تاثیر لیفت بر زیبایی

تاثیر لیفت بر زیبایی

خانه / تازه های سلامت / تاثیر لیفت بر زیبایی

تاثیر لیفت بر زیبایی

لیفت صورت (ریتیدکتومی) یک روش جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهر جوانتر در صورت است. به طور کلی این عمل برای زیباسازی صورت و کاهش اثرات پیری از جمله افتادگی پوست و کاهش سطح چربی و… انجام می شود.

نگاه کلی

در حین لیفت صورت ، یک لبه از پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می شود و بافت های زیر پوست با جراحی تغییر می کنند تا کانتور صورت به شکل جوان تری بازگردد. قبل از بسته شدن فلپ ، پوست اضافی برداشته می شود.

لیفت صورت چین و چروک های ریز و یا آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش نمی دهد. سایر روشهای زیبایی مانند لیفت با نخ می توانند مشکلات ظاهر یا کیفیت خود پوست را برطرف کنند.

دلیل انجام لیفت

با افزایش سن ، ظاهر و شکل صورت شما به دلیل تغییرات طبیعی مربوط به سن تغییر می کند. پوست شما حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و رسوبات چربی در برخی مناطق صورت کاهش می یابد و در برخی دیگر افزایش می یابد. تغییرات مرتبط با افزایش سن در صورت شما که ممکن است با لیفت صورت کاهش یابد شامل موارد زیر است:

ظاهر افتاده گونه ها

پوست اضافی در خط فک پایین

عمق چین خوردگی پوست از کنار بینی تا گوشه دهان

افتادگی پوست و چربی اضافی در گردن (در صورتی که عمل شامل لیفت گردن باشد)

البته همان طور که پیش تر هم ذکر شد؛ لیفت صورت درمانی برای چین و چروک های سطحی ، مانند چین و چروک های اطراف بینی نمی باشد. در این موارد از لیفت با نخ استفاده می شود. چین و چروک اطراف بینی از طریق با لیفت بینی با نخ قابل رفع است.

تاثیرات لیفت بر زیبایی

  1. نشانه های متعدد پیری را رفع می کنند.
    کاهش تدریجی کیفیت پوست شما می تواند نتیجه فرایندهای مختلفی از جمله نازک شدن بافت پوستی و از بین رفتن چربی صورت باشد. مقصر این تغییرات ممکن است شامل سن ، گرانش ، آسیب ناشی از آفتاب ، سیگار کشیدن ، وراثت و استرس باشد.
    روشهای مدرن لیفت صورت مانند لیفت با نخ با رفع علائم متعدد پیری در طول سالها از طریق حذف پوست اضافی ، سفت کردن بافت و ماهیچه های زیرین ، و سپس دوباره چروکاندن پوست باقی مانده برای ظاهر صاف و محکم تر به صورت و گردن می انجامد.
    اگر با یکی از علائم رایج پیری زیر دست و پنجه نرم می کنید ، لیفت صورت می تواند این نگرانی ها را تنها در یک جراحی برطرف کند:
    افتادگی پوست در قسمت میانی صورت ، خط فک یا گردن
    چین های عمیق که از بینی تا گوشه های دهان گسترش می یابد (چین های بینی.)
    خطوطی که از گوشه دهان تا چانه شما ادامه دارد (خطوط ماریونت)
    جوال یا چانه دوتایی
    جابجایی چربی یا حجم صورت
  2. افتادگی پوست را رفع می کند.
    به عنوان یک جراحی ترمیمی ، لیفت صورت با سفت کردن و صاف کردن پوست شل صورت و گردن با جدا کردن پوست از ماهیچه ها و بافت های زیرین، مشکل افتادگی را رفع می کند. هنگامی که ماهیچه ها و بافت های زیر پوست تغییر موقعیت داده و سفت می شوند ، پوست روی صورت دوباره کشیده و پوست اضافی اصلاح می شود. این کار به طور موثری چین و چروک ها را از بین می برد و پوست را محکم می کند.
  3. فک و گردن شما را کانتور می کند.
    گرانش و از بین رفتن چربی صورت و خاصیت ارتجاعی پوست تمایل دارد که با بالا رفتن سن پوست ما را به سمت پایین بکشد و اغلب منجر به افتادگی پوست صورت می شود. پوست شل تمایل دارد که از فک و گردن آویزان شود و باعث ایجاد چانه ای نازیبا می شود. لیفت صورت با حذف پوست اضافی و رسوبات چربی موجود در این نواحی می تواند خطوط فک را دوباره کانتور کند.
  4. برای زیبایی مردان نیز مفید است
    برخلاف تصور عموم ، لیفت صورت تنها یک روش رایج در بین زنان نیست. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) ، لیفت صورت در پنج عمل زیبایی برتر مردان در سال 2017 قرار گرفت و بیماران مرد تقریباً ده درصد از کل عمل های لیفت صورت انجام گرفته در آن سال را تشکیل می دادند.
    مردانی که سلامت خوبی دارند و نگران افتادگی پوست صورت یا چین و چروک هستند ، می توانند از مزایای یک لیفت صورت استفاده کنند. به هر حال ، زمان بر همه ما به یک شکل تأثیر می گذارد.
  5. هیچ سن خاصی برای لیفت صورت وجود ندارد
    بسیاری از بیماران به اشتباه تصور می کنند که لیفت صورت فقط برای افراد مسن با علائم پیشرفته تر پیری مفید است. شایع ترین سن برای بیمارانی که در سال گذشته لیفت صورت انجام داده اند بین 51 تا 64 سالگی بوده است ، اما هرکسی که علائم افتادگی پوست و چین و چروک را داشته باشد می تواند از این روش سود ببرد.

این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت صورت هستید؛ بستگی به سلامت کلی شما ، وضعیت پوست شما و انتخاب شیوه زندگی شما دارد. با تکنیک های مختلف برای انتخاب ، جراحان می توانند لیفت صورت شما را متناسب با اهداف زیبایی شما و میزان اصلاح لازم برای دستیابی به آنها تنظیم کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان