خرابی پوست صورت

خرابی پوست صورت

خانه / تازه های سلامت / خرابی پوست صورت


خرابی پوست صورت می تواند عوامل متعددی داشته باشد مصرف بسیاری از مواد و همچنین استفاده نکردن برخی مواد و محصولات دیگر، تغذیه نامناسب و روش های غلط زندگی و نگهداری از پوست می تواند پوست را دچار آسیب و پیری زودرس کند. پس بهتر است که رفتار های اشتباه را کنار گذاشته و رفتار های سالم و مناسب را جایگزین آن کنیم.


راه های جلوگیری از خرابی پوست صورت

راه های جلوگیری از خرابی پوست صورت


نور آفتاب سرشار از ویتامین دی است و برای سلامتی بسیار مفید است ولی اشعه ماورا بنفش آن برای پوست بسیار مضر بوده و باعث پیری زودرس می شود. برای جلوگیری از آسیب نور خورشید لازم نیست که کلا آفتاب را از زندگی خود حذف کنید کافیه فقط قبل از خروج خانه و همچنین در خانه از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.


لوازم آرایشی یکی دیگر از مواردی است که باعث خرابی پوست صورت می شود و پوست را خشک می کند و باعث آسیب به پوست می شود. استفاده زیاد از لوازم آرایش و آرایش های غلیظ و همچنین مواد آرایشی نامرغوب این فرآیند را تسریع می بخشد.

پس برای جلوگیری از این کار باید از لوازم آرایشی مرغوب و استاندارد استفاده کنید و مصرف آن را به حداقل برسانید.


در زندگی های امروز استرس بخش جدایی ناپذیر زندگی است و یک امر طبیعی محسوب می شود و همین باعث خراب شدن پوست می شود. برای جلوگیری و کنترل استرس بهتر است که خود را سرگرم کرده و به کارهای مورد علاقه خود بپردازید و با انجام ورزش و حرکات های مدیتیشن تا حد زیادی می شود،این مشکل را برطرف کرد.

عوامل خرابی پوست صورت:


یکی دیگر از موارد خرابی پوست تغذیه نامناسب و استفاده از رژیم های نادرست لاغری است. چاقی اثرات مخربی بر روی پوست دارد و لاغری به یکباره هم باعث افتادگی و چین و چروک می شود. آیا میتوان گفت که ماندگاری لیفت صورت با نخ زیاد است و از خرابی جلوگیری میکند؟

پس برای جلوگیری از این کار بهتر است که منابع غذایی دارای ویتامین و پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهیم و حداقل نیم کیلو در هفته وزن کم کنیم زیرا مقدار بیشتر آن باعث افتادگی پوست می شود.


کم آبی یکی دیگر از عوامل آسیب به پوست است که با افزایش سن پوست نازک و خشک تر می شود. پس برای جلوگیری از این کار حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

کم خوابی:

کم خوابی:


کم خوابی عامل دیگر در خرابی پوست است که راه حل این کار این است که حداقل در طول شبانه روز 8 ساعت خواب مداوم و مفید داشته باشید.


اخم کردن یکی از عواملی است که به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک در قسمت پیشانی و دور چشم ها می شود که برای جلوگیری از این کار سعی کنید از این کار خودداری کنید و در زیر آفتاب هم از عینک های آفتابی استاندارد استفاده کنید تا مجبور نشوید زیر آفتاب چشمهایتان را ریز کنید و باعث ایجاد چین و چروک نشود.


حالت خوابیدن هم در خرابی پوست تاثیر دارد به این معنی که اگر شما عادت به پهلو خوابیدن دارید صورت شما با بالش برخورد دارد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. پس برای جلوگیری از چین و چروک ناشی از بد خوابیدن سعی کنید که همیشه رو به بالا بخوابید.

برای مطالعه: جایگزین ماینوکسیدیل

بهترین روش برای ترمیم پوست صورت


بهترین روش برای ترمیم و بازسازی پوست روش های طبیعی است که با داشتن یک تغذیه مناسب و عادت های سالم روزانه می تواند به ترمیم پوست کمک کند. مصرف خوراکی های حاوی ویتامین سی مثل اسفناج و فلفل دلمه ای و… به ترمیم پوست و کلاژن سازی کمک می کند و باعث استحکام و سفت شدن پوست می شود.


مصرف مواد غذایی پروتئین دار مثل ماهی، گوشت تخم مرغ، حبوبات و آجیل باعث بازسازی سلول های پوستی می شود.مصرف روی به ترمیم و کلاژن سازی کمک کرده و روی را در موادی مثل ماهی، سویا، قارچ و مرغ می توان یافت.


ورزش روزانه علاوه بر اینکه روی سلامت تاثیرگذار است برای ترمیم و سلامتی پوست هم مناسب است و باعث می شود مواد غذایی سریع تر به پوست برسد. در نتیجه ورزش پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می دهد.


مصرف زیاد آب و حداقل 8 لیوان در روز به سلامت پوست بسیار کمک می کند.
اما علاوه بر مواد طبیعی و تغذیه مناسب استفاده از ماسک ها و کرم های متعدد و همچنین روغن های گیاهی می تواند که به ترمیم سازی پوست شما کمک کند و همچنین انجام عمل های زیبایی هم در ترمیم پوست بی تاثیر نیست.

تزریق فیلر


مصرف آنتی اکسیدان و روغن های سالم و خوردن میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کند که پوست سالمی داشته باشید.سعی کنید با روش های مختلف و لایه بردار های مناسب پوست صورت خود را که دچار منافذ باز است.لایه برداری کنید زیرا منافذ باز باعث بروز مشکل در پوست شما می شود.

استفاده از مرطوب کننده:


حتما هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می دهد دچار چین و چروک و خرابی پوست صورت می شود و در صورت داشتن پوستی مرطوب مشکلات پوستی هم کم می شود.


نان های سبوس دار را جایگزین نان های سفید کنید. نان های سفید به دلیل وجود ماده ای به نام گلیسمیک که دارد باعث ایجاد التهاب می شود و در روند پیری موثر است و نان های سبوس دار دارای آنتی اکسیدان هستند که برای پوست مفید است و به ترمیم پوست کمک می کند.


علاوه بر موارد گفته شده با انجام کارهایی مثل لیزر، لیفت، هایفوتراپی و تزریق ژل و موارد مشابه دیگر می توانید استفاده کنید، که باعث ترمیم پوست شود و به جوانسازی پوست کمک کند.

مضرات یخ برای پوست صورت

مضرات یخ برای پوست صورت


همان طور که میدانیم تکه های یخ برای شادابی و صاف شدن صورت مفید است اما ممکن است ضرر هایی هم برای پوست داشته باشدکه عبارت اند از:


اگر یخ را به طور مستقیم بر روی پوست صورت خود قرار دهیم ممکن است که باعث پارگی مویرگ های زیر پوست شود و خرابی پوست صورت را به همراه داشته باشد. پس برای جلوگیری از بروز این حادثه بهتر است یخ را در درون پارچه ای ابریشمی و نرم قرار بدهید و بعد بر روی صورت خود بگذارید.

یخ هایی که با آب های معمولی درست شدند دارای موادی است که ممکن است برای پوست مفید نباشد و به پوست آسیب برساند. پس بهتر است که یخ را از آب های معدنی استفاده کنید.


چه چیز هایی پوست را خراب میکند؟


عوامل بسیاری در خرابی پوست صورت تاثیرگذار است که عبارت اند از:
خوابیدن با آرایش یکی از عواملی است که به پوست آسیب می رساند. بنابراین سعی کنید که صورت خود را قبل خواب با مواد شوینده مناسب بشویید.

پاک نکردن آرایش باعث پیر شدن پوست می شود و علاوه بر این باعث می شود که پوست در طول شب استراحت نکند و رطوبت خودش رو در طول روز از دست بدهد.
کم خوابی و یا بی خوابی یکی دیگر از دلایل خرابی پوست است که باعث می شود که مواد مغذی کافی به پوست نرسد و دچار خستگی و رنگ پریدگی شود.


کندن و دستکاری جوش باعث می شود که باکتری های موجود به قسمت های دیگر پوست منتقل شود و بخش های دیگر پوست هم دچار مشکل شوند پس از فشردن و یا دست زدن به جوش خودداری کنید.

حمام با آب داغ:

حمام کردن با آب داغ یکی دیگه از عوامل خرابی پوست صورت است زیرا آب داغ پوست بدن و صورت را خشک و پوسته پوسته می کنه و باعث می شود که رطوبت خودش را از دست بدهد. پس از حمام با آب داغ خودداری کنید.


لایه برداری برای پوست مناسب است و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود ولی استفاده زیاد از محصولات لایه بردار و زیاده روی در مصرف آن به پوست آسیب می رساند و ممکن است باعث التهاب و قرمزی در پوست شود.


داشتن استرس و اضطراب یکی دیگر از عوامل خرابی پوست است. باعث به وجود آمدن جوش و آکنه در پوست، پیری زودرس می شود و همچنین پوست را تیره می کند. پس با ورزش و کار هایی مثل یوگا و روان درمانی میتوانید به کم شدن استرس خود کمک کنید.


یکی دیگر از دلایل خراب شدن و آسیب رساندن به پوست بی تحرکی و چاقی است که باعث پیر شدن پوست می شود.

برای لطیف شدن پوست صورت چه چیز هایی مناسب است

برای لطیف شدن پوست صورت چه چیز هایی مناسب است


برای نرم و لطیف شدن صورت مواد و محصولات بسیاری وجود دارد که می توانیم با استفاده از آن ها پوستی نرم و لطیف داشته باشیم. روغن زیتون یکی از مواردی است که می توانید برای نرم شدن پوست از آن استفاده کنید و هر شب قبل خواب یک لایه ی نازک به پوست صورت بمالید.


استفاده از ژل آلوئه ورا به همراه آبلیمو و عسل یک ماسک مناسب برای نرم شدن پوست صورت است که بعد از مدت پانزده دقیقه می توانید آن را بشویید.


با استفاده از روغن بادام یا زیتون در زمان استحمام و اضافه کردن آن ها به آب حمام می توانید پوست نرم و لطیفی داشته باشید.مصرف آب به میزان کافی هم در این نکته بی تاثیر نیست.


تاثیر خمیر دندان بر روی پوست


در مورد اینکه آیا خمیر دندان برای پوست مفید است یا نه بحث زیاد است. که عده ای معتقدند که برای رفع جوش های صورت مفید است و میتوانم بگویم که این نظر درست است و از آنجایی که پوست های چرب بیشتر در معرض جوش هستند و خمیر دندان هم از آنجایی که خاصیت پاک کنندگی و ضد میکروبی دارد پوست را خشک و چربی ها هم از بین می برد. پس باعث از بین رفتن جوش می شود.


درست است که خمیر دندان برای رفع جوش مفید است ولی ممکن است که به خاطر پاک کنندگی قوی که دارد چربی پوست را بیش از حد نرمال از بین ببرد و باعث خرابی پوست صورت شود. و همان طور که همه میدانیم خمیر دندان برای دندان ساخته شده و برای پوست به دلیل مواد به کار رفته در آن ضرر دارد.

علت زشت شدن چهره در دوران بلوغ

علت زشت شدن چهره در دوران بلوغ


در آغاز دوران بلوغ رشد انسان سرعت میگیرد و همین ممکن است باعث زشت شدن و نامتناسب شدن اجزای بدن و صورت شود.

و به طور کلی خرابی پوست صورت را درپی داشته باشدو این تغییرات و ناهماهنگی ها در صورت باعث بزرگ دیده شدن بینی و جوش زدن و… شود که با مرور زمان و با گذشت از این دوره چهره شما جا افتاده تر می شود و تناسب در صورت ایجاد می شود.


علت براق شدن پوست صورت


علتی که ممکنه باعث براق نشان داده شدن پوست گردد چربی پوست است و کسانی که پوست چربی دارن به خصوص در فصل تابستان و گرما این مشکل برای آن ها بیشتر است. که برای جلوگیری از براق شدن پوست بهتر است که از لایه بردار ها و پاک کننده های مناسب برای از بین بردن چربی پوست استفاده شود و از زدن جوش هم جلوگیری می کند.


همچنین شستن بیش از حد پوست نمی تواند چربی پوست را از بین ببرد و شستن زیاد باعث خرابی پوست صورت می شود و ممکن است که پوست برای جبران چربی از دست رفته چربی بیشتری را تولید کند و بهتر اینکه دو بار در روز با مواد شوینده مناسب یک بار صبح و یک بار شب شسته شود.

برای پوست صورت چی خوبه


بسیاری از موارد هستند که برای پوست مفید بوده و از خرابی پوست صورت جلوگیری می کند که عبارت اند از:
خواب کافی و به اندازه در طول شبانه روز یعنی 8 ساعت در روز
استفاده حداقل روزی دوبار از کرم های ضد آفتاب مناسب با پوست صورت
مصرف انواع ویتامین ها و پروتئین ها و تغذیه مناسب


مصرف آب کافی و نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول شبانه روز
ورزش و انجام تمرینات مدیتیشن که باعث دور شدن استرس از شما می شود
شستن دو بار در روز صورت با مواد شوینده مناسب


خلاصه مقاله


در این مقاله سعی شده که درباره خرابی پوست صورت صحبت شود و به بررسی راه های جلوگیری از خرابی پوست پرداختیم و بهترین روش های ترمیم پوست صورت را معرفی کردیم.


همچنین در ادامه درباره مضرات یخ برای صورت و اینکه چه چیزهایی پوست را خراب می کند پرداختیم علاوه بر آن به این موضوع که برای لطیف شدن صورت چه چیز هایی خوب است و تاثیر خمیر دندان بر روی پوست را بررسی کردیم که آیا برای پوست مفید است یا نه.


علاوه بر این موارد به عواملی که در دوران بلوغ بر روی پوست تاثیر دارد و باعث زشت و ناهماهنگ شدن اجزای صورت با هم می شود پرداختیم. و در آخر هم به عوامل تاثیر گذار در براق شدن پوست و عوامل و کارهایی که برای پوست مفید است را بررسی کردیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان