دلایل ایجاد کومدون

دلایل ایجاد کومدون

خانه / تازه های سلامت / دلایل ایجاد کومدون

دلایل ایجاد کومدون

 

دلایل ایجاد کومدون : علت اصلی ایجاد کومدون در پوست بسته شدن منافذ پوست است. پوست ما از میلیون ها منفذ و روزنه، که از طریق این روزنه ها مو رشد می کند،متشکل شده. از طرفی در زیر پوست، می توان  غده هایی به اسم غدد سباسه یا غدد روغنی را پیدا کرد. غده سباسه  شرایطی را ایجاد می کند که از طریق آن مو و پوست تغذیه شده و از خشک شدن آن ها تا حدودی جلوگیری می کند. این کار را با ترشح ماده ای روغنی مانند به نام سبوم، که به طور معمول از این غدد ترشح می شود، انجام می گیرد.

با این حال، زمانی که سبوم بیش از حد تولید شود، مانند زمانی که تحت فشار و استرس یا اضطراب هستید یا تعادل هورمونی بدنتان دچار اختلال شده است، این ماده در زیر پوست جمع می شود. این حالت می تواند زمانی که منفذها به طور کامل و یا قسمتی از آن، به وسیله سلول های مرده پوست یا مواد دیگر نیز گرد و غبار هوا مسدود شده است، تشدید شود. در این زمان سبوم قدرت خود را برای داشتن جریان طبیعی عبور از منافذ باز از دست می دهد یا توانایی آن ها کم می شود. نتیجه این فرآیند می تواند این باشد که تعدادی برجستگی کوچک از روغن بر روی پوست به وجود بیاید که به آن کومدویی یا همان کومدون می گویند.

علل متداول ایجاد کومدون چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان