لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ

خانه / تازه های سلامت / لیفت ابرو با نخ

افتادگی ابرو یکی از عواملی است که باعث می شود حالت چهره شما تغییر کرده و شما را خسته، ناراحت و غمگین نشان می دهد. امروزه روش های زیادی برای بالا کشیدن ابرو با نخ یا وسایل دیگر وجود دارد که اکثر این روش ها مانند لیفت ابرو با نخ موقتی بوده و بعد از گذشت مدتی نیاز به ترمیم دارند.

اما جراحی یک روش دائمی برای بالا کشیدن ابرو می باشد که به دو روش کلی جراحی از طریق لیفت و جراحی اندوسکوپی انجام می شود.

همه چیز درباره لیفت ابرو با نخ

همه چیز درباره لیفت ابرو با نخ

جراحی لیفت ابرو با بهبود خط اخم و رفع افتادگی ابرو بر روی پلک، صورت شما جوان و شاداب نشان خواهد داد. در لیفت ابرو، پس از بی حسی موضعی برش هایی درون ناحیه مویی ابرو ایجاد کرده و از آن طریق نخ های نایلونی که قابلیت پیوند با موهای ابرو را دارند را وارد آن می کنند که همین امر با تحریک کلاژن سازی پوست حالتی سفت بخود گرفته و ابرو را بالا می کشد.

از مزایای این روش می توان تعبیه نخ بدون ایجاد برش و ایجاد زخم اشاره کرد. میتوانید برای آگاهی بیشتر درباره مزیت های تکنیک لیفت به صفحه لیفت بینی با نخ نیز مراجعه کنید و مزایای مشترک این دو تکنیک را مطالعه کنید.

جراحی اندوسکوپی ابرو یک روش دائمی برای بالا کشیدن ابرو بوده که ماندگاری آن نیز تقریبا همیشگی است و بیشتر مناسب کسانی است که دچار افتادگی ملایم ابرو و چین و چروک های عمیق در پیشانی هستند.

در این روش با ایجاد بیهوشی کامل برش های کوچکی در خط رویش مو ایجاد می کنند و سپس یک لوله نازک شبیه لوله اندوسکوپی که سر آن مجهز به دوربین و چراغ می باشد را در لایه های زیرین بافت پیشانی وارد کرده و پوست پییشانی را با وسیله دیگری می کشند. در انتها پوست اضافی را برش داده و پوست آن را فیکس و ثابت نگه می دارند.

پروسه بالا کشیدن ابرو دائمی

برش های ریز و کم در این روش علاوه بر بالا بردن ابرو باعث کاهش چین و چروک و صاف شدن پیشانی می گردد. همچنین با وجود بیهوشی کامل این روش یکی از بهترین، امن ترین و بی خطر ترین روش های بالا کشیدن دائمی ابرو محسوب می شود که تاکنون هیچ گونه عوارض جدی برای آن گزارش نشده است.


جراحی کلاسیک نیز یکی دیگر از روش های بالا کشیدن دائمی ابرو بوده که با بیهوشی کامل همراه است. در این روش برشی روی خط بالای پیشانی ایجاد کرده که از طریق آن عضله زیرین پوست جدا شده و کشیده می شود. این کار با ضعیف کردن ماهیچه های اخم علاوه بر رفع خط پیشانی، ابروها را نیز بالا می کشد اما خطر این روش به مراتب بیشتر از روش های قبلی می باشد.

بالا کشیدن ابرو

لیزر موهای زائد

⬅️برای رفع موهای زائد همین جا کلیک کنید➡️

هزینه بالا کشیدن ابرو با جراحی یا لیفت ابرو

هزینه بالا کشیدن ابرو بوسیله جراحی معمولا به عوامل زیادی وابسته است اما در کل هزینه های جراحی به دلیل بیهوشی کامل و بستری شدن به مراتب از دیگر روش ها بیشتر می باشد. همچنین نوع روش جراحی انتخاب شده نیز در این هزینه موثر است به طور مثال لیفت ابرو با نخ به نسبت جراحی اندوسکوپی هزینه کمتری را در پی دارد با این حال هزینه عمل های لیفت ابرو نیز می تواند بسیار متفاوت و متغیر باشد.

البته در این بین هزینه های دیگری مانند دستمزد و مهارت پزشک، منطقه جغرافیایی و هزینه های جانبی نیز موثر است.
از آنجا که عمل جراحی بالا کشیدن ابرو یک عمل بسیار حساس بوده و بر روی زیبایی چهره تاثیر دارد. به همین دلیل دستمزد یک پزشک متخصص زبردست به نسبت یک جراح عمومی بسیار بالاتر می باشد.

درادامه:

همچنین موقعیت جفرافیایی بیمارستان و کلینیک زیبایی نیز تاثیر زیادی در این زمینه دارد اما دقت کنید محلی که می خواهید در آن تحت عمل جراحی قرار بگیرید کاملا مجهز و استریل باشد زیرا احساس رضایت پس از جراحی بیشتر از هزینه آن ارزش دارد.


در کنار تمامی این عوامل باید هزینه های جانبی دیگری همچون هزینه انجام آزمایشات، بیهوشی و داروهای تجویزی را در نظر بگیرید. برآورد تخمین هزینه های جراحی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید نسبت به درآمد خود تصمیم بگیرید. اگر قصد انجام جراحی ندارید به شما پیشنهاد میکنیم روش لیفت بدون جراحی را نیز بررسی کنید و درباره آن مطالبی را مطالعه کنید.

تجربه بالا کشیدن ابرو در کلینیک آرمان الهیه

اگر این روش نظر شما را جلب کرده و برای انجام آن مشتاقید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

چسب برای بالا کشیدن ابرو

یک روش غیر جراحی و موقت نیز برای بالا کشیدن ابرو وجود دارد که استفاده از آن بسیار ساده و راحت می باشد و می توانید آن را در منزل نیز انجام دهید. برای استفاده از چسب لیفت ابرو باید ابتدا صورت را با پاک کننده های آرایشی ملایم به صورت کامل شسته و خشک نمایید.

سپس فرم و حالت دلخواه را با یک برس یا شانه مخصوص به ابروها داده و مواد لیفت را از ریشه تا نیمه روی موی ابرو گذاشته و اجازه دهید 7 الی 10 دقیقه روی آن بگذارید و در انتها با چسب آن را فیکس نگه دارید. این روش بیشتر برای افرادی که جهت رویش ابروهای شان به سمت پایین بوده و به هم ریخته می باشد و همچنین کسانی که ابروهایی با تارهای نازک و بدون فرم و حالت است مناسب می باشد.

ماندگاری این روش موقتی بوده و حالت و فرم ابرو به زمان ماندگاری این چسب بستگی دارد.
استفاده از چسب برای بالا کشیدن ابرو علاوه بر زیبایی و تقویت ابرو از ریزش ابرو جلوگیری کرده و باعث می شود ابروها پرپشت تر دیده شود. همچنین اگر علاقه ای به هاشور و شانه زدن ابروهای خود ندارید این روش به شما کمک می کند ابروهای شما مانند ابروهای هاشور زده بنظر بیاید.

علائم افتادگی ابرو

علائم افتادگی ابرو

یکی از مهم ترین و بارز ترین علائم افتادگی ابرو افزایش سن می باشد که پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شل می شود. این شل شدگی در صورت باعث افتادگی ابروها شده و باعث می شود علاوه بر سنگینی پلک، چهره شما خسته و خشمگین بنظر برسد. در واقع عضله های بالا برنده ابرو که وظیفه بالا بردن دو سوم میانی ابرو را دارند ضعیف شده و باید تغذیه شوند.


از دیگر علائم افتادگی ابرو می توان به ژنتیک و ارث اشاره کرد که باعث می شود در عین جوانی ابرو و پلک شما افتاده به نظر رسیده و شادابی و جوانی چهره شما را تحت تاثیر قرار می دهد. عوامل دیگری همچون فلج ناگهانی صورت پس از یک اتفاق یا ضربه سخت نیز می تواند باعث افتادگی پلک شود.


بنابراین قبل از استعمال روش های بالا کشیدن ابرو باید ابتدا عامل آن مشخص و بررسی شود. برای آگاهی بیشتر در این زمینه نیاز است که باید پزشک متخصص مشورت کرده تا با انتخاب بهترین روش بتوانید به صورت قطعی این مشکل را درمان نمایید.

زیرا یک روش اشتباه علاوه بر صرف هزینه های گاها گزاف باعث می شود این مشکل دوباره عود کرده و شما از درمان ناامید شوید. بنابراین بررسی و تشخیص علائم افتادگی ابرو را جدی بگیرید.

بالا کشیدن ابرو بدون جراحی

با وجود اینکه عمل جراحی بالا کشیدن ابرو یک روش دائمی و تاثیر گذار در درمان افتادگی ابرو و پلک می باشد اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله هزینه، بیهوشی و… تمایلی به انجام آن نداشته و ترجبح می دهند از روش های بالا کشیدن ابرو بدون جراحی استفاده کنند.

یکی از این روش ها لیفت ابرو می باشد که بدون جراحی باعث بالا کشیدن ابرو شده و صورت شما را جوان و شاداب نشان خواهد داد.

البته لیفت به طرق مختلف انجام شده که هر یک از آن ها نیز مزایا و معایب مختص به خود را دارند. در واقع اگر لیفت با روش های تزریق بوتاکس، تزریق ژل، هایفوتراپی و رادیو فرکانسی انجام شود به جراحی نیاز است ام در لیفت صورت با نخ گاهی نیاز به بیهوشی و جراحی می باشد.

هم چنین:

بالا کشیدن ابرو بدون جراحی

اگرچه روش های گفته شده بدون جراحی تاثیر بلند مدت و همیشگی نداشته و برای ماندگاری بیشتر نیاز به ترمیم دارند اما می توانند به شما در رفع چین و چروک و افتادگی ابرو و پلک کمک کنند. همچنین غیر تهاجمی بودن این روش ها نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت و کاربردی بودن آنها می باشد.

علاوه بر این روش های بالا کشیدن ابرو بدون جراحی اغلب به دلیل عدم استفاده از تیغ و ایجاد و زخم برش بدون عوارض بوده و نه تنها در زمان کوتاهی انجام می شود بلکه فرد می تواند پس از انجام آن به روال عادی زندگی خود بازگردد.


بالا کشیدن ابرو بدون جراحی بیشتر برای افرادی که افتادگی خفیف ابرو و چین و چروک سطحی و جزیی روی پوست خود دارند مناسب می باشد بنابراین نیاز است قبل از انتخاب هر یک از روش های جراحی و بدون جراحی با پزشک خود مشورت کنید تا ضمن بررسی پوست شما و تخمین عمق چین و چروک و مقدار افتادگی در ناحیه پیشانی و ابرو بتواند بهترین روش را برای شما اقدام کرده و در این زمینه اقدامات لازم را اتخاذ نماید

نکاتی درباره لیفت ابرو با نخ

اما در کل بالا کشیدن ابرو بدون جراحی و به روش لیفت با نخ جز روش های بی خطر، امن و بدون عارضه می باشد که که علاو بر بهبود ظاهر ابرو باعث رفع چین و چروک و فرم دادن به ابرو نیز می شود.

توصیه میشود لیفت با نخ را بخوانید.

در واقع این روش ها چون بدون جراحی وبه صورت بی حسی موضعی انجام می شوند برای افراد سن بالا و کسانی که به مواد بیهوشی حساسیت دارند بسیار مفید می باشد زیرا خطر بروز ریسک را کاهش داده وسلامت انان را در عین زیبایی تضمین می کند.

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس

همانطور که گفتیم یکی از روش های بالا کشیدن ابرو بدون جراحی تزریق بوتاکس می باشد. بوتاکس علاوه بر رفع افتادگی پلک و چین و چروک صورت، فرم ابروها را نیز تغییر داده و باعث خوش فرم تر شدن آنها نیز می شود. در واقع تزریق بوتاکس باعث آزاد سازی عضله ابرو وقرار گرفتن آن در جای اصلی خود می شود.

این روش یک روش غیر تهاجمی و بدون بستری می باشدکه درد و ناراحتی ناشی از آن نیز بسیار کم بوده به طوریکه می توان از این روش به عنوان یک روش بدون خطر و امن نام برد.
در واقع بوتاکس یک پروتئین شل کننده طبیعی و خالص می باشد که با شل شدگی و فلج شدن موقتی عضله مورد تزریق می شود.

به همین دلیل هنگام تزریق به عضلات پایین آورنده ابرو باعث از کار افتادن و فلج شدن آن عضلات شده و با این کار عضلاتی که وظیفه بالا بردن ابرو را دارند می توانند بدون مقابله با هیچ کششی و به صورت آزادانه وظیفه خود را انجام داده و ابرو به محل واقعی خود هدایت کنند.

پروسه تزریق بوتاکس برای بالا کشیدن ابرو

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول کشیده و دوز مصرفی در هر جلسه بسته به عمق چین و چروک و مقدار افتادگی ابرو متفاوت می باشد. فراموش نکنید مواد بوتاکس را پس از تزریق حداقل تا 24 ساعت نباید ماساژ داد.
بعد از تزریق بوتاکس ممکن است با کمی کبودی و تورم روبرو شوید که کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

به همین دلیل ساده برای دیدن نتایج حاصل از تزریق بوتاکس باید حداقل 2 الی 3 هفته صبر کنید تا کاملا تورم از بین رفته و صورت به حالت عادی برگردد.

پس از طی این مدت به وضوح خواهید دید صورت شما جوان، شاداب و جذاب تر شده و ابروها کاملا در سر جای خود قرار گرفته اند. تزریق بوتاکس علاوه بر بالا کشیدن ابرو باعث رفع خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خط اخم شده و روند پیر شدن پوست را به تاخیر می اندازد.


نتایج حاصل از ماندگاری تزریق بوتاکس حداکثر بین 3 الی 4 ماه می باشد که بعد از گذشت این زمان برای افزایش طول ماندگاری آن نیاز به ترمیم مجدد دارد. حتی می توان این روش را با روش های دیگر مانند لیفت ابرو ترکیب کرده و این زمان را افزایش داد.


اگرچه بالا کشیدن ابرو با تزریق بوتاکس نیازی به استراحت و ریکاوری ندارد اما برای تضمین سلامتی بهتر است پس از انجام این عمل تا چند روز از انجام کار های سنگین و ورزش کردن خودداری نمایید.

بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل

از دیگر روش های موثر در بالا کشیدن ابرو بدون جراحی می توان به تزریق ژل اشاره کرد. ژل های تزریقی یک ابزار غیر جراحی محسوب شده که اغلب مانند یک مایع لیفت گودی زیر پوست را پر کرده و باعث می شود پوست صاف و یکدست به نظر برسد.

تاثیر تزریق ژل در بالا کشیدن ابرو بسیار بیشتر از تزریق بوتاکس بوده و خود را نیز زودتر نشان می دهد وبه همین دلیل گاهی برای نتیجه بهتر پزشکان از این دو روش به صوت تلفیقی و ترکیبی برای بالا کشیدن ابرو استفاده می کنند.
بخش اعظم مواد تشکیل دهنده ژل ها اسید هیالورونیک بوده که یک پر کننده عالی برای لیفت صورت می باشد. این ماده به طور مستقیم در زیر ابروها تزریق شده و با افزایش حجم و آب زیر پوست باعث بالا کشیدن ابرو می شود.

اسید هیالورونیک یک ماده بی خطر برای بدن می باشد که به طور طبیعی در بدن وجود داشته وبه طرز شگفت آوری مانع از افزایش چین و چروک در پوست می شود.

مراحل بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل

مراحل بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل

در واقع برای بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل نواحی ابرو و اطراف آن توسط یک کرم موضعی بی حس شده و بنا به نیاز بیمار و به دفعات متعدد این تزریق صورت می پذیرد. عامل مهم در تعیین دوز تزریقی مقدار افتادگی پلک و نوع پوست آن می باشد که این دوز و تعداد دفعات تزریق در افراد مختلف متفاوت بوده و پس از بررسی های پزشک مشخص می شود.


کل پروسه بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل 5 الی 10 دقیقه بیشتر طول نکشیده و بعد از آن نیز بیمار نیاز به استراحت ندارد و می تواند به زندگی و محل خود بدون هیچ درد و عارضه ای برگردد. البته ممکن است بعد از تزریق با کمی تورم و التهاب ناشی از ورود سوزن در پوست روبرو شوید که کاملا مقطعی بوده و پس از گذشت چند ساعت رفع خواهد شد.

عوارض بالا کشیدن ابرو با تزریق ژل

اگرچه تزریق ژل یک روش بدون عوارض جانبی می باشد اما گاهی و در موارد نادر ممکن است به دلیل عدم مهارت پزشک، با تجمع و گوله شدن ژل در زیر پوست خود مواجه شوید که می توان با تخلیه ژل این اثرات را از بین برد. بنابراین نیاز است در هنگام انتخاب پزشک حتما از مراجعین قبلی وی پرس و جو کنید.


ماندگاری این روش زمانی نزدیک به یک سال می باشد که به نسبت به تزریق بوتاکس بیشتر بوده اما برای اثرات بوجود آمده با بالا کشیدن ابرو با جراحی لیفت قابل مقایسه نیست.

اما به دلیل آنکه این روش یک روش غیر تهاجمی و بدون بیهوشی می باشد برای افرادی که تمایلی به انجام عمل های جراحی و بیهوشی ندارند یک گزینه عالی و ایده آل بوده که می توان با ترمیم هر ساله ان این مدت را افزایش داد.

بالا کشیدن ابرو با نخ

از دیگر روش هایی که هم به صورت جراحی و هم غیر جراحی برای بالا کشیدن ابرو استفاده می شود لیفت ابرو با نخ می باشد. برای انجام این روش با ایجاد برش های ریز درون موهای ابرو و تعبیه کردن نخ در آن وپیوند آن با ابرو باعث بالا کشیدن ابرو می شوند. این نخ ها از جنس نایلون غیر جذبی بوده و در عین نازک بودن بسیار مقاوم می باشند.

در این روش پوست شل شده توسط بخیه های ریزی که به وسیله سوزن های باریک زده می شود جمع شده و با تحریک کلاژن پوست باعث رفع افتادگی ابرو و پلک می شود. علاوه بر این ابرو نیز کمی به سمت بالا کشیده شده و ضمن درشت تر دیده شدن چشم ها، به حالت طبیعی خود باز می گردد.

از این جدا از بالا کشیدن ابرو می توان در رفع چین و چروک قسمت های مختلف دیگر صورت مانند خطوط دور لب، گردن، غبغب و … استفاده کرد زیرا با محو کردن آثار افتادگی و شل شدن پوست باعث جوانسازی پوست صورت خواهند شد.

نکاتی درباره لیفت ابرو

نکاتی درباره لیفت ابرو

در بالا کشیدن ابرو با نخ بیشتر قسمت درونی ابروها بالا کشیده می شود و این بالا آمدن در حد متوسط بوده که باعث نمی شود چهره مصنوعی بنظر برسد. در واقع در تکنینک لیفت ابرو با نخ ابرو فق به محل قبلی خود باز می گردد.


عمل بالا کشیدن ابرو با نخ یک روش غیر تهاجمی با عوارض نادر و کم می باشد که به تاثیرات بلند مدت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. عوارض حاصل از لیفت ابرو با نخ ممکن است خود را به صورت کمی تورم و کبودی روی پوست نشان دهد که در چند روز از بین خواهد رفت.

البته گاهی ممکن است با تعبیه نادرست نخ در زیر پوست و یا بیرون زدگی نخ مواجه شوید که باید به پزشک خود مراجعه کرده تا اقدامات لازم را برای شما اتخاذ کند. البته این گونه موارد نادر فقط به دلیل عدم تجربه و مهارت پزشک اتفاق می افتد.


نتایج حاصل از بالا کشیدن ابرو با نخ دائمی نبوده اما به نسبت تزریق ژل و بوتاکس بیشتر می باشد. در واقع شما پس از لیفت ابرو با نخ باید پس از گذشت 12 الی 18 ماه نسبت به ترمیم آن اقدام نمایید زیرا این نخ ها در نتیجه مقاومت پوست و تولید کلاژن و رشته های فیبری پاره شده و برای عادت عضلات به بافت حاضر نیاز به جلسات ترمیمی دارند.

عوارض بالا کشیدن ابرو

با وجود تمامی موراد گفته شده هیچ عمل زیبایی بدون درد و عوارض نیست اما شدت درد در هر روش با دیگری متفاوت است. به طور مثال عوارض بالا کشیدن ابرو به روش های لیفت و تزریق ژل و بوتاکس که معمولا خود را به صورت تورم، کبودی و قرمزی نشان می دهند موقتی بوده و پس از گذشت چند روز از بین خواهند رفت.

اما گاهی این عوارض جدی تر بوده و خود را به شکل باقی ماند جای زخم، خون مردگی و تشکیل لخته خون در زیر پوست و حساسیت به مواد بیهوشی نشان می دهند. بنابراین باید قبل از انجام هر یک از روش های بالا کشیدن ابرو با پزشک خود مشورت کرده تا با انجام آزمایشات لازم قبل از هر چیز شما در انتخاب یک روش مناسب یاری رساند.

اولویت این روش نسبت به باقی روش ها

اولویت این روش نسبت به باقی روش ها

این مورد به خصوص برای کسانی که قصد دارند از روش های بالا کشیدن ابرو با جراحی استفاده کنند ضروری تر می باشد. زیرا حساسیت به مواد بیهوشی و عدم انعقاد خون در حین عمل ممکن بیمار را با عوارض جبران ناپذیری همچون کما و خونریزی شدید مواجه کند.


همچنین در بالا کشیدن ابرو به طرق مختلف ممکن است عصب های کنترل کننده و نگهدارنده ماهیچه آسیب دیده و دیگر نتواند مانند گذشته وظیف خود را انجام داده و در واقع دچار بی حسی و فلج شدن در آن ناحیه شود.

البته گاهی ممکن است پس از انجام هر یک از روش های بالا کشیدن ابرو به دلیل تزریق نادرست و یا آلوده بودن تجهیزات پزشکی دچار عفونت شوید که این مورد در روش های جراحی شایع تر می باشد.

اگر با چنین موردی روبرو شدید آن را دست کم نگرفته و حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا عفونت به ویژه در اطراف چشم ممکن است باعث آسیب عصب های چشمی شود. برای تماشای ویدیو درباره بالا کشیدن ابرو و زیبا سازی چشم وارد شوید.

چند دفعه در سال میتوان لیفت ابرو با نخ انجام داد؟

به طور کلی توصیه می شود برای جلوگیری از این عوارض، عمل بالا کشیدن ابرو بیشتر از سه مرتبه در سال انجام ندهید هرچند که بدن شما مقاوم بوده و حساسیت خاصی نداشته باشید.در تزریق بوتاکس و ژل نیز بهتر است سالی یک بار آن را انجام دهید و مطمئن باشید که اثرات آن تا این زمان از بین نخواهد رفت زیرا زیبایی شما در گرو سلامتی است.


در انتها آنچه بیش از همه در کاهش عوارض ناشی از بالا کشیدن ابرو موثر است انتخاب یک پزشک زبردست و ماهر به علاوه یک کلینیک و بیمارستان مجهز و اتریل می باشد. شاید رعایت کردن این نکته شما را دچار صرف هزینه های سنگین و گزاف بکند اما در عوض مطمئن خواهید بود که با انتخاب هر یک از روش های بالا کشیدن ابرو، عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان