انواع سوختگی پوست

انواع سوختگی پوست

خانه / تازه های سلامت / انواع سوختگی پوست

انواع سوختگی پوست

 

انواع سوختگی پوست : سوختگی یک نوع آسیب پوستی است که منجر به قرمزی ، تورم و درد می‌شود. در کل، با توجه به میزان درد، سوختگی‌ها به سه نوع مختلف  (سوختگی درجه‌ی یک، سوختگی درجه‌ی دو و سوختگی درجه‌ی سه) تقسیم بندی می‌شوند. سوختگی درجه‌ی یک که روی لایه اپیدرم (لایه‌ی بیرونی پوست) به وجود می آید و سبب قرمزی و درد خفیفی می‌شود، ولی فرد کاملا می‌توانید در کنار داروهای خود از روش های درمان خانگی طبیعی هم برای درمان این استفاده کند.

سوختگی درجه‌ی دو اکثرا روی لایه اپیدرم و درم که لایه‌ی میانی پوست است، اثر می‌گذارد. برخی از  انواع سوختگی‌ها را می‌توان با درمان های خانگی بهبود بخشید، اما سوختگی‌هایی با درجه بالاتر، باید با استفاده از مراقبت‌های پزشکی و تحت نظر پزشک درمان شوند.

سوختگی درجه‌ی سه حادترین و جدی‌ترین نوع سوختگی است زیرا روی لایه‌ های عمیقی پوست یعنی بافت زیر جلدی که در آن عضلات، غدد عروق خونی و استخوان‌ها قرار دارند، موثر است. اگر فردی دچار این نوع از سوختگی شد، باید به منظور گرفتن درمان فوری توسط پزشکان متخصص هر چه سریعتر به بیمارستان مراجعه کند چرا که این نوع سوختگی حتی ممکن است زندگی فرد را مورد تهدید و خطر قرار دهد

این نکته مهم است که بدانیم هیچ گونه درمان خانگی برای سوختگی درجه‌ی سه نیست و فقط باید از درمان پزشکی و بیمارستانی کمک گرفت.

 

در رابطه با سوختگی های سطحی برخی از درمان های خانگی که برای تسکین ناراحتی به وجود آمده کمک کننده هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سیب‌زمینی خام

آب سرد

چای کیسه‌ای سیاه

آب پیاز

روغن معطر اسطوخودوس

شیر

ویتامین E

از همه موارد بالا می توان به صورت ماسک روی موضع مورد نظر استفاده کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان