طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

خانه / تازه های سلامت / طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

قبل از آنکه در مورد طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو که موضوع اصلی این مقاله ست صحبت کنیم در ابتدا بهتره صحبتی اولیه در مورد رشد موها و اهمیت آن ها داشته باشیم. نقش مو در افزایش زیبایی و جذابیت افراد بر هیچ کسی پوشیده نیست.

البته با کمال احترام به همه افراد بی مو و یا به اصطلاح عامیانه کچل که خیلی هم دوست داشتنین، باید بگم آدمای با مو از نظر خیلی ها جذاب ترن.

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

پیشنهاد مطالعه: رفع نازیبایی صورت با لیفت با نخ


شاید خیلی براتون جالب باشه که بدونین داروی ماینوکسیدیل در گذشته برای درمان فشار خون استفاده میشده، ولی با گذشت زمان مشاهده کردن که این دارو ها باعث افزایش رشد موها هم میشن، پس خیلی با خوشحالی بعدا این دارو ها برای رشد موها هم استفاده شد. به نظرم بهتر یک مقداری در مورد مکانیسم این دارو صحبت کنیم.


مکانیسم عمل داروی ماینوکسیدیل


طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو :شاید مهم ترین علتی که باعث ریزش موها میشه کاهش خونرسانی به اون ها باشه. زمانی که کاهش خونرسانی به هر بافتی حالا مخصوصا بافت حساس مثل مو صورت بگیره، اتفاقی که می افته اینه که سلول های بافت میرن به سمت مرگ سلولی. حالا چرا میگیم بافت مو حساس تره؟


ببینین به طور کلی همه بافت هایی که دارای سلول هایی باشن که رشد سریع هستن، خیلی حساسن. علتش هم اینه که اینطور سلول ها نیاز به مواد غذایی و اکسیژن بیشتری نسبت به سلول های دیگه دارن و کمترین تغییر در خونرسانی و یا اکسیژن رسانی به اینها باعث آسیب های شدید سلولی بهشون میشه.

حالا داروی ماینوکسیدیل چی کار میکنه؟ این دارو باعث گشادی رگ ها میشه و اصلا به همین خاطر هم هست که قبلا برای تنظیم فشار خون استفاده میشده. گشادی رگ ها باعث افزایش جریان خون در رگ ها و یه جورایی باعث میشه مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به رگ ها برسه.

خوب تا اینجا پس در مورد خوبی های این دارو و اینکه چطور باعث کاهش ریزش موها میشه صحبت کردیم اما در ادامه بهتر در مورد طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو صحبت کنیم.


طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو چطوریه و چه عوارضی داره؟


دور راه برای مصرف این دارو وجود داره که اینجا در مورد دو را مصرف صحبت میکنیم
مصرف خوراکی دارو: اگر قراره دارو رو به صورت خوراکی استفاده کنین، حتما قبلش با پزشکتون مشورت کنین.برای اطلاعات بیشتر از عوارض این دارو حتما مقاله عوارض ماینوکسیدیل را مطالعه کنید.

مخصوصا اگه بیماری زمینه ای خاصی دارین، بدون اجازه یا تجویز پزشک به هیچ وجه این دارو رو مصرف نکنین. چون جذب بالای اون توی بدن باعث میشه عوارض جانبی خطرناکی مثل افزایش فشار خون ناگهانی به فرد دست بده که خیلی آسیب زنندس.


مصرف موضعی دارو: برای مصرف موضعی از محلول های ماینوکسیدیل استفاده میکنن که به صورت محلول های 2درصد و یا 5 درصده. در مصرف موضعی این دارو، خوب به خاطر اینکه دارو وارد جریان خون بدن نمیشه زیاد خطرناک نیست و یه مزیت خیلی مهمش هم اینه که فقط روی رشد موهای سر تاثیر میگذاره و باعث رشد موهای زائد بدن نمیشه.

اما همین مورد هم میتونه عوارض خودش هم البته در حد کم داشته باشه که شامل: خشکی پوست حساسیت، پوست ریزی و قرمزیه.

مطالب مرتبط: تجربه استفاده از ماینوکسیدیل

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو و ریش

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو و ریش

پیشنهاد مطالعه: هزینه لیفت با نخ 


بعد از طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو باید برای ریش گفت.همون طور که در مطالب قبل دربارش صحبت کردیم داروی ماینوکسیدیل باعث افزایش رشد موها میشه و هیچ فرقی هم نداره که این موها کجای بدن باشن. برای همین از این دارو برای افزایش موهای ریش هم استفاده میشه.

کساییه به هر دلیل دوست دارن ریش های پرپشت داشته باشن و یا اینکه مو های ریششون کم پشت شد و الان دوست دارند که به ریششون مدل بدن میتونن از این دارو استفاده کنن. اگر از عوارض این دارو میترسید بهتره از جایگزین ماینوکسیدیل استفاده کنید.

اما طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو های ریش چطوریه؟

استفاده از ماینوکسیدیل برای رویش ریش


معمولا برای موهای ریش از محلول 2 درصد این دارو استفاده میکنن. پزشکان میگن که البته اشکالی نداره که برای شروع درمانتون از محلول 5 درصد استفاده کنین اما در ادامه مصرف باید از محلول 2 درصد استفاده بشه.

بهترین زمان مصرف هم برای ریش معمولا اوایل صبح و اوایل شبه.

توجه هم به این نکته ضروریه که بیشتر از 20 قطره و یا 10 پاف در هر بار نباید استفاده بشه و اینکه محلول رو فقط جایی استفاده کنین که نیاز به رویش مو داره، چون این محلول که به صورت انتخابی عمل نمیکنه که فقط جایی که ریش داشته رو تقویت کنه، بلکه هر جا که استفاده بشه اون جا باعث افزایش رویش مو میشه.

عوارضی هم که ممکن ایجاد بشه معمولا موقتیه و بعد از قطع مصرف دارو از بین میره.

بیشتر بدانید: ماینوکسیدیل برای ابرو


تجربه استفاده از ماینوکسیدیل برای ریش

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو: توی این قسمت شاید بهتر باشه تا به یک سری از سوالاتتون جواب بدیم.
آیا فقط آقایون میتونن از این دارو استفاده کنن؟


خانم ها هم میتونن استفاده کنن. فقط جه آقا هستین که میخواین استفاده کنین و چه خانم باید به این نکته توجه کنین که میزان غلظت مصرفی باید توسط پزشک تعیین بشه وگرنه عوارض زیادی براتون خواهد داشت.


آیا مصرف این دارو باید حتما پیوسته و بدون وقفه باشه؟

مزایای استفاده از ماینوکسیدیل

مزایای استفاده از ماینوکسیدیل


اگر یک نوبت و یا دو نوبت رو فراموش کنین مشکل خاصی پیش نمیاد. فقط این رو باید بدونین که اگه یه نوبت رو فراموش کردین اصلا نیازی نیست برای جبران اون دفعه ی بعد دود برابر استفاده کنین.


آیا ماینوکسیدیل میتونه باعث ریزش مو هم بشه؟


ممکنه در اوایل مصرف بعضی افراد ریزش موی موقت داشته باشن، ولی این شرایط کاملا موقتیه و بعد از اون ریزش مو متوقف شده و موها شروع به رشد میکنن.

عوارض ماینوکسیدیل


اینکه توقع داشته باشین این دارو کاملا بدون عوارض باشه، خیلی غیر منطقیه. چون همه داروها هم دارای مزایا و هم معایب هستن. در مورد عوارض این دارو هم توی مطالب قبل گفتیم اما شاید الان براتون سوال پیش اومده باشه که چرا این دارو که اینطور باعث رویش مو میشه، این عوارض رو داره؟


خوب همون طور که قبلا هم گفتیم مکانیسم عمل این دارو اینطوریه که باعث گشاد شدن عروق میشه. گشادی عروق همون طور که باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی میشه همچنین باعث افزایش حضور گلبول های سفید و ترشحاتشون هم میشه.

گلبول های سفید سلول های دفاعی هستن و هر جا که افزایش پیدا کنن به دلیل وجود ترشحاتشون اون قسمت دچار قرمزی و التهاب میشه.


طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ابرو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ابرو

پیشنهاد مطالعه: هزینه تزریق ژل


این دارو برای رشد ابرو در خانم ها هم استفاده میشه. معمولا محلول 5 درصد اون برای ابرو استفاده میشه که به سرعت بتونه باعث رشد ابرو ها بشه. طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای موهای ابرو اینطوریه که باید حدودا دو بار در طول شبانه روز مورد استفاده قرار بکیره.

برای مصرف هم چند قطره از اون رو روی گوش پاکن بزنین و بعد روی ابرو ها بمالین. برای جذب بهتر معمولا توصیه میشه که بعد ار استفاده از این محلول تا دو یا سه ساعت حمام نرین و صورتتون رو نشورین.


قیمت قطره ماینوکسیدیل


قیمت این ایم دارو اگه به صورت محلول و یا اسپری باشه از 50 تا 200 هزار تومن متغیره. البته اینکه چه شرکت داروسازی اون رو تولید کرده باشه و یا وارداتی باشه و هم روی قیمتش اثر میگذاره.


خرید اینترنتی قرص ماینوکسیدیل


علاوه بر داروخانه ها سایت ها و شرکت های مختلفی این دارو رو ارائه میدن که هم فروش حضوری دارن و هم فروش اینترنتی.

اگه قصد خرید اینترنتی رو دارین حتما سایت شرکت مورد نظر و یا داروخانه رو از نظر داشتن مجوز های مختلف بررسی کنین و بعد برین سراغ خرید. خوب چون قراره دارو بخرین و اگه احیانا چیز تایید شده ای نباشه ممکن عوارض بدی براتون داشته باشه.


جایگزین ماینوکسیدیل

جایگزین ماینوکسیدیل

پیشنهاد مطالعه : قیمت تزریق بوتاکس


ماینوکسدیل که روش های جایگزین زیادی داره که میتونیم به کاشت مو، لیزر، مزوتراپی مو اشاره بکنیم. به هر حال از هر نظر هم نگاه کنیم ماینوکسیدیل به عنوان یک دارو، بیشتر در دسترسه تا روش های دیگه همچنین عوارضش خیلی کمتر از روشی مثل کاشت مو هستش و افراد راحتر میتونن بهش اعتماد کنن.


خلاصه نکات مقاله


ماینوکسیدیل یکی از داروهای رایج برای تقویت رشد موها است که امروزه به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار میگیره. طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو خیلی مهمه چون اگه به درستی صورت نگیره ممکنه عوارض خیلی بدی برای افراد داشته باشه.

از این دارو هم خانم ها و هم آقایون میتونن استفاده کنن و هیچ محدودیتی نداره ولی میزان غلظت مصرفی برای هر کدوم متفاوته و حتما باید زیر نظر پزشک باشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان