رفع غبغب بهترین راه زیبایی

رفع غبغب بهترین راه زیبایی

خانه / تازه های سلامت / رفع غبغب بهترین راه زیبایی

رفع غبغب چیست؟

رفع غبغب  و یا از بین بردن غبغب یکی از معضلاتی است که در دنیای امروزه مورد توجه پزشکان و بیماران زیادی قرار گرفته است و دارای انواع روش های از بین بردن غبغب میباشد. چربی جمع شده در زیر گردن که اصطلاحاً غبغب نامیده می‌شود می‌تواند از زیبایی افراد بکاهد که برای بهبود زیببایی خود به انواع روش های رفع غبغب مختلف از بین بردن غبغب روی میاورند. کسانی که در فیزیک صورت و گردن خود دارای غبغب هستند، سن آن‌ها از واقعیت شناسنامه ایشان بیشتر دیده می‌شود و باید به از بین بردن غبغب فکر کرد. ژنتیک، اضافه وزن و بالا رفتن سن از دلایل ابتدایی ظهور غبغب و از بین بردن غبغب هستند. رفع  غبغب و یا ازبین بردن غبغب در دنیای پیشرفته پزشکی راه‌های فراوانی دارد. امروزه دستگاه‌های مختلف و پیشرفته پزشکی برای رفع غبغب و انواع دیگر روش‌های زیبایی به وجود آمده‌اند. دستگاه رفع غبغب بسیار پیشرفته است و جزو انواع روش های رفع غبغب میباشند و متخصصین آن می‌توانند در کمترین زمان به رفع غبغب فردی که به دنبال از بین بردن غبغب است کمک شایانی کنند.

علاوه بر روش‌های پزشکی و پیشرفته رفع غبغب درمان‌های سنتی و خانگی نیز در این حوزه و انواع روش های رفع غبغب وجود دارد. افراد زیادی به دلیل هزینه‌های گزاف رفع غبغب و از بین بردن غبغب از طریق روش‌های پزشکی، خطرات و عوارض دوران نقاهت بعد از انجام این روش‌های ازبین بردن غبغب و استفاده از داروهای بیهوشی زیر بار انجام چنین روش‌هایی نمی‌روند بلکه انواع روش های رفع غبغب وجود دارد. طب سنتی و گیاهی که رفع غبغب با گیاه سنتی از جمله این روش ها است , از دوران بسیار قدیم در ایران رواج زیادی داشته است. از بین بردن غبغب از طریق روش‌های سنتی و گیاهی نیز امکان‌پذیر است.

ورزش نیز برای رفع غبغب راه‌حل‌های زیادی داد. کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و حاضرند برای رسیدن به اهداف خود زمان بگذارند برای از بین بردن غبغب نیز از انواع روش های رفع غبغب می‌توانند استفاده کنند. تکنیک و تمرین‌های ورزشی جالبی برای از بین بردن غبغب وجود دارند که می‌توان به کمک آن‌ها به زیبایی بیشتر و سلامت جسمی و روحی دست پیدا کرد. در این مطلب به راه‌های خانگی از بین بردن غبغب از قبیل درمان‌های سنتی و ورزشی و معرفی روش‌های برتر پزشکی برای از بین بردن غبغب و انواع روش های رفع غبغب می‌پردازیم.

رفع غبغب

بهترین راه رفع غبغب

سریعترین راه ازبین بردن غبغب

کسانی که به دنبال یافتن زیبایی و انواع روش های رفع غبغب در یک روز و از بین بردن غبغب با سریعترین روش هستند به دنبال برترین پزشکان این حوزه و جدیدترین دستگاه‌های آن‌ها می‌روند. سریعترین راه رفع غبغب، لیپوساکشن غبغب (Jowl liposuction) است. یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد غبغب در صورت افراد تجمع چربی زیاد در قسمت زیر چانه و زیر زاویه فک پایین می‌باشد که همه این افراد را به دنبال رفع غبغب می‌کشاند.

در توضیح واژه‌ لیپوساکشن liposuction)) باید گفت لیپو (lipo) به معنای چربی و ساکشن (suction) به معنای تخلیه است و از جمله انواع روش های رفع غبغب میباشد. بنابراین لیپوساکشن برای افرادی که به دلیل اضافه وزن دچار غبغب می‌شوند به عنوان سریعترین راه رفع غبغب معرفی می‌شود.

در روش لیپوساکشن برای از بین بردن غبغب همانند سایر روش‌های لیپوساکشن از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

در روش لیپوساکشن برای رفع غبغب که به عنوان عمل جراحی سرپایی شناخته می‌شود بیمار هیچ‌گونه دردی را حین عمل  احساس نمی‌کند و پس از اتمام مراحل کامل درمانی مرخص شده و به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردد.

از آنجا که جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن غبغب در مدت زمانی حدود 30 دقیقه تا یک ساعت انجام می‌شود سریعترین راه و انواع روش های رفع غبغب و از بین بردن غبغب نیز شناخته می‌شود.

در عمل جراحی لیپوساکشن برای رفع غبغب، در ناحیه زیر چانه برشی بسیار کوچک حدود 3 تا 4 میلی‌متر ایجاد می‌شود. برای از بین بردن غبغب در این روش چربی‌ها ابتدا سوزانده شده و سپس توسط دستگاهی مکنده و لوله‌ای کوچک از جنس استیل به نام کانولا از قسمت مورد نظر خارج می‌شوند.

به جرئت می‌توان گفت لیپوساکشن بهترین گزینه و سریعترین راه از بین بردن غبغب و  کاهش چربی نقاطی است که توسط ورزش و روش‌های دیگر با زمان زیادی مواجه‌اند.

بهترین راه های رفع غبغب:

لیپوماتیک ipomatic)) یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای لاغری موضعی است که از انواع روش های رفع غبغب به شمار می آید. این روش که به عنوان آسان ترین راه رفع غبغب هم استفاده می‌شود تقریباً شبیه لیپوساکشن است. تنها تفاوت این دو روش در واقع نحوه‌ی از بین بردن غبغب چربی‌ها است. در لیپوماتیک برای رفع غبغب چربی‌ها سوزانده نمی‌شوند بلکه تنها با حرکات ارتعاشی تخریب و از محل مورد نظر خارج می‌شوند.

دوره نقاهت جراحی لیپوماتیک برای رفع غبغب همانند لیپوساکشن بسیار کوتاه است و بیمار می‌تواند کارهای شخصی خود را به راحتی انجام دهد که لیپوماتیک از انواع روش های رفع غبغب به شمار می آید.

از بین بردن غبغب

رفع غبغب در یک جلسه

دستگاه رفع غبغب لیزر لیپولیز(laser lipo lysis)

یکی دیگر از انواع روش های رفع غبغب عمل لیپولیز است. از این روش نیز برای رفع غبغب هم استفاده می‌شود. تقریباً می‌توان گفت با تفاوت‌های اندکی روند عمل جراحی لیپولیز همانند لیپوماتیک و لیپوساکشن در رفع غبغب است.

در روش لیزر لیپولیز برای رفع غبغب ابتدا ناحیه گردن و چانه به صورت موضعی بی‌حس و سپس سوراخ‌های 1 تا 2 میلی‌متری روی پوست ایجاد می‌شود.

در این روش به جای کانولا (لوله‌ی مورد استفاده در روش لیپوساکشن برای رفع غبغب) یک فیبر نوری باریک وارد قسمت زیرین پوست می‌شود که بافت چربی را در مقیاس‌های بسیار کوچک‌تر و بدون عوارض جانبی عمل‌های جراحی تهاجمی، از بین ببرد که در زمره انواع روش های رفع غبغب میباشد.

از روش لیزر لیپولیز برای از بین بردن غبغب به عنوان یکی از جدیدترین راه‌های رفع غبغب در مواردی که تجمع چربی در ناحیه گردن و چانه کمتر است جایگزین عمل لیپوساکشن برای رفع غبغب می‌شود.

 

بهترین روش رفع غبغب از طریق لیفت گردن (neck lift)

علت دیگر ظهور غبغب در چهره‌ی افراد کاهش وزن زیاد و یا افزایش سن است  که در واقع به علت افتادگی پوست گردن پدید می‌آید. رفع غبغب برای چنین افرادی متفاوت است زیرا پوست اضافی در زیر گردن پدیدار شده که حالت افتادگی دارد. برای چنین افرادی بهترین روش رفع غبغب لیفت گردن یا پلاتیسما پلاستی است.

این عمل جراحی به دلیل عضله پلاتیسما که در امتداد جلویی گردن قرار دارد به این نام گذاری شده است.

در روش  لیفت گردن برای از بین بردن غبغب پوست و عضلات زیرین عضله پلاتیسما سفت می‌شوند تا به واسطه آن گردن لیفت شود. این روش علاوه بر رفع غبغب ظاهر خط فک را بهبود می‌نمایید و آن را تغییر می‌دهد.

جراحی لیفت گردن با داروهای بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در این روش برای رفع غبغب جراح با ایجاد یک برش پشت گوش‌ها در راستای خط مو پوست زائد را برداشته و ساختمان عضلانی گردن را به این طریق سفت می‌کند.

در جراحی پلاتیسما پلاستی به عنوان بهترین راه رفع غبغب گاهی لازم است با ایجاد شکاف‌های کوچکی در ناحیه زیر چانه چربی‌های مورد نظر را تخلیه شود.

لیفت گردن برای رفع غبغب در واقع جراحی رفع غبغب است که جراح پلاستیک پوست اضافه را برداشته و ماهیچه‌های آن را می‌کشد بنابراین نتیجه‌ی آن گردن باریک و بسیار خوش‌فرم است که اجزای صورت را به خوبی متعادل می‌سازد.

این جراحی برای افرادی که از آویزانی پوست چانه و گردن خود رنج می‌برند سریعترین و برترین راه رفع غبغب است.

دوره نقاهت انجام روش پلاتیسما پلاستی برای از بین بردن غبغب بسیار کوتاه است و بیمار بعد از جراحی به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد اما باید برای مراقبت بیشتر برای چند روز از گردنبندهای طبی استفاده کرد.

 

تزریق چربی یکی دیگر از  راه‌های آسان رفع غبغب:

امروزه وقتی از روش‌های آسان و سریع از بین بردن غبغب سخن به میان می‌آید یکی از راه‌هایی پزشکان پیشنهاد می‌کنند، تزریقات متعدد به ناحیه‌ی گردن و چانه برای حل کردن چربی‌های این قسمت است.

در روش تزریقی برای از بین بردن غبغب، ماده‌ای به زیر چانه تزریق و توسط آن سلول‌های چربی این ناحیه تخریب می‌شود.

در خصوص برگشت‌پذیری این روش باید بدانید، زمانی که سلول‌های چربی تخریب شدند، دیگر نمی‌توانند چربی را در خود ذخیره کنند چرا که ماده‌ی فعال آن، دئوکسی کولیک اسید به طور طبیعی در صفرا تولید شده و به جذب چربی‌ها کمک می‌کند.

با توجه به اهمیت عدم برگشت‌پذیری و سرعت در از بین بردن غبغب، بسیاری از افراد از روش تزریق حلال چربی برای زیبایی و فرم دهی گردن خود  از این روش استفاده می‌کنند.

جراحی غبغب

دستگاه رفع غبغب

رفع غبغب با امواج رادیوفرکوئنسی! (Radio frequency)

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که به طور کلی دستگاه‌هایی که با امواج رادیوفرکوئنسی کار می‌کنند به دستگاه RF معروف هستند. رادیوفرکوئنسی یا همان امواج الکترومغناطیسی کنترل شده امواج بی‌خطری هستند که طی مسیر خود در بافت‌ها گرما ایجاد می‌کنند.

نکته‌ی مهمی که در این روش به عنوان یکی از راه‌های سریع رفع غبغب مطرح می‌شود این است که دستگاه RF با ایجاد گرمایی حدود 50 الی 60 درجه نه تنها باعث از بین رفتن سلول‌های چربی در ناحیه غبغب بلکه باعث تحریک کلاژن سازها و الاستین توسط سلول‌های فیبروپلاست در لایه‌ی میانی پوست نیز می‌شود.

بنابراین استفاده از امواج فرکوئنسی علاوه بر حذف چربی‌ها از ناحیه‌ی مورد نظر سبب سفت شدگی و افزایش قدرت کشسانی پوست می‌شود.

امروزه افراد بسیاری از دستگاه‌های RF به عنوان یک روش غیر تهاجمی و بدون دوره نقاهت برای راه رفع غبغب استفاده می‌کنند.

طب سنتی و گیاهی در رفع غبغب

از زمان‌های بسیار قدیم تا امروزه از طب سنتی و گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. طب سنتی رشته‌ای شناخته شده دانشگاه‌ها می‌باشد.کتاب‌های مختلف معروفی در این زمینه وجود دارند که در رشته‌های طب سنتی در دانشگاه تدریس می‌گردد. موارد مختلفی برای رفع غبغب به صورت استفاده موضعی و خوراکی در روش‌های طب سنتی و گیاهی وجود دارد.

موارد بسیار دیگری در طب سنتی و گیاهی وجود دارد که با ماساژ آن بر روی گردن به از بین بردن غبغب کمک می‌کند اما نکته‌ای که در این روش‌ها باید در نظر گرفت این است که:

ماساژ با گیاهان دارویی و سنتی در یک جلسه و یک‌بار نمی‌تواند از بین بردن غبغب را به همراه داشته باشد. این روش‌ها مستلزم زمان و صبر بالا است. با توجه به اینکه در این روش‌ها شما هزینه‌های عمل‌های جراحی مختلف را نمی‌دهید، دوران نقاهت ندارید و داروی شیمیایی مصرف نمی‌کنید اما باید زمان صرف کرده و تحمل داشته باشید تا به نتیجه دلخواه رفع غبغب برسید.

ورزش و تمرین در رفع غبغب (Do exercise)

ورزش در هر زمینه‌ای به کمک بدن می‌آید. سلامتی جسمی و روحی در گرو انجام تمرین‌های مختلف ورزشی است. هر قسمتی از بدن را می‌توان با ورزش و به مرور زمان به فرم دلخواه درآورد. از بین بردن غبغب نیز با تمرین‌های ورزشی پیوسته امکان‌پذیر است. چربی جمع شده در زیر گردن را می‌توان با تمرین‌های مختلف ورزشی از بین برد و به فرم دلخواه رسید.

حرکات ورزشی مناسب چربی را از بین برده و پوست را تا اندازه‌ی زیادی به حالت اولیه در می‌آورد. در از بین بردن غبغب از طریق تمرین و ورزش باید این نکته ذکر شود که از بین رفتن چربی در گرو کاهش وزن کلی نیز می‌باشد. مورد ذکر شده برای افرادی است که غبغب آن در اثر افزایش وزن به وجود آمده است. در کلینیک آرمان الهیه میتوانید رفع غبغب در یک جلسه را به راحتی انجام دهید.

رفع غبغب با ورزش

لیفت چانه(بالا بردن چانه باعث بهبود فرم گردن،فک و صورت می‌شود،در این حالت لب‌ها به صورت بوسه درمی‌آیند)،

تمرین رول گردن(علاوه بر فرم دادن به گردن، فک و صورت باعث رها شدن شانه‌ها از فشار می‌شود)،

حرکت نشر فک(بین 5 تا 10 مرتبه در شبانه‌روز نوک زبان را در حین دم و بازدم به پشت دندان‌ها فشار دهید)،

روش پلاتیسما(نام عضله‌ای از خط فک تا شانه و تمرینی است که 5 تا 10 مرتبه در روز فشار به نواحی گردن و فک می‌آورد)،

صاف نشستن مداوم، بالا گرفتن سر و جویدن آدامس امکان‌پذیر است. انجام هر کدام از ورزش‌های نام برده شده با تکنیک خاص و اصول و روش صحیح هر روز و در هر مرتبه چند دقیقه باید انجام گردد تا از بین بردن غبغب را همراه داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان