آراف سرجیکال

آراف سرجیکال

خانه / تازه های سلامت / آراف سرجیکال
خال به علت تکثیر و فعالیت بیش از اندازه سلول‌های رنگدانه ‌ساز (همان ملانوسیت) و غیررنگدانه ‌ساز (همان کراتینوسیت) به اشکال، رنگ و اندازه‌های مختلف در صورت و بدن به وجود می‌آید که گاهی این تجمع با بالا آمدن پوست همراه است که نتیجه آن خال برجسته می باشد که ظاهر خوشایندی ندارد. خال‌ها به نوع مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شوند. اگرچه اغلب خال‌های پوستی بی‌ضرر و بی‌خطر هستند، در موارد نادر ممکن است سرطانی ‌شوند که باید با روشی آن‌ها را برطرف کرد. بسیاری از افراد هم برای زیباتر شدن اقدام به برداشتن خال هایشان می کنند. درمان خال تنها با هدف زیبایی صورت نمی‌گیرد بلکه برای بیمارانی که به ملانوم مبتلا شده اند ضروری است. با توجه به اینکه محل به وجود آمدن خال ها و نوع آن ها می تواند تفاوت هایی با هم داشته باشد، می توان از روش های مختلفی برای خال برداری استفاده نمود. البته فاکتور های دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می‌توان به سن بیمار، بزرگ یا کوچک بودن خال، عمق خال، رنگ خال و حتی محل خال اشاره نمود. اما به طور کلی خال هایی که در گذر زمان، شکل، اندازه، تقارن و رنگ آنها دچار تغییراتی می شود باید تحت انجام آزمایشات مختلف قرار بگیرند و در صورت نیاز عمل خال برداری بر روی آن ها انجام بگیرد. در گذشته از روش‌های جراحی مانند برش با استفاده از چاقو و کوتر برای از بین برن خال ها استفاده میشده است. بهتر است بدانید بهترین روش خال برداری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد، فناوری آر اف سرجیکال می باشد. این فناوری طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را با روشی سریع و موثر درمان می‌کند. آر اف سرجیکال
پیشنهاد مطالعه: عوارض لیفت صورت با نخ

خالبرداری با آراف سرجیکال چگونه است؟

قبل از اقدام به خالبرداری ابتدا باید برای تشخیص نوع خال و اطمینان خاطر از بدخیمی و خوش خیمی آن حتماً به پزک متخصص مراجعه کنید تا این موضوع بررسی شود. می توان از دستگاه آراف (RF) سرجیکال برای برداشتن ضایعات هم سطح یا برجسته پوست کمک گرفت. در این دستگاه از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می شود تا بافت ها را برش دهند. این جراحی متفاوت با الکتروسرجری است؛ زیرا در این روش بدون هیچ فشار فیزیکی باید برش صورت گیرد. پایه رادیوسرجری استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا یا همان RF است که بسامد آنها بین 5/1تا ۴ مگاهرتز است و از طریق میکروفیبرهای الکترودها سبب ایجاد دمای پایین می شود. به همین علت دمای پایین جلوی گرم شدن الکترودها را می گیرد. در عوض مایع میان بافتی سبب ایجاد مقاومت می شود و بدون نیاز به حرارت یا آسیب محو و تبخیر می شود. انجام این درمان سبب انعقاد خون، جلوگیری از خونریزی بدون آسیب رساندن و سوختن بافت مورد نظر می‌شود. دقت بالای دستگاه‌های رادیوفرکانسی از وارد کردن آسیب به بافت‌های سالم جلوگیری می‌کند. این دستگاه علاوه بر خالبرداری در برداشتن انواع زائده های پوستی کاربرد دارد.

درمان زوائد پوستی  با آراف سرجیکال

زوائد پوستی از موارد بسیار شایع بوده که انواع متفاوتی دارد و در اغلب اوقات بی‌ضرر هستند. از علل زائده های پوستی میتوان به عفونت، چاقی، ژنتیک، واکنش های آلرژیک، اختلال پوستی و سرطان پوست اشاره کرد. شکل ظاهری و تعداد زوائد برجسته پوست می‌تواند بسته به علت آن متفاوت باشد و معمولا نیازی به درمان ندارند. اما  اگر باعث درد و ناراحتی شما می‌شوند بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین این زوائد ممکن است زیبایی پوست شمارا تحت تاثیر قراردهند که میتوان برخی از آنها همچون تگ‌های پوستی، زگیل، میلیا و … ر با کمک آر اف سرجیکال از بین برد.

تجربه آراف سرجیکال در کلینیک آرمان الهیه

به شما پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن و ارسال فرم زیر برای ما، با پزشکان متخصص و مجرب ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها درباره آراف سرجیکال مشاوره بگیرید.

فرم ثبت درخواست مشاوره

(معمولا در همان روز با شما تماس گرفته می شود)

مزایای آراف سرجیکال

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق بوتاکس
عوارض آر اف سرجیکال

عوارض آراف سرجیکال

آراف سرجیکال روشی ایمن و بدون ایجاد عارضه جدی است اما گاهی اوقات با توجه به شرایط زیباجو ممکن است مقداری تورم، قرمزی، خارش و حساسیت ایجاد شود که پس از چند روز از بین خواهد رفت و جای هیچ نگرانی نیست.

آیا امکان بازگشت خال پس از درمان وجود دارد؟

این امکان وجود دارد که عمق خال بیشتر از چیزی که به نظر میرسد باشد، به همین دلیل برخی سلول های خال از دید پزشک پنهان میماند که احتمال دارد دوباره خال را تشکیل دهند و یا به طور مجزا یک خال جدید به وجود بیاید. با اینکه احتمال رخداد این پدیده پایین است، اما هیچ درمانی به صورت ۱۰۰ درصد موثر نیست. بنابراین، پس از برداشت خال ها مخصوصا موارد سرطانی یا غیر عادی باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار به پزشک مراجعه شود.

هزینه برداشتن خال با آراف سرجیکال

هزینه برداشتن خال بستگی به اندازه و تعداد خال هایی که برداشته شده می تواند متغیر باشد، بدین معنا که ممکن است یک خال سطحی و یا برجسته و حجیم باشد. ممکن است برای برداشتن یک خال به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد که با افزایش تعداد جلسات، هزینه نیز افزایش می یابد. بنابراین بهتر است قبل از برداشتن خال با پزشک خود مشورت کنید تا با معاینه از میزان بزرگی و عمق خال مطلع شده و هزینه دقیق را برآورد کند. اما گاهی نیز خال ها منشا سرطانی داشته و نیازمند جراحی می باشند که ممکن است هزینه آن بیشتر شود. علاوه بر این برداشتن خال سرطانی با جراحی نیازمند پاتولوژی و دیگر آزمایشات می باشد که باید تمامی این موارد را به لیست هزینه های خود برای برداشتن خال اضافه کنید تا بتوانید به خوبی این هزینه ها را مدیریت کنید.

چه کسانی نمی توانند از آراف سرجیکال استفاده کنند؟

به صورت کلی تمامی افراد مجاز به استفاده از این دستگاه هستند تنها در موارد زیر بهتر است قبل استفاده از آر اف سرجیکال با پزشک خود مشورت کنند:
پیشنهاد مطالعه: رفع نواقص بینی بدون جراحی
مراقبت های بعد از سرجیکال

مراقبت های بعد از خال برداری با آراف سرجیکال 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان