درمان سنتی شوره سر

درمان سنتی شوره سر

خانه / تازه های سلامت / درمان سنتی شوره سر

شوره سر

درمان شوره سر: متخصصین طب سنتی می گویند: «پوسته‌های ظریف و کوچکی در سطح پوست سر هستند که اگرچه، در مراحل اولیه بی‌آزارند ولی می‌توانند پیشرفت کنند و نواحی عمقی‌تر پوست را هم گرفتار کنند.»

دکتر شیربیگی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی بیان کرد: «علل متفاوتی در ایجاد شوره سر تاثیر دارند و از دیدگاه طب رایج، اصلی ترین علت ایجاد شوره سر فعالیت بیش از اندازه قارچ‌های فلور نرمال بدن است.

از نظر طب ایرانی نیز خشک بودن پوست سر می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آن باشد، اما در حال حاضر نیز تعداد زیادی از افرادیکه پوست سرشان چرب است، از شوره سر آزار می بینند. اگر پوسته‌های کوچک موجود سطح پوست سر، نواحی عمیق پوست را هم درگیر کند، می‌تواند باعث از بین رفتن پیاز مو شود و در نتیجه رویش مو را نیز به تعویق می اندازد.»

وی در ادامه با تاکید به اینکه استفاده از روغن‌های گیاهی می‌تواند در درمان شوره سر مفید باشد، توضیح داد: «یکی از روش های مبارزه با شوره سر به خصوص در مواردی که خشکی آزاردهنده کف سر وجود داشته باشد، بهره گرفتن از روغن‌های گیاهی مثل «روغن گل سرخ» است.

برای این منظور باید حدود 15 قطره روغن گل سرخ را در نواحی مبتلا بریزیم و کمی آن را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید. این روغن باید حداقل 4 ساعت کف سرتان بماند.»

پیشنهاد مطالعه: 12روش خانگی درمان شوره سر
درمان شوره

دکتر شیربیگی همچنین اظهار داشت بهتر است که روغن مالی به کف سر 4 تا 5 ساعت قبل از دوش گرفتن انجام شود و دو بار در هفته می‌توان این کار را انجام داد.

یکی از اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، استفاده از گیاهان لعاب‌دار را نیز در درمان شوره سر چرب مفید دانست و گفت: «یکی دیگر از روش های مبارزه با شوره سر به خصوص در مواردی که چربی پوست سر بیش تر باشد، استفاده از گیاهان لعاب‌دار مانند «گل خطمی» است که می‌شود سه بار در هفته از آن استفاده کرد و باید حدود یک ساعت قبل از حمام بر کف سر مالیده شود.»

درمان شوره سر

وی در نهایت گفت: «برای استفاده از لعاب گل خطمی باید ابتدا آن را به صورت پودر درآورد. سپس یک تا دو قاشق غذاخوری از پودر آن را باید در یک ظرف بریزید و تا نصف آن آب ولرم اضافه کنید. بعد این مخلوط را باید برای 4 تا 5 ساعت در آفتاب بگذارید. سپس آن را صاف کرده و لعاب بدست آمده را یک ساعت قبل از دوش گرفتن روی کف سر بمالید و بعد شست و شو دهید.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان