجه آن همیشگی نیست. یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر این موهای خود خلاص شوید لیزر موهای زائد می باشد که علاوه بر زیبایی هیچ گونه خطری را برای سلامتی شما ندارد. از آنجا که برای انجام این عمل به یکسری تجهیزات خاص و یک تکنسین با تجربه نیاز است مراکزی تحت عنوان کلینیک لیزر مو دایر شده است. این کلینیک ها با ارائه خدمات ویژه شما را در داشتن پوستی صاف و بی مو یاری می رسانند.

دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های زیبایی به منظور لیزر مو انواع مختلفی داشته که اساس کار آنها ایجاد پالس های نوری بوده که ریشه مو را هدف قرار داده و رشد مو در آن ناحیه را متوقف می کنند. همچنین تاثیر این دستگاه ها بر روی موهای تیره بسیار بیشتر از موهای بلوند و روشن می باشد. علاوه بر دستگاه افرادی دوره دیده برای انجام کار با دستگاه وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می کنند.

انتخاب یک کلینیک مجهز با دستگاه های پیشرفته و افراد مجرب از اهمیت زیادی برخوردار است.
در کلینیک های لیزر مو و قبل از شروع اولین جلسه از شما می خواهند که با پزشک متخصص پوست و مو مشاوره کرده تا با آنالیز سوابق پوستی و بیماری در شما بتوانند در صورت عدم داشتن مشکلی خاص جلسات لیزر را شروع نمایید و یا در صورت بروز مشکل بتوانند شما را راهنمایی کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند.

نتیجه گیری:

در برخی کلینیک های زیبایی برای رعایت بیشتر بهداشت و تضمین سلامتی پوست به هر فرد یک پک ویژه به علاوه سری مخصوص لیزر داده می شود که مراجعه کننده باید در هر بار مراجعه آن را همراه خود داشته باشد. همچنین در حین لیزر موهای زائد برای جلوگیری از آسیب های چشمی از شما می خواهند یک عینک ضد اشعه بر روی چشمان خود بگذارید.

توجه داشته باشید که کلینیک مورد نظر محلی برای شستشوی بدن داشته باشد زیرا نیاز است که قبل از لیزر و در صورت استفاده از کرم های بی حسی، این مواد به صورت کامل از روی پوست پاک شود زیرا در صورت عدم شستشو ممکن است با سوختگی و التهاب پوست روبرو شوید.
در کل کلینیک لیزر موهای زائد باید از نظر بهداشتی کاملا تمیز و استرلیزه باشد زیرا پوست یکی از حساس ترین عضو های بدن  بوده که در صورت آسیب دیدن درمان آن سخت و زمان بر می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مشاوره حضوری رایگان