تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

خانه / تازه های سلامت / تزریق ژل زیر چشم

چشم ها تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارند و از آنجایی که پوست این ناحیه نازک و حساس است نشانه های پیری اول در این نواحی بروز پیدا می کنند. گودی، پف و سیاهی زیر چشم از معضلاتی هستند که باعث می شود چهره شما خواب آلود و مسن به نظر برسد.

تزریق ژل زیر چشم یکی از روش های زیبایی به شمار می رود که بسیاری از خانم ها از این روش، برای از بین بردن تیرگی ها و گودی زیر چشم خود استفاده می کنند تا زیبایی بیشتری در صورت خود داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه : رفع نواقص بینی با لیفت با نخ

تزریق ژل زیر چشم

علت گودی و کبودی زیر چشم

در واقع باید بدانید که تیرگی زیر چشم یکی از مشکلاتی می باشد که در برخی از افراد به وجود می آید و دلایل به وجود آمدن آن زیر چشم هر فرد متنوع می باشد. در واقع باید بدانید که ژنتیک یکی از مهمترین عوامل کبودی و تیرگی زیر چشم به شمار می رود.

از دیگر علل تیرگی زیر چشم، گودی زیر چشم است که تمامی افراد این گودی را زیر چشمان خود دارند، و بسته به عوامل مختلف، این گودی و اندازه آن متنوع می باشد.

البته باید بدانید که دلایل دیگری هم به جز ژنتیک برای گودی زیر چشم و کبودی زیر چشم وجود دارد که در طول زندگی افراد به وجود می آید، دلایلی چون عادات اشتباه خوابیدن، در معرض نور خورشید قرار گرفتن، میزان نوشیدن آب و عادات غذایی، خستگی، ورزش نکردن، استرس، بیماری‌های طولانی و … می‌توانند در افزایش گودی زیر چشم تأثیر بگذارد.

افزایش سن از دیگر عوامل تشدید کننده گودی و کبودی زیر چشم است. زمانی که صورت شما پیرتر می شود، بافت های سلولی صورت هم به مرور زمان پیر می شوند. در واقع دیگر مانند دوران جوانی سلول های سریع رشد نمی کنند و نمی توانند جایگزین سلول های از دست رفته زیر چشم شوند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید، امروزه به عنوان روشی کاملا بی خطر و ایمن برای رفع گودی و کبودی زیر چشم شناخته می شود، که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که این روزها بسیاری از ضعف های موجود روی صورت را میتوان به کمک تزریق ژل از بین برد. این روزها تزریق ژل زیر چشم به عنوان یکی از ایمن و موثرترین روش های جوانسازی اطراف چشم شناخته میشود.

در این روش ژل هیالورونیک اسید با کمک سوزن یا کانولا بسیار ظریف به ناحیه مورد نظر تزریق میشود و نه تنها باعث جبران و بازگشت حجم از دست رفته میشود بلکه با تحریک کلاژنسازها به جوانسازی و رفع نشانه های پیری کمک میکند و هیچگونه عارضه ای در پی نخواهد داشت.

اگر خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم عمیق باشند معمولا توصیه میشود تزریق فیلر و بوتاکس در کنار هم انجام شود.

کاربرد ژل زیر چشم

افرادی که از تزریق فیلر زیر چشم برای از بین بردن گودی و کبودی زیر چشمان خود استفاده می کنند، باید بدانند که ژل هیالورونیک اسید با تحریک کلاژنسازی میتواند تا حدی چین چروک های اطراف و زیر چشم را از بین ببرد.

البته روش های دیگری نیز برای از بین بردن این چین و چروک ها وجود دارد که باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه درمانی را به شما پیشنهاد دهد.

یکی از نکات دیگری که در مورد فیلر زیر چشم وجود دارد و شما باید در این مورد اطلاع داشته باشید، این است که فیلرها نمی توانند رنگ دانه های زیر چشم را هم از بین ببرند، بنابراین اگر زیر چشم شما بدلیل ایجاد لک و تغییر رنگ پوست دچار تیرگی و کبودی است، نباید از فیلرها توقع داشته باشید که رنگ دانه های شما را از بین ببرد البته میتوانید از روش های دیگری چون لیزر مدلایت برای رفع تیرگی زیر چشم خود استفاده کنید.

به طور کلی میتوان کاربردهای ژل زیر چشم را به این شکل معرفی کرد:

تجربه تزریق ژل زیر چشم در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

تزریق ژل و بوتاکس

ماندگاری ژل زیر چشم

بسیاری از افرادی که می خواهند از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کنند، بدون شک این پرسش برایشان به وجود می آید که ماندگاری آن چقدر است و تا چه زمانی زیر چشم آنها ماندگار است.

اگر بخواهیم به طور کلی در مورد ماندگاری فیلرهای زیر چشم صحبت کنیم باید بدانید که ماندگاری آن بسته به سیستم بدنی هر فردی متغیر است، یعنی در زیر چشم برخی از افراد ماندگاری بیشتری دارد و در زیر چشم برخی از افراد ماندگاری کمتری دارد، ولی به طور کلی ماندگاری فیلر زیر چشم بین 3 تا 6 ماه می باشد.

اگر گودی و کبودی های زیر چشم شما بیشتر از افراد دیگر باشد بدون شک شما باید مقدار بیشتری از فیلر را زیر چشم های خود تزریق کنید.

اگر به دنبال دائمی شدن آثار ژل زیر چشم خود هستید، بهتر است تزریق ژل را تکرار کنید. با هربار تزریق حدودا بیست درصد از آن به بافت طبیعی، کلاژن و فیبر تبدیل می شود و پس از 3 تا 6 بار تکرار، نتایج آن بیش از هشتاد درصد دائمی خواهد شد.

البته ماندگاری ژل زیر چشم به عوامل زیر نیز بستگی دارد:

نوع و برند ژل: شرکت‌های مختلف ژل‌هایی با ترکیبات متفاوت تولید می‌کنند که در میزان ماندگاری ژل تاثیر گذار است.

میزان ژل تزریق شده: هرچه ژل بیشتری زیر چشم تزریق شود تاثیر آن در بازسازی بافت تحلیل رفته بیشتر خواهد بود و فرد نتیجه ی سریعتری در بهبود گودی و تیرگی زیر چشم خود می بینید.

نوع مراقبت و شرایط بدن: انجام صحیح مراقبت ها بسیار در میزان ماندگاری ژل زیر چشم اهمیت دارد همچنین متابولیسم بدن شما و شرایط فیزیولوژیک پوست نیز تعیین کننده است.

پیشنهاد مطالعه: جوانسازی و رفع افتادگی پوست با لیفت با نخ

مواد تشکیل دهنده فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم ازژل هیالورونیک اسید تولید شده است که این اسید در واقع نقش بسیار مهمی در از بین بردن گودی و کبودی زیر چشم دارد.

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست نقش موثری دارد و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این اسید از آن دسته اسیدهایی به شمار می رود که در بافت های بدن یافت می شود، ولی زمانی که سن شما بالاتر برود این اسید به میزان کمتری بدنتان تولید می گردد.

زمانی که هیالورونیک اسید در زیر چشم شما دیگر تولید نشود، امکان دارد گودی و کبودی زیر چشم هایتان بیشتر شود و زیبایی چشمان شما را بگیرد که با تزریق ژل قابل جبران خواهد بود.

مزایای ژل زیر چشم

پیشنهاد مطالعه: پیکرتراشی بدون جراحی

تزریق ژل

عوارض ژل زیر چشم

در واقع همه ما به خوبی می دانیم افرادی که می خواهند از روش های زیبایی برای زیباتر شدن صورت و چشمان خود استفاده کنند، یکی از مهمترین دغدغه هایی که در ذهن خود دارند این است که، آیا این روش زیبایی که می خواهند انجام دهند برای آنها خطرناک می باشد و یا اینکه خطری ندارد.

این دسته از افراد باید در مورد فیلر زیر چشم به خوبی بدانند که این روش به هیچ عنوان خطری ندارد، چرا که هیالورونیک اسید با بافت های بدن سازگاری زیادی دارد از همین رو مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) است.

همچنین یکی از نکاتی که در مورد تزریق فیلر زیر چشم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که تزریق فیلر خود را باید به دست پزشکی که در این زمینه تخصص زیادی دارند بسپارید تا به بهترین نحو ممکن تزریق شما را انجام دهد.

اگر تزریق ژل در کلینیک و محیط مناسب و توسط پزشک متخصص انجام بگیرد عوارض جدی در پی نخواهد داشت و پس از تزریق شما میتوانید فعالیت های روزمره خودرا انجام دهید.

البته در برخی افراد بدلیل مکانیسم خاص بدن، فعالیت ها و خوراکی هایی که مصرف کرده اند ممکن است دچار کبودی و تورم شوند که با انجام برخی مراقبت ها در حداقل زمان از بین میروند که از عوارض تزریق ژل محسوب نمی شود و امری اجتناب ناپذیر است.

هزینه تزریق ژل زیر چشم

هزینه تزریق ژل زیر چشم به عوامل زیر بستگی دارد:

ژل‌ زیر چشم انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خودرا دارند، مانند کشور سازنده، ترکیبات به کاربرده شده و ماندگاری که در کیفیت و نتیجه آن اهمیت فراوانی دارند.

مقدار ژل مورد نیار دومین عامل تاثیر گذار در قیمت تزریق ژل است زیرا هزینه هر یک سی سی ژل برندهای مختلف، متفاوت است. مقدار ژل مورد نیاز باید توسط پزشک با توجه به نیاز و خواسته زیباجو تعیین شود.

عامل موثر بعدی در تعیین هزینه تزریق ژل، میزان ماندگاری آن است. طبیعتا، هر چه ماندگاری و کیفیت ژل‌های تزریقی بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

  1. در صورت تزریق ژل از مصرف نوشیدنی و غذای داغ، رفت به سونا، سولار، حمام داغ، قلیان پرهیز کنید.
  2. تا 24 ساعت حمام نرفته و از مصرف مواد آرایشی و شوینده بپرهیزید.
  3. طی دو هفته اول به طور تقریبی روزانه 10-5 لیوان آب بنوشید.
  4. سه تا پنج روز اول از لمس و دستکاری محل تزریق خودداری کنید.
  5. از مصرف غذاهای ادویه دار (خصوصاً فلفل)، نمک، سوسیس، کالباس و غذاهای حساسیت زا (مانند بادمجان و خوراکی های قرمز رنگ مثل گوجه و توت فرنگی و …) خودداری نمائید زیرا این غذاها باعث ایجاد تورم و التهاب می شوند البته مصرف نمک و غذاهای شور هم باعث ایجاد تورم می شود.
  6. در صورت ایجاد ورم جای هیچ گونه نگرانی نیست و این دلیلی بر ایجاد عفونت نمی باشد. هر گونه ورم نهایتاً طی چند روز رفع می شود که استفاده از کیسه ی یخ به آن کمک میکند. در صورت خارش از آنتی هیستامین استفاده کنید.
  7. از خوابیدن روی صورت خود بپرهیزید.
  8. برای پیشگیری از کبودی در 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد، آناناس و قرص ویتامین سی استفاده شود.
  9. امکان حساسیت به ژل در کمتر از 1 درصد افراد وجود دارد و امری اجتناب ناپذیر است.که در صورت بروز آن با پزشک خود در تماس باشید تا با درمان اختصاصی به رفع آن کمک شود. معمولا استفاده از داروی ضد حساسیت توصیه میشود.
  10. در تزریق ژل زیر چشم و ناودان اشکی نکته قابل توجه این است که پوست زیر چشم نسبت به پوست سایر نقاط بدن نازک تر بوده و احتمال کبودی و ورم بیشتر از سایر جاها می باشد. جهت پیشگیری، شما زیباجوی عزیز باید از فشار برروی صورت بپرهیزید. چرا که در صورت فشار توسط بالش یا دست، ژل در نقطه ای جمع شده و شخص احساس گوله شدن می کند این حالت بیشتر در اوایل صبح بعد از برخاستن از خواب دیده می شود و با گذشت زمانی کوتاه از بین می رود. تزریق ژل زیر چشم باید 2 الی 3 مرتبه با فواصل سه ماه یکبار انجام شود و با تزریق اول نواحی که بیشترین گودی را دارد برطرف می شوند و ژل با جذب آب، کمی حجم می گیرد اما بنابر نیاز با تزریق ژل بعدی نواحی دیگری که دچار نقص و گودی هستند برطرف می شود.

بهترین مرکز تزریق ژل زیر چشم

برای تزریق ژل زیر چشم بعد از پیدا کردن یک کلینیک معتبر و پزشکی حاذق می‌توان این راهکار درمانی را بدون استرس انجام داد. کلینیک زیبایی آرمان الهیه با استفاده از برندهای استاندارد برای تزریق ژل زیر چشم و بهره‌گیری از پزشکان حاذق می‌تواند مراجعه‌کنندگان را در انجام این امر برای زیبایی بیشتر یاری نماید.

کلینیک زیبایی آرمان الهیه انواع خدمات زیبایی را ارائه داده و تعداد بالای مراجعه‌کنندگان به این مرکز برترین تبلیغ برای مجموعه می‌باشد. تجربه و عملکرد بسیار عالی پزشکان در این مجموعه باعث شده تا زیباجویان عزیز از هر خدمتی که استفاده می کنند رضایت کامل از نتیجه خود داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان