ارتباط سلامت جسم و زیبایی ظاهر

ارتباط سلامت جسم و زیبایی ظاهر

خانه / تازه های سلامت / ارتباط سلامت جسم و زیبایی ظاهر

شاید از قدیم و ایام شنیده باشید که رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون این ضرب المثل واقعیت دارد . مشکلات و بیماری های درونی تاثیر زیادی در زیبایی ظاهر و چهره شما مخصوصا پوست دارد. بعضی از بیماری ها تاثیر بیش تری بر زیبایی شما می گذارد و بعضی کم تر از جمله مشکلاتی درونی و بیماری هایی که می تواند تاثیر منفی بر زیبایی شما بگذارد می توان به:

گاهی مشکلات پوستی ناشی از عدم رسیدگی به پوست ، عوامل وراثت، محیط، افزایش سن یا بیماری هایی پوستی است که در این صورت شما با مراجعه به یک پزشک پوست و زیبایی به راحتی می توانید روش های درمان هر کدام از آن ها را پی گرفت.

اما در مواردی که این مشکلات ناشی از بیماری های داخلی است باید علاوه بر مراجعه به پزشک زیبایی به یک متخصص داخلی نیز مراجعه کنید و مشکل اصلی خود را پیدا کنید و در جهت درمان آن اقدام کنید.

همچنین شما می توانید به موازات درمان بیماری مشکلات پوستی ناشی از آن را نیز برطرف کنید . فقط باید این نکته را مد نظر داشته باشید که داروهای مصرفی خود را به پزشک اعلام کنید که در صورت صلاح دید پزشک زیبایی شما داروها، کرم ها و سرم های مناسب شما را تجویز کند.

در اکثر موارد مشکلاتی که بعد از ایجاد یک بیماری در بدن شما ممکن است برای پوستتان ایجاد شود ایجاد لک، آکنه و خشکی پوست است. لازم به ذکر است این مشکلات به این موارد محدود نمی شود و می تواند قرمزی پوست، خارش ، اگزما، تاول و یا هر مورد دیگری را شامل شود اما چون اکثر مراجعین شکایت از ایجاد لک ، خشکی پوست و آکنه را دارند سعی میکنیم نمونه هایی از درمان های کلینیکال این موارد را ذکر کنیم :

درمان لک های صورت:

درمان لک های صورت و بدن انواع متفاوتی دارد نکته ای که در مورد درمان لک ها لازم است ذکر شود این مورد است که در اکثر موارد درمان به حالت ترکیبی و در زمان طولانی تر برای درمان لک نیاز است.
درمان ترکیبی می تواند شامل لیزر کیوسوئیچ ، مزوتراپی ، میکرودرم باشد.
لیزر کیوسوییچ: لیزر کیوسوییچ انفجار انرژی است و این تخلیه ناگهانی انرژی سبب درمان لک ها و هرگونه تغییر رنگ (خالکوبی، تاتو و …) روی پوست است. می توانید برای پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ نیز در آرمان الهیه اقدام کنید.


مکانیسم میکرودرم:

با استفاده از کریستال های ریز لایه برداری آرامی روی سطح پوست انجام می دهد و سلول های مرده پوست را حذف می کند.
مکانیسم مزوتراپی :
با تزریق مستقیم مکمل های روشن کننده به موضع تحت درمان به جای استفاده خوراکی آن سبب افزایش سرعت درمان لک ها می شود.

درمان آکنه صورت:

آکنه از جمله مواردی است که معمولا علاوه بر درمان های با استفاده از دستگاه نیاز به مصرف داروهای خوراکی نیز دارد.
در اکثر موارد درمان آکنه از سطح پوست با دارو انجام می شود و درمان جای به جا مانده از آکنه ها روص صورت و بدن با استفاده از دستگاه های کلاژن ساز از جمله دستگاه ار اف فرکشنال انجام می شود .
RF فرکشنال:
فرکشنال با تحریک کلاژن سازی پوست ، خود پوست را وادار به ترمیم خود می کند . در مواردی که گودی های به جا مانده از جوش روی صورت عمیق است تزریق ژل و سابسیژن هم کمک می کند و نتیجه بسیاری در از بین بردن این گودی ها دارد .

خشکی پوست:

در درمان خشکی پوست اول از هر چیز درمان شما بستگی به سبک تغذیه شما دارد.
مصرف مقدار کافی آب و مایعات، میوه و سبیزیجات تازه به تامین آب بدن و پوست شما کمک می کند
برای این مورد می توانید از یک کارشناس تغذیه نیز مشاوره بگیرید .
انجام هیدرودرمی در کلینیک های مجهز زیبایی و تحت نظر پزشک نیز روشی برای درمان خشکی پوست است .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

سایر خدمات کلینیک

مشاوره حضوری رایگان