آشنایی با تفاوت فیلر لب با ژل لب

آشنایی با تفاوت فیلر لب با ژل لب

خانه / تازه های سلامت / آشنایی با تفاوت فیلر لب با ژل لب

لب یکی از اصلی ترین اعضای صورت است که کانون توجه بسیاری از افراد می باشد. بی شک زیبایی این عضو تاثیر بسیار زیادی در جذابیت افراد داشته و اعتماد به نفس را به فرد هدیه می دهد. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته چه به صورت طبیعی و چه با استفاده از روش فیلر لب و یا ژل لب بسیاری را به تکاپو وا داشته است تا زیبایی از دست رفته لب های خود را باز گردانند. اگرچه تفاوت فیلر لب با ژل لب زیاد است، اما آن چه برای این افراد اهمیت دارد، نتیجه کار است!

فیلر لب و ژل لب چه تفاوتی دارند؟

در ادامه به منظور بررسی تفاوت فیلر لب با ژل لب به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت.

تزریق ژل لب

زیبایی های مد امروزی فرد را مجاب می کنند تا به هر قیمتی که شده پا به پای صنعت مد پیش روند! تزریق ژل لب نیز یکی از مواردی است که امروزه انجام آن در میان افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند، بسیار رواج یافته است. اگرچه تفاوت فیلر لب با ژل لب این دو را متمایز ساخته است، اما کاربرد هردو مشابه می باشد.

جدا از موارد متفاوت در فیلر لب با ژل لب، تزریق ژل لب یکی از راه حل های حجیم و برجسته نمودن لب ها و رفع نواقص و ناهماهنگی های موجود در آن ها می باشد. در این روش ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی نسبت به بی حس نمودن لب های فرد اقدام می نمایند. این کار موجب می شود که فرد در طول عمل و در حین تزریق هیچ گونه دردی را احساس ننماید. سپس موضع مورد نظر را با استفاده از محلولات ضد میکروبی و یا الکل پاکسازی می کنند. پس از انجام این مراحل، پزشک متخصص و ماهر با به کارگیری سرنگ های مخصوص که دارای سوزنی با ظرافت بالا هستند، با دقت فراوان ژل مورد نیاز را در زاویه ای که از پیش تعیین کرده اند، به لب فرد تزریق می کنند. احساس درد و یا عدم احساس آن در روش های حجیم سازی لب، یکی از تفاوت های فیلر لب با ژل لب است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

حجیم و برجسته کردن لب ها با استفاده از تزریق ژل به داخل آن ها یکی از روش های متعدد برای زیبایی بخشیدن به لب فارغ از فرق فیلر لب با ژل لب می باشد. این روش در مقایسه با سایر روش های هم نوع خود کبودی کمتری را به دنبال داشته و تقریبا می توان گفت تا به حال هیچ عارضه ای از آن گزارش نگردیده است.

کبودی های جزئی ایجاد شده در این روش موقتی بوده و پس از گذشت بازه زمانی یک تا هفت روزه به طور کامل ناپدید خواهند شد. لب های فرد پس از تزریق ژل به مدت 6 ماه کامل برجسته، حجیم و خوش فرم خواهند ماند. تغییرات صورت گرفته در این روش بلافاصله پس از تزریق ژل نمایان شده و فرد می تواند پس از اتمام عمل کارهای روزانه خود را از سر بگیرد.

مقایسه فیلر و ژل لب

فیلر لب

اگرچه مواردی از فرق ژل با فیلر لب موجود است، اما این روش نیز مشابه روش قبل می باشد. فیلر لب روشی است که استفاده از آن موجب رفع شده مشکلات و نواقص ظاهری موجود در لب ها شده و چهره دلخواه و مورد علاقه فرد را به او می بخشد.

در این روش موادی که عمده ساختار آن ها از هیالورونیک اسیدها تشیل شده است، به داخل لب های فرد تزریق می گردند. هیالورونیک اسیدها دسته ای از مواد هستند که خاصیت جذب کنندگی دارند. این خاصیت به فیلر لب این امکان را می دهد که پس از ورود به لب آب و رطوبت های موجود را جذب نموده و بدین وسیله افزایش حجم پیدا کند.

بی شک افزایش حجم فیلرها، برجستگی و افزایش حجم لب های فرد را به صورت طبیعی به دنبال خواهد داشت.   فیلر لب نیز با استفاده از بی حسی موضعی انجام شده و بلافاصله پس از اتمام عمل، نتیجه کار قابل مشاهده خواهد بود. تورم ایجاد شده پس از انجام این عمل بسیار کم بوده و به سادگی با استفاده از کمپرس یخ بهبود خواهد یافت. این روش نیز حداقل 6 ماه و حداکثر 24 ماه ماندگار می باشد.

ژل و فیلر لب چه تفاوتی دارند؟

آیا تزریق فیلر لب نسبت به ژل لب درد بیشتری دارد ؟

بی شک شما هم داستان های ترسناک متعددی در رابطه با احساس درد در فیلر لب شنیده اید. حتی گاهی اوقات گفته می شود که فرد در حین عمل از شدت درد فریاد کمک خواهی سر می دهد! اما شما این شایعات را باور نکنید. فیلر لب زمانی دردناک است که شما کار را به کاردان نسپارید!

در صورتی که پزشک معالج شما در این زمینه تخصص کافی نداشته باشد و یا به اندازه کافی ماهر و با تجربه نباشد، شما در حین تزریق فیلر درد را احساس خواهید نمود. بی حسی موضعی مورد استفاده در روش فیلر از دیگر عواملی است که موجب عدم احساس درد در این عمل می شود که این مورد یکی از موارد تفاوت فیلر لب با ژل لب می باشد. زیرا بی حس کردن عصب های لب روش مورد استفاده در تزریق ژل لب می باشد.

احساس درد یکی از موارد تفاوت فیلر لب با ژل لب است. در صورتی که عمل تزریق ژل با استفاده از کرم های بی حسی موضعی صورت بپذیرد، فرد درد زیادی را احساس خواهد نمود. به گونه ای که دیگر تمایلی به تکرار این عمل نخواهند داشت! اما گاهی تزریق ژل لب را پس از بی حسی کامل اعصاب موجود در ناحیه لب انجام می دهند. اگر چه این نوع از تزریق دردسرهای خاصی را برای جراح به همراه خواهد داشت، اما به فرد کمک می کند که هیچ گونه دردی را احساس نکند!

بنابر آن چه گفته شد، اگرچه فرق فیلر لب با ژل لب در زمینه های مختلف قابل چشم پوشی نیست، اما می توان گفت که هردوی این روش ها به دلیل استفاده از بی حسی موضعی و نیز انجام شدن توسط پزشک ماهر و متخصص، درد بسیار کمی داشته و حتی در برخی موارد بدون درد هستند. 

ژل بهتر است یا فیلر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان