عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی

خانه / تازه های سلامت / عمل جراحی زیبایی بینی

بینی به دلیل قرار گرفتن در مرکز صورت، تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت چهره دارد و از آنجایی که انسان ذاتا به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است همواره به دنبال راه حلی برای رفع نواقص ظاهری بینی خود میگردد.

عمل بینی از محبوب ترین و متداول‌ترین عمل‌های زیبایی به منظور بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدارای بسیار زیادی دارد. عمل جراحی بینی، نوعی عمل جراحی زیبایی است که به منظور تغییر ظاهر بینی انجام می شود، همچنین می تواند همزمان به بهبود تنفس کمک کند.

برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، رینوپلاستی یا همان عمل جراحی زیبایی بینی می تواند تا حد زیادی باعث ایجاد تعادل و تناسب میان سایر اجزای صورت و بازیابی اعتماد به نفس شود.

در طول عمل بینی، استخوان، غضروف، پوست و یا هر سه آنها را با توجه به آناتومی صورت و خواسته شما می توان تغییر داد. افرادی که قصد دارند عمل زیبایی بینی انجام دهند و به نتایج مطلوب دست پیدا کنند؛ باید به یک جراح پلاستیک مجرب و متبحر در این زمینه مراجعه کنند.

جهت آشنایی بیشتر با عمل جراحی زیبایی بینی و مزایا و معایب آن، در ادامه این  مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه:جراحی لیفت سانترال لب

رینوپلاستی

عمل بینی یا رینوپلاستی چیست؟

عمل بینی که در اصطلاح تخصصی و پزشکی آن را رینوپلاستی می نامند، برای تغییر، تقویت و بهبود ساختار بینی انجام می شود. ریشه کلمه رینوپلاستی در واقع یونانی است که از دو کلمه rhino به معنی بینی و plasty به معنی جراحی پلاستیک یا زیبایی تشکیل شده است.

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، گاهی عمل بینی برای رفع و اصلاح مشکلات تنفسی و گاهی به منظور بهبود ویژگی های ظاهری انجام میشود، این جراحی برای تغییر شکل بینی در افرادی که فرم بینی آنها استخوانی و یا گوشتی است و یا کسانی که به دلیل نقص مادرزادی یا آسیب ناگهانی ناشی از ضربه یا تصادف فرم بینی آنها تغییر کرده، قابل انجام خواهد بود. در این جراحی معمولا بینی از قسمت پایینی شکافته شده و سپس با توجه به نتایج مورد نظر، می توان در استخوان، غضروف و پوست بینی، تغییرات لازم را ایجاد کرد.

رینوپلاستی را همچنین می توان برای رفع مشکلات تنفسی یا پولیپ استفاده کرد. به این منظور، استخوان تقسیم کننده داخلی بینی و غضروف آن صاف شده تا گرفتگی بینی رفع شده و فرد بتواند به خوبی و به راحتی نفس بکشد.

عمل جراحی زیبایی بینی با بیهوشی عمومی و به صورت سرپایی انجام میشود و نیازی به بستری در بیمارستان نیست. پیش از انجام جراحی در جلسه مشاوره جراح ابتدا با بررسی فرم بینی، سپس انتظارات و خواسته‌ هایی که مطرح میکنید، با کمک طراحی کامپیوتری، نتیجه‌ی جراحی را به صورت تقریبی به شما نشان خواهد داد.

بهتر است در جلسه مشاوره همه جزئیاتی که از جراحی بینی خود انتظار دارید با جراح درمیان بگذارید؛ از کاربرد عمل جراحی لیفت بینی میتوان به موارد زیر اشار کرد:

تکنیک های مختلفی برای تغییر شکل بینی وجود دارد که این بستگی به نوع بینی فرد دارد، طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی انواع اصلی فرم بینی پس از جراحی هستند که شما می توانید بر اساس خواسته ها و انتظارات خود، همچنین تاییده جراحتان یکی از آن‌هارا انتخاب کنید.

در جراحی بینی طبیعی، تنها ایرادات و نواقص بینی اصلاح می‌شود و بینی فرم طبیعی خود را کاملا حفظ می‌کند. در این روش، جراح از کوچک شدن بیش از حد بینی در زمان جراحی خودداری می‌کند و همچنین قوس روی بینی بسیار کم خواهد بود.

اما مدل بینی فانتزی بسیار شبیه به بینی عروسک ها خواهد بود؛ یعنی تغییرات و اصلاحاتی که در بینی ایجاد می شود بسیار زیاد می باشد. به عنوان مثال نوک بینی نوک بینی بیش از حد طبیعی بالا میرود و در نتیجه قوس و انحنای پل روی بینی بسیار شدید می باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی از دو نوع بینی طبیعی و فرم بینی فانتزی است، در این فرم، پل بینی نه به اندازه طبیعی صاف است نه به اندازه بینی های نیمه فانتزی دارای قوس و سربالایی است.

انواع بینی و مشکلات مربوط به آن ها

بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی معمولا دارای بافت چربی بیشتر، نوک گرد و پهن، پوست ضخیم‌تر و غضروف ضعیف‌تر نسبت به بینی‌های استخوانی هستند، گاهی اوقات برای انجام جراحی بینی گوشتی نیاز به پیوند غضروف از خود فرد یا غضروف مصنوعی است تا جراح بتواند با این کار ساختار و اسکلت بینی را کاملا مستحکم و مقاوم سازد؛ در نتیجه عمل بینی گوشتی دشوارتر از عمل بینی استخوانی بوده و نیاز به مهارت و تخصص بالاتر پزشک دارد.

افرادی که بینی گوشتی دارند عموما زمان جراحی بینی و دوران بهبودی شان طولانی تر از بینی های دیگر است.

بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی دارای استخوان و غضروف های مستحکم، پوستی نازک و عموما دارای قوز هستند که به اصطلاح بینی عقابی نامیده می‌شوند. از مهم ترین عواملی که موجب می گردد افراد با بینی های استخوانی به جراحی بینی تمایل داشته باشند، رفع قوز بینی و بهبود ظاهر بینی است.

عمل بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی نیز راحت تر انجام می شود و میزان کبودی و ورم پس از جراحی کمتر خواهد بود، این به دلیل ضخامت کم پوست روی بینی است.

بینی دارای انحراف

انحراف در بینی ممکن است به دلیل آسیب به غضروف تیغه میان دو حفره ی بینی در اثر یک پدیده مادرزادی یا وارد آمدن ضربه در تصادفات یا سایر حوادث باشد.

اگر کجی سپتوم بینی یا همان غضروف تیغه میان دو حفره ی بینی درمان نشود، باعث مشکلاتی از قبیل انسداد راه تنفس، خرخر، خشکی گلو و خونریزی میشود که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. از همین و جراح معمولاً تکنیک سپتوپلاستی را برای درمان این مشکل مورد استفاده قرار می دهد. برخی اوقات سپتوپلاستی با فرایند رفع ایرادات زیبایی بینی ترکیب می شود.

پیشنهاد مطالعه:لیفت آندوسکوپیک چیست؟

مراحل جراحی زیبایی بینی

مراحل و نحوه انجام عمل جراحی بینی

جراحی بینی را می‌توان به دو صورت جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز انجام داد؛ هر دو روش باز و بسته جراحی بینی می تواند بسیار موثر باشد و انتخاب روش مناسب برای انجام این کار کاملا بستگی به نظر پزشک و شرایط زیباجو دارد.

به طور معمول، جراحی بینی حدود یک تا دو ساعت، زمان می برد با این حال ممکن است بسته به اهداف جراحی فرایند برای افرادی طولانی تر باشد.

در این تکنیک، عمل بینی از طریق حفره های بینی انجام می شود و همه برش ها در داخل بینی اتفاق می افتد و بیرون بینی هیچ گونه برشی ایجاد نمی شود. در این روش، جراح با کمک ابزار مخصوص مقدار بسیار کمی از پوست بینی را از اسکلت آن جدا می‌کند تا بتواند تغییرات لازم را بر روی ساختار بینی اعمال کند.

با آنکه در عمل بینی با تکنیک بسته برش‌ها پنهان هستند و در زمانی کوتاه تر انجام میشود؛ اما از آنجایی که در این روش از جراحی پزشک دید کامل نسبت به ساختار داخلی بینی ندارد این روش برای بینی‌هایی که مشکل زیادی دارند مناسب نیست.

دز این روش پس از انجام بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی، جراح برش هایی را در داخل سوراخ‎های بینی شما ایجاد می‎کند. سپس از این طریق پوست را از غضروف جدا می‎کند و با افزودن یا تراشیدن غضروف یا استخوان روند تغییر شکل بینی را آغاز می‎کند، وقتی شکل‎دهی کامل شد، بخیه زدن و گچ‎گیری یا اسپلینت بینی انجام می‎شود.

در این روش، جراح برای انجام این عمل علاوه بر اینکه برش‌هایی را در داخل بینی ایجاد می‌کند، برش هایی نیز در ناحیه کلوملا و یا به عبارت دیگر پوست میان حفره‌های بینی ایجاد می کند تا بتواند پوست را از نوک بینی بلند کند و غضروف را بسیار دقیق شکل دهد.

در عمل بینی با تکنیک باز، پزشک دید و امکان دسترسی بیشتری به غضروف و استخوان های بینی خواهد داشت، اما ممکن است بدلیل برش هایی که روی بینی ایجاد میشود، جای زخم کوچکی بر روی بینی باقی بماند.

این نوع جراحی معمولاً برای بینی‌ های دارای مشکلاتی چون مانند عدم تقارن یا مشکلات مادرزادی انجام می‌ شود که در آن‌ ها گذاشتن گرافت غضروفی و بازسازی راه هوایی  راحت‌ تر خواهد بود.

مزایا و کاربردهای جراحی زیبایی بینی

خطرات و عوارض جراحی بینی

عمل بینی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی می‌تواند با عوارضی کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت همراه باشد. کبودی و تورم چشم‌ها در اثر عمل بینی، بعد از چند روز از بین می‌رود و تورم بینی نهایتا بعد از 6 ماه تا یک سال، به طور کامل درمان می‌ شود. عوارض بعد از جراحی بینی می‌تواند به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمی بیمار، نوع بینی، نوع جراحی، میزان مهارت و تخصص جراح و … بستگی داشته باشد.

با انتخاب یک پزشک حاذق و با تجربه میتوان عوارض را تا حدودی کاهش داد؛ اما به طور کلی بعد از عمل جراحی بینی، ممکن است عوارض زیر بروز کند که در صورت ماندگاری آنها حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید:

پیشنهاد مطالعه:پیکر تراشی بدون جراحی

خطرات و عوارض عمل جراحی بینی

دوران نقاهت پس از جراحی عمل بینی

عمل بینی نیازی به بستری شدن ندارد و اگر مشکل خاصی نداشته باشید، می‌توانید همان روز از بیمارستان یا کلینیک مرخص شوید.

همانطور که اشاره کردیم بر جای ماندن تورم و کبودی، احساس درد ملایم تا چند روز بعد از روند جراحی بینی، طبیعی خواهد بود. عمل بینی برای هر شخصی منحصر به فرد است، با اینکه میتوان در هفته های اول تغییرات را مشاهده کرد اما نتایج نهایی جراحی، تا یک سال بعد از عمل به شکل نهایی خود خواهند رسید.

زیباجویان عزیز اغلب می توانند یک هفته بعد از جراحی بینی، به محل کار خود بازگردند، ولی حداقل سه هفته اول بعد از جراحی، باید از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری نمایند.

بعد از جراحی به مدت یک هفته یک آتل پلاستیکی یا فلزی روی بینی و همچنین تامپون‌هایی درون بینی قرار می‌گیرند که به حفظ و بهبود حالت آن کمک می‌کند.

آیا فرمدهی بینی بدون جراحی امکانپذیر است؟

بیشتر افراد وقتی به فکر اصلاح فرم بینی خود هستند، تصور می کنند جراحی بینی تنها راه حل موجود است، اما امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی، میتوان در کمتر از 10 دقیقه و بدون جراحی و دوران نقاهت، بینی را به شکل طبیعی و دلخواه فرم داد.

لیفت بینی با نخ یکی از روش‌‌های مدرن جایگزین عمل جراحی بینی است که می تواند برای افرادی که وقت کمی داشته و در عین حال به دنبال اصلاح ایرادات بینی خود هستند بسیار مفید باشد.

در کلینیک تخصصی آرمان الهیه، لیفت بینی با نخ با تکنیکی کاملا انحصاری توسط پزشکانی حرفه ای و با تجربه انجام می شود تا شما به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

لیفت بینی با نخ در اصلاح نواقص ظاهری بینی، بالا بردن نوک بینی، ایجاد تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت بسیار کاربرد دارد و هیچگونه آسیبی به استخوان و مخاط بینی نمی رساند.

در این روش نخ های قابل جذب لیفت بدون ایجاد برش و خونریزی، زیر پوست قرار می گیرند و باعث اصلاح فرم بینی میشوند. بعد ازلیفت حتی شما میتوانید به محل کار برگردید و یا فعالیت های روزانه خود را انجام دهید، البته توصیه ما به شما این است که از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.

این روش همچنین برای کسانی که در گذشته جراحی بینی انجام داده اند و دچار تغییر شکل و یا افت مجدد بینی شده اند، می تواند مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش رفع افتادگی صورت 

هزینه ی جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی عمل بینی

هزینه دقیق جراحی بینی وابسته به پارامترهای متعددی می باشد و تا قبل از معاینه زیباجو نمی توان قیمت دقیق آن را معین نمود. برای اطلاع دقیق از هزینه رینوپلاستی بیمار بایستی به صورت حضوری به پزشک متخصص مراجعه کند تا جراح پس از انجام معاینات لازم و شرایط بیمار و نوع عمل بتواند قیمت نهایی آن را اعلام کند.

اگرعمل کردن بینی شما با اهداف درمانی انجام بپذیرد، شرکت های بیمه می توانند کل یا بخشی از هزینه این جراحی را پوشش دهند.

نکته مهم آن که همیشه زیبایی و سلامت خود را ارجحیت دهید. ممکن است شما پزشک و مرکزی را پیدا کنید که عمل زیبایی بینی را با قیمتی کم تر از قیمت میانگین انجام دهد، اما باید با خود فکر این ارزانی نمیتواند بی دلیل باشد.

نوع جراحی، تجربه جراح، امکانات مرکز جراحی، نوع بیهوشی یا بی‌حسی موضعی و … از عوامل موثر بر هزینه جراحی عمل بینی می باشند. 

بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان به ظاهر صورت خود اهمیت زیادی می دهند. پس عجیب نیست که جراحی بینی در میان این گروه سنی طرفداران زیادی داشته باشد.

از آنجایی که بهتر است برای رسیدن با نتایج مطلوب تا زمان تکمیل رشد بینی، از جراحی بینی دست نگه داشت، بهترین سن جهت قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی از 16 سال است که صفحات رشدی بینی بسته می شوند.

مراقبت‌های قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان