ماینوکسیدیل برای ابرو

ماینوکسیدیل برای ابرو

خانه / تازه های سلامت / ماینوکسیدیل برای ابرو


در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از ماینوکسیدیل برای ابرو صحبت کنیم. ابرو یکی از اجزای صورته و با وجود اینکه خیلی نسبت به اجزای دیگه صورت کوچک و ریزه، شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاد که چرا اینقدر مهمه؟ همراه ما باشید برای درک بیشتر این موضوع.

ماینوکسیدیل برای ابرو

ماینوکسیدیل برای ابرو

گاهی اوقات پیش میاد که به دلایل مختلف ابروها میریزه و نیاز داریم که موادی استفاده کنیم که زود پرپشت بشن. البته این موضوع بیشتر برای خانم ها اتفاق میفته. یکی از راه حل های موثر استفاده از داروهایی مثل ماینوکسیدیله.

پیشنهاد مطالعه : رفع نواقص بینی با لیفت با نخ 

ماینوکسیدیل کلا برای رشد مو در بدن استفاده میشه. با توجه به اینکه ابرو هم مو هست، ماینوکسیدیل روی رشد ابروها هم خیلی تاثیر داره. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد تاثیر ماینوکسیدیل برای رشد ابروها صحبت کنیم و به همین دلیل موارد زیر رو بررسی میکنیم.

بیشتر بدانید: طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو


ماینوکسیدیل چیست؟


همانطور که قبلا در موردش صحبت کردیم، گاهی اوقات به دلایل مختلف پیش میاد که ابرو ها میریزه و نیازه که با روش هایی دوباره اون ها رو احیا و یا پرپشت کنیم. یکی از روش های که استفاده میشه و اخیرا هم خیلی رایج شده استفاده از داروی ماینوکسیدیله.

وقتی از لفظ دارو برای چیزی استفاده می کنیم، یعنی شما باید اون رو با توجه به پروتکل های تعیین شده استفاده کنین. مثلا نمی تونین اون رو مثل کرم مرطوب کننده دست که هر وقت دلتون خواست بردارین و استفاده کنین.

داروها دارای دستورالعمل های مخصوص به خودشونن و در بعضی موارد که اصلا نباید بدون دستور پزشک ازشون استفاده کرد.


پس اگه قرار این دارو رو برای ابرو استفاده کنین، حتما باید مقدار استفاده و دفعات اون رو تعیین کنین. مکانیسم عمل ماینوکسیدیل به این صورته که باعث باز شدن عروق خونی میشه. باز شدن عروق خونی باعث ورود مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به بافت ها میشه که این موضوع سبب افزایش رشد در سلول های اون بافت میشه.

بافت هایی مثل مو که رشد سریعتری نسبت به سایر بافت های بدن دارن، نیاز بیشتری هم به مواد مغذی و اکسیژن دارن. هر نوع کمبود مواد مغذی و اکسیژن در این بافت ها باعث میشه که رشد سلول ها در این بافت ها با مشکل روبرو بشه و سلول های بافت برن به سمت مردن.

به همین دلیله که موهای ابرو شروع به ریزش می کنن. حالا کاری که ماینوکسیدیل انجام میده یه جورایی تقویت این بافت ها از طریق خونرسانی به اون ها ست.

البته هر دارویی جایگزین دارد که در صورت عدم استفاده از خود دارو بتونید از جایگزین آن استفاده کنید مثل جایگزین ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل:


همونطور که در مطالب قبل دربارش صحبت کردیم، ماینوکسیدیل یه داروییه که باعث گشادی عروق خونی میشه.

جالبه که بدونین اصلا دلیل تولید این دارو برای رشد مو نبوده. این دارو در گذشته برای تنظیم فشار خون استفاده میشده. و همواره کسانی که از این دارو استفاده میکردند شکایت میکردن که رشد موهای زائد در اون ها زیاد شده.

به خاطر همین گزارشات پیوسته ای که از این افراد میشد، پزشکان به این نتیجه رسیدند که این دارو روی رشد مو در بدن تاثیر خیلی خوبی داره و این باعث شد که ماینوکسیدیل برای ابرو، مژه و موی سر مورد استفاده قرار بگیره.

اما این دارو عوارضی هم داشت که در زیر دربارش صحبت میکنیم.

مطالب مرتبط: تجربه استفاده از ماینوکسیدیل


عوارض ماینوکسیدیل

عوارض ماینوکسیدیل

پیشنهاد مطالعه : هزینه لیفت با نخ


ماینوکسیدیل برای ابرو : البته این طبیعیه که هر دارویی علاوه بر اثرات خوبی که داره، عوارض هم داشته باشه. عوارضی که بیشتر از مصرف ماینوکسیدیل گزارش میکنن شامل : قرمزی، التهاب، پوسته پوسته شدن بدن و در موارد عوارض شدید تر شامل آریتمی قلبی و افت فشار خونه.

توضیحات کامل عوارض ماینوکسیدیل کلیک کنید.

همانطور که گفتیم این دارو باعث گشادی عروق میشه. گشادی عروق همونطور که باعث جمع افزایش مواد مغذی و اکسیژن میشه، همچنین باعث افزایش گلبول های سفید هم میشه.

زمانی که گلبول های سفید جایی جمع میشن موادی به اسم سایتوکاین ترشح میکنن. سایتوکاین ها باعث ایجاد واکنش های التهابی در بدن میشه که اثراتی مثل التهاب و پوسته پوسته شدن رو در پی داره.

عوارض شدید تر این دارو زمانی خودش رو نشون میده که افراد بیماری زمینه ای مثل افت فشار و یا بیماری قلبی عروقی دارن از این دارو استفاده میکنن.


طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ابرو


به طور معمول مصرف ماینوکسیدیل برای ابرو به این صورته که افراد در طول شبانه روز دوبار و هر بار به اندازه چند قطره از این دارو رو روی گوش پاک کن قرار میدن و اون رو روی ابرو ماساژ میدن.

معمولا اینجوریه که از ماینوکسیدیل 5 درصد برای ابرو ها استفاده میشه و استفاده اون برای ابرو ها کاملا باید موضعی باشه. البته در صورتی که افراد حساس به عوارض ماینوکسیدیل باشن، باید از محلول 2 درصد اون استفاده کنن.

نکته خیلی مهم در مصرف ماینوکسیدیل برای ابرو اینه که باید دقت کنین تنها جاهایی از این دارو استفاده کنین که نیاز به رشد داره چون در غیر این صورت جاهای دیگه صورتتون هم پر مو میشه.

استفاده از ماینوکسیدیل برای ابرو خیلی حساسه، چون اگه دقت نکنین ممکنه این دارو وارد چشم بشه و به خاطر وجود الکل داخلش باعث ایجاد سوزش بشه


قیمت ماینوکسیدیل 5 درصد برای ابرو

قیمت ماینوکسیدیل 5 درصد برای ابرو


معمولا شرکت های داروسازی مختلف قیمت های مختلفی دارن. ولی معمولا حدود 30 تا 40هزار تومنه . البته قیمت این دارو با توجه به تاثیراتی که داره مناسبه. چوت اگر شما بخواین از هر لوسیون تقویتی و یا روش زیبایی دیگه برای رشد ابروهاتون استفاده کنین خیلی گرون تره.


ماینوکسیدیل برای ریش


همونطور که ماینوکسیدیل برای ابرو استفاده میشه برای رشد موهای ریش هم خیلی تاثیر گذاره. گاهی اوقات به دلیل مختلف اتفاق میفته که افراد موهای ریششون کم پشت میشه و یا اینکه برخی افراد به دلایل هورمونی اصلا ریش پرپشتی ندارن و الان دوست دارن که ریش داشته باشن.

یا اینکه دوست دارن مهمونی و یا جایی برن والان باید ریش مدل دار داشته باشن. برای این افراد استفاده از ماینوکسیدیل میتونه خیلی راه حل خوبی باشه.


نحوه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش


برخلاف ابرو برای ریش ماینوکسیدیل باید به صورت محلول های 2 درصد استفاده بشه. تعداد دفعات استفاده از اون هم در طول شبانه روز معمولا دو باره. ریش ها معمولا تراکم مو در اون ها بالاتره و به همین علت نیازی نیس که محلول ماینوکسیدیل 2 درصد براشون استفاده بشه.

میزان استفاده از این دارو برای ریش هم بسته به حساسیت افراد به این دارو و نداشتن بیماری زمینه ای داره. در صورتی که افراد بیماری زمینه ای داشته باشن، مصرف این دارو حتما باید زیر نظر پزشک صورت بگیره.

عوارض استفاده از این دارو برای ریش

عوارض استفاده از این دارو برای ریش


همانطور که گفتیم این دارو با توجه به اینکه باعث گشادی عروق خونی میشه علاوه بر مزایایی که داره معایب خودش رو هم داره. معمولا استفاده خوراکی این دارو معایب خیلی زیاد تری داره.

برای همینه که توصیه میشه چه برای رشد مو در سر و چه ریش ها مصرف این دارو به صورت موضعی باشه. در مورد مصرف موضعی این دارو روی ریش ها نکته ای که بهش باید خیلی دقت بشه اینه که حتما روی نواحی از ریش این دارو و استفاده کنین که نیاز به رشد داره.

چون اگه جاهای دیگه هم در تماس با این دارو باشن امکان رشد مو در اونجا ها هم هست. شاید مهم ترین عوارض استفاده از دارو ماینوکسیدیل برای ریش اینه که باعث پوسته پوسته شدن نواحی صورت و التهاب و قرمزی میشه.

البته این عوارض مدتی بعد از قطع دارو رفع میشن، ولی معمولا برای افراد در همین دوره ای مصرف دارو هم تحمل این عوارض سخته.


آیا مصرف این دارو ممکنه باعث ریزش موهای ریش بشه؟


یکی از سوالاتی که بعضی از افراد دارن اینه که ممکنه مصرف این دارو با توجه به عوارضی که داره باعث ریزش ریش هم بشه؟ کلا این دارو عوارضی در جهت اثر گذاری مستقیم روی فولیکول های مو نداره که باعث ریزش ریش بشه.

البته ممکنه در برخی موارد در ابتدا برخی از فولیکول های خیلی ضعیف مو در واکنش به التهابات ایجاد شده بریزن، ولی رشد سریع موهای دیگه جای اون ها رو جبران میکنه. برای همینه که گفته میشه این دارو تاثیر بر روی ریزش موها نداره.

زمانی که شما دارو رو قطع میکنین به توجه به اینکه شرایط بدنتون به حالت قبل برگشته دوباره رشد موها کم میشه و اصلا این باور درست نیست که فکر میکنن با قطع این دارو ریزش موها زیاد میشه. بلکه درستش اینه که رشد موها به همون حالت قبل بر میگرده.


ماینوکسیدیل برای مژه

ماینوکسیدیل برای مژه

جدیدترین متدهای زیبایی و مادلینگ را اینجا بخوانید.


به طور کلی مژه ها هم دارای فولیکول های مو هستن و به همین علت استفاده از ماینوکسیدیل میتونه براشون خیلی مفید و کارساز باشه. استفاده از این دارو برای مژه اصلا مثل استفاده از ماینوکسیدیل برای ابرو نیست.

شاید بپرسید چرا؟ علت اصلی اینه که مژه ها در قسمت حساسی از صورت قرار گرفتن و ئر ارتباط مستقیم با چشم هستن. همین ارتباط باعث شده تا استفاده از این دارو برای مژه ها مثل سایر قسمت های صورت نباشه.

کوچکترین اشتباهی در مصرف این دارو برای مزه ها باعث میشه که نواحی چشم و اطراف اون تحت تاثیر قرار بگیرن.


عوارض استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه ها


همونطور که گفتیم استفاده از این دارو برای مژه ها اصلا شبیه جاهای دیگه صورت نیس و باید با دقت فراوانی برای مژه ها استفاده بشه. پوست اطراف چشم و مژه ها بسیار نازک تر و حساس تر از جاهای دیگه صورته و به همین علت بروز واکنش های التهابی میتونه تاثیرات خیلی بدتری روی این قسمت ها بگذاره.

پس به همین دلیله که استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه ها خیلی توصیه نمیشه. روش ههای جایگزین و طبیعی که عوارض این دارو رو نداشته باشن خیلی بهتره.


خلاصه نکات مقاله


استفاده از ماینوکسیدیل برای ابرو میتونه روش خوبی برای پرپشت کردن ابروها باشه. البته به دلیل اینکه این دارو از طریق گشاد کردن عروق خونی عمل میکنه، درکنار مزایای خوبی که داره، دارای عوارض هم هست که مهم ترین عوارض اون شامل:

قرمزی، التهاب و پوسته پوسته شدنه. اگر بیماری زمینه ای خاصی دارین، باید توجه داشته باشین که مصرف این دارو حتما باید زیر نظر پزشک باشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.2]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان