تغذیه سالم چه تغذیه ای است؟

تغذیه سالم چه تغذیه ای است؟

خانه / تازه های سلامت / تغذیه سالم چه تغذیه ای است؟
تغذیه سالم
تغذیه سالم

تغذیه سالم، تغذیه ای است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک بسیاری می‌کند. رژیم غذایی مفید مواد مغذی لازم، اسیدهای چرب لازم، مایعات کافی، آمینو اسید، انواع ویتامین ها، مواد معدنی لازم و  کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم می آورد. رژیم غذایی مفید و سالم نیازهای اساسی بدن ما را بدون آنکه دچار چاقی، اضافه وزن و بیماری بشویم و بیماری کند نیازهای ما را برطرف می کند. همچنین تغذیه سالم به همراه ورزش قادر است خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر چاقی، دیابت نوع دو، بیماریهای قلبی و عروقی، ، فشارخون بالا و انواع سرطان را در شما کاهش دهد. برعکس آنچه اکثرا فکر می کنند، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار هم ساده و راحت باشد.

 

نکات مهم تغذیه سالم

رژیمی حاوی مواد غذایی نشاسته‌ دار مانند سیب زمینی، ماکارونی و برنج  بعلاوه مقدار زیادی از انواع میوه و سبزیجات و به‌ همراه مقداری مواد مغذی دارای پروتئین مانند گوشت سفید و مقداری لبنیات، بعلاوه میزان بسیار کمی چربی، نمک و شکر تمام آنچه از مواد مغذی که بدن ما به آن نیاز دارد را تامین می‌کند.

زمانیکه صحبت از رژیم غذایی سالم در میان است، تعادل در استفاده از هر نوع مواد غذایی کلید اصلی و مهم دستیابی به تغذیه سالم است. تعادل به معنی گنجاندن طیف گسترده‌ای از مواد غذایی در اندازه های مناسب و مصرف مقدار به اندازه و درست از انواع خوردنی‌ها و انواع نوشیدنی ها که به شما در رسیدن به اندامی سالم و حفظ سلامت آن، کمک  بسیاری می‌کند.

توجه داشته باشید که زمانیکه ما دچار اضافه وزن و چاقی هستیم، مقصر این موضوع فقط غذاها نیستند، بعضی از نوشیدنی ها هم هستند که به اندازه غذا چاق کننده هستند.

تغذیه سالم
تغذیه سالم

گروهها و مواد غذایی تشکیل دهنده رژیم غذایی سالم و مفید

همه مواد غذایی که ما استفاده می‌کنیم را می‌توان به پنج دسته اصلی تقسیم کرد، برای داشتن رژیم غذایی سالم و صحیح، سعی کنید طیف متنوعی از غذاها را انتخاب و مصرف کنید.

مصرف میوه و سبزیجات
موادغذایی نشاسته دار، مانند سیب‌ زمینی، نان، برنج و ماکارونی.

سیب زمینی  اگر با پوست مصرف شود جذب فیبر آن بیش تر می شود.
گوشت، گوشت سفید، تخم مرغ و انواع حبوبات.
مصرف شیر و لبنیات.
غذاهای دارای شکر و چربی البته به میزان کم و متعادل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان