فواید و مضرات ماسک خانگی

فواید و مضرات ماسک خانگی

خانه / تازه های سلامت / فواید و مضرات ماسک خانگی

ماسک های خانگی و نسخه های گیاهی چقدر می تواند در حل مشکلات پوستی ما مفید باشند یا مضر؟

این سوال ممکن است برای هر فردی بعد از استفاده از ماسک های دست ساز و خانگی ایجاد شود.
نکته ای که در رابطه با ماسک های خانگی اهمیت فراوانی دارد این است که شما حتما باید در انتخاب نوع ماسکی که استفاده می کنید (که مناسب برای پوست شما باشد) و دفعات استفاده از ماسک ها در طول هفته دقت کنید و این مهم ترین نکته در بهرگیری از این ماسک ها است.

مسلما استفاده از ماسک خانگی به دلیل طبیعی بودن و این موضوع که این ماسک ها فاقد هر گونه مواد شیمیایی هستند و همچنین هزینه پائین و دردسترس بودن این نوع ماسک ها برای عموم افراد طرفداران بی شماری دارد اما باید بدانیم که این ماسک ها تا چه حدی تاثیر مفید روی پوست ما دارد.
در زیر به معرفی چند ماسک خانگی ساده و پرکاربرد می پردازیم که شما می توانید به صورت روزانه از آن ها استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین عرق گیاهی برای پوست

ماسک خانگی

معرفی چند ماسک خانگی

ماسک آبرسان خانگی
-افرادی که دچار کم آبی یا همان دهیدراته شدن پوست شده اند می توانند از این ماسک برای حل مشکل خود استفاده کنند.
گیاه گل ختمی را با یک لیوان آب جوشیده مخلوط کنید و بعد از دم کشیدن در مدت یک ساعت از تفاله آن به عنوان رطوبت رسان برای پوست خود استفاده کنید.

-ماسک لایه برداری و رفع سلول های مرده پوست:
برای این منظور می توانید از آرد جو استفاده کنید و مقداری از آن را با آب مخلوط کنید و بعد از گذشت حدودا یک ربع از مخلوط خود به عنوان ماسک شفاف کننده و لایه بردار استفاده کنید.
-ماسک درمان جوش:
در کل استفاده مناسب و کافی از مواد حاوی ویتامین c در درمان جوش ها موثر است و برای اثر بخشی بیشتر می توان به جای استفاده خوراکی از این مواد آن ها را مستقیما برای قسمتی که با مشکل جوش و آکنه مواجه است استفاده کنیم.
از جمله این خوراکی ها لیموترش است ماسک لیموترش در درمان جوش های صورت و همچنین شفافیت صورت تاثیر شگرفی دارد.
حتما آن را امتحان کنید و بعد از ستفاده برای بسته شده منافذ پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

-مشکل التهاب و قرمزی سطح پوست

قرمزی و التهاب سطح پوست ممکن است، مشکل خیلی از افراد باشد. اما راه حل درمان طبیعی این مورد:
مقدرای پودر آواکادو ، زرچوبه و ماست را مخلوط کنید . روی صورت یکنواخت پخش کنید و به آرامی ماساژ دهید.
توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر ماسکی بهتر است صورت خود را بشویید و روی پوست تمیز از ماسک ها استفاده کنید.

نکات کاربردی در استفاده از ماسک خانگی

بعضی از ماسک های طبیعی ممکن است در صورت شما ایجاد حساسیت شدید کند از جمله مهم ترین این ماسک ها می توان ماسک گوجه فرنگی و الوئه ورا را نام برد . باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این نوع ماسک خانگی مقدرای از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید.
ولی شما بدون نگرانی و حداقل هفته ای یکبار می توانید پوست خود را با دم کرده گیاهانی مانند اسطوخودوس ، بابونه، روزماری و … بخور دهید. این امر به باز شدن راه های تنفس در پوست شما و در نتیجه به شادابی پوست شما کمک فراوانی می کنند و توصیه می شود قبل از استفاده از هر نوع ماسک لایه بردار ابتدا بخور دادن پوست را انجام دهید.

دیگر ماسک خانگی و پرفایده

آلوئه ورا: ضد باکتری، ضد التهاب و مرطوب کننده طبیعی است.

این یک مرطوب کننده عالی برای پوست از جمله موارد دیگر است، مانند تسکین آفتاب سوختگی و بازگرداندن لطافت طبیعی پوست است.

عسل: یکی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی که رطوبت را جذب می کند، ضد باکتری است و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد عسل است.شما میتوانید یک فنجان عسل خام را در حمام خود بریزید تا تجربه حمام کردن خود را افزایش دهید و به مرطوب کردن، نرم شدن و تسکین پوست خشک کمک کنید؟

ماسک عسل

چای: چای چیزی است که شما به طور سنتی آن را می نوشید، اما چای افزودنی فوق العاده و ارزانی برای روال زیبایی پوست شما دارد و یک ماسک خانگی محسوب می شود، که با چندین روش می توان از آن استفاده کنید.

دمنوش های گیاهی مانند بابونه یا حتی چای سبز برای تهیه ماسک های چشم  عالی هستند. می توانید یک پارچه را در چای خنک شده خیس کنید و آن را روی چشم یا حتی صورت خود قرار دهید تا یک تجربه آرام بخش داشته باشید.

علاوه بر این، می‌توانید چای کیسه‌ای را برای مراقبت از خود داخل حمام خود بریزید. یا برای کمک به تسکین پاهای خسته در پایان یک روز طولانی، می توانید پاها را داخل تشت چای قرارد دهید.

جو: معمولاً یک غذای صبحانه است، اما جو دوسر یک مکمل طبیعی نرم کننده پوست برای حمام شما است. سلولز و فیبر موجود در جو دوسر باعث تسکین پوست است. شما می توانید این ماسک خانگی را برای پوست های خشک خارش دار و تحریک شده استفاده کنید.

توصیه آخر اینکه حتما در تهیه ماسک های خانگی خود از یک رفرنس معتبر استفاده کنید تا پوست شما دچار مشکل نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان