آنالیز بدن با دستگاه اینبادی

آنالیز بدن با دستگاه اینبادی

خانه / تازه های سلامت / آنالیز بدن با دستگاه اینبادی

همه ی ما به نوعی بدنبال تناسب اندام و سلامتی هستیم؛ و تنها معیار ما برای تشخیص چاقی و لاغری عدد روی ترازو است که فقط وزن مارا نشان میدهد.

اما باید بدانید برای داشتن وزن و اندام ایده آل قبل از هرچیزی نیاز دارید تا از وزن دقیق و سایر ترکیبات بدن خود اطلاع داشته باشید تا با برنامه ریزی اصولی و مناسب به اهدافتان دست پیدا کنید پیشنهاد ما استفاده از دستگاه اینبادی است.

علت آن این است که وزن، یکی از ساده ترین شاخص های اندازه گیری سایز و سلامت بدن است که به سادگی و با تجهیزات ساده ای قابل اندازه گیری است، اما اطلاعات دقیقی نیست که برای تعیین وضعیت سلامتی بدن به آن نیاز دارید؛ زیرا وزن نمایش داده شده توسط ترازو ممکن است تحت تاثیر چرخه قاعدگی ، مصرف غذا و … باشد و نمیتواند شاخص دقیقی از میزان چربی احشایی، زیر پوستی، میزان عضلات و … را به طور جداگانه معین کند.

علم پزشکی ثابت کرده است که تنها دانستن وزن یا شاخص هایی مثل توده بدنی (BMI) برای بررسی وضعیت بدن و تشخیص دقیق کافی نیست و به همین دلیل بعضی افراد در مسیر رسیدن به سایز و وزن دلخواه شکست می خورند.

به طور مثال ممکن است با یک رژیم یکماهه، 8-10 کیلو کاهش وزن داشته باشید ولی از اینکه چقدر از آن کاهش چربی یا آب بدن و یا عضلات بوده را نمیتوان با ترازوی معمولی متوجه شد.

آب بدن به دو نوع درون سلولی و برون سلولی تقسیم می‎شوند. آب درون سلولی به سلول حجم می‎دهد و آب برون سلولی و میان بافتی در خون، دستگاه لنفاوی و … وجود دارد.

به دلیل اینکه این نسبت‎ها در افراد سالم درست می‎باشد، اگر ما نسبت نا مناسبی در بدن افراد پیدا کنیم می‎توانیم به کمک اطلاعات به دست آمده ، دلیل مشکل جسمی فرد و عدم تناسب اندام ایشان را متوجه شده و نسبت به درمان آن اقدام کنیم .

اطلاع از وضعیت دقیق اجزاء تشکیل دهنده بدن با سیستم مکانیزه و جدیدترین دستگاه‎ آنالیز، امکان تصمیم گیری درست را در زمینه کم کردن و یا حتی افزایش وزن، برای رسیدن به تناسب اندام به وجود می‎آورد.

در یک آنالیز جامع، ترکیبات مختلف بدن از جمله آب، چربی و در صد آن، تعیین انواع چربی، درصد عضلات بدن به تفکیک، وزن عضلات نواحی مختلف به تفکیک، وزن چربی قسمت‎های مختلف به تفکیک، چربی‎های موضعی و عمومی … با روشی کاملاً علمی و دقیق ارزیابی خواهد گردید.

این روش به شما و پزشک متخصص این امکان را می‎دهد تا به صورت منظم میزان چربی بدن، حجم خالص عضله و ساخت عضله در بدن اندازه گیری شود، و شما متوجه خواهید شد که رژیم ، سبک زندگی و برنامه ورزشی شما تا چه حد تاثیرگذار است.

با دستگاه آنالیز بدن با دستگاه اینبادی از ترکیبات مختلف بدن شامل آب، چربی (زیر جلدی و احشائی)، پروتئین ها، مواد معدنی، مایع درون سلولی و برون سلولی، حجم ماهیچه ها و مقایسه با مقادیر استاندارد مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

دستگاه اینبادی

دستگاه آنالیز بدن اینبادی

کمپانی InBody کره جنوبی بزرگترین و مطرح ترین کمپانی تولیدکننده تخصصی دستگاه های آنالیز ترکیبات بدن در دنیا است که با پشتوانه علمی و فنی فوق العاده قدرتمند با تکیه بر تأییدیه های معتبر بین المللی نظیر FDA آمریکا، Medical CE سطح اول اروپا توانسته محبوبیت بسیاری میان متخصصان و مردم پیدا کند.

دستگاه های کمپانی این بادی با بکارگیری روش BIA و اندازه گیری مستقیم و بخش بخش اندام های بدن، قادرهستند تا مقدار امپدانس الکتریکی را برای نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه بالا تنه که بزرگترین بخش بدن می باشد و در ترکیب سنجی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است اندازه گیری کنند.

با استفاده از اندازه گیری مستقیم جزئیات اندام ها و به کار بردن چند فرکانس مختلف، اینبادی  قادر به ارائه نتایج فوق العاده دقیق بدون تکیه بر اطلاعات و تخمین های تجربی می باشد.

دستگاه آنالیز موجود در کلینیک آرمان الهیه، دستگاه اینبادی 270 است که دارای تکنولوژی آنالیز غیرتهاجمی و بدون درد در طول اندازه گیری است.

عملکرد دستگاه اینبادی

دستگاه اینبادی از آنالیز امپدانس بیوالکتریکی برای تخمین درصد نسبی بافت ها و مواد مختلف در بدن استفاده می کند. در حالت کلی ما با استفاده از روشهای معمول قادر به اندازه گیری میزان چربی و آب موجود در بدن نخواهیم بود.

BIA، ایمپالس الکتریکی ضعیف را از طریق الکترود های موجود روی دستگاه به بدن می فرستد. ایمپالس ها با فرکانس های مختلف ازمقاومت بافت‌های مختلف و مواد برخورد می‌کند سپس نتیجه این فرکانس ها با استفاده از فرمول های پیچیده ریاضی با اطلاعات مربوط به سن، قد، جنسیت، بیماری های، تیپ بدنی فرد و بسیاری ازعوامل دیگر، بدن را مورد تحلیل قرار میدهد.

چرا استفاده از BMI، شاخص کامل و مناسبی نیست؟

شاخص توده بدنی BMI یک روش اندازه گیری غیر مستقیم ترکیبات بدن می‌باشد که برای اولین بار در نیمه دوم قرن ۱۸ میلادی تعریف گردید. در سی سال اخیر، از این شاخص در بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیک برای تشخیص اضافه وزن و چاقی استفاده شده است.

این روش دارای چهار سطح مختلف می‌باشد: سطح کمتر از ۱۸٫۵ برای افراد کم وزن، سطح بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ برای افراد نرمال، سطح بین ۲۵ تا ۳۰ برای افراد دارای اضافه وزن و سطح بیشتر از ۳۰ برای افراد چاق (۳۰ تا ۳۵ چاق و بیشتر از ۳۵ چاقی مرضی).

اما از آنجایی که این شاخص حتی افراد دارای توده عضلانی بالا را نیز در رده افراد چاق دسته بندی می‌کند و هیچگونه تفاوتی بین سن، جنس و نژاد قائل نیست، نمیتوان آن را شاخص مناسبی دانست.

پارامترهایی که توسط دستگاه اینبادی 270 اندازگیری می شوند

پیشنهاد مطالعه: مزوتراپی لاغری

نمایش آنالیز بدن با دستگاه اینبادی

آنالیز ترکیبات بدنی پایه

کل آب بدن: تقریباً 60 درصد از وزن کل شما را آب تشکیل می‌دهد. در حالت ایده آل، کل آب بدن شما باید در محدوده نرمال یا بیشتر باشد.

چربی: چربی معمولا به عنوان یکی از ترکیبات مضر بدن در نظر گرفته میشود. در حالی که وجود مقدار مشخصی چربی در بدن هرکس، برای عملکرد صحیح سایر بخشهای آن، ضروری است. اما اگر مقدار چربی بیشتر از میزان مورد نیاز بدن باشد، ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد.

پروتئین: پروتئین از نیتروژن تشکیل شده است و سطوح بالای نیتروژن در داخل سلول‌ها نشان دهنده سطح خوبی از توده عضلانی و وضعیت سلامتی است. کمبود پروتئین به معنای کمبود توده عضلانی است که شاید نشان دهنده تغذیه نامناسب و سوءتغذیه باشد.

مواد معدنی: مواد معدنی از دو نوع مواد معدنی اصلی و مواد معدنی کمیاب تشکیل شده‌اند. این دو دسته ماده معدنی به یک اندازه برای بدن اهمیت دارند، ولی مواد معدنی کمیاب با مقادیر بسیار کمتری موردنیاز بدن انسان هستند. مواد معدنی اصلی که در بدن به مقدار زیاد استفاده و ذخیره می‌شوند، عبارت‌اند از: کلسیم، کلرید، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و گوگرد.

مواد معدنی کمیاب عبارت‌اند از کروم، مس، فلوراید، ید، آهن، منگنز، مولیبدن، سلنیوم و روی.

کنترل وزن با دستگاه اینبادی

نمره دستگاه اینبادی نشان دهنده ارزیابی کلی ترکیب بدنی شما است. هرچه توده عضلانی بدن بیشتر باشد، نمره‌ی آنالیز بالاتر خواهد بود و یک فرد شاید بتواند بیش از 100 امتیاز کسب کند. توجه داشته باشید که توده بسیار کم چرب (زیر محدوده سالم) باعث پایین شدن نمره شما می‌شود.

به طور متوسط ​​یک فرد متوسط که در وضعیتی متعادل است، بین 70 تا 79 امتیاز کسب می‌کند. نمره‌ی بالاتر برای فردی در نظر گرفته می‌شود که بسیار فعال و متناسب باشد و نمره‌ی پایین نشان دهنده کمبود ماهیچه است یا ممکن است بسیار کم وزن یا دارای اضافه وزن باشد.

دستگاه اینبادی می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

وزن هدف: پیشنهاد می‌کند که وزن موردنظر شما باید چقدر باشد.

کنترل وزن: پیشنهاد می‌کند که چند کیلوگرم از وزنتان را افزایش یا کاهش دهید.

کنترل چربی: میزان افزایش یا کاهش چربی را برای وضعیت سلامتی مطلوب پیشنهاد می‌کند.

کنترل ماهیچه: پیشنهاد می‌کند که به چه میزان ماهیچه برای رسیدن به وضعیت سلامتی مطلوب افزایش دهید.

ویژگی های دستگاه اینبادی

شرایط استفاده از دستگاه اینبادی

قبل استفاده از دستگاه اینبادی بهتر است به موارد زیر توجه کنید تا به نتایج دقیق تری دست پیدا کنید:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان