نکات ساده ولی پر اهمیت برای زیبایی پوست

نکات ساده ولی پر اهمیت برای زیبایی پوست

خانه / تازه های سلامت / نکات ساده ولی پر اهمیت برای زیبایی پوست

 

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست : برای حفظ شادابی و طراوت پوست، به اصول و پایه مراقبت از این بافت اهمیت دهید.

روش های  زیادی وجود دارد که سبب می شود پوست سالم و شاداب تری داشته باشیم.

1- به پشت خوابیدن

خوابیدن در برخی مواقع به مرور زمان سبب ایجاد خطوطی در پوست صورت شما می شوند. این چروک ها در لایه های سطحی و رویی پوست ایجاد شده اما به راحتی از بین نمی روند. به پهلو خوابیدن سبب  ایجاد چین و چروک بر روی گونه ها و چانه  و خوابیدن بر روی شکم (دمر) بر روی پوست پیشانی شیارها و چروک ایجاد می کند. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست در زمان خوابیدن شب، نهایت سعی خود را کنید که به پشت بخوابید (طاق باز).
مصرف زیاد ماهی
ماهی های آب سرد مانند سالمون منبع عالی و غنی پروتئین یعنی یکی از اجزای اصلی سازنده پوست می باشد. ماهی بخصوص ماهی های چرب و روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که به عقیده متخصصان و پزشکان  این اسیدهای چرب در تغذیه بافت پوست و حفظ طراوت، انعطاف پذیری و جوانی پوست و همچنین کمک به کم شدن چین و چروک های پوستی نقش مهمی ایفا می کنند.
از عینک مناسب مطالعه استفاده کنید
کار و حرکت زیاد عضلات صورت سبب ایجاد شیار و در نهایت چروک در بافت پوست می شوند. توصیه می شود در صورت نیاز حتما در هنگام مطالعه از عینک مخصوص و مناسب چشمتون استفاده کنید. عینک آفتابی را هرگز از یاد نبرید، زیرا پوست اطراف چشم را در برابر ضررهای نور خورشید حفظ کرده و از جمع شدن عضلات صورت شما جلوگیری می کند.
از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) استفاده کنید
این اسیدهای طبیعی سلول های مرده پوست را جدا کرده و منافذ، خطوط و چروک های ریز سطحی پوست را به ویژه در اطراف و گوشه های چشم ها کاهش می دهند. انواع قوی تر این اسیدها تولید کلاژن را تقویت می کند. استفاده از اسیدهای آلفا هیدروکسی پوست را در برابر  به آفتاب حساس تر می کند، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را هرگز فراموش نکنید.
پوست خود را بیش از اندازه شست و شو ندهید
آب معمولی (آب شیر) رطوبت پوست و چربی طبیعی و مفید پوست  را از بین می برد و سبب ایجاد چین و چروک می شود. در حقیقت با زیادروی در شستن پوست صورت، مواد محافظتی پوست را هم  از بین می برید. برای تمیز کردن و شستن پوست از صابون های ویژه دارای مرطوب کننده، ژل و یا کرم های پاک کننده پوست صورت استفاده کنید.
ویتامین C را فراموش نکنید
برخی تحقیقات نشان می دهند که کرم های دارای ویتامین C تولید کلاژن را افزایش داده، از پوست شما در برابر صدمات و ضررهای ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UVA و UVB) محافظت می کند و به کاهش نقاط تیره رنگ روی پوست، قرمزی و التهاب پوست کمک می کنند. یکی از انواع ویتامین C به نام ال- آسکوربیک اسید بهترین ترکیب برای کم شدن چین و چروک های پوستی صورت است. فرمی از ویتامین C موسوم به آسکوربیل پالمیتات نیز برای این منظور مناسب هستند.
سویا برای محافظت از پوست
سویا زیبایی ظاهری پوست را تقویت می کند و از آن محافظت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا به صورت موضعی و روی قسمتی از صورت  و یا به عنوان مکمل خوراکی، سبب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین مشخص شده است که سویا در بهبود ساختار و استحکام پوست نیز نقش پر اهمیتی دارد.
به جای استفاده از قهوه، کاکائو بخورید
یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم. محققان درباره زیبایی پوست معتقدند که کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از 2 آنتی اکسیدان پر اهمیت (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در برابر صدمات آفتاب محافظت می کند، گردش خون در بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب رسانی پوست کمک می کند و موجب نرمی و لطافت پوست می شود.
اصول اولیه مراقبت از پوست را رعایت کنید
برای حفظ شادابی و جوانی پوست، اصول و پایه مراقبت از این بافت را هرگز فراموش نکنید و کنار نگذارید. این موارد عبارتند از:
1- از قرار گرفتن در معرض مستقیم با نور خورشید خودداری کنید.
2- از کرم ضد آفتاب استاندارد و عینک آفتابی استفاده نمایید.
3- لباس هایی بپوشید که از ضررهای نور خورشید در امان باشید.
4- سیگار نکشید.
5- از محصولات مرطوب کننده خوب استفاده کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان