درمان خانگی زیبایی صورت

درمان خانگی زیبایی صورت

خانه / تازه های سلامت / درمان خانگی زیبایی صورت


معمولا تمامی انسان ها چه زن و چه مرد به دنبال زیبایی پوست صورت خود هستند. اما با بالا رفتن سن پوست زیبایی خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک می شود. اما پیری زود رس و از دست رفتن زیبایی صورت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. مثل آلودگی، خورشید، عادت های غذایی و رژیم نامناسب و… اما با درمان خانگی زیبایی صورت می توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید.


درمان خانگی زیبایی صورت

درمان خانگی زیبایی صورت

با چندین روش ساده و تغییر های مناسب در زندگی با درمان خانگی زیبایی صورت می توانید شادابی را به پوست خود برگردانید و از خرابی پوست صورت و یا از پیری زودرس جلوگیری کنید.
یکی از این مواد خانگی آبلیمو است.

آبلیمو می تواند لکه های پیری و علائم دیگر را کاهش بدهد و با ویتامین سی موجود در آن یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و باعث حفاظت پوست می شود. علاوه بر این، این ماده خاصیت سفید کنندگی دارد و به روشن شدن پوست شما کمک می کند.


خیار ماده غذایی دیگری است که میزان بالایی آب و مواد مغذی دارد و خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و علاوه بر جوانسازی، پوست را تمیز و درخشان می کند. همچنین برای پوست های جوش دار و آفتاب سوخته هم مناسب است.

ماده بعدی پاپایا است که یک نوع میوه استوایی و سرشار از ویتامین آ، سی، ای است و خاصیت آنتی اکسیدان دارد و در صاف و نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. همچنین پوست را لایه برداری کرده و برای جوش و لک و… هم مناسب است.

درمان خانگی :


ماده بعدی که به عنوان درمان خانگی زیبایی صورت شناخته می شود موز است. موز علاوه بر اینکه خاصیت مرطوب کنندگی دارد برای چین و چروک و خطوط ریز روی صورت مناسب است.

ماست یکی دیگر از آنهاست که به دلیل لاکتیک اسید موجود در آن یک لایه بردار و مرطوب کننده بسیار مناسب است و باعث روشنی و سفید شدن پوست می شود.


پوست پرتقال منبع خوبی از ویتامین سی است که به کاهش لک ها و چین و چروک کمک می کند و نوعی لایه بردار محسوب می شود. باعث سفت شدن پوست هم می شود.

برای مطالعه: ماندگاری لیفت صورت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

درمان های خانگی زیبایی صورت

درمان های خانگی زیبایی صورت


آووکادو یکی دیگر از منبع غذایی است که دارای اسید های چرب امگا 3 است که این ماده به انعطاف و استحکام پوست شما کمک می کند و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک و همچنین آفتاب سوختگی مناسب است.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامتی پوست مفید است و یک محافظ طبیعی در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش محسوب می شود. در نتیجه از آفتاب سوختگی هم جلوگیری می کند.


در گوجه فرنگی ماده ای از آنتی اکسیدان لیکوپن قرار دارد که ضد پیری است و به پوست در برابر خورشید کمک می کند و باعث تولید کلاژن در پوست مس شود.


آرد جو هم یکی دیگر از این درمان های خانگی است که یک تمیز کننده پوست به حساب می آید و چربی ها و کثیفی های پوست را پاک می کند و در برابر آفتاب سوختگی پوست را محافظت می کند.

طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی برای درمان خانگی زیبایی صورت


ماسک صورت عسل که از مخلوط آبلیمو و عسل تهیه می شود را میتوان جز یکی از بهترین روش جوانسازی پوست صورت دسته بندی کرد. و باید بعد زدن به صورت به مدت بیست الی سی دقیقه بر روی صورت بماند و بهتر است در طول هفته یک بار از آن استفاده شود. این ماسک برای افرادی که لکه های تیره و یا زخم و جای زخم بر روی صورت خود دارند بسیار مناسب است.


ماسک بعدی برای درمان خانگی زیبایی صورت ماسک گوجه فرنگی و خیار است که مخلوط این ماسک را باید به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ بدهید و بعد یک ربع صورت خود را بشویید. این ماسک به احیا و همچنین بستن منافذ باز صورت کمک می کند.

ماسک موز که از ترکیب یک عدد موز با یک قاشق ماست و آبلیمو و همچنین یک قاشق عسل تهیه می شود که می توانید روی صورت و گردن بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. این ماسک برای از بین بردن لک های تیره، کاهش چین و چروک، کاهش خشکی پوست و همچنین به آبرسانی پوست کمک می کند.


ماسک صورت روغن بادام: که از مخلوط روغن بادام و ژل آلوئه ورا و همچنین مقداری موز به دست می آید و برای درمان پوست های خشک مناسب است و آن را آبرسانی می کند.

ماسک صورت برای درمان خانگی زیبایی صورت:

ماسک صورت برای درمان خانگی زیبایی صورت:

ماسک صورت قهوه که می توانید قهوه را با مقداری زردچوبه و ماست یونانی ترکیب کنید و مواد را روی صورت و بعد بیست دقیقه بشویید. این ماسک به دلیل وجود کافئین و آنتی اکسیدان از پف زیر چشم ها کم می کند و درخشش را هم به پوست شما هدیه میدهد.


ماسک سرکه که از قدیم مورد استفاده قرار می گیرد و از آن به عنوان یه پاک کننده استفاده می شود برای استفاده از این ماسک بهتراست که سرکه را با مقداری آب رقیق کنید و به صورت خود بزنید. این ماسک علاوه بر پاک کنندگی پوست را سفت می کند.

یک ماسک دیگر برای درمان خانگی زیبایی صورت ماسک جوی دو سر است که طرز تهیه آن به اینگونه است که مقداری جوی دو سر را در مقداری آب گرم خیس می کنید و بعد از چند دقیقه به آن مقداری ماست و عسل و همچنین یک عدد سفیده تخم مرغ اضافه می کنید و آن را بر روی صورت خود بگذارید و بعد یک ربع با آب ولرم بشویید.

ماسک فوری برای شادابی پوست


مقداری ژل آلوئه ورا با مقداری آب خیار ترکیب کنید و روی صورت بمالید و بعد نیم ساعت بشویید این باعث شفاف و شاداب شدن پوست می گردد.


ماسک فوری ماست و لیمو که از ترکیب این دو با هم درست می شود و بعد یه ربع می توانید آن را بشویید تاثیرات شادابی پوست خود را ببینید.

ماسک عسل با ترکیب مقداری روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین آ، ای و دی باعث جوان شدن و شادابی پوست می شود.


خیار خود به تنهایی یک درمان خانگی زیبایی صورت است که برای شادابی و آبرسانی پوست بسیار مفید است و می توانید حلقه های خیار را به تنهایی بر روی پوست خود بگذارید و بعد از مدتی صورت خود را بشویید.


بهترین روش جوانسازی پوست صورت


برای جوانسازی صورت چند راه وجود دارد که راه حل اول و بهتر پیشگیری از وقوع پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است که برای این کار باید تغذیه و رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش استفاده شود و از بسیاری از موارد باید پرهیز کرده و بسیاری از کار ها را هم باید انجام داد.


علاوه بر این برای جوانسازی صورت دو راه وجود داره که یک روش آن استفاده از دارو ها و مواد شیمیایی همراه با عمل جراحی است و راه دیگر هم درمان خانگی زیبایی صورت است که در خانه با درست کردن ماسک های خانگی و همچنین استفاده از عرقیات و گیاهان دارویی می توانید به جوانسازی پوست خود کمک کنید.


راه حل اول که عمل جراحی و استفاده از دارو و… است روشی است که در عین حال که یک روش سریع محسوب می شود و می توانید بعد گذشت چند روز نتیجه آن را مشاهده کنید و البته ممکن است.

عوارض جانبی ناشی از عمل و بیهوشی هم داشته باشد ولی راه دوم یک راه حل کاملا طبیعی ولی در عین حال برای نتیجه دهی آن مدت زمان بیشتری طول میکشد ولی دیگر عوارض جانبی روش اول را ندارد.

پس با این حال بهترین روش بستگی به خود فرد دارد، که میزان چین و چروک در پوست چه مقدار است و باید با توجه به نوع پوست و سن و با مشورت پزشک متخصص پوست و زیبایی بهترین روش انتخاب شود.

کرم برای زیبایی پوست و درمان خانگی زیبایی صورت

کرم برای زیبایی پوست و درمان خانگی زیبایی صورت


کرم های بسیاری وجود دارند که هر کدام مناسب یک نوع پوست است پس در قدم اول باید پوست خود را بشناسید تا بتوانید مناسب با پوست صورت خود نوع بهتر آن را انتخاب کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کرم های زیبایی بیشتر در زمینه محافظت از پوست و پیشگیری از پیری پوست ساخته شدنه اند و تاثیر چندانی در از بین بردن چین و چروک و… ندارند.


یکی از کرم های موجود که بیشتر جنبه آرایشی و زیبایی دارد محصولات آرایشی هستند که همان طور که میدانیم تاثیر درمانی ندارد و استفاده از آن بر طبق سلیقه مشتری است و پزشک نقشی در تجویز آن ندارد.

برای استفاده از این محصولات سعی کنید از کرم های آرایشی مرغوب و معتبر استفاده کنید زیرا محصولات آرایشی نامرغوب باعث آسیب های پوستی جدی می شوند.
کرم های ضدآفتاب یکی دیگر از انواع کرم ها برای زیبایی پوست است.

که تمامی افراد باید سعی کنند که حداقل روزی دو بار از این محصول استفاده کنند تا از اثرات مخرب نور خورشید برای پوست در امان باشند. این نوع کرم باعث پیشگیری از پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شود و همچنین از سرطان های پوستی جلوگیری می کند.

کرم ضدلک درمان خانگی زیبایی صورت:


نوع دیگر که بیشتر جنبه دارویی دارد کرم های ضدلک هستند که برای درمان لک های پوست به کار برده می شود و باید توسط پزشک مربوطه تجویز شود.


دسته بعدی کرم های لایه بردار هستند که دارای ویتامین آ هستند و در صورت استفاده طولانی مدت از آن در کاهش چین و چروک و لکه های پوستی موثر هستند و بهتر است که توسط پزشک تجویز شود.


کرم های دور چشم یکی دیگر از کرم های زیبایی است که مخصوص دور چشم بوده و خاصیت مرطوب کنندگی دارند و برای پوست های خشک مناسب است.


کرم های ضد چروک، کرم های روز و شب و کرم های پرکننده، کرم های ضد ترک پوست و کرم های سفت کننده هم از انواع دیگر کرم ها هستند که هر کدام خاصیت مربوط به خودشان را دارند و برای موارد مختلف کاربرد دارند.

بهترین چیز برای پوست صورت

بهترین چیز برای پوست صورت


یکی از بهترین درمان خانگی و بهترین چیزها برای پوست تمیزی است اگر روی پوست از لوازم آرایشی استفاده کردید و یا بیرون از خانه رفتید ممکنه است که آلودگی بر پوست شما نفوذ کرده باشد.

بهترین راه حل شستن صورت با آب است. اگر پوست شما دچار آلودگی باشد پوست نمی تواند به خوبی نفس بکشد و آلودگی به منافذ باز وارد می شود. پس بهترین راه استحمام و یا شستن صورت با آب و مواد شوینده مناسب است.


نکته بعدی برای پوست تقویت پوست است تقویت پوست باعث شادابی پوست می شود و روند پیری و چین و چروک را به تاخیر می اندازد. برای تقویت پوست روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از کرم ها، ژل های مخصوص تا ماساژ دادن و استفاده از درمان های خانگی همگی می تواند به تقویت پوست کمک کند.


نکته سوم برای پوست تغذیه مناسب است در تغذیه روزانه خود حتما مقدار کافی آب بنوشید و حتما تمامی پروتئین ها و ویتامین ها مثل سبزیجات و میوه ها و غلات و… را در سبد غذایی خود بگنجانید. این سه اصل اساسی برای پوست بهترین چیزهاست.


جوانسازی پوست صورت با داروهای گیاهی

استفاده از داروهای گیاهی و درمان خانگی زیبایی صورت در جلوگیری و رفع علائم پیری بسیار موثر است و داروهای گیاهی زیادی وجود دارد که به جوانسازی کمک می کند. مثل:پونه کوهی، زردچوبه، داروی گیاهی جینسینگ و جینکوبیلوبا، و همین دارو گیاهی نیم یا چریش برای جوانسازی پوست استفاده می شود.


خلاصه مقاله


در این مقاله سعی بر این شد که درباره درمان خانگی زیبایی صورت صحبت شود و همچنین درباره انواع ماسک های خانگی و ماسک های موجود برای شادابی پوست بحث شد.


در ادامه سعی بر آن شد که درباره بهترین روش جوانسازی، کرم برای زیبایی پوست و بهترین چیزها برای پوست بحث کنیم همچنین به طور مختصر به انواع داروهای گیاهی برای جوانسازی پوست اشاره شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان