ماینوکسیدیل برای ریش

ماینوکسیدیل برای ریش

خانه / تازه های سلامت / ماینوکسیدیل برای ریش


در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریش صحبت کنیم. ریش یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین فاکتورهاییه که خیلی روی صورت و ظاهر مردها اثر میگذاره. شاید اصلا به همین خاطره که خیلی ها اون رو نشونه ی مردانگی و یا جذابیت مرد میدونن.

استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش

استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش


این دارو با تاثیر گذاری روی رسپتورهای موجود در دیواره رگ های خونی باعث انبساط عضلات در دیواره ی رگ ها شده و در نتیجه باعث گشادی عروق میشه. یعنی یه جورایی مکانیسم عمل اون شبیه هورمون های ایکوزانوئیدی مثل پروستاسیکلین هاست.

این هورمون ها در بدن در پاسخ به شرایط متفاوتی ترشح میشن و نتیجه عمل اون گشاد شدن عروق خونیه. گشاد شدن عروق خونی تاثیرات خیلی زیادی میتونه توی بدن داشته باشه.

برای مثال خیلی از تاثیرات خیلی مهم اون افزایش مواد مغذی و اکسیژن در کنار سلول هاست. همین مورد باعث میشه تا سلول ها خیلی سریع بتونن رشد کنن. پس زمانی که شما داروی ماینوکسیدیل استفاده میکنین، میزان مواد مغذی و اکسیژن اطراف فولیکول های موی شما افزایش پیدا میکنه و در نتیجه رشد موی شما بیشتر میشه.

از این دارو برای افزایش مو نیز استفاده میشود برای دیدن طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو کلیک کنید

 

پیشنهاد مطالعه : فرمدهی صورت با لیفت با نخ 


عوارض دارویی


گشادی عروق در کنار اینکه مزایای خیلی زیادی میتونه داشته باشه، عوارض هم داره. البته طبیعی هم هست که عوارض داشته باشه. ببینین در جریان خون ما فقط مواد مغذی و اکسیژن نداریم، بلکه کلی مواد دیگه هم وجود داره که مهمترینش که اینجا برای ما ایجاد عوارض کرده گلبول های سفیده.

کلا گلبول های سفید هر جا که تجمع پیدا کنن, باعث ایجاد التهاب میشن. چون گلبول های سفید در صورت تجمع در جایی باعث تولید سایتوکاین های مختلفی میشن. سایتوکاین ها وظیفشون القای مرگ سلولی در سلول های میکروبی و مزاحم بدنه.

اما وقتی خیلی در جایی افزایش پیدا میکنن روی سلول های خود بدن هم تاثیر میگذارن، علت اصلیش هم اینه که سایتوکاین ها جزء سیستم ایمنی اختصاصی نیست و به بیانی میتونیم بگیم هر چیزی که سر راهشون باشه رو میتونن نابود کنن.

خوب الان که به خاطر گشادی عروق در کنار سلول ها جمع شدن میتونن با ایجاد عوارضی مثل التهاب و پوسته پوسته شدن مشکل ایجاد کنن.برای دانستن عوارض این دارو به صورت کامل روی عوارض ماینوکسیدیل کلیلک کنید.

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ریش


ماینوکسیدیل برای ریش : مصرف این دارو برای رشد ریش ها باید به صورت موضعی باشه. پزشکان تاکید میکنن که اگه قراره این دارو رو برای رشد موهاتون در هر قسمتی از بدن استفاده کنین، بهتره طریقه استفاده به صورت موضعی باشه و نه خوراکی.

مصرف خوراکی به دلیل اینکه کل بدن و تحت تاثیر قرار میده میتونه عوارض خیلی زیادی داشته باشه. مخصوصا اگه فرد بیماری زمینه ای داشته باشه که مصرف این دارو میتونه بیماری زمینه ی فرد رو تشدید و مشکلات خیلی حادی برای اون ایجاد کنه.

برای همین منظوره که مصرف این دارو برای رشد موها حتما باید به صورت موضعی و در برخی موارد زیر نظر پزشک باید باشه.

مطالب مرتبط: رفع نواقص بینی با لیفت با نخ 


قیمت ماینوکسیدیل برای ریش 

قیمت ماینوکسیدیل

نحوه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش میتواند به دو صورت باشد که شامل استفاده ی موضعی و استفاده ی خوراکی میباشد. استفادهی خوراکی این دارو معمولا به صورت قرص است و استفاده ی موضعی آن به صورت محلول های موضعیه .

برای ریش معمولا محلول های موضعی 5 درصد این دارو مورد استفاده قرار میگیره. قیمت این دارو به صورت محلول حدودا 30 تا 50 هزار تومانه که نسبت به تاثیری که در رشد موها داره از خیلی از جهات به صرفه تره.


نظرات ماینوکسیدیل برای ریش مثبت بوده یا منفی؟

همونطور که گفتیم داروی ماینوکسیدیل علاوه بر مزایایی که برای افزایش رشد مو ها داره دارای عوارضی هم هست که وجود این عوارض باعث شده تا برخی افراد تمایلی به استفاده از این داروها نداشته باشن.

البته عوارض شدید این دارو در مواقعیه که دارو به صورت خوراکی استفاده بشه. توجه به این نکته ضروریه که ماینوکسیدیل هر چه قدر هم که خوب باشه، باز هم یه دارویه، هر چیزی که در جهان به عنوان دارو شناخته میشه، قطعا اصول خودش رو برای مصرف داره و اگه شما اون اصول رو رعایت نکنین، باید توقع عوارض اون رو هم داشته باشین.

حساسیت به داروی ماینوکسیدیل


ماینوکسیدیل برای ریش : طبق اون چیزی که پزشکان به ما توصیه میکنن اصلا درست نیست که استفاده از ماینوکسیدیل برای رشد موهای بدن به صورت خوراکی باشه. ار خیلی از افراد که اون رو به صورت خوراکی استفاده کردن، معمولا گزارش شده که عوارض بسیار شدید مثل آریتمی های قلبی و یا التهابات گسترده ای در همه جای بدنشون وجود داشته.


حتی در استفاده ی موضعی هم خیلی باید به اصول استفاده از این دارو دقت کرد. برای مثال اگه قراره شما این دارو رو برای رشد موهای ریشتون استفاده کنین، باید توجه کنین که این دارو رو جایی از صورتتون استفاده کنین که نیاز به رشد مو داره.

برخی افراد به علت بی دقتی در استفاده از این دارو همواره از رشد موهای اضافی در صورتشون گلایه دارن. این در حالیه که اگر استفاده از این دارو به صورت اصولی صورت گرفته باشه و در استفاده از اون توجه لازم وجود داشته باشه به هیچ وجه عوارض ناخواسته شدید رو نخواهد داشت.


به هر حال هر چه هم که در مورد استفاده اصولی از یه دارو صحبت کنیم، اثرات دارو در افراد مختلف کاملا میتونه متفاوت باشه و برای همین گزارشات متفاوتی از استفاده از یک دارو ممکنه بشنویم.

داروهای شیمیایی به علت اینکه به اصطلاح پزشکی به صورت پرسونالیتی عمل نمیکنند و در هر فردی اثراتشون متفاوته.

پیشنهاد مطالعه : هزینه ی لیفت با نخ 


نظرات مردم در مورد ماینوکسیدیل برای ریش

نظرات مردم در مورد ماینوکسیدیل برای ریش


همونطور که در مطلب قبل در مورد اون صحبت کردیم با توجه به اینکه ماینوکسیدیل یک دارو هست برای افراد مختلف میتونه متفاوت عمل کنه. طبق گزارشات صورت گرفته بیشتر افرادی که از این دارو برای رشد مو استفاده کردن.

از عوارضی چون التهابات پوستی و قرمزی شکایت داشتند و ترجیح میدادن که برای رشد موهاشون از روش های دیگه استفاده کنن. یکی از دلایل نارضایتی افراد از این داروها نبود اثرات قطعی از در این داروهاست.

چون همونطور که میدونین با قطع مصرف این دارو اثرات اون که باعث رشد موها میشد هم از بین میره و همین موضوع باعث شده تا برخی از افراد دید خوبی برای استفاده از این دارو نداشته باشند.


برخی از خانم ها که از این دارو برای رشد ابرو و مژه استفاده میکنند، به دلیل اثرات فوری این دارو در افزایش رشد مژه ها و ابروها عقیده دارن، استفاده از این دارو موثرترین روش برای اصلاح نواقص به وجود اومده در این قسمت های صورته.


ماینوکسیدیل برای ریش : میتونیم اینطوری بگیم که اگر قراره این دارو رو برای افزایش رشد موهای سرتون قراره استفاده کنین، حتما قبلش مطمئن بشید که حساسیت زیادی به این دارو ندارید تا عوارض این دارو زیاد اذیتتون نکنه.

ولی اگه قراره این دارو به صورت موقت برای رشد ابرو و یا مژه استفاده کنین و قرار هم نیس اون رو طولانی مدت استفاده کنین، عوارضش هم اونقدری و حساسیت چندانی هم بهش ندارین، میتونه بهترین گزینه برای شما باشه.

مهمترین نکته در استفاده از این دارو اینه که شما بیماری زمینه ای خاصی که این دارو بخواهد تشدیدش کنه نداشته باشین و همچنین حساسیت زیادی هم به عوارض این دارو نداشته باشین، در این صورت با خیال راحت میتونین از این دارو استفاده کنین.


خلاصه نکات مقاله

استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریش کاربرد فراوانی در بین آقایون داره. شاید علت اصلی این باشه که تاثیر این دارو برای ریش خیلی سریع و موثره و استفاده از روش های دیگه، علاوه بر اینکه سرعت اثرگذاری ماینوکسیدیل رو نداره، خیلی هم وقت گیره.

با این وجود برخی افراد همواره از عوارض اون شاکین. عوارض این دارو شامل التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست صورته که برای بعضی ها که حساسیت بیشتری به این دارو دارن شدیدتره.

استفاده ی خوراکی از این دارو به هیچ وجه توصیه نمیشه. پزشکان توصیه میکنن اگر قصد استفاده از این دارو رو دارین حتما موضعی باشه و قبل از مصرف مطمئن بشین که بیماری زمینه ای خاصی ندارین.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 2.3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان