ماینوکسیدیل برای مژه

ماینوکسیدیل برای مژه

خانه / تازه های سلامت / ماینوکسیدیل برای مژه


در این مقاله قصد داریم تا درمورد استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه صحبت کنیم. حتما همه شما میدونین که زیبایی و فرم مژه چه تاثیر زیادی روی زیبایی چشم و البته صورت داره. مژه ها با اینکه خیلی کوچک و ریز هستند، اما تاثیرشون در زیبایی صورت به صورت نامحسوسی بالاست.

ماینوکسیدیل برای مژه

ماینوکسیدیل برای مژه


داروی ماینوکسیدیل یکی از داروهای رایج برای رشد مو هستش.از ماینوکسیدیل برای ریش هم استفاده میشه. البته خیلی جالبه که بدونین اولین بار که این دارو استفاده شد اصلا برای رشد مو نبود و شرکت های داروسازی اون موقع اصلا فکر نمیکردن این دارو استفاده زیبایی هم داشته باشه.

علت تولید این دارو اولین بار برای تنظیم فشار خون توی بدن بود. در ابتدا بهتر یه توضیحی در مورد مکانیسم این دارو داشته باشیم


مکانیسم عمل داروی ماینوکسیدیل برای مژه


این دارو باعث گشادی عروق خونی میشه یعنی یه جورایی کارکردش شبیه نیتروژن پراکسید و یا هورمون های ایکوزانوئیدی هست.

روی رسپتور های سلول های اطراف عضلات قرار میگیره و با ایجاد یکسری جریاناتی باعث میشه عضلات منبسط بشن. نتیجش گشاد شدن عروق خونیه. اما به نظرتون گشاد شدن عروق خونی چه مزیتی داره؟


خوب زمانی که عروق خونی گشاد میشن. یعنی خون بیشتری در اطراف سلول های بدن ما قرار میگیره. علتش هم اینه که مویرگ ها که در اطراف سلول های بدن ما قرار دارن، عضلات ندارن.

میزان خون موجود در اون ها وابسته به میزان خون در رگ های اصلی بدن. پس وقتی خون در رگ ها زیاد میشه، خون بیشتری هم به مویرگ ها وارد میشه و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن بیشتری هم به سلول ها میرسه.

ماینوکسیدیل با همین مکانیسم باعث میشه که فولیکول ها یمو مواد مغذای بیشتری دریافت کنن و در نتیجه رشدشون سریع تر بشه. اما این گشادی رگ عوارض هم داره.

عوارض مصرف ماینوکسیدیل برای مژه

عوارض مصرف ماینوکسیدیل برای مژه


قبل از اینکه بخوام در مورد عوارض ماینوکسیدیل برای مژه صحبت کنم. دوست دارم که یک سوال رو مطرح بکنم که اگه گشادی عروق توی بدن اینقدر خوبه چرا خود بدن این کارو خودش انجام نمیده؟اطلاعات بیشتر از عوارض این دارو در مقاله عوارض ماینوکسیدیل


در پاسخ این سوال باید بگم که ئر جریان خون علاوه بر اینکه مواد مغذی و اکسیژن داریم،یه فاکتور خیلی مهم دیگه هم هست که اون سیستم ایمنی بدنه. به طور کلی فقط زمانی بدن جریان خون رو به نقطه ای افزایش میده که نیاز به فعالیت سیستم ایمنی اونجا باشه.

پون زمانی که افزایش جریان خون در نقطه از بدن صورت بگیره این شرایط همراه با افزایش تجمع فاکتور های سیستم ایمنی مثل سایتوکاین ها و گلبول های سفیده. این دو فاکتور مهم سیستم ایمنی باعث ایجاد التهاب میشن.

خود التهاب به خودی خود بد نیس چون باعث مرگ میکروب ها و ویروس ها میشه. اما در چنین شرایطی که این کار توسط دارو صورت گرفته میتونه واکنش های التهابی ایجاد بشه که نتیجه اون قرمزی و پوسته پوسته شدن باشه.

که اگر این عوارض در ناحیه ی حساسی مثل مژه صورت بگیره شاید اصلا برای فرد خوشایند نباشه. برای همینه که همیشه توصیه میکنن برای استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه احتیاط های لازم رو مد نظر داشته باشین.

برای مطالعه: راههای ترمیم تقویت پوست


نحوه استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه

نحوه استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه

به طور کلی داروی ماینوکسیدیل هم استفاده ی خوراکی داره و هم موضعی. با این وجود پزشکان همیشه توصیه میکنن که برای افزایش رشد مو به هیچ وجه ماینوکسیدیل رو خوراکی مصرف نکنین.

علت هم اینه که مصرف خوراکی اون جذب بالای داره و ممکنه عوارض شدیدی رو در فرد ایجاد بکنه. حتی اگر استفاده ی موضعی میخواین از این دارو داشته باشین، باید توجه کنین که دارو عوارض ناخواسته براتون نداشته باشه و قبلش هم حتما چک بکنین که بیماری زمینه ای و یا حساسیت خاصی به این دارو ندارین.

برای استفاده از این دارو برای مژه حتما باید از محلول های 2 درصد این دارو استفاده بشه. در استفاده از این دارو برای مژه هم خیلی باید دقت و احتیاط وجود داشته باشه.

چون همونطور که میدونین مژه کنار چشم قرار گرفته و اگر دارو به هر دلیل با چشم برخورد داشته باشه، به دلیل ماهین الکلی دارو ممکنه چشم ها دچار سوزش بشن.


نظرات ماینوکسیدیل برای مژه

نظرات ماینوکسیدیل برای مژه

همونطور که گفتیم ماینوکسیدیل یه دارویه. داروها ماهیت خاص به خودشون رو دارن. به علت اینکه دارو هستن، تاثیرات سریعی روی بافت ها و سلول های بدن میگذارن و دقیقا به همین خاطر هم هست که میتونن یک بیماری رو درمان کنن.

به خاطر همین تاثیرات سریع عوارضی هم دارن. عوارض دارو ها در همه ی افراد یکسان نیس. به همین خاطره که پزشکان دوز دارو رو برای افراد مختلف متفاوت تجویز میکنن.

اما وقتی یه دارو به دارای کاربرد زیبایی بین افرا میشه، نتیجش اینه که خیلی دیگه به عنوان دارو بهش نگاه نمیکنن و این موضوع سبب میشه تا استفاده از اون زیر نظر پزشک نباشه.


همین موضوع یکی از دلایل اصلی اینه که از افراد مختلف تجربیات متفاوتی از استفاده از این دارو رو میشنویم. برخی از افراد عنوان میکند که عوارض خیلی بدی رو از این دارو تجربه کردن در حین اینکه این دارو تاثیر خیلی خوبی هم در رشد مژه هاشون نداشته.

همونطور که در مطالب قبل هم گفتیم در استفاده از این دارو حتما باید توجه کنین که حساسیت خاصی بهش نداشته باشین وگرنه وجود کنس های التهابی در بدنتون باعث میشه که علاوه بر اینکه اثرگذاری دارو ممکنه پایین بیاد، همچنین در طول دوره ی مصرف خیلی اذیت بشین.

در کنار این افراد برخی هم هستن که عنوان میکنن داروی ماینوکسیدیل برای مژه هاشون خیلی موثر بوده. خوب جای تعجب هم نداره چرا که نداشتن حساسیت به این دارو در کنار اینکه اثر تقویتی هم روی مژه ها داشته باشه میتونه برای هرکسی رضایت بخش باشه.

ترکیبات سریتا مژه

ترکیبات سریتا مژه


شاید تا به الان خیلی اسم برند سریتا رو شنیده باشین. سریتا دارای انواع و اقسام محصولات آرایشی و تقویتی پوست ومویه که محلول ها و لوسیون های اون در بین خانم ها و آقایون مورد استفاده قرار میگیره.

یکی از محصولات این برند، محلول های تقویتی برای مژه ست که استفاده از این محاوا ها خیلی هم رایجه.

مزیت این محلول ها نسبت به دارو های هورمونی اینه که دارو های هورمونی گاهی اوقات ممکنه باعث ریز مژه هم بشن، اما محلول های سریتا به دلیل داشتن مواد تقویتی علاوه بر اینکه عوارض خاصی ندارن، از طریق تقویت مژه ها باعث افزایش رشد در اون ها هم میشن.

تقویت مژه ها


برند سریتا ادعا میکنه که محلول های اون برای مژه داری خواص زیر هستن:
فرمولاسیون این محلول ها به گونه ایه که باعث تقویت مژه ها میشه، به طوری حتی میتونه مژه های ریخته شده رو هم برگردونه.

این محلول ها میتونن حتی مژه ها رو بلند و ضخیم هم بکنن.مواد مغذی و تقویتی موجود در این محلول ها باعث میشه که مژه های آسیب دیده هم ترمیم بشن و دوباره به رشد سابقشون برگردند.


این محلول ها غنی از پروتئین و ویتامین های مورد نیاز برای رشد مژه هاست.
این محلول ها همچنین میتونن با تقویت بافت اطراف فولیکول های مژه اون ها رو آبرسانی و مرطوب کنن و همین عامل باعث میشه که رشد مژه ها با سرعت بیشتری صورت بگیره.

همچنین سریتا ادعا میکنه که در محلول های اون مواد زیر به کار رفتن:


عصاره شبدر قرمز :

این عصاره دارای مواد آنتی اکسیدانی بسیار زیادی که از طریق خنثی کردن مواد اکسیدان و رادیکال های پوستی جلوی ریزش فولیکول ها رو میگیره.


نیاسین آمید:

نیاسین آمید:

این ترکیب باعث میشه آب موجود در بافت ها تبخیر نشه و از این طریق پوست و بافت ها رطوبت خودشون رو حفظ کنن.

ویتامین B5:

ویتامین B5:

این ویتامین باعث افزایش انرژی رسانی به سلول ها میشه و از این طریق باعث افزایش رشد سلول ها هم میشه.
عصاره ی آلوورا: این عصاره علاوه بر اینکه منبع ویتامین هاست، دارای مواد آنتی اکسیدانی فراوانی هم هست که باعث تقویت و رشد فولیکول ها میشه.

معجزه رشد مژه با ماینوکسیدیل مژه


با وجود اینکه در مطالب قبل در مورد ماینوکسیدیل و عوارض اون زیاد صحبت کردیم ولی از حق نگذریم، محلول های ماینوکسیدیل برای مژه خیلی موثر کارساز هستن.

همونطور که گفتیم اگر قراره استفاده خوبی از این دارو برای مژه هاتون داشته باشین، نکته ی اساسی اینه که بدونین اون رو چه قدر و چطور استفاده کنین.

خوشبختانه امروزه محلول های اختصاصی ماینوکسیدیل برای مژه وجود داره که که علاوه بر اینکه از عوارض ماینوکسیدیل کم کرده، همچنین تاثیر خیلی خوبی هم روی رشد مژه ها داره.


خلاصه نکات مقاله


استفاده از ماینوکسیدیل برای مژه کاربرد فراوانی در تقویت و رشد مژه ها داره ماینوکسیدیل یه دارویه که در گذشته برای گشادی عروق مورد استفاده قرار میگرفته، یکی از عوارض اون افزایش رشد موهای زائد در بیمارا بوده.

همین موضوع باعث شده تا بعدا از اون برای رشد موهای سر و یا قسمت های دیگه بدن استفاده بشه.

مکانیسم عمل این دارو از طریق گشادی عروق خونی است و زمانی که عروق خونی گشاد بشن، در نتیجه اون خون بیشتری وارد مویرگ های اطراف سلول ها میشه، که این موضوع سبب افزایش مواد مغذی و اکسیژن اطراف بافت ها و سلول ها میشه.

در این شرایط سلول ها بهتر میتونن رشد کنن. سلول های فولیکول مو به علت اینه رشد سریعتری هم دارن، نیازشون به مواد غذایی بیشتر هم هست.

همین موضوع سبب شده تا زمانی که افزایش مواد مغذی در اطراف این سلول ها صورت میگیره،سرعت رشد این سلول ها چند برابر بشه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان