بهترین روش های کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

بهترین روش های کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

خانه / تازه های سلامت / بهترین روش های کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، در نگاه اول توجه زیادی را به خود جلب می کند و فرم آن بسیار در چهره تاثیر گذار است. شاید شما تصور کنید تنها راه کوچک کردن پره های بینی،عمل جراحی است؛ اما باید بدانید که اشتباه است.

امروزه روش های مختلفی برای کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی وجود دارند که بدون عارضه جدی و ایجاد برش باعث تغییر فرم بینی و ایجاد تناسب در صورت می شوند.

در ادامه چند روش خانگی و کلینیکی برای کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه قوز بینی را از بین ببریم؟

کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

منظور از روش های خانگی کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی، انواع ماسک، ماساژ، یوگا است که ممکن است باعث کوچک شدن بینی به مرور زمان شوند و زمان ماندگاری آن ها بسیار کوتاه است.

برای کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی و با کمک ورزش، کناره‌های بینی خود را با انگشت اشاره فشار دهید سپس با شدت نفس بکشید و سپس عمل بازدم را انجام دهید. این تمرین را بهتر است حداقل ۱۰ بار تکرار کنید و تاثیر آن را روی کوچک ‌شدن بینی خود ببینید.

همچنین میتوانید بخش های مختلف بینی را ماساژ دهید. این کار را از پل بینی شروع کنید. از بالای پل بینی رو به پایین به آهستگی و در یک خط مستقیم بینی را ماساژ دهید. همچنین این ماساژ را از کناره بینی هم انجام بدهید. برای نتیجه گیری بهتر 5 دقیقه ماساژ نیاز است.

همچنین بعض افراد معتقد هستند با استفاده از موادی چون عسل، زنجبیل و یا آبلیمو می توان اقدام به کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی کرد.این روش برای کسانی که به دنبال تغییرات چشمگیر و دائمی هستند مناسب نخواهد بود.

کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی با آرایش یکی از بی خطر ترین روش ها است. در واقع در این روش هیچگونه تغییر در فرم و بافت بینی ایجاد نمی شود و تنها با انجام گریم و کانتور با تکنیک خاص میتوان کاری کرد که بینی باریک تر به نظر برسد.

اگر بینی پهنی دارید با استفاده از مداد کانتور دو خط تیره به موازات تیغه بینی و درست از بالای بینی تا نوک آن بکشید. دقت کنید فاصله این دو خط از یکدیگر زیاد نباشد زیرا باعث می شود بینی شما پهن تر بنظر برسد، روی تیغه بینی را نیز با یک خط نازک روشن پوشانده، سپس با یک اسفنج مخصوص این خطوط را محو نمایید.

اگر نوک بینی شما گرد است نیاز است که یک خط باریک در زیر و روی نوک بینی نیز بکشید تا بینی شما باریک و کوچک به نظر برسد. این روش موقتی و زمانبر است و معمولا به کسانی که پره های بینی بسیار پهن دارند، توصیه نمی شود.

پیشنهاد مطالعه : قیمت تزریق بوتاکس ، قیمت تزریق ژل

کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی با آرایش

چسب بینی روشی کاملا بی خطر است و طرز استفاده از آن اصلا پیچده نیست و بسیار ساده‌ای است.چسب‌های لیفت بدون رنگ هستند و حالت نامرئی دارند؛ به همین سبب می‌توان با استفاده از کرم پودر آنها را به خوبی پوشاند.هزینه این روش بسیار پایین است اما اثرات آن موقتی و تنها زمانی که روی بینی چسبانده میشود قابل مشاهده است و برای تمامی فرم های بینی کاربرد ندارد.

پلاسمیج در واقع نوعی دستگاه است که می توان از طریق آن اقدام به کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی و خونریزی کرد که سبب تغییرات در ظاهر بینی می شود و هیچگونه تغییری در استخوان و بافت داخلی بینی ایجاد نمی کند.

در این روش ابتدا نقاط مورد نظر تحت بی حسی موضعی قرار میگیرند سپس با کمک دستگاه پلاسمیج، گاز پلاسما به پوست بینی تابانده می شود و به شکل نقاط ریز در کنار هم می سوزاند.پلاسما یک گاز فرار با دمای بسیار بالا و فشار بسیار پایین، حاوی یون و الکترون های خنثی می باشد که به هنگام برخورد با یک جسم خارجی سرد شده و انرژی خود را انتقال می دهد.

همین خاصیت پلاسما باعث می شود تا با جمع شدن پوست، بینی کوچکتر شود و همچنین با ایجاد گرما، کلاژنسازی را افزایش میدهد که نتیجه آن جوانسازی و سفت شدن پوست است. از این روش حتی پس از جراحی بینی به منظور اصلاح فرم آن میتوان استفاده کرد.

لیفت بینی با نخ یکی از روش های نوین وغیرتهاجمی است که تنها در 10 دقیقه باعث تغییر فرم و کوچک شدن پره های بینی بدون جراحی  میشود. در این روش، نخ های قابل جذب لیفت بدون ایجاد برش و خونریزی، بعد از بی حسی موضعی توسط کانولای ظریف زیر پوست قرار می گیرند و باعث اصلاح فرم بینی می شوند.

این روش دوران نقاهت طولانی مدت ندارد و برای رفع نواقص بینی پس از عمل جراحی کاربرد دارد.ممکن است در کنار این روش به جهت دستیابی به نتیجه بهتر تزریق فیلر نیز انجام شود.

کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی با لیفت با نخ

جراحی بینی (رینوپلاستی) از محبوب و پرطرفداترین روش های کوچک کردن پره های بینی است. در این روش، جراح متخصص با در نظر گرفتن فرم بینی و دیگر اجزای صورت پس از بیهوشی عمومی با تراشیدن استخوان و یا برداشتن بافت و پوست اضافی، از حجم بینی کم می کند که باعث کوچک شدن بینی می شود. این روش همچنین در از بین بردن قوز بینی، رفع افتادگی و اصلاح دیگر نواقص بینی موثر است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 2.6]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان