تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

خانه / خدمات کلینیک / تزریق ژل زیر چشم

چرا روش تزریق ژل زیر چشم در زیبایی موثر است؟وقتی فردی از شما سؤال می‌کند که آیا کم‌خوابی یا خستگی دارید؟ متوجه می‌شوید که گودی و یا سیاهی زیر چشم شما توجه او را جلب نموده است. گودی یا سیاهی زیر چشم یکی از معضلاتی است که تأثیر فراوانی در زیبایی افراد داشته و همیشه آن‌ها را در حالت خستگی با خواب‌آلودگی نشان می‌دهد. تزریق ژل زیر چشم از جمله راه حل‌های امروزی است که می‌تواند اعتماد به نفس از دست رفته این افراد را بازگرداند.

 

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری‌های استفاده شده در این حوزه به راحتی می‌توان افراد را به خواسته‌ها و آرزوهایشان برای تغییر تغییرات مثبت در ظاهر چهره و اندام رساند. روش‌های مختلفی که برای جلوگیری از پیر شدن به وجود آمده باعث شده تا تمایل انسان‌ها به جوان ماندن به راحتی رفع گردد. تزریق ژل زیر چشم یکی از این روش‌هاست که در بین متقاضیان محبوبیت زیادی دارد. در کل روش هایی نظری تزریق ژل و بوتاکس و این روش در زیبایی تاثیر دارد.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم:

به طور کلی و به صورت ژنتیکی برخی افراد با میزان چربی کمتری در زیر چشم خود متولد می‌شوند که تزریق ژل زیر چشم به کمک آن‌ها آمده است. در حالت طبیعی فاصله لبه استخوانی زیر چشم تا چشم انسان گودی خود را دارد که در همه افراد میزان آن متفاوت است و بسیاری از افراد که میزان چربی آن‌ها در این بخش متناسب است.

نیازی به آن پیدا نمی‌کنند. افرادی که دارای گودی زیر چشم به این ترتیب هستند حالت غمگین بودن در چهره‌شان مشاهده می‌شود و راه از بین بردن این حالت تزریق فیلر می باشد. اگر از ژنتیک فراتر رویم به این نتیجه خواهیم رسید که عادات خوابیدن، در معرض نور خورشید قرار گرفتن، میزان نوشیدن آب و عادات غذایی، مقدار خستگی، ورزش نکردن، استرس، بیماری‌های طولانی و … می‌تواند در افزایش گودی زیر چشم تأثیر بگذارد.

 

پوست اطراف چشم نازک‌تر بوده و میزان چربی آن از سایر بخش‌های صورت کمتر است و به همین علت گودی زیر چشم یا حلقه‌های تیره در اطراف چشم پدید میایند که با آن باید رفع گردند. این حلقه‌های تیره در اطراف چشم سن افراد را بیش از حالت اصلی نشان داده و چشم را پیرتر نمایان می‌کند. تزریق ژل زیر چشم راهکاری است که برای تعداد کثیری از این گونه افراد مناسب بوده و گودی و سیاهی زیر چشم آن‌ها را رفع می‌نماید. و همچنینی تزریق ژل بینی نیز راهکار دیگری برای زیبایی بیشتر و جذابیت بالا تر می باشد.

با افزایش سن بافت زیر چشم به چه صورتی میشود؟

افزایش سن بافت‌های زیر چشم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند که با تزریق ژل زیر چشم جوانی به آن‌ها بازمی‌گردد. بالا رفتن سن پیری سلولی را به دنبال دارد. در این مرحله روند تقسیم سلولی کند شده و سلول جدیدی برای جایگزین شدن وجود ندارد. افزایش سن باعث می‌شود تا محل تلاقی پلک پایین و گونه‌ها گودتر شده و انعکاس نور آن را تیره‌تر نشان دهد. برای رفع این مشکل می توانید از روش تزریق ژل گونه استفاده کنید.

 

این بخش را در علم پزشکی ناودان اشکی نیز می‌نامند که تزریق ژل زیر چشم به کمک این بخش از صورت آمده است. به همین علت پزشکان با استفاده از آن سعی بر کند نمودن پروسه افزایش سن دارند. امروزه تزریق ژل زیر چشم جزو برترین روش‌ها برای درمان نازکی زیر چشم یا گودی زیر چشم می‌باشد.

تزریق ژل زیر چشم می‌تواند نازک شدن پوست اطراف چشم، رنگ تیره دور چشم، گودی زیر چشم ف ظاهر خسته همیشگی چشم و … را بهبود ببخشد.
تزریق ژل زیر چشم به میزان صحیحی که توسط پزشک متخصص انجام شود می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی و جوانی چهره داشته باشد. همان‌طور که گفته شد آنعلاوه بر رفع گودی می‌تواند رنگ تیره آن را نیز از بین ببرد که در بخش‌های بعدی مطلب توضیح خواهیم داد این رخداد مثبت چگونه انجام می‌شود.

مطالب مرتبط: ژل خط خنده | بهترین روش برای از بین بردن چروک خط خنده

نحوه تزریق ژل زیر چشم

به طور کلی باید بگوییم که این روز ها بسباری از ضعف های موجود روی صورت را میتوان به کمک تزریق ژل از بین برد. افرادی که در ناحیه پلک تحتانی دچار گودی چشم شده‌اند به انواع کلینیک‌های زیبایی برای تزریق ژل زیر چشم مراجعه می‌نمایند. ابتدا با جلسه‌ی مشاوره‌ای که پزشک متخصص برای فرد قرار می‌دهد در مورد مناسب بودن تزریق ژل زیر چشم برای مراجعه‌کننده صحبت می‌شود. برخی افراد در ناحیه تحتانی پلک علاوه بر گودی زیر چشم دارای کبودی یا تیرگی نیز هستند. آن برای این افراد نیز استفاده می‌شود، فقط با این تفاوت که برندهای خاصی از آن به رفع تیرگی هم کمک می‌کنند. زمانی که فرد در جلسه مشاوره با پزشک برای انتخاب برترین برند تزریق ژل زیر چشم است مارک‌هایی مثل Belotero Balance، Restylane Silk و Juvederm volbella  به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

 

برند Belotero Balance یکی از انواع فیلرها برای آن است که علاوه بر خاصیت پرکنندگی و افزایش حجم این ناحیه در رنگ نیز تأثیرگذار است. انواع فیلر برای تزریق ژل زیر چشم حتماً باید استاندارد بوده و مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA باشد. اگر می‌خواهید از صحت تأییدیه برای برندی که در تزریق ژل زیر چشم استفاده می‌کنید مطمئن شوید می‌توانید به سایت سازمان غذا و داروی آمریکا یا اروپا رفته و مارک ژل مورد نظر را جستجو نمایید. هزینه برندهای مختلف در تزریق ژل زیر چشم کاملاً متفاوت بوده و همچنین به میزان ژلی که نیاز است برای فرد تزریق شود هم بستگی دارد.

هم چنین:

زمانی که برای انجام آن مراجعه می‌کنید بدون هیچ آرایش چشمی باید باشید. پزشک ابتدا اطراف چشم را با کرم‌های بی‌حسی موضعی که مخصوص برای این ناحیه از صورت هستند می‌پوشاند. بعد از بی‌حس شدن با استفاده از پدهای ضد میکروب و الکلی مخصوص این نواحی کاملاً پاک و تمیز می‌شود.

پاک کردن نواحی از هرگونه میکروب و عاری کردن آن از آلودگی باعث می‌شود تا آن زیر چشم عفونتی را برای بدن به همراه نداشته باشد. تزریق ژل زیر چشم به وسیله لوله‌های بسیار باریک و نازکی به نام کانولا انجام شده یا از سوزن‌های باریک عادی استفاده می‌شود. کانولا به دلیل نداشتن نوک نیز وارد هیچ عروقی نشده و پارگی و کبودی به وجود نمی‌آورد. بدین ترتیب تزریق ژل زیر چشم موجب پرشدن مجدد حجم بافت نرم از دست رفته می‌گردد. شاید برای شما جالی باشد تا بدانید بافت پوست صورت این رفتار را در برابر تزریق ژل چانه نیز انجام می دهد.

 

دوره نقاهت پس از تزریق ژل چقدر است؟

دوره نقاهت پس از تزریق ژل چقدر است؟

پزشک بعد از اتمام تزریق ژل زیر چشم با ماساژی ملایم این مواد را در زیر پوست به اندازه یکسان پخش می‌کند. آن می‌تواند خطوط دور آن را نیز برطرف کرده و چهره‌ای شاداب و جوان را برای متقاضی به ارمغان بیاورد. انجام روش تزریق ژل زیر چشم در حدود 15 تا 30 دقیقه زمان لازم دارد.

فرد بعد از انجام تزریق ژل زیر چشم هیچ مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند از کلینیک به تنهایی خارج شده و روال عادی زندگی خود بازگردد. نتیجه روش درمانی آن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود اما نتیجه اصلی دو هفته بعد نمایان می‌شود. تأثیرات و ماندگاری تزریق ژل زیر چشم بین 8 تا 24 بوده که این مدت زمان بستگی به آناتومی بدن فرد، برند استفاده شده، عادات زندگی روزمره و … دارد. تزریق ژل زیر چشم به تجربه پزشک متخصص بسیار بستگی دارد. این زل باید به لایه‌ی میانی پوست تزریق گردد و در صورتی که خیلی سطحی و یا خیلی عمقی تزریق انجام شود تأثیر و ماندگاری خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بدانید: مراقبت بعد از لیفت با نخ به چه صورت است؟

درادامه:

جنس موادی که در آن به کار می‌رود از اسید هیالورونیک می‌باشد. هیالورونیک اسید هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی در بدن ایجاد نکرده و کاملاً سازگار با بدن انسان است. به طور طبیعی این ماده در زیر پوست انسان وجود دارد و به همین علت تزریق ژل زیر چشم جزو روش‌های غیر تهاجمی برای بدن به شمار می‌رود. اسید هیالورونیک با بافت بدن همبند شده و ظاهری حجیم‌تر را به وجود میاورد. این ماده بعد از مدتی در بدن جذب شده و باعث کلاژن سازی طبیعی پوست می‌گردد.

قیمت:

قیمت ژل در آن که ماندگاری یک تا ۲ ساله دارند معمولاً دو تا سه برابر ژل‌هایی است که ماندگاری ۶ تا ۹ ماهه دارند. به عنوان مثال تزریق یک سی‌سی ژل حاوی هیالورونیک از مارک‌های معتبر مثلاً فرانسوی یا کانادایی که ماندگاری یک ساله دارند حدود ۳۰ درصد گران‌تر از یک سی‌سی ژل بادوام اثر ۶ تا ۸ ماهه از مارک‌های معتبر و درجه یک چینی است. البته اگر عمق گودی زیاد باشد نیاز به دو سی‌سی یا دو سورنگ ژل برای پر کردن نواحی دارد و طبعاً قیمت آن هم تقریباً دو برابر خواهد شد.

برترین توصیه‌ها در تزریق ژل زیر چشم

قبل از تزریق ژل زیر چشم بهتر است علت گودی و تیرگی اطراف چشم را بیابیم. در برخی موارد کمبود ویتامین، آب، مواد معدنی و … باعث این مشکل شده‌اند و با تجویز دارو و رفع عادات غذایی اشتباه بهبود می‌یابند.

برای تزریق ژل زیر چشم حتماً به کلینیک‌های زیبایی معتبر باید مراجعه شود و این کار توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

بسیاری از افراد برای کمتر کردن هزینه تزریق به افراد غیر متخصص مراجعه می‌کنند که این کار می‌تواند خطرات زیانباری را در پیش رو داشته باشد. همان‌طور که توصیه شد آن حتماً باید توسط پزشک متخصص زیبایی یا پوست انجام شود. در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز ناهمواری، پف دائمی و خطرات بدتری را برای فرد به وجود میاورد.

چه کسانی نباید تزریق ژل زیر چشم انجام دهند؟

مراحل:

بانوانی که در دوران شیردهی و یا بارداری هستند نباید آن انجام دهند.

کسانی که بیماری بدخیم دارند و به علت بیماری تحت درمان هستند نیز از انجام آن باید پرهیز نمایند.

افرادی که سکته قلبی یا مغزی داشته و از داروهایی مثل وارفارین یا آسپرین استفاده می‌کنند نباید تزریق ژل زیر چشم انجام دهند.

مراجعه‌کنندگانی را که دارای بیماری دیابت بوده و از انسولین استفاده می‌کنند نیز از انجام آن منع می‌شوند.

از مصرف سیگار و انواع دخانیات از یک هفته قبل از آنزیر چشم و تا یک هفته بعد از آن باید خودداری نمود.

تزریق با فیلر هیالورونیک

روش تزریق ژل زیر چشم که با فیلرهای هیالورونیک اسید انجام می‌شود راهکاری کاملاً بازگشت‌پذیر است.

در صورتی که  افراد بعد از آن از انجام این روش ناراضی و پشیمان شدند می‌توان به راحتی اثرات آن را از بین برد. تزریق آمپول هیالورونید می‌تواند تأثیر آن زیر چشم را به طور کامل از بین ببرد و به عنوان یک آنزیم حلال که بدون عارضه است عمل نماید. هیالورونید درواقع آنزیمی است که اسید هیالورونیک را حل کرده و آن را از بین می‌برد.

تزریق ژل و بوتاکس

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم

از آب زدن به محل مورد نظر بعد از آن تا 3 روز خودداری کنید. ( این مورد را باید بعد از تزریق ژل لب نیز حتما مورد توجه قرار دهید)

انجام تمرینات و ورزش‌ها تا 24 ساعت بعد از آن زیر چشم نباید انجام گردد.

برنامه‌ی کاری و یا اجتماعی مهمی را برای چند روز پس از انجام آن تدارک نبینید.

برای تزریق هم چنین باید بدانید:

تا ۳ هفته پس از تزریق ژل زیر چشم از انجام هرگونه ماساژ صورت باید پرهیز شود

از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد ۵-۳ روز قبل از آنپرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

بعد از تزریق ژل زیر چشم از هرگونه دست‌کاری در این ناحیه باید خودداری شود.

معمولاً پزشک بعد از انجام تزریق
ژل زیر چشم به متقاضی پیشنهاد می‌کند تا از کمپرس یخ در این ناحیه استفاده نماید.

 

مزایا و عوارض تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم به این دلیل که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود به عروق و اعصاب اطراف این ناحیه هیچ‌گونه آسیبی نمی‌رساند. جراحی‌های مربوط به زیبایی چشم روشی تهاجمی بوده که علاوه بر آسیب رساندن به این نواحی با استفاده از داروی بیهوشی هم انجام می‌گردد.

کلاژن سازی طبیعی در اطراف نواحی آن انجام می‌گیرد که از بازگشت کامل گودی و تیرگی زیر چشم جلوگیری می‌نماید.

هم چنین:

عوارض تزریق زیر چشم ممکن است مقداری درد یا تورم و یا میزان بسیار کمی کبودی باشد. تمامی این موارد بسیار کم بوده و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. این مدت زمان نهایتاً به 3 روز خواهد رسید.

البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط آن است. در صورتی که موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل آن ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد.

عوارض ژل های تزریقی:

برخی ژل‌های تزریقی عوارض غیرقابل جبرانی به همراه دارند. تزریق برخی ژل‌های دائمی در بسیاری از افراد عوارض سوء شدیدی ایجاد کرده و آن‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌نماید. عده‌ای از پزشکان می‌گویند در این ژل‌ها از مونومرهای سرطان‌زا استفاده شده است که می‌تواند احتمال ایجاد سرطان را در افرادی که این ماده را تزریق می‌کنند، ایجاد کند.

همچنین:

بعضی از افراد که این ماده را تزریق می‌کنند دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی‌شان در مقابله با این ماده به مبارزه می‌پردازد. در بعضی دیگر نیز این ماده می‌تواند ایجاد گرانولوما کند؛ در واقع این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ژل سفت شده و به طور کامل در صورت ایجاد تورم کند. بنابراین قبل از تزریق حتماً با پزشکتان درباره انتخاب ژل مناسب و استاندارد مشورت کنید.

تزریق ژل زیر چشم:

به همین علت هیچ‌گاه برای تزریق ژل زیر چشم و هر ناحیه‌ی دیگری از بدن ژل‌های دائم توصیه نمی‌شوند. همان‌طور که توضیح داده شد این ژل‌های دائم می‌توانند مشکلات فراوانی را به بار بیاورند. اما برای آنو هر ناحیه دیگری از بدن اگر از ژل‌های موقتی که ماده‌ی اصلی آن‌ها اسید هیالورونیک است استفاده شود بدون هیچ عارضه‌ای جذب بدن می‌گردد.

تزریق ژل

نتیجه‌گیری:

برای تزریق ژل زیر چشم بعد از پیدا کردن یک کلینیک معتبر و پزشکی حاذق می‌توان این راهکار درمانی را بدون استرس انجام داد. کلینیک زیبایی آرمان الهیه با استفاده از برندهای استاندارد برای تزریق ژل زیر چشم و بهره‌گیری از پزشکان حاذق می‌تواند مراجعه‌کنندگان را در انجام این امر برای زیبایی بیشتر یاری نماید. جلسات مشاوره برای انجام انواع خدمات زیبایی در کلینیک زیبایی ارمان الهیه به صورت رایگان برای تمامی مراجعه‌کنندگان با پزشک متخصص برگزار می‌شود.

درباره ما:

کلینیک زیبایی آرمان الهیه انواع خدمات زیبایی را ارائه داده و تعداد بالای مراجعه‌کنندگان به این مرکز برترین تبلیغ برای مجموعه می‌باشد. تجربه و عملکرد بسیار عالی پزشکان در این مجموعه باعث شده تا هر فردی که خدماتی مثل آن را انجام می‌دهد به تمامی دوستان و آشنایان خود آرمان الهیه را معرفی نماید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مشاوره حضوری رایگان