علائم ویروس کررونا

علائم ویروس کررونا

خانه / تازه های سلامت / علائم ویروس کررونا

بیماری کرونا

یک ویروس تنفسی تازه شناسایی شده که باعث ذات الریه می شود و اخیرا در چین کشف شده است. موارد ویروسی، نوعی Coronavirus در چین گسترش یافته است. همچنین در کشورهای مجاور آسیا نیز گزارش شده است که باعث شده مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا غربالگری های مسافرینی را که از ووهان به چندین فرودگاه در ایالات متحده آمریکا رسیده اند، آغاز کنند.

 

ویروس کروناچیست ؟

Coronavirus گروهی از ویروس ها هستند که می توانند طیف وسیعی از علائم ا زجمله آبریزش بینی، سرفه، گلو درد و تب را ایجاد کنند. برخی از آنها خفیف است، مانند سرماخوردگی، در حالی که برخی دیگر بیشتر به احتمال زیاد منجر به ذات الریه می شوند. آنها معمولا از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده گسترش می یابند. به گفته CDC ، کرون ویروس نام خود را از لکه های تاج مانند بر وری سطح خود می برد. ( Corona کلمه ایی لاتین است برای تاج ) از جمله فرم تازه شناسایی شده ویروس، در مجموع هفت کور ویروس وجود دارد که می توانند انسان ها را آلوده کنند. سایر Coronavirus های مشهور شامل SARS  و MERS  هستند. علائم مراقبتی این ویروس تب، سرفه، تنگی نفس، مشکل تنفس، درد بدن، گلو درد، استفراغ و اسهال است.

 

کروناجدید چگونه گسترش می یابد؟

محققان همچنان در تحقیقات هستند که بتوانند تشخصی دهند این ویروس جدید چگونه از فردی به فرد دیگر شیوع می یابد. به احتمال برخی از پزشکان  این ویروس توسط قطرات و سطوح آلوده پخش شده است و احتمال پخش ( هوا ) ممکن است شبیه به SARS باشد. به طور کلی کرون ویروس ها از طریق تماس نزدیک گسترش می یابند و در درجه اول بیمار دچار سرفه و عطسه خواهد شد. فرد همچنین می تواند از طریق تماس با ذرات ویروس روی سطح آلوده شود، اگر چه هنوز مشخص نیست که کروی ویروس جدید چه مدت می تواند بر روی سطوح خارج از بدن زنده بماند. اگر یک فرد آلوده، روی سطح مانند نرم یا میز سرفه کند، و شخص دیگری آن سطح را لمس کند و سپس چشم و بینی خود را مالش دهد ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شود.  ویروس SARS نیز از طریق مدفوع نیز پخش می شود.

علائم ویروس کرونا

چه مدت طول می کشد تا کسی به ویروس کرونا مبتلا شود؟

دوره انکوباسیون کرو ویروس جدید – به معنای مدت زمان لازم از آلوده شدن ویروس به فرد به هنگام شروع علائم – هنوز شناخته نشده است. اما کارشناسان بهداشت عمومی با این فرض که این دوره ممکن است 14 روز باشد ولی همچنان مشخص نیست که آیا بیمار در دروان نقاهت میتواند این ویروس را انتقال دهد یا خیر . توصیه می شود مراقبان یا افرادی که در یک خانه زندگی میکنند به عنوان فردی که بیماری را در آن خانه دارد، نیز باید هنگام تماس با مایعات بدن بیمار، ماسک صورت یکبار مصرف را به همراه دستکش و لباس یک بار مصرف استفاده کنند. برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در تماس با بیماران کرونا ویروس، CDC نوع خاصی از ماسک را توصیه می کند. شخصی که به صورت جداگانه در در مراقبت با این ویروس از بیماری مراقبت میکند، از یک نوع ماسک N95 باید استفاده کند.

SARS یا سندروم حاد تنفسی، نوعی کرونا ویروس است که برای اولین بار در فوریه 2003 در آسیا گزارش شده است. طی ماه های بعد، این بیماری در کشور چین نیز گسترش یافته است و 8098 نفر را در سرتاسر جهان بیمار کرده و 774 نفر جان خود را از دست داده اند. با این حال nCov یک فشار متفاوت است. اگر ویروس جدید به همان اندازه SARS شدید یا مسری باشد، در این مرحله ناشناخته است. در حالی که برخی از بیماران در چین به بیماری جدی مبتلا شده اند، سایر بیماران خفیف تر بوده و مرخص شده اند. مقامات CDC معتقدند که احتمال انتشار این تاج ویروس از فردی به شخص دیگر در ایالات متحده آمریکا کم است، موارد جدا شده از مسافران محتمل است. اولین پرونده در ایالات متحده توسط مقامات CDC در تاریخ 21 ژانویه اعلام داشته اند که میتوانند در مقابل این ویروس موارد را برای از بین بردن این ویروس کشنده و راه کار های موثر را ارائه دهند. خوشبختانه این ویروس هنوز به کشورمان ایران نرسیده است. این ویروس در بیشتر شهرهای چین گسترش یافته است که مقامات این کشور را نگران کرده است و به دنبال راه حل هایی برای این بین بردن آن هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان