پوست و مو سالم در ماه رمضان

پوست و مو سالم در ماه رمضان

خانه / تازه های سلامت / پوست و مو سالم در ماه رمضان

 

پوست و مو سالم
پوست و مو سالم

با توجه به تغییراتی که در برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان در نوع مواد غذایی که مصرف می شود و همچنین زمان میل کردن غذا برای شما اتفاق می افتد و علی الخصوص قرار گرفتن ماه رمضان در فصل گرم سال باید تلاش بیشتری برای مراقبت از پوست و موی خودتون داشته باشید.

– اکثر خانم‌ها با مشکل کمبود سطح روی، آهن و …در بدن خود مواجه هستند. به آنها توصیه می‌ شود به یک پزشک متخصص مراجعه کنند و با نظر پزشک مکمل‌ ویتامین از گروه ویتامین های B یا سایر مکمل‌های و ویتامین های مورد نیاز را استفاده کنند تا بعد از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا ضعف و شکنندگی ناخن‌ها نشوند.

– به دلیل اینکه نظم و میزان غذای مصرف شده در ماه مبارک رمضان تغییر می‌کند، به دلیل جلوگیری از کم شدن سطح آهن، روی و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی که باعث رشد مناسب مو و ناخن‌هایتان می‌شود، باید حتما در وعده‌های سحر و افطارتان، غذایی کامل که همه گروه‌های غذایی لازم را دارد، استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید از غذاهای پرکالری‌تر، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و سبزیجات برگ سبز  را در وعده غذایی سحری و غذاهای سبک‌تر مثل لبنیات کم چربی در کنار سبزیجات و انواع سالادها  را در وعده افطارتان قرار دهید.
همچنین مصرف میوه در وعده های سحری و افطار بسیار ضروری است.

برای جلوگیری از ایجاد خشکی پوست، به اندازه کافی مایعات مصرف کنید و از مصرف زیاد مایعات ادرار آور مانند چای غلیظ خودداری کنید.

 

– برای شاداب و با طراوت ماندن پوست در وعده‌های سحری و افطار به اندازه کافی از مایعات مفید، علی الخصوص آب بنوشید و از نوشیدن مایعاتی که باعث بیشتر از دست رفتن آب بدن‌تان می‌شود، خودداری کنید.

– و در آخر اینکه اگر مشکل پوستی یا ریزش مو هم دارید و در حال استفاده از داروهای خوراکی در فواصل و ساعات  منظم هستید، به شما توصیه می شود برای تغییر و تنظیم مجدد ساعات مصرف داروهایتان، حتما به پزشک‌ خود مراجعه کنید و هرگز بدون توجه و خودسرانه به  میزان و ساعت مصرف داروی‌تان را تغییر ندهید، زیرا تغییر در میزان و زمان داروی دریافتی ممکن است عوارض بد و جبران‌ناپذیری را برای سلامت پوست و موی شما دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان