12 روش درمان منافذ باز پوست

12 روش درمان منافذ باز پوست

خانه / تازه های سلامت / 12 روش درمان منافذ باز پوست

داشتن پوستی صاف و یکدست برای همه ما یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود. اما بسیاری از افراد با مشکل باز بودن منافذ پوستی مواجهند؛ مشکلی که سبب می شود بدون آرایش یا با آرایش پوستشان زیبایی و جذابیت کافی نداشته باشد. پوست بزرگترین عضو بدن است و دارای میلیون ها منفذ است که بیشتر آنها با چشم دیده نمیشود. همه ی این منافذ باز هستند که به پوست اجازه میدهند نفس بکشد. هرکدام از این منافذ شامل یک فولیکول مو و غدد سبابه ساز که باعث تولید سبوم (چربی) میشوند، هستند.

منافذ بر اثر عوامل متفاوتی بزرگ میشوند که گاهی اوقات در اثر عدم مراقبت از پوست، صورت شما پر از جوش‌های کوچک و بزرگ می‌شود و زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه با معرفی 12 روش درمان منافذ باز پوست، به شما کمک می‌کنیم تا در راستای داشتن پوستی شاداب و درخشان قدم بردارید.

پیشنهاد مطالعه: سریعترین روش درمان منافذ باز صورت

درمان منافذ باز پوست

 

علل بزرگ شدن منافذ پوست

در صورتی که عوامل خارجی مانند چربی، پوست مرده، جوش و آکنه جلوی تنفس پوست را بگیرند، پوست برای تنفس، منافذ خود را بازتر می کند از دیگر علل بزرگ شدن منافذ باز پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا منافذ باز پوستی مشکلی ایجاد می کنند؟

بزرگ شدن منافذ باز یکی از مشکلات پوستی است که به خودی خود عامل یا از علائم یک بیماری نیست اما زیبایی پوست را تحت تاثر قرار میدهد و حتی موقع آرایش صورت هم دردسرساز می‌شود و ظاهری ناصاف به پوستتان می‌دهد.

از طرف دیگر این منافذ بزرگ شده محل مطلوبی برای تجمع چربی و باکتری‌ها هستند که در اثر عدم مراقبت و درمان نتیجه آن بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه و سرسفید هستند.

 

درمان منافذ باز پوست

بسیاری افراد به اشتباه تصور میکنند که باید منافذ پوست بسته شود و یا بین برون که این باور کاملا اشتباه است. در حقیقت منافذ باز باعث تنفس پوست و خارج شدن مواد زائد و آلوده پوست میشوند به همین دلایل وجود آنها برای سلامت پوست بسیار اهمیت دارد اما گاهی این منافذ از حد تصور بزرگتر میشوند و ظاهری نازیبا به پوست میدهند که در ادامه ما روش های درمان منافذ باز پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. شستن صورت با شوینده مناسب

در طول روز شما در معرض آلودگی‌ها و مواد زائد زیادی هستید که تجمع این مواد در سطح پوست شما باعث افزایش اندازه منافذ پوستی و بروز آکنه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان منافذ باز پوست صورت، شستن روزانه پوست با یک شوینده مناسب است. شست و شوی روزانه پوست صورت منافذ را باز می‌کند و از تجمع چربی و آلودگی جلوگیری می‌کند. البته حواستان باشد که از آب ولرم یا خنک استفاده کنید، چون آب داغ پوست شما را تحریک کرده و روی منافذ پوستتان اثر منفی دارد.

  1. استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست خودتان مثل یک نیروی کمکی به داد غدد چربی می‌رسد. مرطوب کننده میزان ترشح چربی پوست شما را به حد تعادل می‌رساند، از مسدود شدن منافذ توسط چربی جلوگیری کرده و از بزرگ شدن منافذ جلوگیری می‌کند و سبب درمان منافذ باز پوست می شود.

  1. لایه برداری پوست

لایه بالایی پوست ما بعد از گذر زمان میمیرد تا سلول های جدید جایگزین شوند و این سلول‌های مرده به همراه آلودگی و چربی باعث بسته شدن منافذ پوستی ما می‌شوند. پیشنهاد می‌شود حداکثر هفته‌ای دوبار از لایه‌بردار استفاده کنید و با از بین بردن سلول‌های مرده به پوست خود اجازه نفس کشیدن بدهید.

لایه برداری پوست نه تنها لایه بالایی آن را از بین می برد بلکه آلودگی اضافی را نیز از بین می برد و از انسداد منافذ جلوگیری و به درمان منافذ باز پوست می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: فرمدهی بینی بدون جراحی

درما

  1. استفاده از ماسک خاک رس

یکی از دیگر از راه‌های موثر در درمان منافذ باز پوست صورت، استفاده هفتگی از ماسک خاک رس است. این نوع ماسک، سبوم زیر منافذ پوستی شما را خشک می‌کند و همزمان در حین خشک شدن به آلودگی‌های پوست شما می‌چسبد؛ در نتیجه با همراه با شست و شوی این ماسک، ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی پوست هم شسته می‌شوند.

حتی با یک بار استفاده از این ماسک، به وضوح متوجه شفافیت و درخشندگی پوست خود خواهید شد.

  1. کرم ضد آفتاب

نور آفتاب حاوی پرتوهای مضر فرابنفش بوده که می‌تواند به بافت کلاژن پوست شما آسیب برساند. در نتیجه پوست دچار شل شدگی و افتادگی میشود و باعث بزرگ‌تر شدن منافذ می‌شود. علاوه بر آن، مواجهه طولانی مدت با نور مستقیم آفتاب می‌تواند زمینه‌ساز بروز سرطان و مشکلات جدی پوست هم باشد، پس کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید.

  1. پاک کردن آرایش قبل خواب

پاک کردن آرایش در زمان شب پیش از خوابیدن الزامی است. اگر قبل خواب مواد آرایشی را از پوست خود پاک نکنید، این ناخالصی‌ها در طول شب جذب پوست شما شده و منافذ را مسدود می‌کنند. همین مسئله باعث بزرگ شدن منافذ و بروز جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌شود. برای اطمینان از پاک شدن صورت بهتر است با کمک یک محلول و یا دستمال مرطوب صورت خودرا پاک کنید سپس با یک شوینده مناسب پوستتان صورت خودرا بشویید.

  1. استفاده از قالب‌ یخ

استفاده مداوم از تکه‌های یخ و مالش آن‌ها روی پوست، تاثیر شگفت‌انگیزی روی درمان منافذ باز پوست صورت دارد. یخ باعث سفت شدن و انقباض سلول‌های پوستی صور‌تتان می‌شود و به قوام آن کمک می‌کند. استفاده از یخ به شکل مداوم پوست شما روشن‌تر شده و اندازه منافذ کاهش می‌یابد.

نکته بسیار مهم این است که تکه‌های یخ را در داخل پلاستیک قرار داده و آن را لای یک حوله یا پارچه نازک قرار دهید و به‌هیچ عنوان یخ را به صورت مستقیم روی پوست خود نگذارید.

  1. فیشیال

فیشیال صورت فیشیال صورت یک روش درمانی رایج و پرطرفدار برای مراقبت از پوست است که باعث احساس آرامش بیشتر و دستیابی به یک پوست درخشان و سالم می شود.

در این روش طی یک ساعت با استفاده از مواد مناسب پوست شما از هرگونه آلودگی پاک میشود و با کمک محصولات و دستگاه های مخصوص، پوست شما درخشان و شفاف خواهد شد.

فیشال علاوه بر پاکسازی منافذ با کمک ماسک و دیگر محصولات مراقبتی پوست به درمان منافذ باز کمک میکند.

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق ژل

درمان منافذ باز پوست با فیشیال

  1. فیس آپ

فیس آپ نوعی دستگاه غیرتهاجمی است که با استفاده از سری های مخصوص و ایجاد سایش و ماساژ به شکل همزمان باعث لایه برداری فیزیکی پوست میشود که نتیجه آن جوانسازی و پاکسازی پوست است و در آن درمان منافذ باز میتواند موثر باشد.

  1. میکرودرم

این دستگاه همانند فیس آپ باعث لایه برداری پوست میشود اما یک تفاوت عمده دارند. میکرودرم برخلاف فیس آپ با مکانیسم مکش و ریختن کریستال‌های بسیاری ظریف روی پوست باعث جدا شدن سلول‌های مرده می‌شوند و درنهایت به پاکسازی پوست و کاهش منافذ باز کمک میکند. 

  1. لیزر آیکون

دستگاه آیکون ICON ساخت کمپانی سایناشور Cynosure آمریکا است که طیف وسیعی از درمانهای مختلف با این دستگاه امکان پذیر است. لیزر آیکون بدون ایجاد زخم و آسیب به سایر بافت ها، انرژی گرمایی لیزر به لایه های زیرین پوست تابیده میشود و با  تحریک کلاژن و فعالسازی آن ها در لایه ی درم به کوچک شدن و درمان منافذ باز پوست کمک میکند. 

  1. Co2 فرکشنال

Co2 فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که از آن به عنوان یک لایه ‌بردار قوی می‌توان استفاده کرد. این روش با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد همچنین با نفوذ به لایه های زیرین پوست و تغییر ساختار رشته های کلاژنی و افزیش تولید الاستین در پوست و باعث می شود پوستی صاف، جوان و یکدست داشته باشید.

بهترین روش برای درمان منافذ باز پوستی

اکثر روش های خانگی درمان منافذ باز یا هیچ تاثیری ندارند یا تاثیرگذاری آن ها بسیار زمانبر است از همین رو توصیه میشود که برای درمان منافذ باز به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا با بررسی علت باز شدن منافذ پوست و شناخت نوع پوست شما، راه حل مناسب را پیشنهاد کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان