نقش ویتامین E در حفاظت از پوست

نقش ویتامین E در حفاظت از پوست

خانه / تازه های سلامت / نقش ویتامین E در حفاظت از پوست

ویتامین E یک ویتامین موثر برای پوست است

ویتامین E، یک ماده مغذی پر اهمیت موجود در مواد غذایی مانند سبزی های برگ سبز دار مانند اسفناج، آجیل، تخم مرغ و روغن زیتون است. با اینکه در غذاهای ایرانی سطح خوبی از ویتامین ها یافت می شود با این حال شاید گاهی لازم باشد مکمل ویتامینی مصرف شود.
شما می توانید از فواید این ویتامین و اکثر ویتامین ها با استفاده از یک کرم یا روغن حاوی آن بطور مستقیم بهره مند شوید. استفاده از محصولات حاوی ویتامین E می تواند فواید مختلفی، از جمله زیبایی پوستتان را داشته باشد. به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک عنصر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.
ماسک جوانسازی زردچوبه و ویتامین E بخصوص هنگام ترکیب با آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین c می تواند بسیار مفید باشد.

ویتامین E چطور به پوست ما کمک می کند؟

ویتامین E از چندین راه به پوست کمک می کند. اولین اثر آن به عنوان آنتی اکسیدان، برای مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از آفتاب و قرار گرفتن در معرض آلودگی های هوا است. رادیکال های آزاد سلول هایی اند که دارای مقدار ناهمواری از اتم هستند. آنها برای مبارزه با این عدم تعادل تلاش به سرقت اتم از سلول های سالم در بدن می کنند. در نتیجه، عملکرد طبیعی بدن را مختل میکنند و دردسر های متعددی را ایجاد می کند. آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین E برای رهایی بدن از رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب های بیشتر فعالیت می کنند.

بیشتر بدانید: فواید ویتامین c برای زیبایی

گذشته از خواص آنتی اکسیدانی آن، ویتامین E همچنین دارای خواص ضد قرمزی هم هست. ترکیب این دو مقدار موثر ترین عامل در مبارزه با نشانه های پیری پوست است. در واقع، ثابت شده است که شما مقداری ویتامین E را با افزایش سن از دست می دهید، که طبیعی است که به زیاد شدن خطوط ریز، چین و چروک و لکه های پیری کمک می کند. با استفاده از محصولات دارای ویتامین E شاید بتوان به بهبود سلامت کلی پوست کمک کنیم.

این ویتامین علاج کدام بیماری های پوستی خاص است؟

شاید بتوان برای درمان بیماری های خاص، از جمله التهاب پوست، آکنه، آفتاب سوختگی، لکه های پیری این ویتامین مورد استفاده قرار گیرد، و به منظور کاهش اثر زخم برای بسیاری از مسائل مربوط به پوست، درمان به روش موضعی موثرتر است.
استفاده از کرم، یا روغن دارای ویتامین E و یا روغن جوانسازی پوست به طور مستقیم به پوست اجازه می دهد تا این ماده مغذی ضروری به طور مستقیم تر به جریان خون جذب شود. این امر به ویژه در درمان لکه های روی پوست و یا زخم می تواند مهم باشد، دوز خوراکی آن ممکن است کمی دیرتر اثر کند. قراردادن روغن ویتامین E بر روی لکه آکنه و یا علائم کشیدگی، می تواند به ارائه یک منبع طبیعی از رطوبت و همچنین به عنوان یک مانع برای جلوگیری از رادیکال های آزاد و کاهش آسیب UV کمک کند.
مهم است که بدانیدکه ویتامین E، یک کرم های ضد آفتاب نیست، اما می تواند یک عنصر ضروری در بسیاری از ضد آفتاب های پر طرفدار باشد. همچنین یک عامل موثر برای بالا بردن سرعت بهبود زخم را ایجاد می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان