درمان خط خنده

درمان خط خنده

خانه / خدمات کلینیک / درمان خط خنده

درمان خط خنده:

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که لبخند بر هر درد بی درمان دواست اما گاهی خط باعث بروز خطوطی در اطراف لب و دهان می شود که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد که به خط لبخند معروف است. خط لبخند که با نازولیبال معروف است در واقع به چروک های عمیقی گفته می شود که از کناره بینی شروع و تا گوشه های دهان ادامه دارد.

این خطوط نوعی چین و چروک محسوب می شوند که در هنگام لبخند زدن بیشتر خود را نشان می دهند.البته تاثیر افزایش سن و شل شدگی پوست را نیز نمی توان در بیشتر و عمیق تر شدن این خطوط نادیده گرفت اما افرادی نیز وجود دارند که در دوران جوانی نیز دارای خط بوده و تمایل زیادی به رفع خط لبخند دارند.

در واقع خط لبخند اگر از زمان جوانی روی چهره شما وجود نداشته، می توان دلیل به وجود آمدن آن را با افزایش سن از بین رفتن چربی گونه و کم حجم شدن و افتادگی پوست صورت بیان کرد. این خطوط اولین نشانه های پیری هستند که بر روی صورت ظاهر شده و لبخند را برای افراد لبخند رو به یک کابوس تبدیل می کنند. می توان یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکل را تزریق ژل خط خنده نام برد.

باید بدانید که:

البته عوامل دیگری به غیر از افزایش سن همچون خندیدن، غذا خوردن، سیگار کشیدن، عدم استفاده از ضد آفتاب و نوسان وزنی نیز در بوجود آمدن خط لبخند موثر می باشند اما افزایش سن و سالخودگی به تنهایی می تواند یک دلیل قانع کننده در این زمینه باشد.

امروزه روش های زیادی برای از بین بردن خط لبخند وجود دارد که علاوه بر صاف کردن این خطوط، ظاهری جوان، شاداب و بدون چین و چروک را به شما هدیه می دهند. اما قبل از اقدام به هرکاری نیاز است با که پزشک متخصص مشورت کرده تا دلیل ایجاد خط لبخند خود را متوجه شوید تا بتوانید با انتخاب یک روش درمانی مناسب این مشکل را رفع نمایید.

اگر خط لبخند شما عمیق نباشد پزشک ترجیح می دهد از روش های کم تهاجمی و غیر تهاجمی برای رفع خط لبخند استفاده کند اما در موارد حادتر ممکن است تشخیص پزشک بر لیفت و جراحی صورت باشد. بنابراین رفع خط لبخند به عمق و تعداد این خطوط و عوامل بوجود آورنده آن بستگی دارد و شدت آن نیز در هر فرد متفاوت است. به طور مثال در افراد لاغر به دلیل مقدار کم چربی و کم حجم بودن صورت این خطوط عمیق تر دیده می شود.

خط خنده

رفع خط خنده با ماساژ

یکی از بهترین روش های از بین بردن خط لبخند ورزش دادن عضلات و ماهیچه های صورت و ماساژ می باشد. این کار با تقویت ماهیجه های صورت باعث استحکام و سفتی پوست شده و در از بین بردن خط لبخند بسیار مفید و موثر می باشد. ماساژ خط لبخند شامل تمرین های بسیار ساده و آسانی است که شما می توانید در هر زمان و مکانی آن را انجام داده و از عمیق تر شدن خطوط لبخند جلوگیری کرده و حتی آنها را از بین ببرید.

یکی از تمرین های از بین بردن خط لبخند یوگای صورت می باشد که با تقویت عضلات صورت باعث می شود صورت شما جوان دیده شود. برای انجام یوگای صورت و رفع خط لبخند کافی است گوشه های دهان خود را گرفته و با فشار به اطراف بکشید. این عمل را هر روز 10 الی 25 مرتبه انجام داده و در هر بار کشش 5 تا 10 ثانیه صبر کنید.

از دیگر خدمات کلینیک پوست و زیبایی آرمان الهیه : تزریق فیلر زیر چشم

روش های دیگر:

از دیگر روش های از بین بردن خط لبخند با ماساژ می توان به تنفس عمیق اشاره کرد. اما در این نوع تنفس برای تقویت عضلات صورت و رفع خط لبخند باید بعد از آنکه نفس عمیقی کشیدید هوا را مانند بالن در دهان خود حبس کرده و سپس از آن را ما بین گونه های خود انتقال دهید. این کار بسیار ساده و آسان بوده و در حین انجام کار و فعالیت نیز می توانید آن را انجام دهید.

تمرین دیگری که به کمک دستان خود می توانید آن را انجام داده و در از بین بردن خط لبخند موثر باشید بدین گونه است باید کف دست خود را بصورت صاف و مورب روی گونه های خود گذاشته و آن را به سمت طرفین بکشید تا دندان های شما نمایان شود. گوشه های لب را نیز به کمک انگشت کوچک خود بگیرید و این حالت را 30 ثانیه حفظ کنید. انجام این تمرین سه بار در روز تاثیر زیادی در از بین بردن خط لبخند دارد.

برای اثر بخشی بیشتر این تمرین ها در از بین بردن خط لبخند باید به طور مداوم آنها در خانه، محل کار و در هر زمانی که وقت داشتید انجام داده و فراموش نکنید این روش ها در کوتاه مدت جوابگو نخواهد بود پس صبور باشید. البته جدا از تمرین های گفته استفاده از دستگاه ماساژور هم می تواند یک روش جایگزین سریع و کاربردی در رفع خط لبخند باشد که علاوه بر این باعث رفع خستگی و جوانسازی پوست نیز خواهد شد.

کرم مناسب رفع خط خنده

بهترین کرم برای رفع خط لبخند کرم های ضد چروک حاوی کلاژن می باشد که تا با افزایش کلاژن در پوست، ضمن بهبود بافت های آسیب دیده در کاهش چین و چروک نیز موثر باشند. علاوه بر کلاژن، سیلسکون نیز یکی از مواد ضروری برای پوست می باشد که در برخی کرم ها وجود دارد. این ماده باعث جذب آب توسط سلول های پوست شده و با مصرف مدوام باعث پر کردن خط لبخند و از بین رفتن خط لبخند به مرور زمان می شود.

از دیگر کرم های مناسب برای رفع خط لبخند می توان به کرم های حاوی عصاره میوه های طبیعی اشاره کرد. عصاره گیاهان طبیعی یک محرک قوی برای تولید کلاژن و الاستین محسوب می شود که باعث افزایش قوام و استحکام پوست و کاهش چین و چروک در در صورت و به خصوص در خط لبخند می شود. به طور کلی کلاژن، الاستین و پپتیدها باعث استحکام و افزایش حالت ارتجاعی و کشسانی پوست شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می کنند.

از دیگر مواد موثر در ترکیبات کرم های موثر در رفع خط لبخند اسید هیالورونیک می باشد اما به چه صورت؟

اگرچه این ماده به طور طبیعی در زیر پوست بدن انسان وجود داشته اما به مرور زمان و با افزایش سن کاهش یافته و باعث بروز خشکی و چین و چروک در پوست می شود. این ماده با هیدراته کردن پوست و تامین رطوبت در آن می تواند نیاز پوست را تامین کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری کند.در واقع می توان اسید هیالورونیک یک پر کننده قوی برای چین و چروک محسوب می شود.

ویتامین های C و E نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و نقش مهمی را جوانسازی پوست ایفا می کنند. کرم های ویتامینه مناسب رفع خط لبخند با افزایش گردش خون بافت آسیب دیده را ترمیم کرده و با تحریک کلاژن پوست باعث کاهش چین و چروک و تولید بافت های جدید می شوند. بنابراین در هنگام خرید کرم به ترکیبات آن توجه داشته و کرمی را برای رفع خط لبخند انتخاب کنید که حاوی این مواد مغذی و مفید باشد.

علاوه بر این برای اثربخشی بیشتر بهتر است قبل از استفاده از هریک از کرم های گفته شده در بالا، کاملا پوست را تمیز کرده و مقداری از آن را روی خط لبخند زده و با ماساژ نوک انگشتان خود و حرکات چرخشی آن را روی ناحیه مورد نظر مالیده تا جذب پوست شود. بهترین زمان مصرف کرم نیز آخر شب و صبح زود بوده که پوست کاملا تمیز بوده و تمامی منافذ آن باز می باشد. همچنین فراموش نکنید برای دیدن یک نتیجه ایده آل و رضایت بخش باید مصرف کرم را تا آخر ادامه داده و در طولانی مدت از آن استفاده نمایید زیرا ساخت کلاژن در پوست 5 تا 6ماه طول می کشد بنابراین روند درمان رفع خط لبخند را نیمه کاره رها نکنید.

روش های درمان قطعی خط لبخند

خط لبخند از جمله چین و چروک های پوست می باشد که با افزایش سن و کاهش الاستین در پوست برجسته تر شده و خود را بیشتر نمایان می کند. در چنین مواقعی نمی توان با استفاده از کرم های رفع خط لبخند و ماساژ صورت این خطوط را رفع و محو کرد بنابراین باید به دنبال روش های درمان قطعی خط لبخند باشید.

در دنیای مدرن امروزی روش های متعددی برای رفع خط لبخند وجود داشته که همگی غیر تهاجمی بوده و به صوررت سرپایی در کلینیک های زیبایی انجام می شود. از جمله روش های از بین بردن خط لبخند می توان به تزریق فیلر، بوتاکس، هایفوتراپی، لیفت با نخ و لیزر اشاره کرد که استفاده از هر یک از انها بسته به عمق خط لبخند و صلاحدید پزشک متفاوت می باشد. عضوی که در خط لبخند تاثیر زیادی دارد بینی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتری درباره فرم دهی بینی میتوانید به صفحه تزریف فیلر بینی مراجعه کنید .

تزریق بوتاکس یک روش مرسوم و رایج در درمان رفع خط لبخند می باشد که با فلج کردن ماهیچه و عضلات صورت، چین و چروک پوست در آن ناحیه را از بین برده و باعث می شود پوست به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد اما این روش ماندگاری طولانی مدت نداشته و بعد از حداکثر 6 ماه نیاز به ترمیم و تجدید تزریق دارد.

بهترین روش ها:

از بهترین روش های قطعی در رفع خط لبخند هایفوتراپی می باشد که با استفاده از امواج اولتراسوند انجام می شود. در این روش برای کاهش عمق خط لبخند میزان کمی از گرما در زیر پوست اعمال شده که موجب تحریک کلاژن و افزایش الاستین در پوست می شود. افزایش این دو ماده در پوست  باعث کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست شده و چهره شما را احیا می کند. این روش در 45 دقیقه انجام شده و نتایج آن بلافاصله پس از انجام عمل قابل مشاهده می باشد. ماندگاری هایفوتراپی به نسبت سایر روش ها بیشتر بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

از دیگر روش های درمان قطعی از بین بردن خط لبخند، لیفت با نخ می باشد. برای انجام این روش از نخ های PDO یا پلی دی اوکسانون استفاده شده که توسط بدن قابل جذب بوده و هیچ گونه عوارضی را برای بدن ندارد. تعداد و طول این نخ ها نیز بسته به عمق و اندازه خط لبخند متغیر می باشد. این نخ ها توسط یک سوزن باریک و نازک وارد بافت زیرین پوست شده و درست زیر خط لبخند قرار می گیرد.

از انجا که جذب نخ های PDO به زمانی در حدود 5 تا 6 ماه نیاز دارد، پس از ورود نخ به بافت پوست و در طول این زمان تولید کلاژن، الاستین و رشته های فیبروپلاستی در اطراف نخ افزایش یافته و باعث می شود پوست تقویت و استحکام پوست می شود.

نتیجه گیری:

در نتیجه این کشش لایه سطحی پوست از لایه چسبنده زیرین جدا شده و باعث می شود پوستی صاف و بدون چین و چروک در اطراف دهان خود داشته باشید. ماندگاری رفع خط لبخند با لیفت نخ بسیار طولانی مدت و در حدود 1 سال می باشد که برای فرم دهی پوست در همین حالت نیاز است آن را تمدید کنید زیرا نخ لیفت در اثر کشش و واکنش های پوستی تجزیه شده و از بین می رود. پس از انجام لیفت ممکن است با کمی کشش و احساس سفتی در پوست مواجه شوید که کاملا طبیعی بوده و در طی زمان حداکثر دو هفته کاملا از بین خواهد رفت.

 

رفع خط لبخند

 

رفع خط لبخند با لیزر نیز از دیگر روش های رایج و پرکاربرد در این زمینه می باشد که در طی آن لایه سطحی پوست بر اثر تابش اشعه لیزر برداشته می شود. در این زمان بدن پوست را مجبور به ساخت لایه جدید کرده که برای ایجاد این لایه به مقداری زیادی کلاژن و الاستین نیاز دارد. در واقع این منابع نوری برای رشد و افزایش کلاژن ها استفاده می شود.

از دیگر روش های کارآمد و راحت برای رفع خط لبخند می توان به میکرودرم اشاره کرد. میکرودرم با استفاده از یک ماده معدنی بی ضرر به نام پودر اکسید آلومینیوم که حاوی کریستال های ریز می باشد پوست را ساییده و در نتیجه این ساییدن سلول های مرده پوست را جدا کرده و با بهبود بافت و ترمیم پوست باعث کاهش چین و چروک و رفع خط لبخند در صورت می شود.

فراموش نکنید برای انجام هر یک از روش های بالا تمامی موارد را به خوبی در نظر گرفته و سپس نسبت به انجام آن اقدام نمایید تا دچار هزینه های گزاف و بیهوده نشوید.

 

خط خنده
خط خنده

یکی از نقاطی که در صورت جزو شکایات شایع مراجعین مراکز زیبایی می باشد، خط خنده است.
از عوامل موثر در عمیق شدن خط خنده، کاهش وزن شدید و سریع، عادت به حرکات زیاد صورت موقع حرف زدن و خشکی پوست را می توان نام برد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از روش های درمان و از بین بردن خط اخم و خط خنده می باشد، به این دلیل که در ساخت این ژل ها از مواد طبیعی استفاده می شود، لذا حساسیت زا نمی باشند و نیاز به تست ندارند. صحبت کردن و غذا خوردن نیز در شکل گیری خط خنده و اخم تاثیر گذار می باشد، همچنین عواملی مانند:

افزایش سن با کاهش حجم بافت نرم زیر پوست، ژنتیک، لاغری، تحلیل بافت فک بالا و لثه در شدت این چروک ها اثر دارند. یکی از راههای موثر در از بین بردن خط خنده و اخم، این روش و همچنین تزریق چربی می باشد. بعضی افراد به دلیل اینکه تمایل ندارد با یک ماده سمی عضلات صورت را فلج کنند، ترجیح می دهند که با استفاده از این تکنیک نسبت به درمان خط خنده و اخم اقدام کنند.

آغاز روند پیری:

با آغاز روند پیری پوست، درم به‌ تدریج ترکیبات اصلی خود مانند: کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید را از دست می‌دهد.

کلاژن به‌عنوان یک پروتئین حفاظتی مهم برای پوست ما عمل می‌کند. الاستین اجازه می‌دهد تا پوست سفتی خود را حفظ کرده و در برابر چین‌ و چروک مقاومت کند. اسید هیالورونیک به حفظ آب پوست کمک کرده و به پوست حجم و فرم می‌دهد.

ژل یک ترکیب متشکل از اسید هیالورونیک بوده و تزریق آن، یک درمان تائید شده برای درمان خطوط عمیق اطراف دهان و دیگر چین‌ و چروک‌های متوسط تا شدید صورت است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.5]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مشاوره حضوری رایگان