10روش تقویت و پرپشت کردن ابرو

10روش تقویت و پرپشت کردن ابرو

خانه / تازه های سلامت / 10روش تقویت و پرپشت کردن ابرو

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های همه افراد در حوزه زیبایی، داشتن ابروهایی زیبا است به همین دلیل بسیاری از آن‌ها دائما در جستجوی راهی برای زیباتر نشان دادن ابروهای خود هستند.

طی دهه‌های مختلف، معنای ابروی زیبا تغییر کرده است. به‌عنوان مثال در دهه‌های۷۰ تا ۸۰ ابروی باریک و بلند مورد استقبال قرار گرفته بودند، بعد از آن ابروی پهن و کوتاه مد شد و در حال حاضر بیشتر افراد به دنبال تقویت و پرپشت کردن ابرو هستند.

از همین رو همواره در جستجوی راهی موثر برای رشد سریع و پرپشت کردن ابروهای خود هستند.

ده ها روش طبیعی و غیر طبیعی برای تقویت و پرپشت کردن ابروها وجود دارد که بهتر است قبل از مراجعه به راهکارهای جدی و پر هزینه‌، ابتدا راهکارهای ساده و خانگی را برای پرپشت شدن ابرو به کار بگیرید.

درمان های خانگی و طبیعی اگر به طور منظم در یک دوره زمانی استفاده شوند، می توانند رشد ابروهای شما را تحریک کنند تا پرپشت و تیره تر به نظر برسند. نکته اصلی این است که ابتدا نیازها و نوع پوست خودرا شناخته سپس محصول متناسب خود را انتخاب کنید و به موقع از آن ها استفاده کنید.

در صورتی که طول دوره ی درمان را کامل کنید؛ بعد از مدتی، تلاش منظم شما نتیجه می دهد و در زمانی کوتاه ابروهای زیبا و پرپشت خواهید داشت.

اما در این مقاله قصد داریم با شناسایی علل ریزش و کم پشتی ابروها بهترین و ثابت شده‌ترین روش های تقویت و پرپشت کردن ابرو را ارائه دهیم. اگر شما هم دوست دارید ابروهایتان زیبا و حجم آنها بیشتر شود، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

پیشنهاد مطالعه: فرمدهی صورت با لیفت با نخ

روش های تقویت و پرپشت کردن ابرو

پیشنهاد مطالعه: رفع نواقص بینی بدون جراحی

عوامل موثر در ریزش و کم پشتی ابروها

شناخت علل کم حجمی ابروها می تواند به ما کمک کند راه حل موثر و مناسب خودرا انتخاب کنیم و در زمان کمتر به نتیجه عالی دست پیدا کنیم:

آرایش زیاد ابرو مخصوصا استفاده از محصولات آرایش ابرو بی کیفیت ممکن است باعث صدمه و ریزش ابروها شود. از این رو سلامت ابروهایتان را فدای زیبایی آنها برای یک مدت کوتاه نکنید.

غذایی که یک فرد می‌خورد تاثیر قابل توجهی بر سلامت پوست و مو دارد و کمبود ویتامین هایی چون ویتامین B به کم پشت شدن ابروها دامن زده، همچنین کمبود ویتامین D و E در ریزش ابروها موثر خواهد بود.

برخی تحقیقات نشان میدهند که کمبود اسیدهای چرب و بیوتین ممکن است باعث ریزش ابرو شود.

نوعی التهاب پوست است که باعث خارش، قرمزی، ترشح و تحریک پوست می‌شود. در صورتی که فرد به اگزما (درماتیت آتوپیک) مبتلا باشد، ریزش مو در تمامی نقاط همچون ابرو را تجربه خواهد کرد. علت ریزش مو در این بیماری، تحریک بیش از حد پوست و خارش شدید است.

بالا رفتن سن، یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر است که در نازک شدن و ریزش ابروها نقش دارد. با گذشت زمان، بدن برخی از فولیکول‌های مو را متوقف می‌کند در نتیجه ریزش و نازک شدن ساقه های مو اتفاق می افتد.

افرادی که سطح زیادی از استرس و اضطراب را در زندگی روزمره خود تحمل کرده و دائم در شرایط روحی منفی قرار دارند، معمولا دچار تغییرات فیزیولوژیکی شده و عوارضی چون ریزش موی سر و ابرو را تجربه می کنند.

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث می‌شود سلول‌های پوست به سرعت تکثیر شوند به طوری که لکه‌های قرمز، ضخیم، پوسته پوسته و دردناک ایجاد می‌شود. براثر تکثیر سریع سلول های پوستی، فولیکول های مو مسدود و باعث توقف رشد آنها شده و البته پس از آن ریزش ابروها خواهد شد.

همیشه یکی از عوامل ریزش مو، اختلالات هورمونی بوده است. عدم تعادل هورمونی به خصوص هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند باعث ریزش موی ابرو شود.  هنگامکم کاری یا پرکاری این غده، بدن از تعادل خارج شده و تعدادی از فرایندهای طبیعی همانند رشد مو مختل می شود.

مصرفی برخی از داروها از جمله داروهای مربوط به شیمی درمانی، در دوران مصرف موجب ریزش موها از جمله ابروها خواهد شد. همچنین  پروپرانولول، کاپتوپریل، کلومیدین، لیتیوم، هالدول، آمی تریپتلین، دوگزپین، ناپروکسن، سولینداک، متفورمین، اگزنتاید و پرامیلاتید تعدادی از داروهای هستند که ممکن است باعث ریزش مو شوند.

بیماری لوپوس یکی از بیماری های گروه خودایمنی است که موجب ایجاد زخم‌های پوستی، جای زخم و ریزش ابرو می شود. البته ریزش موی ناشی از لوپوس، تنها منحصر به ابرو نبوده و موهای سر فرد را نیز در بر می گیرد.

این بیماری که با نام ریزش سکه‌ای مو هم شناخته میشود یک بیماری خودایمنی است که موجب تخریب فولیکول های مو شده و در نواحی مختلف چون موهای سر و ابرو، تکه های طاسی به وجود می آورد.

از بین رفتن پرپشتی ابرو به علت بیماری

10 روش تقویت و پرپشت کردن ابرو

پرپشت کردن ابروها می تواند به روش های خانگی یا با استفاده از سرم ها و محلول های کلینیکی به انجام برسد. انتخاب روش مناسب به میزان ریزش ابرو  علت کاهش حجم آنها بستگی خواهد داشت.

  1. روغن نارگیل

از آنجا که روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی و ویتامین های اساسی است، به تغذیه مو و تحریک فولیکول ها کمک می کند. همچنین برای ترمیم و جلوگیری از آسیب رسیدن به مو بسیار مفید است. این روغن به عنوان نرم کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می‌کند و برای افزایش جریان خون در بدن بهترین گزینه است.

استفاده از روغن نارگیل چند بار در هفته به ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده و ابروهای شما را پرپشت تر نشان می دهد.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به کمک پروتئین‌های طبیعی موجود در موهای ابرو، از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

از طرف دیگر، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این روغن؛ از جمله ویتامین  E  باعث رشد سریع و سالم ابرو می‌شوند.

روش پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که یک دستمال پنبه‌ای را کاملا در روغن نارگیل فرو می‌برید و ابروهای خود را با آن ماساژ می‌دهید. بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید و اجازه دهید روغن در طول شب روی ابروهای شما بماند. صبح بعد از بیدار شدن با آب ولرم ابروها را بشویید.

  1. روغن درخت چای

همانطور که می دانید، اگر آرایش خود را به درستی شستشو ندهید، ممکن است مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی منافذ پوست را مسدود کند. روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی خود، می تواند فولیکول های شما را تمیز کرده و به روند رشد سالم و تقویت آن ها کمک کند.

این روغن بسیار غلیظ است، بنابراین توصیه می شود که آن را با روغن های گیاهی دیگر مخلوط کنید. حتما قبل از استفاده ابتدا آن را روی بازوی خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند.

پس از پاک کردن پوست در شب، از روغن درخت چای به ابرو بزنید این روغن طبیعی را بر روی ابروهایتان بگذارید وصبح با آب بشویید.

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق بوتاکس

  1. روغن اسطوخودوس

این روغن ریزش مو جلوگیری می‌کند و تقویت کننده و قوام دهنده ریشه و تار ابرو است. یک تحقیق در سال 2016 بر موش‌ها نشان داده که روغن اسطوخودوس میزان و سرعت رشد موهای آن‌ها را افزایش داده و سبب افزایش ضخامت آن‌ها شده است.

روزانه روغن اسطوخودوس را در ناحیه ابرو ماساژ دهید تا بتوانید با ریزش ابرو مبارزه کنید.

  1. آب پیاز

آب پیاز شامل مقادیر زیادی سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C است که برای رشد و تقویت موهای ابرو به ‌شدت مفید هستند.

برای مثال سولفورموجود در آب پیاز، تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد که برای رشد کامل ابرو مورد نیاز هستند و همچنین فولیکول موها را تقویت می‌کند.

شما می توانید یک پیاز را رنده کرده و آب ناشی از آن را جدا کنید، سپس این آب را روی ابروهای خود قرار دهید و پس از گذشت یک ساعت، آن را پاک کنید.

پرپشت کردن ابرو با آب پیاز

  1. ماسک تخم مرغ

همانطور که میدانید تارهای موی ابرو از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، این ماده کمک شایانی به رشد و قوی‌تر شد ساقه موها می‌کند.

زرده تخم مرغ همچنین به عنوانی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین به شمار می‌رود که در رشد ابرو بسایر موثر خواهد بود.

برای استفاده از زرده تخم مرغ برای پرپشت‌تر شدن ابروها، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن‌قدر زرده را بزنید تا به حالت خامه‌ای و نرم در بیاید.

سپس مقداری از زرده را با استفاده از نوک انگشت اشاره خود به ابروها بمالید. اجازه دهید زرده ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

  1. از موچین استفاده نکنید

یکی از بهترین راههای حفظ ابروها در حال رشد خودداری از تیغ زدن و عدم  استفاده از موچین تا زمانی که ضخامت مورد نظر را به دست آورید زیرا باعث کنده شدن ابرو‌ها و ضعیف شدن رشد مو‌ها می‌شود. ممکن است با هدف کندن مو‌های اضافه و مو‌های اطراف ابرو‌ها از تیغ و موچین استفاده کنید، اما به صورت اتفاقی ابرو‌های اصلی نیز برداشته شده و به مرور زمان رشد آن‌ها متوقف شود.

  1. دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله هورمون هایی دارد که در تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن موثر هستند و از آنها به طور گسترده در درمان‌های گیاهی و خانگی ریزش مو ابرو و ریش استفاده می‌شود.

دانه‌های شنبلیله به بازسازی فولیکولهای مو کمک می کنند، در نتیجه باعث رشد موی تازه می شوند؛ آن ها حاوی نیکوتیک اسید و نیز پروتئین هایی هستند که رشد مو را تحریک می کنند و ابروها را نیز تیره‌تر نیز می‌کند.

دانه ها را بگذارید یک شب در آب خیس بخورند. آن را به خمیر تبدیل کنید و به ابرو هایتان بزنید. بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

اگر به طور منظم از تخم شنبلیله استفاده کنید، رشد موهای شما تقویت می‌شود. به علاوه، موها را درخشان کرده و ظاهر ابروها را سالم می‌کند.

  1. ابروهارا شانه کنید

شانه کشیدن و ماساژ آرام ابرو، یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که باید برای پرپشت کردن ابرو کاربرد دارد. در حقیقت این کار، جریان خون، انتقال مواد مغذی و اکسیژن را به ریشه و ساقه مو افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش رشد موهای ابرو خواهد شد.

  1. استفاده از سرم تقویتی

سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول‌های مو ساخته شده است. بعضی از بهترین سرم ها شامل پروتئین‌های پپتید هستند که باعث تسریع رشد مو می‌شوند.

البته امروزه برای آسان‌تر شدن کار کسانی که خواهان ابروهای ضخیم‌تر و پرپشت‌تر هستند، در کنار روش‌های خانگی، محصولات مختلفی نظیر انواع محلول تقویت ابرو، سرم احیا ابرو، کرم ابرو، ژل و لوسیون ابرو در بازار عرضه میشوند.

در واقع سرم‌ها و تقویت‌کننده‌های رشد ابرو حاوی ویتامین‌ها و پپتیدهایی هستند که رشد ابرو را تحریک می‌کنند و معمولا بعد از یک دوره مصرف، نتایج فوق العاده‌ای رقم می‌زنند.

  1. قرص ال دی

قرص ال دی نوعی قرص ضد بارداری است که حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترون است که تا حدی میتوانند باعث پرپشت کردن ابرو شوند، فولیکول‌های مو را تحریک کنند و گردش خون را در نواحی ابرو و چشم افزایش دهند.

پرپشت کردن ابرو با ال دی

سخن اخر…

در بسیاری از افراد حتی با وجود استفاده از راهکارهای خانگی و تکنیک‌های ذکر شده برای پرپشت کردن ابرو، نتیجه ای حاصل نشده و تاثیری در حجم ابروهای خود مشاهده نمی‌شود و یا حتی حساسیت های پوستی ایجاد شود به همین منظور بهتر است حتما به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا با شناخت علل ریزش ابروها بهترین روند درمانی را برای تشخیص دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان