چین و چروک گردن

چین و چروک گردن

خانه / تازه های سلامت / چین و چروک گردن

وقتی صحبت از جوانسازی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود، معمولاً تنها به پوست صورت توجه میشود و پوست گردن نادیده گرفته می‌شود.

بهتر است بدانید گردن، پوست بسیار نازک و حساسی دارد؛ به همین دلیل نشانه‌های پیری چون خطوط ریز و چین و چروک، بسیار سریع در این ناحیه پدیدار میشوند.

فرقی ندارد که در چه سنی هستید، چین و چروک ها به‌واسطه ازدست‌رفتن کلاژن، کم‌آبی اپیدرم و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد ممکن است در اوج جوانی نیز به سراغتان بیاید. به همین دلیل اگر به زیبایی و شاداب بودن ظاهرتان اهمیت میدهید توصیه میکنیم در هر سنی که هستید به پوست گردنتان نیز رسیدگی کنید.

امروزه راه‌کار‌ها و ترفند‌های متنوعی اعم از تهاجمی و غیرتهاجمی برای پیشگیری و درمان چین و چروک گردن وجود دارند که با توجه به مقدار، عمق خطوط و شرایط پوست، بهترین روش از میان آنها انتخاب میشود. در این مقاله سعی میکنیم بهترین روش های رفع چین و چروک گردن را به شما معرف کنیم.

علت به وجود آمدن چین و چروک روی گردن چیست؟

یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن چروک و خطوط روی گردن پیری می باشد. اما عوامل زیر نیز میتوانند باعث شوند تا چین و چروک‌ها زودتر روی پوست گردن شما ظاهرشوند.

روش های پیشگیری از چین و چروک گردن

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از راه های حفاظت از پوست نازک گردن برای جلوگیری از بروز چین و چروک گردن که ناشی از تابش اشعه های مضر آفتاب، استفاده مداوم از لایه نازک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. مطالعات نشان می دهد استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب می تواند به میزان زیادی نشانه های پیری پوست گردن یا صورت را کاهش دهد.

برای آنکه ضدافتاب واقعاً موثر باشد، باید هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

  1. لایه‌برداری پوست

لایه برداری باعث میشود تا سلول های مرده و آلودگی های تجمع یافته روی سطح پوست از بین بروند که نتیجه آن کمک به بهبود روند ساخت سلول های جدید و کاهش چین و چروک های سطحی پوست است.

این روزها لایه بردارها چه به صورت فیزیکی و چه به صورت شیمیایی در انواع تفاوتی عرضه میشوند. انتخاب یک لایه بردار مناسب برای پوست بسیار مهم است. زیرا لایه بردارهای بسیار قوی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای پوست شما شوند.

  1. نوشیدن آب

یکی دیگر از راه های آبرسانی به پوست و حفظ شادابی آن، نوشیدن آب است. نوشیدن آب کافی به مرطوب نگه داشتن پوست بدن و گردن کمک می کند و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

نوشیدن روزانه ۸ فنجان آب برای مرطوب نگه داشتن بدن و پوست گردن توصیه می‌شود.

  1. ورزش گردن

همانطور که میدانید تمرینات ورزشی باعث سفت شدن عضلات و حجم بخشیدن به آنها می‌شوند. این موضوع درباره عضلات گردن نیز صدق می‌کند.

عضلات تنیده و ورزیده به معنای داشتن پوست بهتر و سفت تر است. توجه داشته باشد که این ورزش ها نمی تواند چین و چروک های شما را رفع کنند، بلکه تنها به جلوگیری از ایجاد آن ها کمک می کنند. به عنوان مثال روی صندلی بنشینید و به سقف نگاه کنید. سپس لب‌های خود را طوری جمع کنید که انگار قصد بوسیدن چیزی را دارید. سعی کنید بوسه در این وضعیت را نه فقط یکبار در روز بلکه روزانه چند بار و زیاد و اغراق آمیز انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: رفع نواقص بینی بدون جراحی

پیشگیری از ایجاد چین و چروک گردن

  1. ماسک موز

موز حاوی مقادیر خوبی از ویتامین های سالم، مواد معدنی مانند منیزیم پتاسیم، آهن، روی، ید و ویتامین های A ، B (اسید فولیک) ، E و F است؛ از همین رو در افزایش سلامت و شادابی پوست نقش بسزایی دارد.

برای ساخت این ماسک به یک عدد موز رسیده و یک قاشق گلاب نیاز خواهید داشت. موز را در ظرفی له و به آن گلاب اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.

  1. ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، با رادیکال هایی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، می جنگد و پوست شما را درخشان تر می کند. همچنین استفاده از ژل آلوئه ورا تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوست را صاف و جوان تر می کند.

طرفی آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی بسیار خوب است و موجب می شود تا پوست تان نرم تر و سالم تر شود. برای نتیجه گیری بهتر است بطور مداوم و منظم از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

درمان چین و چروک گردن

  1. لیفت با نخ و نخ کلاژنساز

استفاده از نخ های لیفت و کلاژنساز از موثرترین روش های رفع چین و چروک و جوانسازی پوست گردن هستند. ساختار نخ، با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است. جنس نخ ها امروزه پلی‌ دی اکسینان است که در تحریک سلول برای ساخت کلاژن و الاستین موثر است و پس از پایان این فرآیند جذب میشود.

نخ های لیفت ابتدا باعث ایجاد کشش زیر پوست شده سپس به سفت شدن و جوانسازی آن کمک میکنند. اما نخ های کلاژنساز تنها با ایجاد افزایش کلاژنسازی در پوست به بهبود چین و چروک ها و جوانسازی پوست کمک میکنند.

لیفت با نخ روشی است که تمامی دغدغه های عمل جراحی و دوران نقاهت پس از جراحی را از بین برده است. با این روش بدون استرس و تنها با کمک نخ های قابل جذب لیفت، به شکل کاملا غیرتهاجمی و بدون درد میتوان به ظاهری زیبا و جوانتر دست پیدا کرد.

از آنجایی که کلاژن ها دائما در حال تخریب هستند برای دائم شدن اثرات لیفت با نخ، باید جلسات ترمیم را تکرار کرد که در هر جلسه بیست درصد از تغییرات آن ماندگار می شوند به همین دلیل برای رسیدن به یک نتیجه ماندگار و مطلوب، به سه تا شش جلسه ترمیم نیاز است.

  1. تزریق فیلر(ژل)

فیلر به همان مواد پرکننده پوستی به شکل طبیعی یا ترکیبات مصنوعی (ژل و چربی) گفته می شود که جهت جوانسازی، اصلاح و زیباسازی برخی نواحی صورت و بدن به زیر پوست تزریق می شوند.

ژل‌ها خود نوعی فیلر مصنوعی هستند که در محیط آزمایشگاه با ترکیبات مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از محبوب ترین ژل ها، ژل هیالورونیک اسید است که با توجه مزایای زیادی که دارد این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و معمولا جهت جوانسازی و زیبایی، از این نوع فیلر استفاده می شود.

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست نقش موثری دارد و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید در کاهش عمق چین و چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست موثر است و از آنجایی که در بدن به شکل طبیعی وجود دارد، بعد از تزریق عارضه جدی ایجاد نمی کند و بعد از مدتی جذب میشود.

با تزریق ژل به ناحیه گردن علاوه بر جبران حجم تحلیل رفته که باعث ایجاد چین و چروک شده است، تولید کلاژن و الاستین نیز افزایش می یابد به همین دلیل پوست گردن صاف و جوان خواهد شد.

  1. مزوژل

مزوژل یکی از جدیدترین روش های موثر در جوانسازی و زیبایی است که اصلی ترین وظیفه آن آبرسانی عمقی پوست است که به اصطلاح باعث میشود آب زیر پوست شما برود و شاداب به نظر برسد.

در این شیوه درمانی علاوه بر درصد بسیار بالای هیالورونیک اسید، مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص بازسازی و ترمیم‌کنندگی دارند و با رساندن مواد مغذی به سلول ها، به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک میکند.

مزوژل با توجه به ترکیبات خاصی که دارد می‌تواند باعث بهبود فرآیند خونرسانی و افزایش روند کلاژنسازی شود که نتیجه آن جوانسازی، رفع چین و چروک، افزایش رطوبت، شادابی و شفافیت پوست گردن میباشد.

پیشنهاد مطالعه:جوانسازی پوست چگونه انجام می‌گیرد؟

رفع چین و چروک گردن با مزوژل

  1. مزوتراپی

مزوتراپی در واقع تزریق دارو، ویتامین و مواد مغذی، توسط سوزن های نازک به لایه میانی پوست است که باعث می شود پوست علاوه بر تغذیه لازم، با تولید کلاژن و الاستین جوان تر شود. مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و پس از تزریق فرد میتواند به فعالیت های روزمره خود برگردد.

هدف اصلی از این روش افزایش سرعت گردش خون، درمان التهابات پوستی و تنظیم هورمون های بدن می باشد و با تامین مواد مورد نیاز پوست، عمل ترمیم و احیا پوست را تسریع میبخشد.

مزوتراپی یکی از محبوب ترین روش های رفع چین و چروک و جوانسازی پوست است.  برخی داروهایی که به وسیله این روش وارد پوست می‌شوند باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند ساخت سلول های جدید و تولید کلاژن میشوند که به درمان چین و چروک های گردن کمک میکنند.

  1. آیکون

دستگاه آیکون ICON یک گزینه درمانی بی خطر و امن است که شما را به یک نسخه جوان تر از خود تبدیل می کند و باعث می شود پوستی صاف و بی نقص را تجربه کنید.

این دستگاه با استفاده از هندپیس مخصوص با طول موج 1540 بدون ایجاد زخم و آسیب به سایر بافت ها، انرژی گرمایی لیزر به لایه های زیرین پوست تابیده میشود. تابش مکرر لیزر بر روی پوست و انتقال انرژی گرمایی به لایه های زیرین آن، باعث تحریک کلاژن و فعالسازی آن ها در لایه ی درم شده و با احیا و بازسازی پوست به جوانسازی و سلامت آن کمک میکند.

این دستگاه را میتوان به عنوان یکی از بهترین روش های درمان چین و چروک گردن شناخت.

  1. اندولیفت

اندولیفت در واقع نوعی لیزر درمانی_جوانسازی است که با هدف قرار دادن لایه اندودرم باعث جوانسازی و بهبود خاصیت کشسانی پوست بدون عمل جراحی و بیهوشی می شود. در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن پوست) وارد پوست می‌ شود؛ سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و پزشک متخصص با حرکت دادن فیبر در این ناحیه، پرتو لیزر را بر روی بافت‌های عمقی پوست متمرکز می‌کند. گرمای تابیده شده توسط لیزر اندولیفت، علاوه بر افزایش تولید کلاژن باعث تسریع روند خونرسانی میشود که نتیجه آن بهبود قوام و استحکام پوست و درمان چین و چروک گردن است. 

  1. co2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال باعث بازسازی پوست و تحریک کلاژنسازی پوست میشود که از این طریق افزایش قوام و سفتی پوست حاصل شده و چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

این لیزر دارای دو اثر سطحی و عمیق بر روی پوست می باشد که اثر سطحی آن باعث لایه برداری سلول های مرده و ساخت سلول های جدید می باشد. اما در سطح عمیق تر این روش با نفوذ به لایه های زیرین پوست و تغییر ساختار رشته های کلاژنی و افزیش تولید الاستین در پوست، باعث جداسازی پوست از لایه های چسبناک زیرین شده و در نتیجه با کشیده شدن پوست نقش مهمی در رفع چین و چروک خواهد داشت.

CO2 فرکشنال پرتوهای تکفام لیزر را با طول موج های مشخص به لایه ی اپیدرم و درم پوست میفرستد. طی این روش، ستون هایی از نور لیزر با شعاع های بسیار باریک با فواصل مشخص (که این شعاع ها در حد میکرون هستند) به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و سبب ایجاد شیارهایی در پوست و آسیب های جزئی و کنترل شده می‌شوند که نتیجه آن احیا و تولید سلول‌های جدید است. همچنین گرمای ایجاد شده در عمق پوست باعث تحریک تولید کلاژن نیز می‌شود.

  1. جراحی

یکی از ماندگارترین ترین روش هایی که برای از بین بردن چین و چروک گردن استفاده می شود عمل جراحی است. در این عمل جراحی پوست گردن کشیده می شود و چین و چروک آن از بین می رود. در برخی مواقع این نوع از عمل ها دارای عوارضی هستند که افراد را از انجام آن منصرف می کند.

همانطور که می دانید همه عمل های جراحی عوارض خاص خود را دارند. در این نوع از عمل نیز به دلیل بیهوشی کامل و ایجاد برش روی گردن ممکن است عوارض جدی به وجود بیاید. معمولا این روش تنها در مواقع ضروری و برای افراد خاصی تجویز می شود.

بهترین روش درمان چین و چروک گردن

ما سعی کردیم در این مقاله بهترین روش های موجود برای درمان چین و چروک گردن را به شما معرفی کنیم اما اگر شماهم به دنبال روشی قطعی هستید، باید بدانید که انتخاب میان این روش ها به نوع پوست و میزان چین و چروک ها بستگی دارد از همین رو بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا با بررسی دقیق تمامی پارامترها به شما بهترین درمان را معرفی کند.

اگرچه فراموش نکنید؛ ممکن است یک روش به تنهایی پاسخگو نباشد و درمان ترکیبی از چند روش به شما پیشنهاد شود. برای مثال یکی از بهترین درمان های ترکیبی برای رفع چین و چروک گردن، استفاده از نخ های pdo  و لیزر آیکون است که میتوانند اثرات معجزه آسایی روی پوست شما داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:دستگاه رفع غبغب و مشخصات آن

بهترین روش از بین بردن چین و چروک گردن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان