روغن جوانسازی پوست

روغن جوانسازی پوست

خانه / تازه های سلامت / روغن جوانسازی پوست

امروزه بیشتر مردم دنبال روش هایی کاملا طبیعی و گیاهی برای جوانسازی پوست هاشون هستن. به همین دلیله که استفاده از روغن های زیادی برای جوانسازی پوست پیشنهاد میشه. چون روغن های کاملا طبیعی و بدون ضرر هستن. اما طبیعتا استفاده از همه اونها نمی تونه شما رو به نتیجه دلخواهتون برسونه. به همین دلیل این مقاله به منظور آشنایی شما با بهترین روغن جوانسازی پوست، تهیه شده.

بهترین روغن برای شادابی پوست

مراقبت از پوست برای حفظ سلامت و شادابی اون، نیاز به استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی با کیفیت و مرغوب داره. اما طبیعتا با شنیدن قیمت اونها ممکنه به راحتی از خرید و استفاده از اونها منصرف بشید. این در حالیه که، قطعا این کرم ها مقادیری از مواد شیمیایی هم دارند. که ممکنه استفاده دراز مدت از اونها به پوست شما آسیب وارد کنه.

 اما استفاده از انواع روغن جوانسازی پوست، میتونه با کمترین هزینه بهترین نتیجه رو برای شادابی پوست شما به همراه داشته باشه. استفاده از روغن های طبیعی هیچ گونه ضرری رو متوجه پوست شما نمی کنه. درسته که همه نوع روغن جوانسازی پوست کم هزینه نیست. اما تقریبا بیشتر اونها از کرم های شیمیایی قیمت های مناسب تری دارن همچنین با سرم جوانسازی پوست نیز میتوانید شادابی پوست خود را تامین کنید.

بهترین روغن جوانسازی پوست به منظور حفظ شادابی پوست صورت

 برای استفاده از روغن جوانسازی پوست بهتره که اول مقدار کمی از اون رو روی قسمتی از پوست خودتون ماساژ بدید. بعد دو روز از هیچ کرم و یا روغنی روی اون استفاده نکنین. اگه بعد از دو روز پوست شما نسبت به روغن جوانسازی پوست، واکنشی نشون نداد. شما میتونین از اون روغن برای همه قسمت های پوستتون استفاده کنین.

بهترین روغن جوانسازی پوست به منظور حفظ شادابی پوست صورت

روغن نارگیل:

یکی از انواع روغن جوانسازی پوست، روغن نارگیله. این روغن علاوه بر اینکه به محافظت و پاکسازی کردن پوست کمک میکنه. در درمان مشکلات پوستی و شادابی پوست هم کمک میکنه.

این روغن جوانسازی پوست رو میتونین از داروخانه ها و عطاری ها تهیه کنین. روغن نارگیل معمولا به صورت جامد تهیه میشه. برای استفاده از این روغن اول باید مقداری از اون رو کف دستاتون بریزید و دست هاتون رو به هم بمالین. بعد از آب شدن روغن، اون رو روی پوست صورت خودتون بمالین و یا از کرم جوانسازی پوست نیز میتوانید استفاده کنید.

از اونجایی که این روغن جوانسازی پوست، خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی داره. میتونه در درمان آکنه، لک های پوستی، اگزما و همچنین آفتاب سوختگی صورت هم بسیار موثر واقع بشه.

روغن کلاژن سازی پوست

یکی از مهمترین مواردی که در حفظ سلامتی پوست اهمیت داره، تقویت کلاژن سازی و از بین بردن سلول های مرده پوسته. استفاده از روغن جوانسازی پوست، میتونه به طور طبیعی و کاملا بی ضرر شما رو در این امر یاری کنه. جنیسینگ، آلوئه ورا، آووکادو و بادام شیرین از جمله میوه هایی هستن که، روغن اونها میتونه در کلاژن ساز پوست موثر واقع بشه.

زیاد شدن کلاژن سازی پوست میتونه از به وجود اومدن چین و چروک روی پوست هم جلوگیری کنه. از جمله بهترین روغن طبیعی برای چروک دست میتونیم به روغن بادام اشاره کنیم. این نوع از روغن جوانسازی پوست، با افزایش انعطاف پذیری پوست و حفظ کردن شادابی اون از به وجود اومدن چروک روی دست جلوگیری میکنه.

بهترین روغن جوانسازی پوست و از بین برنده چروک دست ها

یکی از روغن های کاربردی برای رفع چین و چروک های پوستی، روغن نارگیله. این روغن جوانسازی پوست خواص ضد پیری و ضد چروک داره. که با استفاده از اون میتونین توی یک دوره 45 روزه، به نتیجه دلخواه خودتون برسین. از این روغن جوانسازی پوست، معمولا در اطراف چشم و برای کم کردن چین و چروک های دور چشم استفاده میشه.

از ویژگی های این روغن شگفت انگیز میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

برای استفاده از این روغن نیازه که اول از همه پوست خودتون رو کاملا بشورید و بدون آرایش نگه دارین. بعد پوست تون رو با مقداری آب سرد بشورید. این کار باعث میشه پاکسازی و جذب بیشتر روغن روی پوست شما بهتر انجام بشه.

روغن برای صافی پوست صورت

حالا با دست هایی کاملا تمیز هستن روغن رو روی پوست به صورت دایره ای ماساژ بدید. بهترین زمان برای استفاده از این روغن جوانسازی پوست، شب ها و قبل از رفتن به رختخوابه. موندن شب تا صبح روغن روی پوست شما، باعث جذب بیشتر اون روی پوست میشه.

بعد از بیدار شدن با استفاده از آب ولرم روغن اضافی رو از روی پوست خودتون پاک کنین و بعد با حوله ای تمیز پوست رو خشک کنین. در آخر هم از یک مرطوب کننده مناسب پوستتون استفاده کنین.

روغن برای صافی پوست صورت

یکی از انواع روغن جوانسازی پوست، که مورد استقبال همه آدم ها قرار گرفته، روغن زیتونه. این روغن جوانسازی پوست، مقدار بسیار زیادی ویتامین های آ، ای، دی و کا داره. به همین خاطر میتونه باعث حفظ کردن سلامتی پوست بشه.

این روغن جوانسازی پوست با رادیکال های آزاد مبارزه میکنه و از پیری زود رس پوست جلوگیری میکنه. اگه به دنبال روغن برای صاف شدن پوست صورت خودتون هستین. این روغن با آنتی اکسیدان هایی که داره، از پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت میکنه و میتونه به صاف و شفاف شدن پوست شما کمک کنه.

استفاده از روغن زیتون، میتونه در نرم کردن و رفع ترک های پاشنه پا هم بسیار موثر واقع بشه. همچنین استفاده از این روغن در تقویت ناخن های دست و پا و از بین رفتن پوسته پوسته شدن های کناره ناخن هم بسیار موثره. به طور کلی اگه به دنبال یکی از بهترین و به صرفه ترین روغن های جوانسازی پوست هستین.

استفاده از روغن زیتون رو به شما پیشنهاد میدیم. استفاده از این روغن هم برای ماساژ مناسبه و هم میتونید اون رو به صورت خوراکی استفاده کنین. این روغن کاملا طبیعی و گیاهی رو میتونید با قیمت نسبتا مناسب تری از روغن های گیاهی دیگر تهیه کنین.

بهترین روغن برای صورت در شب

این روغن با مواد مضر توی بدن و روی پوست مبارزه میکنه و اونها رو از بین میبره. همچنین این روغن دارای مقداری پتاسیم، ویتامین و اسید های چرب مورد نیاز پوسته. که استفاده کردن از اون میتونه باعث شفافیت و صافی پوست شما بشه.

از طرفی استفاده خوراکی از این روغن میتونه بدن شما رو تصفیه کنه. که در نهایت باعث پاکسازی پوست شما هم میشه. استفاده یه دوره یک هفته ای از این روغن جوانسازی پوست، میتونه فرایند متابولیسمی بدن رو تحت تاثیر قرار بده. که در آخر باعث ترمیم منافذ باز پوست و صاف شدن پوست میشه که روش های بالا برای جوانسازی سریع نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

از دیگر انواع روغن جوانسازی پوست

از دیگر انواع روغن جوانسازی پوست

روغن چای:

یکی از بهترین روغن جوانسازی پوست، برای از بین بردن لک و آکنه های پوستی، روغن درخت چایه. این روغن با خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی که داره. میتونه جای زخم ها رو تا حد خیلی زیادی ترمیم کنه.

روغن مارولا:

این روغن خواصی شبیه به روغن ارگان داره و قرن هاست که برای محافظت کردن از پوست صورت از اون استفاده میشه. خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی این روغن جوانسازی پوست، میتونه از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کنه. استفاده از این روغن میتونه به رشد سلول های پوستی و کلاژن سازی پوست هم کمک کنه.

از طرفی این روغن جوانسازی پوست، میتونه از پوست در برابر آلودگی و فرسودگی های آب و هوا هم محافظت کنه. استفاده از چند قطره این روغن به صورت روزانه میتونه شما رو به نتیجه دلخواهتون برسونه.

روغن ارگان:

یکی دیگه از انواع روغن جوانسازی پوست، روغن ارگانه. این روغن دارای مقادیری از ویتامین های آ و ای هست. از طرفی این روغن دارای آنتی اکسیدان های قوی و اسید های چرب مثل امگا 9 و امگا 6 هست. این مواد باعث خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی این روغن میشن.

استفاده کردن از این روغن میتونه جای نیش حشرات و جای جوش رو درمان کنه. همچنین این روغن میتونه به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده خیلی قوی برای پوست مورد استفاده قرار بگیره. از طرفی این روغن باعث بسته شدن منافذ باز پوست و در آخر هم باعث شفافیت پوست شما میشه.

اما نکته ای که در رابطه با این روغن باید در نظر داشته باشین، اینه که این روغن خیلی کم یاب و گران قیمته. به همین دلیل اگه اون رو با قیمت های پایین پیدا کردین، بهتره به اصل بودن اون شک کنین.

پیشنهاد مطالعه:تاتو ابرو

روغن ارگان:

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبای اصل و خالص حالت موم مانند داره. این روغن جوانسازی پوست، با داشتن مواد معدنی و ویتامین های بسیار زیاد، تاثیرات مثبت بسیار زیادی رو روی پوست انسان داره. استفاده کردن از این روغن میتونه باعث انعطاف پذیری و سفت شدن پوست شما بشه. این روغن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی داره، به خاطر همین میتونه باعث از بین بردن لکه های ناشی از نور خورشید و اگزما های پوستی بشه.

روغن جوجوبا دارای مقادیری اسید اوریکه و میتونه باعث آسیب های قلبی و عروقی در انسان بشه. به همین خاطره که استفاده کردن اون به صورت خوراکی به شدت منع شده. بهتره از این روغن فقط برای تهیه کردن ماسک های پوستی استفاده بشه.

روغن آووکادو:

این روغن جوانسازی پوست، میتونه با رادیکال های آزاد مبارزه کنه. از طرفی این روغن دارای مقادیری از ویتامین های آ، ای و د هست. به همین دلیله که میتونه باعث تغذیه و نرم کردن پوست شما بشه. استفاده کردن از این روغن میتونه از بروز پیری زود رس و خشکی پوست تا حد قابل توجهی جلوگیری کنه.

همچنین این روغن دارای مقادیری از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هست. که با خاصیت ضد التهابی میتونه در بهبود جای زخم، پسوسیاریس و آفتاب سوختگی بسیار موثر باشه. از طرفی اگه پوست شما کم آب باشه و دچار خشکی پوست شده باشین. استفاده کردن از این روغن میتونه باعث رطوبت رسانی به پوست شما بشه.

روغن ویتامین ای:

یکی دیگه از روغن جوانسازی پوست، روغن ویتامین ای هست. این روغن دارای آنتی اکسیدان و منبعی غنی از ویتامین ای هست. که با خاصیت ضد التهابی خودش میتونه با رادیکال های آزاد مبارزه کنه. این روغن علاوه بر حفظ کردن رطوبت پوست شما میتونه در ترمیم جای زخم ها و جوش و آفتاب سوختگی هم بسیار موثر واقع بشه.

از طرفی روغن ویتامین ای میتونه برای آرام کردن سوزش، خارش، اگزما و خشکی پوست هم مورد استفاده قرار بگیره. اما نکته ای که در استفاده کردن از این روغن باید در نظر داشته باشن اینه که، بعضی از افراد به این روغن حساسیت و آلرژی دارن.

استفاده کردن از این روغن میتونه باعث ایجاد حساسیت های پوستی و واکنش های آلرژیک در اونها بشه. بنابراین دو روز قبل از استفاده کردن مقدار کمی از اون رو روی قسمت کوچکی از پوستتون، تست کنین.

روغن میوه گل سرخ

این روغن جوانسازی پوست، دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و اسید های چرب ضروری بدنه. میوه گل سرخ بیشتر در شیلی رشد میکنه و از دونه های گل سرخ وحشی، روغن اون رو تهیه میکنن. به خاطر همین این روغن میتونه برای تغذیه همه پوست ها به جز پوست هایی که آکنه دارن، استفاده بشه.

سایر روش های جوانسازی پوست صورت 

لیفت با نخ 

لیفت با نخ یک روش غیر تهاجمی جوانسازی پوست است که در آن از نخ های قابل جذب برای کشیدن و سفت کردن پوست استفاده می شود. این روش معمولاً در مدت زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود و نیاز به دوره نقاهت کوتاهی دارد.

در لیفت با نخ، نخ های مخصوص از طریق سوزن های بسیار ریز به لایه های عمیق پوست وارد می شوند. این نخ ها می توانند به صورت مستقیم پوست را بالا بکشند یا با تحریک تولید کلاژن و الاستین، به طور طبیعی باعث سفت شدن پوست شوند.

لیفت با نخ برای رفع افتادگی پوست صورت، گردن و ناحیه زیر چانه مناسب است. این روش همچنین می تواند برای بهبود چین و چروک، خطوط خنده و سایر مشکلات پوستی استفاده شود.

انواع مختلفی از نخ های لیفت با نخ وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. برای آشنایی کامل با روش های لیفت با نخ پیشنهاد می شود، مقاله ی لیفت با نخ را مطالعه کنید.

تزریق ژل 

تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی جوانسازی پوست است که در آن از ژل های پرکننده مانند ژل هیالورونیک برای پر کردن چین و چروک و سایر ناهمواری های پوست استفاده می شود. ژل هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به حفظ رطوبت و حجم پوست کمک می کند. با افزایش سن، تولید ژل هیالورونیک در بدن کاهش می یابد و این امر منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

تزریق ژل یک روش سریع و آسان است که معمولاً در مطب پزشک انجام می شود. ژل با استفاده از یک سوزن نازک به لایه های عمیق پوست تزریق می شود. این روش معمولاً نیاز به بی حسی موضعی دارد و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

تزریق ژل برای رفع چین و چروک، خط خنده، خطوط اخم، لبخند، گونه ها و سایر مشکلات پوستی مناسب است. این روش همچنین می تواند برای افزایش حجم لب و گونه استفاده شود. برای آشنایی کامل با این روش میتوانید مقاله ی تزریق ژل را مطالعه کنید.

میکرونیدلینگ 

میکرونیدلینگ برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، منافذ باز، جای زخم آکنه، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی مناسب است. این روش همچنین می تواند برای بهبود رنگ و بافت پوست استفاده شود.

میکرونیدلینگ معمولاً در مطب پزشک انجام می شود. در طول درمان، پزشک از یک دستگاه میکرونیدلینگ برای ایجاد سوراخ های میکروسکوپی در پوست استفاده می کند. این کار معمولاً بدون بی حسی انجام می شود، اما در برخی موارد ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شود.

میکرونیدلینگ یک روش ایمن و موثر است که عوارض جانبی کمی دارد.

میکرودرم آبریژن 

میکرودرم آبریژن یک روش جوانسازی پوست صورت محسوب می شود که برای رفع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، منافذ باز، جای زخم آکنه، لکه‌های پوستی و سایر مشکلات پوستی مناسب است. این روش همچنین می‌تواند برای بهبود رنگ و بافت پوست استفاده شود.

میکرودرم آبریژن معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود. در طول درمان، پزشک از یک دستگاه میکرودرم آبریژن برای لایه برداری پوست استفاده می‌کند. این کار معمولاً بدون بی حسی انجام می‌شود

خلاصه مقاله

استفاده از این روغن علاوه بر مرطوب کردن پوست، در بهبود بخشیدن و روشن نمودن رنگ پوست هم بسیار موثره. این روغن دارای خاصیت کلاژن سازی هست و میتونه در نرم شدن و انعطاف پذیری بیشتر پوست شما هم موثر باشه. این روغن رو میتونین با هزینه هایی معقول تهیه کنین. اما برای جلوگیری از فاسد شدن اون بهتره، اون رو در جای تاریک و خنک نگهداری کنین.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 21 میانگین: 3.7]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان