سوالات پر تکرار زیبایی

سوالات پر تکرار زیبایی

خانه / تازه های سلامت / سوالات پر تکرار زیبایی

 

سوالات زیبایی:

سوال:
روشهای کلینیکی جهت حفظ طراوت و شادابی پوست و پیشگیری از پیری چیست؟ این روشها تا چه حدی موثرند؟ از چه سنی باید اقدام کرد؟
پاسخ:
اصولاجهت کند کردن روند پیری از دو روش کلی می توان استفاده کرد اول استفاده از دستگاههای کلینیکی و دوم استفاده از تکنیکهای تزریقی مواد موثر در پوست. مثل جای گذاری نخ قابل جذب در پوست و ژل و بوتاکس .
تکنیکهای جدیدی مثل جای گذاری نخ قابل جذب یا همان لیفت با نخ تا چه حد موثرند؟

یک روش کاهش و پیش گیری از چروک استفاده از نخهای قابل جذب است که به دو دسته مهم تقسیم می شوند : نخهای سفت کننده ضد چروک که مثال آن نخ پی دی او است و دیگری نخ خاردار یا مخروط دار که علاوه بر خاصیت قبلی ایجاد کشش پوستی می کند و با کشیدن پوست ایجاد لیفت صورت و ابرو و غبعب می کند. این روش سریعترین روش بدون جراحی تغییر و رفع افتادگی پوست است و اغلب پنج تا ده سال افراد با این روش جوانتر می شوند. البته این روش صرفا در کلینیکهای تخصصی پوست باید انجام گردد و مهارت پزشک ، استفاده از تعداد نخ مناسب و برنامه تکرار دوره ای در ماندگاری این روش بسیار مهم است. برخلاف بسیاری از تبلیغات منفی که بسیاری با بی اطلاعی در این امور اظهار نظر می کنند یکی آر بی عارضه ترین و کم تهاجمی ترین روشهاست.
لیفت و یا همان کشش صورت با این نخها در دو مرحله انجام می گیرد مرحله اول بلافاصله پس از کارگذاشتن نخ با بی حسی موضعی اتفاق می افتد که محبوب بسیاری از مراجعین زیبایی است و مرحله دوم حدود یک سال بعد از نخ گذاری اتفاق می افتد که ناشی از ایجاد فیبر و کلاژن اطراف نخها می باشد که البته نخها جذب می شوند و این طنابهای طبیعی تا چند سال باقی می ماند . البته این نخ گذاری با تکرار هر سه تا شش ماه به اوج اثر می رسند و استفاده یکباره در پوستهای شل کافی نیست.
سوال:
آیا ژل هم در پیش گیری از پیری موثر است؟
از روشهای دیگر استفاده از ژل طبیعی از قبیل هیالورونیک اسید است. برخلاف نظر بسیاری از افراد کم اطلاع که ژل را معادل تبدیل شدن به یک فرد با صورت غیر طبیعی می دانند تزریق میزان کم و مناسب ژل علاوه بر ایجاد ظاهر کاملا طبیعی نقصهای صورت را حذف می کند.
لب در حدود پنجاه سالگی تحلیل می رود و شروع به مچاله شدن و کوچک شدن می کند و بعد از آن هم اطراف دهان شروع به چروک خوردن می کند. تزریق یک سی سی ژل ظاهر لب را به حالت قبل بر می گرداند و از چروکهای اطراف دهان پیشگیری می کند. تزریق ژل به خط خنده و اندوه علاوه بر رفع فرورفتگی ناشی از تحلیل چربی زیر پوست از چروک خط خنده و اندوه پیش گیری می کند و ایجاد کلاژن می کند. یعنی ژل چروکها و شکستگی های پوستی ایجاد شده را کاهش می دهد. بر خلاف تصور عامه مردم مبنی بر موقتی بودن ژل ، پس از هر بار تزریق ژل حدود پانزده درصد ژل به علت کلاژنسازی و فیبر بصورت دائم باقی می ماند .
شایان توجه است که ژل های جدید بر خلاف نسل قدیمی ده تا پانزده سال پیش که از جنس پلاستیک غیر قابل جذب بود و گاها بعضی از بیماران عوارض پیدا کردند ، ژل های جدید بطور طبیعی در پوست یافت می شوند و در صورتی که فرد ژل را نخواهد با حرارت و یا آمپول هیالورونیداز قابل جذب است. و می توان گفت ژل های طبیعی یکی از مواد بی خطر و سالم و ضروری در امر پیشگیری از پیری است.
سوال :
به زبان ساده دستگاهها به چه روشی باعث جوانسازی می شوند؟
دستگاههایی از قبیل لیزر و آر اف فرکشنال و هایفو از موثر ترین دستگاههای جوانسازی و پیشگیری از پیری است. اصول این دستگاهها تحریک پوست با حرارت کنترل شده در لایه های مختلف پوست است. پوست با احساس حرارت فریب می خورد و شروع به باز سازی پوست می کند و با ساخت کلاژن و فیبر شروع به مقاوم سازی و سفت کردن پوست می کند. این عمل باعث می شود از کش آمدن پوست جلوگیری بعمل آید و با افتادگی دو طرف صورت مقابله می کند.
همچنین حرارت کنترل شده با القای سوختگی کاذب به پوست باعث می شود چین و چروک پوست کاهش یابد.
نکته ای که درباره دستگاهها باید دانست این است که اگرچه در پیشگیری و جوانسازی بسیار موثر هستند اما میزان پاسخ دهی به سن و میزان شلی پوست فرد بستگی دارد. بنابراین هر چه زودتر و در سن پایین تر از این دستگاهها در یک برنامه زمان بندی شده سالیانه استفاده شود تاثیر نگاهداری گوهر جوانی بیشتر است. بهترین سن جهت پیشگیری سن ۳۰ سالگی است. این دستگاهها در کلینیک تخصصی پوست و مو وجود دارد و برنامه زمان بندی مراجعه را پزشک کلینیک مشخص می کند.
بوتاکس با چه روشی در پیشگیری از چروکها موثر است.
درباره روشهای موثر در پیشگیری از چروک پیشانی و اطراف چشم باید از بوتاکس نام برد. بسیاری از افراد از بوتاکس به خاطر رفع موقت خط اخم

و چروک اطراف چشم استفاده می کنند در صورتی که مزیت اصلی بوتاکس جلوگیری از شکستگی پوست بخاطر چین خ

وردن متوالی پوست پیشانی و اطراف چشم است. پوست هم مانند یک کاغذ پس از تا خوردن و چین خوردن متوالی ایجاد خط شکستگی یا همان چروکهای ماندگار اطراف چشم و خط اخم و پیشانی می کند. اما با فلج کردن موقت ماهیچه های ریز غیر مهم از چین های مزاحم رها یی پیدا می کنیم و از چروکهای دائمی پیش گیری می شود. از سن ۳۰ سالگی پیشگیری با بوتاکس توصیه می شود که هر سه تا چهار ماه تزریق و تکرار بوتاکس الزامی است. بوتاکس بر خلاف برخی تبلیغات دروغ تجاری عوارض مهم و جدی ماندگاری ندارد و جزو سالمترین روشهای پیشگیری از پیری است.
سوال:
چه برنامه هایی در طول سال جهت حفظ طراوت‌ و شادابی پوست می توان در یک کلینیک تخصصی پوست برنامه ریزی کرد.
بهترین برنامه انجام آر اف فرکشنال سالی سه جلسه و بوتاکس هر سه تا چهار ماه یکبار ، ژل و نخ دو تا سه بار در سال که بستگی به پوست دارد و تا به حالت مناسب رسیدگی پوست می توان فواصل تکرار جای گذاری نخ قابل جذب و ژل رو طولانی تر کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان