بهترین روش های از بین بردن غبغب

بهترین روش های از بین بردن غبغب

خانه / تازه های سلامت / بهترین روش های از بین بردن غبغب

معمولا افراد در سنین مختلف به دلایل مختلف دچار افتادگی پوست و تجمع چربی در زیر فک و چانه و یا به اصطلاح دچار غبغب می شوند. در حالت عادی باید زاویه چانه و گردن حدود 90 تا 120 درجه باشد؛ اما اگر بیشتر از این حد باشد، فرد دچار غبغب است.

علت اصلی ایجاد غبغب معمولا چاقی و اضافه وزن است، زیرا یکی از محل های تجمع چربی در افراد چاق همین ناحیه است. پس در افرادی که اضافه وزن زیادی دارند معمولا ایجاد غبغب امری شایع است.

علاوه بر چاقی، با افزایش سن و کاهش ساخت کلاژن، پوست دچار شلی و افتادگی می شود؛ البته تاثیر ژنتیک بر ایجاد غبغب را نباید نادیده گرفت، بسیاری از افراد لاغر هم ممکن است از سنین جوانی با مشکل غبغب مواجه باشند.

داشتن غبغب یکی از مشکلاتی است که زیبایی چهره هم زنان و هم مردان را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث بد فرم شدن چهره می شود. امروزه میتوان با روش های مختلف چه با جراحی و چه غیر جراحی، این مشکل را حل کرده و چهره ای زیبا و خوش فرم داشته باشید.

در ادامه جهت بررسی بهترین روش های از بین بردن غبغب با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: روش های لیفت با نخ

روش های از بین بردن غبغب

دلایل پیدایش غبغب

همانطور که گفتیم پیدایش غبغب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله:

1-در برخی افراد به دلیل کوچکی یا عقب بودن بیش از حد چانه، غبغب برجسته تر و بزرگتر از حالت عادی به نظر می رسد.

2-اگر تعدادی از افراد خانواده و نزدیکان شما دچار غبغب هستند؛ به احتمال زیاد غبغب شما یک امر ژنتیکی می باشد. در برخی از افراد، به دلایل ژنتیکی و ارثی، غبغب بزرگ در تمام یا بیشتر اعضای خانواده به چشم می خورد.

بر خلاف شایعات حتی اگر علت غبغب وراثت و ژنتیک باشد، قابل درمان خواهد بود پس جای نگرانی نیست.

3-از شایع ترین عواملی که باعث ایجاد غبغب در افراد می شود چربی زیاد و اضافی وزن می باشد. در برخی وجود چربی زیاد در این ناحیه باعث یک لایه یا حتی چند لایه شدن غبغب می شود.

4-گاهی فارغ از سن و یا وزن افراد عضلات صورت و گردن بدلایل مختلف چون تغذیه نامناسب، وجود برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید، ضعف غدد فوق کلیوی، نداشتن فعالیت و عدم تحرک دچار ضعف می شوند که میتواند از علل پیدایش غبغب باشد.

5-از دیگر دلایل پیدایش غبغب می توان به بالا رفتن سن هم اشاره کرد. با بالا رفتن سن و شل شدن پوست، یک غبغب بزرگ و افتاده به وجود می آید. با بالا رفتن سن، بافت چربی و عضلات بدن تحلیل میروند و پوست بدلیل کاهش کلاژنسازی، حالت ارتجاعی خودرا از دست میدهد و همین امر میتواند باعث آویزان شدن پوست و به وجود آمدن غبغب شود.

روش های از بین بردن غبغب

غبغب به تنهایی بیماری محسوب نمی شود و به جز تحت تاثیر قرار دادن زیبایی چهره ضرر خاصی ندارد. در ادامه با معرفی بهترین روش های از بین بردن غبغب به شما کمک میکنیم تا از شر این مشکل خلاص شوید و زیبایی و جذابیت را به صورت خود برگردانید.

  1. لیفت با نخ

لیفت غبغب با نخ، روشی غیرتهاجمی و ایمن است که به دلیل نداشتن عارضه و دوران نقاهت به یکی از محبوب ترین روش های رفع غبغب تبدیل شده است.

این عمل فقط با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی کامل ندارد. در این روش نخ های مخصوص لیفت که با بدن انسان سازگار هستند، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، زیرپوست قرار می‌گیرند و با خاصیت کششی که نخ لیفت دارد پوست ناحیه چانه و گردن به طرف بالا کشیده می شود در نتیجه غبغب از بین میرود.

همچنین این نخ ها با تحریک کلاژنسازی باعث لیفت شدن پوست و جوانسازی ناحیه مورد نظر میشود.

پیشنهاد مطالعه: رفع نواقص بینی بدون جراحی 

از بین بردن غبغب با لیفت با نخ

مزایای لیفت غبغب با نخ:

مزایای رفع غبغب  بیشمار است به همین دلیل این روش توانسته است که یکی از پرتقاضاترین و موثرترین روش برای رفع غبغب باشد. از یک سری مزایای رفع غبغب با نخ می توان با موارد زیر اشاره کرد:

عوارض لیفت غبغب با نخ:

نخ لیفت که از مدرن ترین و پیشرفته ترین محصولات لیفتینگ دنیا است بدلیل جنس پروتئینی که دارد کاملا با پوست سازگاری داشته و پس از از طی کردن پروسه ی کلاژنسازی جذب شده و از بین میرود.

به همین دلیل است که ریسک استفاده از آن بسیار برای پزشکان و زیباجویان کم است. عوارض ناشی از لیفت با نخ بسیار جزئی و موقتی است و تنها با کمی درد و کبودی همراه است که با گذشت چند روز از بین میرود.

حتی اگر در موارد محدود حساسیت ایجاد شود با تجویز داروی ضد حساسیت این موضوع براحتی برطرف میشود.

ماندگاری لیفت غبغب با نخ:

تغییرات اولیه در کلیه لیفت ها مشاهده می شود ولی پایداری بعدی آنها در انواع لیفت صورت با نخ با توجه به جنس نخ ها و تعدادشان و همچنین تعداد دفعات ترمیم متفاوت است.

استفاده از نخ های جذبی در این روش با توجه به ساختار خاصی که دارند جذب می شوند و کلاژنسازی را افزایش میدهند. کلاژن ها از پروتئین های پوست هستند و باعث قوام و سفتی پوست میشوند که بر اثر افزایش سن و یاعوامل دیگر از بین میروند و روند تولید آنها کند میشود.

از آنجایی که کلاژن ها دائما در حال تخریب هستند برای دائم شدن اثرات لیفت صورت با نخ، باید جلسات ترمیم را تکرار کرد که در هر جلسه بیست درصد از تغییرات آن ماندگار می شوند به همین دلیل برای رسیدن به یک نتیجه ماندگار و مطلوب، به سه تا شش جلسه ترمیم نیاز است که معمولا با توجه به میزان افتادگی و نیاز شما، ابتدا فواصل سه ماهه سپس به شش ماه و یک سال نیاز دارد.

  1. مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی برای چربی سوزی موضعی است. در این روش با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه مورد نظر تزریق شده و از این طریق چربی های سرسخت را در تمام نقاط بدن حتی صورت و غبغب کاهش می‌دهد.

در این روش ترکیبی از داروها مانند نووکائین، آمینوفیلین، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و… با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز به زیر پوست تزریق می‌شود که می‌تواند به حل رسوبات اضافی در غبغب کمک میکند. طی این روش سلول های چربی در هم می‌شکنند و ذوب میشوند. سلول های چربی‌ ذوب‌شده بعد از گذشت چند هفته از راه‌های گوناگون مانند کبد و روده از بدن خارج می‌شود. 

پیشنهاد مطالعه: هزینه ی تزریق بوتاکس

رفع غبغب از طریق مزوتراپی

مزایای مزوتراپی غبغب:

عوارض مزوتراپی غبغب:

خوشبختانه مزوتراپی غبغب اگر توسط یک متخصص با مواد با کیفیت انجام شود هیچگونه عارضه جدی و ماندگاری به همراه ندارد اما با این حال، ممکن است برخی عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی، التهاب و کبودی رخ دهد که طبیعی است و پس از مدتی کوتاه از بین خواند رفت و جای نگرانی نیست.

ماندگاری مزوتراپی غبغب:

تعداد جلسات مزوتراپی غبغب به نوع و میزان چربی بستگی دارد. معمولا برای چربی سوزی با مزوتراپی، 4 تا 8 جلسه در فواصل 2 تا 3 هفته توصیه میشود.

بهتر است بدانید برای دستیابی به نتیجه مطلوب و دائمی، یک جلسه کافی نیست و باید تزریق مزوتراپی را با توجه به توصیه پزشک تکرار کنید.

  1. اندولیفت

دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌کند. این پرتو لیزر، نوعی نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می‌شود.

در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن پوست) وارد پوست می‌ شود؛ سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و پزشک متخصص با حرکت دادن فیبر در این ناحیه، پرتو لیزر را بر روی بافت‌های عمقی پوست متمرکز می‌کند.

لیزر اندولیفت با ایجاد گرما باعث چربی‌سوزی موضعی یا همان لیپولیز می شود و باعث حذف چربی های اضافه ناحیه غبغب میشود. گرمای تابیده شده توسط لیزر اندولیفت، کلاژنسازی را تحریک می کند که نتیجه آن بهبود قوام و استحکام پوست و درمان افتادگی پوست در ناحیه غبغب است.

مزایای اندولیفت غبغب:

عوارض اندولیفت غبغب:

از آنجایی که لیزر اندولیفت غیر تهاجمی است هیچگونه عارضه جدی و ماندگار ایجاد نمی کند اما ممکن است به دلیل اینکه باعث تغییراتی در پوست می شود، با توجه به شرایط بدن و نوع پوست مقداری التهاب، تورم، کبودی و قرمزی ایجاد شود که خطرناک نیستند و پس از چند ساعت از بین خواهند رفت.

ماندگاری اندولیفت غبغب:

ممکن است مشاهده نتایج اندولیفت نیاز به زمان داشته باشد، البته 20 درصد از نتایج اندولیفت بلافاصله بعد جلسه مشهود است اما برای دیدن نتیجه بهتر است 3 هفته تا 2 ماه صبر کنید.

مانند همه درمان ها در زمینه های پزشکی، ماندگاری اندولیفت غبغب در افراد متفاوت می باشد و به نوع پوست، وضعیت بدن، میزان و نوع مشکلات پوستی زیباجو بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: قیمت تزریق ژل

از بین بردن غبغب با اندولیفت

  1. آفرودیت

دستگاه آفرودیت یکی از جدیدترین دستگاه های زیبایی بوده که از تلفیق تکنولوژی آراف و سابسیژن جهت رفع غبغب استفاده میکند.

آفرودیت با ایجاد گرما چربی اضافی را حذف می کند و پس از آن با تحریک کلاژنسازی باعث سفت و لیفت شدن پوست می شود و غبغب را از بین میبرد.

مزایای آفرودیت غبغب:

نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی انجام میشود.

نتایج آن با یک جلسه مشهود است.

این روش قابل استفاده برای انواع پوست است.

پس از انجام آفرودیت نیازی به دوران نقاهت سخت و طولانی مدت نخواهد بود.

عوارض آفرودیت غبغب:

آفرودیت عارضه جدی و ماندگار ایجاد نمی کند اما ممکن با توجه به شرایط بدن و نوع پوست، مقداری التهاب، تورم، کبودی و قرمزی ایجاد شود که خطرناک نیستند و پس از چند ساعت از بین خواهند رفت.

پیشنهاد مطالعه: هزینه لیفت با نخ

از بین بردن غبغب با آفرودیت

  1. اسکالپشور

اسکالپشور نخستین و تنها لیزرهایپرترمیک هوشمند است که می تواند چربی های موضعی را برای همیشه از بین ببرد. این دستگاه نوع خاصی از لیپولیز (فرآیند از بین بردن چربی) و یک درمان مبتنی بر لیزر با هدف رفع چربی های غبغب است.

این دستگاه با تابش اشعه های لیزری در ناحیه غبغب، به از هم شکستن بافت های چربی و سوختن آنها کمک کرده و در کوتاه ترین زمان، باعث از بین رفتن غبغب میشود.

مزایای اسکالپشور غبغب:

عوارض اسکالپشور غبغب:

از آنجایی که دستگاه اسکالپشور برای هر ناحیه به صورت جداگانه تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FAD) را دارد، استفاده از این دستگاه برای هیچ فردی عوارض جدی و ماندگار ندارد.

ماندگاری اسکالپشور غبغب:

اسکالپشور باعث می شود سلول های چربی کامل از بین بروند به همین دلیل سلول های چربی توانایی بازگشت ندارند و میتوان گفت نتایج آن دائمی خواهد بود.

از بین بردن غبغب با اسکالپشور

  1. لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی سرپایی برای حذف دائمی چربی از زیر پوست است. این روش با مکیدن چربی اضافه در ناحیه غبغب، این ناحیه را صاف و از بین میبرد.

در این روش ابتدا جراح ناحیه مورد نظر را با تزریق دارو، بی حس کرده و بعد از ایجاد دو برش کوچک، یک کانول را وارد برش‌ها می‌کند و با استفاده از آن چربی و مایع را به بیرون می‌کشد.

کیفیت پوست، عامل اصلی و تعیین کننده ی استفاده یا عدم استفاده از این روش است. چنان که اگر پوست فرد الاستیسیته ی خوبی داشته باشد، لیپوساکشن نتیجه ی بسیار خوبی می دهد.

مزایای لیپوساکشن غبغب:

عوارض لیپوساکشن غبغب:

لیپوساکشن غبغب به دلیل قرار گرفتن وسایل و ابزار خارجی در بدن یا زیر پوست دارای یکسری عارضه جانبی چون کبودی، تورم، اسکار و جای زخم است که معمولا پس از چندروز با مصرف دارو و مراقبت از بین میروند..

ماندگاری لیپوساکشن غبغب:

لیپوساکشن غبغب به طور دائم سلول های چربی این ناحیه را از بین می برد. تا زمانی که وزن شما ثابت باشد و به طور ناگهانی وزن زیاد نکنید، چربی دوباره ایجاد نخواهد شد. 

از بین بردن غبغب با لیپوساکشن

  1. جراحی غبغب

جراحی لیفت غبغب که معولا به همراه جراحی لیفت صورت انجام میشود را می توان آخرین تیر ترکش موجود برای غبغب های مقاوم به درمان نامید.

جراحی لیفت غبغب تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی میتوان انجام داد. برش‌ها زیر چانه و نیز اطراف و زیر گوش‌ها ایجاد می‌شوند. تمام برش‌ها در محل چین‌های پوست یا داخل موها ایجاد شده تا بعد از بهبودی قابل شناسایی نباشند. عضله گردن (پلاتسیما) محکم دوخته می‌شود. پوست اضافه نیز با ملایمت کشیده شده و بریده می‌شود. چربی غبغب برداشته می‌شود تا خط فک و گردنی خوش تراش شکل بگیرد. برش‌ها با بخیه‌های کوچک بسته شده و یک گن فشاری گردن بر روی این ناحیه قرار داده خواهد شد.

مزایای جراحی غبغب:

عوارض جراحی غبغب:

عوارض ناشی بعد از عمل جراحی ممکن است با کمی درد و تورم و کبودی همراه باشد. همچنین به دلیل بیهوشی در جراحی عوارضی مثل سرگیجه، حالت تهوع و… داشته باشد که این عوارض کاملا طبیعی است ولی در صورت شدید بودن عوارض حتما به پزشک مراجعه شود.

ماندگاری جراحی غبغب:

میزان ماندگاری این روش مانند لیپوساکشن بسیار بالا و تا حدودی همیشگی است، اما سلول‌های چربی در صورت نداشتن تحرک کافی و تغذیه مناسب مجدد در زیر چانه انباشته شده و غبغب را تشکیل می‌دهند.

روش های از بین بردن غبغب با جراحی

 بهترین روش برای از بین بردن غبغب کدام است؟

برای انتخاب بهترین روش از بین بردن غبغب باید علت ایجاد و میزان غبغب مشخص شود که این مرحله را بهتر است به پزشک خود بسپارید. زیرا پزشک متخصص علاوه بر بررسی علت ایجاد غبغب به عوامل دیگری چون شرایط و خواسته فرد نیز توجه میکند و بهترین روش را تجویز میکند.

در ابتدا به اینکه فرم غبغب واقعی یا کاذب است ژنتیکی و ارثی است یا بر اثر تجمع چربی و یا افتادگی پوست به وجود آمده توجه میکند.

در فردی که دچار غبغب کاذب است؛ یعنی بدلیل اینکه چانه کوچک وو عقب رفته دارند که با سایز و فرم صورت تناسب و هماهنگی نداشته و به ظاهر گمان می‌کنند که غبغب دارند، می‌توان با افزایش حجم چانه به کمک ژل و فیلر این مشکل را برطرف کرد.

اگر فرد دچار چربی اضافه ناحیه غبغب باشد، با توجه به میزان چربی تجمع یافته میتوان برای رفع چربی‌های زائد این ناحیه از سایر روش های بالا کمک گرفت.

کسانی که به دلیل اضافه وزن، چربی زیادی در این ناحیه جمع شده بهترین کاندید برای انجام لیپوساکشن هستند؛ البته اگر در کنار چربی افتادگی پوست در آنها شدید باشد جراحی لیفت توصیه میشود.

اما اگر تجمع چربی و افتادگی در فرد متوسط باشد و بدنبال روشی ایمن و غیرتهاجمی باشد بهترین پیشنهاد لیفت غبغب با نخ خواهد بود.

بهتر است به این نکته توجه کنید همانطور که گفتیم انتخاب درمان مناسب به نوع غبغب و شرایط فرد بستگی دارد و در صورت نیاز ممکن است ترکیب چندروش باهم انجام شود.

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی آرمان الهیه تنها مجموعه ای است که روش های جراحی و غیر جراحی به شکل جداگانه و یا ترکیبی در کنار هم انجام میشوند تا شما به یک نتیجه عالی و چشمگیر دست پیدا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان