خاصیت های مفید زغال فعال برای پوست

خاصیت های مفید زغال فعال برای پوست

خانه / تازه های سلامت / خاصیت های مفید زغال فعال برای پوست
خواص زغال برای پوست
خواص زغال برای پوست

خاصیت های مفید زغال فعال برای پوست:

مدتی است که تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی به خواص مفید ماده ای به اسم زغال فعال یا Active Charcoal کشف کرده اند. این ماده تاثیر فوق العاده ای در جذب کردن آلودگی ها و چربی اضافه از سطج پوست را دارد. شاید به یاد داشته باشید در گذشته ظرفهایی که سوخته و خراب شده بودند را با زغال تمیز می کردند! حتی در پزشکی هم از این ماده برای شست و شوی سیستم گوارشی بدن نیز استفاده می کنند. با توجه به خواص زیاد زغال فعال و تاثیر زیاد  آن در جذب آلودگی های محیط این روزها شاهد استفاده از آن در محصولاتی مثل ماسک صورت، خط چشم  و مواد آرایشی چشم و حتی خمیردندان ها هستیم. اما مسئله اینجاست که صرفا وجود رنگ سیاه محصولات بهداشتی نشان دهنده وجود زغال فعال در آن ها نیست!

ماسک سیاه یا ماسک های صورت حاوی زغال؟!

در واقع هر ماسک سیاه رنگی دارای زغال فعال نیست! متاسفانه این اشتباهی است که بیشتر مردم دچار آن هستند و چون دنبال یک ماسک صورت زغال هستند، نهایتا یک ماسک سیاه رنگ را انتخاب می کنند و تصور می کنند که این ماسک حاوی زغال فعال می باشد، در صورتیکه اکثرا اینطور نیست. بنابراین زمان خرید ماسک صورت زغال حتما توجه کنید در ترکیبات تشکیل دهنده آن کلمه Active Charcoal یا Active Carbon نوشته شده باشد. چند نوع مختلف از بلک ماسکهایی که در بازار ایران پیدا می شوند را مورد بررسی قرار داده اند که هیچ کدام از خواصی زغال فعال در آنها نبود و فقط رنگ سیاه و حالت چسبی دارند. این نوع از ماسکهای صورت، ماسک صورت زغال نیستند بلکه صرفا بلک ماسک یا ماسکی به رنگ سیاه می باشد که با توجه به اینکه مثل چسب روی صورت میچسبند و بعد از گذشت 30 دقیقه نیز باید از روی صورت کنده بشوند فقط باعث از بین بردن جوشهای سرسیاه پوست را می شوند. دقت داشته باشید جوشهای سرسیاه را میکنند اما آنها را برای همیشه از بین نمی برند. در نتیجه اثر ماندگاری روی پوست ندارند و برای حدود چند ساعتی و زمانی کوتاه پوست شما را روشن تر می کنند. بنابراین شاید برای استفاده زمانی که قصد رفتن به مهمانی را دارید مفید باشند ولی برای بهبود شرایط پوست و پاکسازی عمیق منافذ پوست به هیچ عنوان مفید نیستند چون بعد از گذشت چند ساعت پوست شما به حالت قبل خود بر می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان