دانستنی های اصلاح صورت آقایون

دانستنی های اصلاح صورت آقایون

خانه / تازه های سلامت / دانستنی های اصلاح صورت آقایون

اگر شما هم دچار مشکلات پوستی بعد از اصلاح می شوید ، با ما همراه شوید و این نکات مهم را بخوانید.

نکات مهم اصلاح صورت :

بهترین موقع را برای اصلاح صورت در نظر بگیرید

از اصلاح صورت به عنوان اولین کاری که از خواب بیدار میشوید اجتناب کنید. به پوست خود این فرصت را بدهید تا از خواب بیدار شود. در این مدت پفی صورت شما که به علت جمع شدن آب زیر پوست به وجود آمده است پایین میاید و شما میتوانید اصلاح تمیز تری داشته باشید.

صورت خود را اکسفولیت کنید

پوست های مرده صورت خود را با موادی مانند دیلی فشیال اسکراب یا کلینزر Real Shaving Company بردارید. این مواد پیلینگ صورت انجام میدهند و پوست را نرم و کاملا تمیز میکنند و منافذ پوست را باز و گرد و خاک و آلودگی صورت را تمیز میکنند. این به شما کمک میکند تا اصلاح بهتری انجام دهید. و همچنین آلودگی های خوابیده روی صورت را به داخل منافذ پوست نمیریزد به همین دلیل جوش های احتمالی بعد از تیغ زدن صورت را کاهش میدهد. هفته ای یکبار اسکراب کردن صورت را پیشنهاد میشود .

بهترین محل را برای اصلاح صورت انتخاب کنید

بهترین محل برای اصلاح صورت حمام است. به خاطر اینکه هوای گرم و مرطوب داخل حمام پوست صورت شما را نرم ومرطوب می نماید . به همین منظور اصلاح صورت بلافاصله بعد از استحمام و داخل حمام حس خوبی را برای پوست صورت شما به ارمغان می آورد.

صورت را تر کنید

ته ریش خود را با آب ولرم و گرم تر کنید که کمک میکند ساقه مو بلند شود و مو رابدون بریدن پوست صورت اصلاح کنید.

استفاده از خمیر ریش

خمیر ریش ر ا روی ته ریش خود با حرکت ماساژ وار بمالید. چنانچه خمیر ریش دارای ویتامین E و آلوئه ورا باشد برای پوست شما بهتر است برای اینکه سوزش بوجود آمده از جای تیغ را تسکین میدهد , به پوست شما آرامش میدهد و آن را بهبود میبخشد. برای تراشیدن صورت خود فقط کمی خمیر ریش نیاز دارید.

از تیغ های تیز و یکبار مصرف استفاده کنید

برای تراشیدن صورت خود از تیغ های تیز استفاده کنید. تیغ های کند در هنگام تراشیدن پوست شما را هم در موازای مو میکشد و میتواند به آن صدمه بزند.

شستن

تیغ خود را در هنگام تراشیدن صورت خود بشورید و آن را از مو بری کنید. توجه داشته باشید که از حرکت ها ی کوتاه و آهسته استفاده کنید. در این کار اصلا عجله نکنید.

در جهت رویش بتراشید

سعی کنید مو ها را در جهت رویش بتراشید. تراشیدن مو در غیر جهت رویش میتواند ناراحت کننده و باعث قرمزی پوست شود. اینکار روی پوست خط تیغ را بجا میگذارد و همچنین باعث رویش موی های زیر پوستی می شود. یعنی در زمان اصلاح کردن دستگاه ریش تراش را در جهت رویش موی صورت که اغلب در جهت پایین است بکشید. و برای زدودن موهای گردن دستگاه را در جهت بالا بگیرید.

نکته: هنگام تراشیدن ریش (هم تر و هم خشک) با دست دیگر اندکی پوست صورت را بکشید.

نکته:چنانچه میخواهید صورت خود را کاملا از ته بتراشید قبل ازخمیر ریش زدن روغنهای قبل از اصلاح به پوست صورت خود بزنید تا پوست صورتتان نرم و لغزنده گردد.

صورت خود را از ته نتراشید

هر چه قدر در تراشیدن و اصلاح صورت حساسیت به خرج دهید و بخواهید موی صورت را از ته بتراشید درد و سوزش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

از دستگاه های ریش ترا ش سه تیغه و یا دو تیغه استفاده نکیند

از نظر متخصصان پوست استفاده از دستگاه های ریش تراش دو تیغه و یا سه تیغه بیشتر از اینکه برای پوست صورت مفید باشد دردناک و آسیب رسان است. زیرا بعد از اینکه اولین تیغ سلولهای پوستی اطراف رستنگاه مو را می زداید تیغه دوم باعث خراش پوست و بریدن برآمادگی های پوست می گردد. لذا بهتر است که از دستگاه های یک تیغه استفاده شود.

از دستگاه های ریش تراش برقی استفاده کنید

این دستگاه ها برخلاف مدل های دستی با دوتیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب کمتری به پوست می رساند و لذا بعد از استفاده سوزش و آسیب کمتری را تجربه خواهید کرد.
خمیر ریش کف دار ممنوع

از مواد و خمیر ریش های که کف میکنند اجتناب کنید.این خمیر ریش ها دارای سودیوم و سولفور و برگ بو هستند که کف میکنند و این مواد باعث تحریک پوست میشوند.

نکته: اگر پوست صورتتان زیاد جوش میزند بهتر است از ماشین ریش تراشی بجای تیغ خود تراش استفاده کنید.

توجه : بر خلاف تصور تعداد دفعات تراشیدن موهای صورت در سرعت و ضخامت موهای تازه روییده تاثیری ندارد.

نکات مهم سلامت پوست بعد از اصلاح:
پوست خود را مرطوب کنید

بعد از تراشیدن ریش خود از کرمهای غیر چرب استفاده کنید. که اینکار پوست شما را محافظت میکند و تسکین میدهد. میتوانید از افتر شیو هم استفاده کنید ولی دقت کنید بیشتر افتر شیو ها دارای الکل هستند که باعث سوزش میشود و برای خیلی از پوست ها خوب نیست و باعث تحریک پوست های حساس میشود.

پوست خود را تحریک نکنید

از استفاده کردن مواد نعنایی و الکل دار که باعث سوزش و تحریک پوست میشوند اجتناب کنید. از دست مالیدن و تحریک کردن پوست خود به هر نحوی اجتناب کنید.

از افتر شیو با کیفیت استفاده کنید:

الکل ماده ترکیبی اصلی در افتر شیو های ارزان قیمت است. به همین خاطر بعد از پاشیدن آن روی صورت سوزش عذاب آوری را تجربه خواهید کرد. یک افتر شیو با کیفیت باید باعث طراوت پوست و پاک کردن آن از باکتری ها شود. و حتی پوست را بعد از تراشیدن التیام می بخشد. لذا در هنگام خرید افترشیو ، بر روی برچسب خرید آن نگاه کنید تا از وجود تسکین دهنده های طبیعی مثل گیاه آلوئه ورا و غیره مطمئن شوید.

از داروهای تسکین دهنده استفاده کنید:

اگر بعد از اصلاح دچا ر سوزش پوست می شوید بهتر از لوسیون های غیر تجویزی هیدروکورتیزون به عنوان افترشیو استفاده کنید. این لوسیون پوست شما را سریع تر التیام می بخشد.

در فاصله زمانی کم اصلاح نکنید:

بهتر است زمان اصلاح صورت خود را به آخر هفته موکول کنید در این فاصله زمانی ضمن رویش مجدد موهای صورت فرصتی برای التیام و بهبود التهاب پوست فراهم می شود و در زمان اصلاح بر تراشیدن مو از ته اصرار نورزید. زیرا سوزش و تحریک پوست مجددا عود خواهد کرد.

از داروهای قابض یا خون بند استفاده کنید:

این دارو را در خانه و در دسترس خود قرار دهید که در صورت بریدن پوست بلافاصله از آن استفاده کنید. این دارو به دو صورت قلمی و پودر وجود دارد. که اگر در زمان استفاده مکرر آن را روی خراش قرار دهید از خونریزی جلوگیری می کند. زاج موجود در این دارو باعث قطع خون ریزی میشود. سپس صورت خود را شست و شو دهید.

عوارض جانبی اصلاح صورت:

۱- بریدگی ها ممکن است تا ۱۵ دقیقه خونریزی آنها ادامه داشته باشد، بیشتر در استفاده از تیغ استفاده می شود.

۲- خراشیدگی و ساییدگی

۳- تحریک پوست صورت

۴- سوزش خودتراش razor burn قرمزی، التهاب، احساس سوزش و تحریک پذیری پس از اصلاح اطلاق می شود. علت آن فشار بیش از حد تیغ و ماشین ریش تراش بر روی پوست هنگام اصلاح است. علت دیگر آن اصلاح با تیغ کند، اصلاح خشک، خیلی سریع تراشیدن موهای صورت، تراشیدن مکرر یک ناحیه از صورت هستند. در قسمت های از صورت و گردن که دارای پوست حساس تر و موهای زبرتر هستند، احتمال این عارضه بیشتر است. برای پیشگیری از آن قبل و پس از اصلاح از لوسیونهای مخصوص اصلاح استفاده کنید. برای درمان آن نیز از ژل Aloevera یا محلول رقیق سالیسیک اسید بزنید و روی پوست آزرده ادکلن یا الکل نزنید.

۵- جوش های اصلاح (shaving Rash/Razar burnps): علت آن ingrain hair است (فرو رفتن سر موها درون پوست) و علایم آن برآمدگی قرمز، ملتهب، دردناک و گاهی چرکی است. موهای درون روییده اغلب در افرادی که موهای مجعد دارند، بروز می کند. علل آن از ته تراشیدن زیاد موها، تراشیدن موها خلاف جهت رویششان و کشیدن زیاد پوست صورت حین اصلاح است. پوست را حین اصلاح بیش از اندازه نکشید، چرا که احتمال رویش موهای درون روییده افزایش می یابد. لوسیونهای حاوی Glycolic acid می تواند در موضع فولیکولیت ایجاد شده مفید باشد بطوریکه سلولهای مرده پوست را بر می دارد و سپس با خارج کردن مو می توان در بهبود آن موثر باشد. معمولاً در کاربرد خود تراش (تراشیدن مرطوب» wet) امکان بریدگی و خونریزی بهتر است ولی در تراشیدن خشک (ماشین ریش ترای Dry) گفته شده که اثرات ویبراتور آن می تواند در پیشگیری از چروک صورت مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان