بهترین روش جوانسازی پوست صورت

بهترین روش جوانسازی پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / بهترین روش جوانسازی پوست صورت

پیری رخدادی اجنتاب ناپذیر است و همه‌ی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار خواهیم شد. با گذشت زمان و افزایش سن، علائم پیری پوست کم کم ظاهر می شود، پوست شادابی خود را از دست می دهد و به خاطر تولید کم کلاژن، پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود.

داشتن ظاهری جوان و حفظ جوانی پوست از ایام قدیم محبوبیت فراوانی میان زنان و مردان داشته به گونه ای که از گذشته‌های دور، کیمیاگران به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند.

هرچند هنوز راهی برای جلوگیری از پیر شدن کشف نشده، می‌توان با پیروی از توصیه‌هایی، ظهور نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت و یا تا حدودی آنهارا درمان کرد.

مطمئنا اگر شماهم به دنبال روشی برای داشتن پوستی جوان، زیبا و شفاف رفته باشید؛ با اسامی مختلف و تکنیک های گسترده ای مواجه شده اید و برای انتخاب میان آنها دچار سردرگمی شده اید. ما سعی کرده ایم با معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست صورت در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه میتوانید زمان را معکوس کنید و به روزهای جوانی برگردید.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش از بین بردن چربی شکم

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

 پیری پوست و نشانه‌های آن چیست؟

هرچه سن بالاتر می‌رود، فرآیندهای داخلی بدن چون رشد دوباره سلول های کند می‌شوند. به همین دلیل، بدن برای انجام دادن این فرایندها به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. یکی از فرآیندهایی که کند شدن آن تاثیرات چشمگیری برروی پوست میگذارد، کاهش تولید کلاژن است.

کلاژن نوعی پروتئین در پوست است که باعث شادابی و حفظ قوام پوست می شود و با کاهش تولید آن، پوست شادابی و جوانی خود را ازدست داده و باعث افتادگی و چین و چروک پوست می شود.

علاوه بر افزایش سن، استرس و مشکلات عصبی، عدم رطوبت کافی در پوست صورت، استفاده از شوینده های نامناسب با نوع پوست فرد، نور خورشید و اشعه ماورا بنفش، همچنین آلودگی هوا و محیط، مصرف سیگار و دخانیات، همچنین رژیم غذایی نامناسب باعث کند شدن روند کلاژنسازی و پیری پوست میشوند.

ظهور نشانه های پیری پوست صورت از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما در واقع پیر شدن پوست را با این 2 علامت شناسایی می‌کنند:

  1. چین و چروک

خطوط پوستی و چین و چروک از اولین نشانه‌های افزایش سن و پیری پوست می‌باشند که از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست شما نمایان و با گذشت زمان عمیق‌تر شده و دائمی میشوند.

  1. کاهش حجم و افتادگی پوست

افزایش سن علاوه بر سلول های پوستی برروی بافت چربی و عضلات صورت نیز تغییراتی ایجاد می کند. تحلیل چربی زیر پوست و کاهش تولید پروتئین کلاژن منجر به شلی و افتادگی پوست می شوند.

جوانسازی پوست صورت

روش های متعددی به شکل جراحی و یا بدون جراحی امروزه برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک و افتادگی صورت وجود دارد که انتخاب میان آنها به عمق مشکل پوستی شما بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید؛ همانطور که بروز علائم پیری طی سالیان سال ایجا میشوند درمان آنها نیز به زمان و یک برنامه ریزی درست احتیاج دارد. و همچنین پزشکی که دانش و تجربه کافی برای انتخاب روش مناسب داشته باشد.

برای این که بهترین روش جوانسازی پوست صورت را بشناسیم باید با انواع روش هایی که در جوانسازی پوست تاثیرگذار هستند آشنا شویم و مناسب ترین روش میان آنها‌را با توجه به نوع مشکل و پوست خود انتخاب کنیم.

به طور کلی شیوه‌های جوانسازی به شکل زیر دسته بندی می‌شوند:

 

 

پیشنهاد مطالعه: هزینه ی لیفت با نخ

روش های پیشگیری از پیری

روش های پیشگیری از پیری پوست صورت

بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله در حفظ زیبایی و جوانی پوست اهمیت فراوانی دارد. اگر از سنین جوانی به پوست خود رسیدگی کنید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی خواهید شد.

البته با توجه به اینکه این‌روزها راهکارها و محصولات بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارند باید سعی کنید با شناخت پوست خود و نیازهای آن بهترین روش را انتخاب کنید تا هم از پیری پوست پیشگیری کنید و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

در ادامه چند راهکار ساده اما بسیار مهم در پیشگیری از پیری پوست صورت را معرفی خواهیم کرد:

 

 

 

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

  1. تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش پرطرفدار برای جلوگیری از علائم پیری و هدیه کردن جوانی و زیبایی به صورت است.

انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند، در واقع بوتاکس از سمی به نام بوتولینیوم ساخته شده است که کار آن فلج کردن عضلات می باشد. بوتولونیوم، خالص شده استریل باکتری کلستردیوم بوتولونیوم اسید که پس از تزریق در زیر پوست فقط سبب فلج موقت عضلات ناحیه مورد نظر میشود که نتیجه ی آن کاهش چروک‌های سطحی، عمقی و جوانسازی پوست است.

اگر این سم توسط پزشک ماهر در ناحیه درست و با دوز مناسب تزریق شود هیچگونه خطری برای سلامت بدن نخواهد داشت.

این روش تنها با بی حسی موضعی انجام میشود و بدون ایجاد برش و خونریزی، با کمک یک سوزن ظریف به نواحی مورد نظرت تزریق می شود و پس از تزریق بوتاکس به استراحت مطلق نیازی نیست و میتوانید به فعالیت روزمره خود برگردید.

 

  1. لیفت با نخ

امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی صورت روش لیفت با نخ صورت است. لیفت با نخ روشی است که تمامی دغدغه های عمل جراحی و دوران نقاهت پس از جراحی را از بین برده است. این روش جوانی و زیبایی را در کنار هم به افراد هدیه می‌دهد.

لیفت با نخ صورت یک فرآیند پیشگیری از پیری پوست و درمان شلی و افتادگی آن است که با تکرار ترمیم ها منجر به جوانسازی واقعی و ماندگاری دائم می شود.

در این روش پس از جایگذاری نخ ها، پوست صورت در همان لحظه، بر اثر کشش مکانیکال که توسط خارهای نخ ایجاد می شوند، صاف و سفت می شود و با گذر زمان، نخ های قابل جذب لیفت کلاژنسازی را تحریک کرده به گونه ای که حتی پس از جذب نخ ها آثار لیفت مشخص است و صورت جوانتر و زیباتر میشود.

نخ های مورد استفاده در این روش به دلیل جنس پروتئینی که دارد کاملا با پوست سازگاری داشته و پس از از طی کردن پروسه ی کلاژنسازی جذب شده و از بین میرود؛ به همین دلیل لیفت با نخ یکی از امن ترین و بی خطر ترین عمل های زیبایی محسوب میشود.

عدم نیاز به بیهوشی، غیرتهاجمی بودن، مشهود بودن اثرات درمان بلافاصله پس از انجام و نداشتن دوران نقاهت طولانی مدت از مزایای جوانسازی صورت با لیفت صورت با نخ هستند.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش از بین بردن نواقص بینی

بهترین روش جوانسازی پوست صورت لیفت با نخ

  1. تزریق فیلر

فیلرها یا پرکننده های پوستی، مواد طبیعی یا ترکیبات مصنوعی (ژل و چربی) هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت، رفع چین و چروک های سطحی یا عمیق، اصلاح برخی نواقص و … در زیر پوست تزریق می شوند.

فیلرها انواع مختلفی داشته که در واقع تفاوت اصلی آنها، ماده ی تشکیل دهنده است که در میزان ماندگاری و نوع کارکرد با یکدیگر متفاوت هستند.

چربی نوعی فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته شده و پس از خالص سازی به نواحی مورد نظر تزریق میشود؛ اما ژل‌ها خود نوعی فیلر مصنوعی هستند که در محیط آزمایشگاه با ترکیبات مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. ازآنجایی که ژل ها توسط شرکت های مختلف عرضه میشوند، ساختار و میزان ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت است.

یکی از محبوب ترین ژل ها، ژل هیالورونیک اسید است که در کاهش عمق چین و چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست موثر است و از آنجایی که در بدن به شکل طبیعی وجود دارد، بعد از تزریق عارضه جدی ایجاد نمی کند و بعد از مدتی جذب میشود.

ژل لیفتینگ نوعی تزریق فیلر (ژل) با تکنیکی خاص در ناحیه ای که باعث لیفت صورت میشود، است. در این تکنیک به منظور رفع افتادگی و نواقص صورت، تزریق ژل معمولا به محیط صورت یعنی پشت گونه (جلوی گوش)، گونه، زاویه پشتی فک و ناچ (دو طرف چانه) انجام می شود که نه تنها به صورت ظاهری غیرطبیعی نمی دهد، بلکه سبب فرمدهی صورت به شکل کاملا طبیعی و لیفت آن می‌شود.

جوانسازی صورت با تزریق فیلر روشی غیرتهاجمی، بدون ایجاد برش و خونریزی است. اگر تزریق ژل در محیطی مطمئن و با مواد استاندارد انجام شود، عارضه جدی و خطرناکی بدنبال نخواهد داشت و علاوه بر جوانسازی در کند شدن و پیشگیری از روند پیری پوست صورت موثر خواهد بود.

 

  1. مزوژل

مزوژل همانند ژل، دارای هیالورونیک اسید اما با غلظت بسیار بیشتر است. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که نقش آن حفظ رطوبت در سلول‌های بدن است. هر مولکول این اسید در حدود هزار مولکول آب را حفظ می‌کند که باعث خاصیت کشسانی و ظاهر جوان پوست می‌شود.

مزوژل یکی از جدیدترین روش های موثر در جوانسازی و زیبایی است که اصلی ترین وظیفه آن آبرسانی عمقی پوست است که به اصطلاح باعث میشود آب زیر پوست شما برود و صورت شما شاداب به نظر برسد.

مزوژل دارای ترکیبات خاصی است که همگی خواص بازسازی و ترمیم‌کنندگی دارند، از همین رو می‌تواند باعث بهبود فرآیند خونرسانی و افزایش روند کلاژنسازی شود که نتیجه آن جوانسازی، افزایش رطوبت، شادابی و شفافیت پوست است؛ همچنین میتواند از بروز دوباره ی نشانه‌های پیری برای مدتی جلوگیری کنند.

مزوژل ها برخلاف فیلرها(ژل) باعث حجمدهی و فرمدهی صورت نمیشوند.

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق بوتاکس

  بهترین روش جوانسازی پوست صورت مزوژل

  1. مزوتراپی

مزوتراپی در واقع تزریق دارو، ویتامین و مواد مغذی، توسط سوزن های نازک به لایه میانی پوست است که باعث می شود پوست علاوه بر تغذیه لازم، با افزایش تولید کلاژن و الاستین جوان تر شود. مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و پس از تزریق فرد میتواند به فعالیت های روزمره خود برگردد.

مزوتراپی با اثرات ترمیمی کنندگی و احیاکننده‌ای که دارد، درمانی فوق‌العاده برای پوست صورت و افزایش خاصیت ارتجاعی، جوانسازی و درخشش پوست محسوب میشود. این روش علاوه بر جوانسازی و تحریک کلاژن باعث روش‌تر شدن پوست نیز می شود.

مزوتراپی بدون نیاز به بیهوشی و دوران نقاهت طولانی مدت، نیازهای مختلف پوست را برآورده کرده و به حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست کمک می کند. 

  1. لیزر آیکون

دستگاه آیکون یک گزینه درمانی بی خطر و امن است که شما را به یک نسخه جوان تر از خود تبدیل می کند.

این دستگاه با استفاده از هندپیس مخصوص، بدون ایجاد زخم و آسیب به سایر بافت ها، انرژی گرمایی لیزر به لایه های زیرین پوست می تاباند. تابش مکرر لیزر بر روی پوست و انتقال انرژی گرمایی به لایه های زیرین آن، باعث تحریک کلاژن و فعالسازی آن ها در لایه ی درم شده و با احیا و بازسازی پوست به جوانسازی و سلامت آن کمک میکند.

لیزر آیکون با تحریک کلاژنسازی باعث جوانسازی و سفتی پوست میشود و اگر در سنین پایین انجام شود تاثیر بسزایی در پیشگیری از این علائم خواهد داشت.

این دستگاه مناسب انواع تایپ ها و رنگ های پوست می باشد و هیچگونه آسیبی به بافت و رگ های اطراف وارد نمی کند.

 

  1. هایفوتراپی

هایفو یکی از روش‌های پرطرفدار برای سفت کردن و لیفتینگ پوست، بدون درد و غیرتهاجمی است.

در هایفوتراپی، امواج فراصوت (اولتراسوند) یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هایفو این امواج از طریق پروپ های مخصوص به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.

عمل نفوذ امواج هایفو به گونه ای تنظیم می‌شود که لایه درم و SMAS مورد هدف قرار گیرد و این دو لایه بهم چسبیده شوند و همین باعث می‌شود که پوست، صاف و یک دست و بدون چروک به نظر برسد.

برند دابلو ساخت کشور کره از جمله شناخته شده ترین و باکیفیت ترین دستگاه های هایفوتراپی دنیا است. هایفو دابلو گلد نسبت به سایر دستگاه های هایفوتراپی، دارای عمق نفوذ، سرعت و تعداد شات بیشتر از همین بهترین عملکرد را در جوانسازی و پیشگیری از پیری پوست دارد.

بهترین روش جوانسازی پوست صورت هایفوتراپی

  1. اندولیفت

اندولیفت در واقع نوعی لیزر درمانی_جوانسازی است که با هدف قرار دادن لایه اندودرم باعث جوانسازی و بهبود خاصیت کشسانی پوست می شود.

در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن پوست) وارد پوست می‌ شود؛ سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و پزشک متخصص با حرکت دادن فیبر در این ناحیه، پرتو لیزر را بر روی بافت‌های عمقی پوست متمرکز می‌کند. گرمای تابیده شده توسط لیزر اندولیفت، کلاژنسازی را تحریک می کند که نتیجه آن بهبود قوام و استحکام پوست و درمان افتادگی پوست است.

جوانسازی با لیزر اندولیفت به هیچگونه برشی احتیاج ندارد؛ بنابراین خونریزی و یا جای بخیه به همراه نخواهد داشت و میتوانید پس از انجام آن به فعالیت روزانه و سبک خود برگردید.

 

بهترین روش جوانسازی پوست صورت کدام است؟

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم هرکام از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت هستند، و انتخاب بین اینکه که کدام بهترین است به نوع پوست، میزان چین و چروک و افتادگی پوست و همچنین سن فرد بستگی دارد؛ به همین دلیل توصیه میکنیم انتخاب را به پزشک خود بسپارید.

پزشک پس از مشاوره و معاینه دقیق سعی میکند با توجه به نکات مورد نظر شما و نیازهای پوستتان مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

توجه داشته باشید گاهی اوقات با توجه به شرایط ممکن است درمانی ترکیب از چند روش کنارهم تجویز شود.

برای مثال در کسانی که صورت آنها دچار افتادگی پوست و تحلیل حجم شده است تکنیک ژل لیفتینگ و لیفت با نخ بهترین گزینه خواهد بود و یا توصیه میشود پس از جراحی لیفت صورت و لیفت با نخ حتما لیزر آیکون نیز انجام شود تا ماندگاری اثرات آنها افزایش یابد.

فراموش نکنید؛ مهم ترین امر در جوانسازی، داشتن یک برنامه مخصوص خودتان و داشتن صبر و حوصله در انجام ترمیم ها و تکرار جلسات مطابق تجویز پزشک، جهت بهبود نتایج و افزایش ماندگاری خواهد بود.

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی آرمان الهیه یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های کشور است، که هر دو روش های جراحی و غیر جراحی، با توجه به نیاز در کنار هم انجام میشوند و مجهز به آخرین دستگاه‌های جوانسازی و زیبایی روز دنیا است و همواره تلاش کرده با بهره گیری از آخرین متد و معتبرترین برندهای روز جهان به شما در دستیابی به بهترین نتایج کمک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان