از بین بردن کک و مک

از بین بردن کک و مک

خانه / تازه های سلامت / از بین بردن کک و مک

اگر دچار کک ومک در صورت خود هستید ممکن است با نگاه به آینه از خود بپرسید چگونه می توانید از شر رنگدانه های پوستی روی صورت خود خلاص شوید.

اکثر از بین بردن کک و مک های صورت در اثر اختلال در عملکرد برخی سلول های پوستی رنگی به نام ملانین ایجاد می شوند اما اگر این مشکل ریشه داخلی و ارثی نداشته باشد می توان تداوم حضور در مقابل نور خورشید را یکی از دلالیل اصلی ایجاد از بین بردن کک و مک تلقی کرد.

از بین بردن کک و مک ها دایره های ریز پوستی هستند که رنگی تیره تر از پوست داشته و معمولا در قسمت های مختلف بدن مانند صورت، پشت دست، ساعد، گردن و بالای سینه ایجاد می شود که تجمع آن در صورت روی بینی و زیر چشم بیشتر از هر محل دیگری است. در واقع هر نقطه از بدن وصورت که بیشتر در معرض نور خورشید باشد امکان بروز از بین بردن کک و مک در آن بیشتر است.

یکی از روش های درمان از بین بردن کک و مک که تا حدود زیادی باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن آن می شود لیزر می باشد. از بین بردن از بین بردن کک و مک با لیزر نسبتا ارزان و کم هزینه بوده که درصد موفقیت آن نیز به نسبت سایر روش ها بسیار بیشتر می باشد.

درمان از بین بردن کک و مک با لیزر انواع مختلفی داشته که از جمله آنها می توان به لیزر CO2، N-lite و لیزر اربیوم را نام برد که در این میان لیزر CO2 به نسبت دیگر روش ها رایج تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. در این روش با استفاده از انرژی متراکم نیتروژن ها، رگ های خونی موجود در زیر از بین بردن کک و مک ها سوزانده شده و ازین طریق از بین بردن کک و مک ها را از بین می برند.

به همین دلیل ممکن است پس از درمان از بین بردن کک و مک با لیزر با تورم و قرمزی وحتی سوختگی در پوست خود روبرو شوید که پس از مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. برای کاهش این تورم و قرمزی در بسیاری از مراکز قبل از استفاده از لیزر، دمای پوست را به وسیله مواد خنک کننده کاهش می دهند.

بهترین لیزر برای از بین بردن از بین بردن کک و مک لیزر با نور سبز می باشد زیرا لکه های قهوه ای از بین بردن کک و مک نورهای با طول موج کوتاه را بهتر جذب می کنند و از آنجا طول موج نور سبز کوتاه تر از فرابنفش می باشد گزینه مناسب تری برای درمان از بین بردن کک و مک با لیزر می باشد. از دیگر کاربرد های لیزر پاک کردن تاتو می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به صفحه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ مراجعه کنید.

پس از درمان از بین بردن کک و مک با لیزر صورت بیمار کمی تیره تر شده و تمامی این لک ها برجسته و خشک شده و می ریزند و بدین لیزر باعث از بین بردن از بین بردن کک و مک از روی پوست می شود.

همچنین از آنجا که پوست پس از لیزر حساس و نازک می شود نیاز است پس از درمان از بین بردن کک و مک با لیزر تا مدت ها پس از خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده نمایید. زیرا پرتو خورشید رنگدانه های پوستی را تحریک کرده و ممکن مجددا باعث بروز از بین بردن کک و مک در صورت شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین درمان جای جوش با دستگاه

از بین بردن کک و مک

علت لک صورت

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در بوجود آمدن از بین بردن کک و مک و لک صورت نقش دارند که از جمله آن می توان به ژنتیک و بیماری های پوستی و نور خورشید را نام برد.

جدا از عوامل بوجود آونده از بین بردن کک و مک باید گفت رنگ پوست به دلیل وجود رنگدانه ای خاص در پوست به نام ملانین می باشد که در اثر تابش نور خورشید و برای محافظت از پوست اقدام به تولید بیشتری از این رنگدانه کرده و در نتیجه مقدار اضافی این ماده در یک نقطه باعث بوجود آمدن از بین بردن کک و مک در پوست می شود. همچنین نور خورشید باعث می شود کک ومک های پنهانی در پوست فعال شده و خود را به صورت لکه های ریز روی پوست نمایان کند.

همچنین مصرف قرص های جلوگیری از بارداری و حتی خود بارداری باعث بوجود آمدن لکه های تیره روی پوست می شوند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تیره تر این لکه ها شده و خود را به صورت از بین بردن کک و مک بروز می دهد.

بنابراین می توان در یک نگاه کلی نور خورشید را عامل اصلی لک صورت اعلام کرد که خود به تنهایی می تواند این لک ها را بوجود آورده یا آن ها را فعال سازد. در واقع درت پرتوهای نور خورشید به حدی است که می تواند سلول های پوستی را از بین برده و حتی باعث بروز سرطان شود.

در این بین برخی بیماری های پوستی مانند اگزودرما نیز با افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماورا بنفش شده و در نتیجه باعث بروز لک و از بین بردن کک و مک در صورت خواهد شد.

بنابراین قبل از اقدام به از بین بردن از بین بردن کک و مک بهتر است به کمک پزشک علت اصلی لک صورت را یافته و سپس نسبت به درمان آن اقدام نمایید. همچنین سعی کنید به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید این کرم معجزه آسا، تا حدود زیادی از بروز لک در صورت جلوگیری خواهد کرد.

از بین بردن لک جوش

گاهی جوش های پوستی بسیار عمیق بوده و باعث بوجود آمدن حفره های عمیق و لک در پوست صورت خواهد شد. در این حالت پوست به پمادهای موضعی پاسخ نداده و به یک روش درمانی موثر برای از بین بردن جای جوش نیاز خواهید داشت.

یکی از این روش های درمانی پانچ می باشد که به نسبت جراحی پلاستیک ارزان تر بوده و با از بین بردن جای جوش و اسکار باعث صاف و یکدست شدن سطح پوست می گردد. همچنین به عنوان مکمل می توان لیزر را نیز به صورت تلفیقی با پانچ بکار برد تا پوست به بهبودی کامل دست یابد.

تکنیک پانچ برای از بین بردن جای جوش یک روش غیر تهاجمی است که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. پس ار بی حسی پزشک با استفاده از یک دستگاه برش های ریز و سطحی در پوست ایجاد کرده که قطر آنها بسته به جای جوش و اسکار متفاوت می باشد. پس از ایجاد برش، ابزار پانچ توسط پزشک به صورت تناوبی بر محل جوش فشار آورده و رها می شود و بدین ترتیب جای جوش هم سطح با دیواره خارجی اطراف پوست بالا آمده و باعث از بین رفتن جای زخم می شود.

زمان از بین بردن جای جوش در این روش زمانی بین 6 الی 8 هفته می باشد که در طی این مدت باید مرتبا جای جوش پماد زده شده و استریل شود.

از دیگرروش های از بین بردن جای جوش میکرودرم آبریژن است که در آن لایه سطحی پوست توسط دستگاه آبریژن برداشته می شود و هرچه جای جوش عمیق تر باشد به لایه برداری بیشتری نیاز است. این روش به سادگی می تواند جوش های فعال و سطحی را برطرف کرده و باعث شفافیت و یکدست سازی پوست شود.

یکی از بهترین روش های از بین بردن جای جوش IPL می باشد که از نظر ظاهری و عملکردی کاملا شبیه لیزر بوده اما در واقع لیزر نمی باشد. IPL با تحریک پوست و افزایش تولید کلاژن در سطح پوست باعث از از بین رفتن جای جوش می شود.

برای نتیجه گیری بیشتر و صاف شدن پوست بهتر است این روش در جلسات متعدد ادامه دهید تا جوش های فعال و ملتهب نیز خنثی شده و پوستی صاف و بدون لک و جای جوش داشته باشید.

به غیر از روش های گفته روش های متعدد دیگری همچون لیزر فرکشنال، لیزر CO2، سابسیژن و تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که استفاه از هریک از این روش ها به تعداد و عمق جوش در پوست بستگی دارد. گاهی نیز با ترکیب هر یک از روش های بالا با توجه به صلاحدید پزشک به یک نتیجه عالی و بدون بازگشت در درمان جای جوش دست یافت.

رفع کک و مک

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

لک های پوستی به مناطقی در پوست گفته می شود که از نظر رنگی با دیگر مناطق پوست فرق داشته و کمی تیره تر بنظر می رسد. این لک ها معمولا بی ضرر بوده و تنها زیبایی ظاهری را تحت تاثیر قرار می دهند به همین دلیل بسیاری از افرادی که با این مشکل درگیر هستند سعی در از بین بردن لک صورت دارند.

روش های زیادی برای از بین بردن لک صورت از جمله انواع لایه برداری و درمان با اسیدهای پوستی وجود دارد اما سریع ترین راه از بین بردن لک صورت لیزر می باشد. در این روش با ارسال پالس به سطح پوست باعث تخریب رنگدانه های ملانین می شوند.

از آنجا که لیزر توسط پوست های تیره زودتر جذب می شود این عملکرد در مورد لکه های پوستی نیز صادق بوده و با جذب بیشتر پرتو لیزر باعث تبخیر و شکسته شدن این رنگدانه های پوستی می شودو و در نتیجه آن پوست جدید و بدون لک جایگزی لک های پوستی صورت خواهد شد.

این روش در عین سریع بودن یکی از روش های کارآمد، موثر و گران قیمت در از بین بردن جای جوش می باشد که می تواند درد زیادی را نیز برای بیمار به وجود بیاورد. در واقع هرچه جای جوش و لک صورت قدیمی تر باشد، لیزر بهترین گزینه برای درمان و از بین بردن لک صورت محسوب می شود. همچنین هرچه پوست شما روشن تر باشد به جلسات درمانی بیشتری برای از بین بردن لک صورت نیاز خواهید داشت.

میکرودرم آبریژن از دیگر روش های موثر در از بین بردن لک صورت است که با ساییدن کریستال های ریز روی لک صورت علاوه بر از بین رفتن جای لک، با تحریک کلاژن و ایجاد پوست تازه و جدید باعث جوانسازی پوست نیز خواهد شد. اثرات میکرودرم آبریژن بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود اما برای اثربخشی بیشتر باید اینکار را هر چند ماه یک بار انجام دهید. 

از بین بردن لکه سیاه صورت

افرادی با پوست تیره بیشتر مستعد بروز لکه های تیره هستند که ممکن است در صورت یا سایر قسمت های مختلف بدن ظاهر شود. این مناطق به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب و جذب بیشتر نور خورشید رخ می دهد و یا به طور معمول در ناحیه ای که قبلا ملتهب شده بود ایجاد می شود.

برای از بین بردن لکه سیاه صورت و درمانی که فرد به آن نیاز دارد به نوع پوست و شدت تغییر رنگ آن بستگی دارد. لکه های تاریک معمولا مضر نیستند و نیازی به درمان ندارند مگر اینکه برای خود شخص از لحاظ ظاهری آزار دهنده باشد.

هیدروکینون یک روش درمانی بسیار محبوب برای از بین بردن لکه سیاه صورت می باشد که مشابه ویتامین C، با مهار تولید ملانین کار می کند. کرم هایی که حاوی هیدروکینون هستند در برخی داروخانه ها و بصورت آنلاین قابل تهیه بوده و می توانید با مصرف روزانه این نوع از کرم ها لک های سیاه صورت خود را از بین ببرید.

اگر کرم ها و داروهای خانگی کمکی به خلاص شدن از شر نقاط تاریک به شما نمی کنند بهتر است از درمان های پزشکی استفاده کنید. یکی از این روش های پزشکی لیزر می باشد که با تمرکز پرتو نور به لک های سیاه باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. لیزر یک روش درمانی مؤثر بوده و نتایج ماندگاری را به همراه خواهد داشت و با وجود گران بودن و نیاز به جلسات متعدد هنوز هم یک روش درمانی محبوب برای از بین بردن لکه سیاه صورت محسوب می شود.

لایه برداری های شیمیایی پوست نیز از دیگر روش های موثر در از بین بردن لک سیاه صورت می باشد که عملکردی عمیق تر از سایر فرآیندهای پزشکی مانند میکرودرم ابریژن دارد. این روش در عین موثر بودن می تواند در صورت عدم مهارت پزشک و استفاده از لایه برداری های شیمیایی قوی ممکن است پوست را سوزانده یا حتی تغییرات رنگی دیگری ایجاد کند. این روش درمانی نیز گران قیمت بوده و ممکن است فرد برای دستیابی به نتایج قابل توجه به چندین جلسه متوالی نیاز داشته باشد.

به طور کلی افرادی که دارای شرایط پوستی خاص با لکه های تاریک روی پوست هستند باید به منظور دستیابی به یک روش موثر و بررسی دلیل بوجود آمدن لک و کک ومک صورت باید با یک پزشک متخصص پوست مشورت کرده تا گزینه های درمانی موجود را بررسی کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان