لک ملاسما چیست؟

لک ملاسما چیست؟

خانه / تازه های سلامت / لک ملاسما چیست؟

بیشتر بدانید:روش های خانگی برای درمان لک های قهوه ای روی دست

پيشاني يکي از شايع‌ترين قسمت های بروز ملاسما است.لک ملاسما يکي از مشکلات پر تکرار پوستي است که سبب ايجاد لک‌هاي خاکستري رنگ تا قهوه‌اي در صورت و پیشانی مي‌شود. لک صورت در اکثر افراد بر روي پيشاني، گونه‌ها،  چانه و فاصله بین بینی و لب به وجود می آید. همچنين اين نوع از لک‌ها ممکن است بر روي قسمت‌هايي از بدن یا صورت که بيشتر در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش قرار مي‌گيرد، مثل ساعد ، مچ و دست و گردن نيز پیدا می شوند.

یکی از پر تکرار ترین روش‌ها جهت درمان لک صورت و ملاسما، حفظ کردن پوست در برابر نور خورشید است. برای این منظور باید فردی که دارای مشکل ملاسما هر روز از کرم ضد آفتاب با spf بالا استفاده کند و تقریبا هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کند. همچنین پزشکان پوست توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به ملاسما همیشه در اوقاتی که در محیط بیرون هستند، کلاه نقاب‌دار با نقاب بزرگ بر سر بگذارند تا صورت آن ها را کاملا بپوشاند زیرا ممکن است کرم ضد آفتاب برای حفاظت کافی و لازم در برابر آفتاب کافی نباشد.

احتمال ایجاد ملاسما در زنان خیلی بیشتر از مردان می باشد. بروز این مشکل در دوران بارداری بسیار شایع است. هورمون‌ها عامل مهم و  اصلی در ایجاد ملاسما است. لک‌های پوستی که تیره رنگ است، معمولاً بر روی گونه‌ها ایجاد می شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان