علت چربی بیش از حد ناحیه تیزون صورت

علت چربی بیش از حد ناحیه تیزون صورت

خانه / تازه های سلامت / علت چربی بیش از حد ناحیه تیزون صورت


علت چربی پوست: پوست به عنوان یک عضو پوششی بدن وظیفه مهم محافظت از بدن فرد را ب عهده دارد و ایجاد یک سد دفاعی در برابر مواد مضر و میکروارگانیسمها می کند و بنا به روش زندگی ما در مکان ها مختلف واکنش نشان می دهد و اگر این روند با مشکلاتی مانند پیری ، سیگار کشیدن و تماس بیش از حد با نور خورشید تداخل پیدا کند خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود و در برابر میکروارگانیسمها واکنش چندانی نمی تواند انجام دهد.
پوست از دو لایه مهم تشکیل شده است که به عنوان : ایپدرم (روپوست) که لایه نازک و خارجی است و درم که لایه ضخیم تر داخلی است و مراقبت ویژه و متعددی را می طلبد تا یک فرد پوست شاداب و منحصر به فردی داشته باشد.
یکی از دلایلی که آقایان و بانوان بر روی صورت خود شاهد حالت چرب، روغنی ، جوش و آکنه می باشند و زیبایی صورتشان دست خوش تغییراتی هرچند کوچک می شود وجود بیش از حد مقدار چربی در پوست است .

اگر با استفاده محصولاتی که برای تمیز کردن پوست تان از آن ها استفاده می کنید نتوانستید چربی پوست خودتان را تنظیم کنید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. لیزر و برخی از داروهای شیمیایی می توانند به کنترل چربی پوست شما کمک کنند و ظاهر بهتری به چهره و پوست شما ببخشند. این هم یادتان باشد، کرم هایی که حاوی ترتینین آداپیلین یا تازاروتین هستند با خالی کردن منافذ پوست، سطح چربی روی پوست را تا حدودی کاهش می دهند. متخصصان می گویند، با توجه به این که محصولات پاک کننده نیز می توانند پوست را تحریک کنند و باعث بروز حساسیت شوند، بهتر است فقط در نواحی چرب تر صورت استفاده شوند لازم بدانید کسانی که پوست چرب دارند از لحاظ طبیعی نسبت به دیگران کمتر دچار چین و چروک پوست صورت می شوند و پوست های سالم تری دارند. اگر زمانی احساس کردید پوست تان چرب تر از حالت نرمال است از یک تمیز کننده استفاده کنید و به آرامی چربی اضافه را پاک کنید اما مراقب باشید روند طبیعی بودن پوست تان را نیز حفظ کنید.
صورت تان را با دست بشویید
متخصصان پوست معتقدند، شست وشوی و تمیز کردن صورت هر صبح و شب یکی از موثرترین روش ها برای کنترل مقدار چربی پوست است. آوریل آرمسترانگ، پزشک متخصص پوست می گوید: «سعی کنید همیشه تمیز کننده های ملایم را برای پاک کردن صورت تان به کار برید چون صابون هایی که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند باعث تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر می شوند. سعی کنید صورت خود را با دست بشویید» باید بدانید که استفاده از لیف و پدهای پاک کننده پوست تان را بیشتر در معرض چرب شدن قرار می دهد. سعی کنید از پاک کننده ای استفاده کنید که با کیفیت باشد و حاوی اسید هایی مانند بنزویل پروکسید، سالیسیلیک یا گلیکولیک بتا هیدروکسی باشند، چون اسید مقدار چربی روی پوست را کم می کند. دکتر آرمسترانگ می گوید: «محصولات بهداشتی که حاوی چنین اسید هایی هستند در بازار به اسم محصولات ضد جوش و آکنه شناخته شده اند. چنین محصولاتی برای افرادی که دچار آکنه و جوش می شوند بسیار مفید است و البته اثر مثبتی نیز روی تنظیم کردن چربی پوست می گذارد. البته باید مراقب باشید پوست تان نسبت به این محصولات حساس نباشد، بنابراین ابتدا سعی کنید آن محصول را روی قسمتی از پوست خودتان مثلا روی دست امتحان کنید.» همیشه محصولات مختلف را امتحان کنید تا بتوانید در میان آن ها محصولی که با پوست تان سازگاری بیش تری دارد را پیدا کنید. برای شست وشوی صورت تان از آب گرم استفاده کنید و هرگز آب داغ را برای این کار به کار نبرید چون دمای زیاد به پوست شما آسیب می رساند.

چربی پوست
پیشانی تان را بیشتر بشویید
بعضی از خانم ها برای تمیز کردن صورت شان از شوینده های صورت استفاده می کنند که در کاهش چربی پوست نیز موثر و مفید هستند. در میان این تمیز کننده ها محصولاتی که اسید سالیسیلیک یا ترکیبات اسیدی دیگر دارند بیشترین تاثیر را برای برطرف کردن چربی روی پوست دارند. با این حال هنوز متخصصان بیماری های پوست بر این باورند که همه افراد نمی توانند از این محصولات پاک کننده استفاده کنند چون ممکن است در برخی نتیجه بر عکس داشته باشد و چربی پوست شان را زیاد تر کند. اگر تمایل دارید از شوینده های صورت استفاده کنید و در عین حال از پوست تان در برابر آسیب های احتمالی محیطی جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم، نواحی مثل پیشانی، بینی و چانه را که بیشتر از دیگر بخش های صورت چرب می شوند را با این شوینده ها بشویید.
روش دیگر برای تمیز کردن چربی سطح پوست استفاده از پدهای پاک کننده حاوی سالسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و دیگر ترکیباتی که برای کاهش چربی به کار می رود است. این پدهای پاک کننده انتخاب مناسبی برای افرادی است که پوست چرب دارند و به راحتی می توانند این بسته ها را در هر جایی با خود همراه داشته باشند و محل هایی که چربی پوست بیشتر است را با آن ها تمیز کنند و چربی اضافه را پاک کنند.
دستمال ضد برق
استفاده از دستمال های مرطوب را نیز برای تمیز کردن چربی روی سطح پوست پیشنهاد می کنیم، چون این دستمال ها در عین داشتن خاصیت پاک کنندگی پوست تان را نیز خشک هم نمی کنند.
« کسانی که پوست چرب دارند از استفاده از دستمال های مرطوب راضی هستند چون به راحتی می توان از این دستمال ها برای نواحی که زودتر چرب می شوند مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کرد.» اگر می خواهید از این محصولات استفاده کنید آن را محکم روی پوست تان نکشید چون باعث ایجاد خراشیدگی و آسیب به پوست می شوید در عوض به مدت چند ثانیه دستمال را به آرامی در طول قسمت های چرب بکشید و بگذارید تا تمام چربی را به خود جذب کند. بعضی از انواع دستمال های مرطوب کمی پودر نیز دارند که از برق زدن قسمت های چرب پیشگیری می کنند.

از ماسک زیبایی لذت ببرید
برای از بین بردن چربی و تمیز کردن منافذ پوست می توانید از ماسک های صورت نیزاستفاده کنید اما باید بدانید ماسک های صورت نیز مثل ژل های شوینده و دیگر محصولات بهداشتی پاک کننده می توانند پوست شما را خشک کنند. دکتر ربکا کازین، متخصص بیماری های پوستی می گوید: «استفاده از ماسک های صورت را تنها برای نواحی که چرب هستند توصیه می کنیم. سعی کنید هرازگاهی آن ها را روی صورت تان بگذارید. اگر می خواهید به جشن یا مهمانی بروید حتما قبل آن از ماسک صورت استفاده کنید تا تغییرات مثبت را روی پوست تان احساس کنید و با چهره ای درخشان و زیبا در میان جمع حضور یابید.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان