رنگ پوست چگونه ایجاد می شود؟

رنگ پوست چگونه ایجاد می شود؟

خانه / تازه های سلامت / رنگ پوست چگونه ایجاد می شود؟

 

رنگ پوست هر فرد با پروتئینی به نام ملانین ایجاد می شود. این پروتئین بخش زیادی از سلول های پوستی را شامل می شود. این پروتئین در ایه اپیدرم پوست قرار دارد.

رنگ پوست هر فرد با تعداد ملانین تعیین می شود. هرچه پوست شما ملانین بیش تری بسازد پوست شما رنگ تیره تری دارد.

یکی از وظایف ملانین در بدن زمانی است که شما در برابر آفتاب شدید قرار می گیرید در این زمان پوست شما ملانین بیش تری تولید می کند تا پوست را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند.

رنگ پوست خود را تشخیص دهید:

معمولا بیس اصلی رنگ های پوست به سه گروه تقسیم می شود:

پوست هر فردی هر زمانی و فارق از نوع پوست(سرد، گرم، خنثی) یا رنگ پوست (سفید، تیره، برنزه و …) برای پیشگیری از ایجاد بیماری های پوستی و پیشگیری از پیری زودرس پوست در مرحله اول و قبل از هر اقدامی شما باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید مراقبت های صحیحی و جوانسازی های مناسب پوست خود را انجام دهید.

مراقبت از پوست های روشن:

از اسکراب های لایه بردار ملایم استفاده کنید و اسکراب شما دارای مواد خشن و خیلی زبر نباشد . معمولا لک های صورت و چین و چروک در زمان زودتری در افرادی که پوست روشنی دارند نسبت به افرادی که پوست تیره دارند ایجاد می شود و بنابراین افرادی که پوست روشن دارند استفاده از ضد آفتاب و تمدید آن در هر 2 ساعت یکبار باید جدی بگیرید و این کار را در فصول مختلف سال فراموش نکنید.

مراقبت از پوست های تیره:

به دلیل وجود مقدار بیش تری ملانین در پوست های تیره این نوع از پوست ها توانایی بیش تری در محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و همچنین چروک ها معمولا در این نوع پوست دیرتر نمایان می شود.

ولی این موضوع به این معنی نیست که افرادی که پوست تیره دارند نیاز به مصرف ضد آفتاب ندارند . استفاده از ضد آفتاب با spf  استاندارد برای هر نوع پوست و هر سنی ضروری می باشد.

افرادی که پوست های تیره دارند باید همیشه پوست خود را با محصولات استاندارد مرطوب کننده آبرسانی کنند.

دستگاه های کلینیک های زیبایی مناسب برای انواع پوست ها:

در گذشته حرف از این موضوع بود که پوست های حتی با کمی رنگ تیره تر و سبزه تر بهتر است برای حذف موهای زائد خود ار لیزر موهای زائد استفاده نکنند اما این موضوع با دستگاه های الکساندرایت پیشرفته حل شد و در حال حاضر این دستگاه مناسب برای پوست های ایرانی (روشن، سبزه و ..) می باشدو پوست های تیره در حد معمول نیز مشکلی در رابطه با استفاده از این دستگاه نخواهند داشت .

از جمله دستگاه های دیگری که در رابطه با جوانسازی صورت و درمان جای جوش امروزه استفاده فراوان دارد دستگاه لیزر co2 فرکشنال و ار اف فرکشنال است که توصیه می شود افرادی که دارای پوست روشن و سفید هستند برای این منظور از لیزر co2 فرکشنال استفاده کنند و افرادی که رنگ پوست آن ها تیره تر است از اراف فرکشنال کمک بگیرید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان