زاویه سازی فک

زاویه سازی فک

خانه / تازه های سلامت / زاویه سازی فک

یکی از روش های جدید که به صورت بعد داده و باعث می شود چهره زیباتر بنظر برسد زاویه سازی فک می باشد. در این روش زاوایایی از فک که با یکدیگر همخوانی نداشته را یکسان کرده و با ایجاد تعادل در چهره بر زیبایی آن می افزایند. این زاویه سازی در آقایان و خانم ها به دلیل آناتومی استخوان فک متفاوت بوده و فرم مخصوص بخود را دارد.

این بدان معناست که زاویه فک بعد از این عمل در خانم ها بصورت V و در آقایان به شکل مربعی است. در واقع زاویه سازی فک با صاف و برجسته کردن فاصله بین چانه تا فک علائم افتادگی و شل شدن فک که در اثر افزایش سن و تحلیل چربی زیر پوست رخ می دهد را کاهش داده و ساختاری منظم به آن می بخشد.

در زاویه سازی فک هدف بیمار از انجام این روش تاثیر زیادی در نحوه اجرای آن دارد زیرا این عمل به روش های گوناگون لیفت بدون جراحی تزریق ژل، هایفوتراپی و بوتاکس انجام می شود. بطور مثال اگر هدف بیمار از زاویه دار کردن صورت تنها جوانسازی آن باشد این عمل با تزریق ژل امکان پذیر است.

امروزه داشتن صورت زاویه دار یکی از فاکتورهای زیبایی چهره محسوب می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها علاقه زیادی به این عمل نشان می دهند. دقت کنید برای انجام این روش حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر و یک پزشک متخصص مراجعه کرده تا علاوه بر زیبایی، عوارض احتمالی را به حداقل برسانید.

بر هم نظم ساختاری فک که در اثر افزایش سن، از کار افتادگی خط آرواره و حرکت آرواره به عقب اتفاق می افتد علاوه بر زیبایی باعث آسیب رساندن به گردن نیز می شود. بنابراین عمل زاویه دار کردن صورت تنها جنبه زیبایی نداشته و در سلامتی نیز تاثیر دارد.

همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای زاویه سازی فک وجود دارد که ما آنها را به شما معرفی کرده تا بتوانید با توجه به نیاز خود و همچنین صلاحدید پزشک از آن استفاده نمایید. رفع چین و چروک دور چشم باعث زیبایی صورت نیز میشود.

از آنجایی که حجم چانه با افزایش سن کاهش می یابد برای برجسته سازی و برگرداندن آن به حالت قبل از روش تزریق ژل یا چربی استفاده می شود. این روش با لیفت بینی با نخ و صورت به زاویه دار کردن صورت کمک می کند به خصوص در افرادی که چانه عقب تر از لب قرار دارد.

اما در تزریق چربی برای برداشت و تزریق مجدد چربی نیاز است برخی از نواحی را برش بزنند و اگر این نواحی بزرگ باشد نیاز است بیمار به طور کامل بیهوش شود. پس از بیهوشی یا بی حسی موضعی، چربی برای درصد بیشتر زنده ماندن سلول ها به وسیله مکش کند برداشته شده و به چانه تزریق می شود.

بیشتر بدانید: رفع جای جوش های عمیق پوستی
زاویه سازی فک

گاهی عدم تقارن یا بزرگ و کوچک بودن بیش از حد فک یا چانه پزشک را مجبور می کند که از روش جراجی برای زاویه دار کردن صورت استفاده کند. برای انجام این عمل بیمار به طور کامل بیهوش شده و با برداشتن بافت اضافه و کوچک کردن فک باعث خوش فرمی و ایجاد هارمونی در صورت می شود. رفع چروک پیشانی نیز از روش های موثر است.

این روش بیشتر برای کاهش اندازه فک در افرادی که استخوان آرواره آنان بزرگ است مورد استفاده قرار می گیرد. که در آن با تزریق مواد بوتاکس، ساختار و حجم چانه به طور موقت کوچک شده و با ایجاد خطی ظریف در فک به زاوایه دار کردن صورت کمک می کند. تزریق بوتاکس به دلیل ریلکس شدن بیش اندازه عضلات فک برای افراد میانسال مناسب نمی باشد.

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش های زاویه سازی فک هایفوتراپی است. این عمل با لیفت و سفت کردن پوست و همچنین کلاژن سازی در لایه های زیرین پوست، زاویه فک را اصلاح کرده و در نهایت منجر به زاویه دار کردن صورت می شود.

این روش که با بی حسی موضعی و تنها در یک جلسه انجام می شود. البته گاهی این روش به تنهایی جوابگو نبوده و نیاز به روش های مکمل دیگر از جمله میکرونیدلینگ و تزریق فیلر دارد.

معایب زاویه سازی صورت

عمل زاویه سازی فک نیز مانند هر روش دیگری مزایا و معایب مختص به خود را دارد. یکی از بزرگترین معایب زاویه سازی صورت استفاده از روش تزریق ژل و فیلر می باشد که در صورت استفاده از مواد نامرغوب و غیر استاندارد منجر به عفونت و پس زدن مواد توسط پوست می شود که ظاهر ناخوشایندی را برای فرد در همان ابتدا پدید می آورد.

این عفونت گاهی به دلیل فرو رفتن سوزن در پوست نیز اتفاق می افتد که احتمال بروز این عارضه در افرادی که پوست های حساس و آلرژیک دارند بیشتر می باشد.
از دیگر عوارض زاویه سازی فک می توان به عدم تقارن در دو طرف فک اشاره کرد که علت عمده آن شروع درمان به صورت نامتقارن بوده است که باید اندکی صبر کنید تا تورم و کبودی ها کاملا از بین رفته و سپس توسط یک پزشک زبردست بازبینی شود.

گاهی نیز پس از جراحی شاهد خون مردگی در ناحیه فک و چانه خواهید بود که این به دلیل انسداد رگ های خونی و تداخل پوست با گردش خون اتفاق می افتد، البته این مورد در زاویه دار کردن صورت بسیار نادر می باشد.

اما اگر با چنین مشکلی مواجه شدید بهتر است به جای درمان سرخود به پزشک خود مراجعه کرده که با معاینه و دیدن وضعیت شما اقدامات لازم را برای رفع و بهبود این مشکل اتخاذ کند. زیرا خون مردگی گاهی می تواند خطرناک نیز باشد.

اگر بعد از انجام عمل زاویه صورت با کبودی، ورم و التهاب در ناحیه تزریق مواجه شدید نیاز به نگرانی نیست زیرا این علائم یکی از شایع ترین عوارض عمل زاویه دار کردن صورت می باشد که پس از 48 ساعت رفع خواهد شد. در صورت داشتن درد نیز می توانید در صورت مشورت با پزشک از برخی مسکن ها یا کمپرس آب سرد برای کاهش تورم استفاده نمایید.

عمل زاویه سازی فک یا angle of jaw معمولا در یک جلسه انجام شده و ماندگاری طولانی مدتی دارد اما گاهی برخی افراد با یک جلسه جواب نگرفته و نیاز های به درمان بیشتر برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود دارند که این مورد را نیز می توان از جمله معایب زاویه سازی صورت نام برد.

البته این مشکل بیشتر به پاسخگویی بیمار به نوع درمان و فیزیک بدنی وی برمیگردد و به همین دلیل دوز درمان در افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین نیاز است تا پزشک چهره را به طور کامل مورد ارزیابی قرار داده و با تحقیق در سوابق بیمار و انجام آزمایشات لازم، بهترین دوز و روش درمانی را برای بیمار انتخاب نماید تا احتمال بروز این مشکل را به حداقل برساند.

پیشنهاد مطالعه:روش های جوانسازی پوست صورت

زاویه سازی صورت یا فرمدهی صورت

ماندگاری زاویه سازی صورت

ماندگاری زاویه سازی صورت و فک بسته به نوع روش اعمال شده متفاوت می باشد. اگرعمل زاویه سازی فک به روش تزریق ژل، چربی و فیلر انجام شده باشد اثر آن بلافاصله پس از تزریق مشهود است و حتی ممکن است دو تا سه روز پس از کاهش تورم این تاثیر بیشتر به چشم بیاید اما در واقع ماندگاری بین 6 تا 12 ماه دارد که دلیل این امر به ماهیت کلاژن سازی ژل ها باز می گردد که از به طور کامل از بین نرفته و جذب نمی شوند.

اما در این بین یکی از بهترین ژل ها برای تزریق و زاویه سازی صورت اسید هیالورونیک می باشد که به سرعت جذب بدن شده و با خاصیت ارتجاعی باعث پرحجم شدن فک می شود و به همین دلیل ماندگاری بیشتری نسبت به چربی و فیلر دارد.

اگر از روش تزریق بوتاکس برای زاویه دار کردن صورت خود استفاده کرده اید باید بدانید به دلیل سمی بودن مواد بوتاکس و اختلال در برخی عضلات، دوز تزریقی این روش کم بوده و ماندگاری بین 6 تا 7 ماه دارد که برای افزایش اثر و ترمیم آن باید هر 6 ماه یک بار این روش را تکرار نمایید.
بیشترین زمان ماندگاری مربوط به زاویه سازی فک از طریق هایفوتراپی می باشد. این روش یکی از موثرترین روش های زاویه دار کردن صورت بوده که ماندگاری بین 18 تا 24 ماه دارد و باعث می شود از این تقارن و تعادل چهره بیشتر لذت ببرید.

در کل علاوه بر نوع روش استفاده شده برای زاویه دار کردن صورت عوامل دیگری همچون آناتومی بیمار، دوز مواد مصرفی، تعیین سطح و محصول مورد استفاده در هر روش در ماندگاری عمل زاویه دار کردن صورت تاثیرگذار است. در واقع پروسه ماندگاری عمل زاویه سازی فک بر رضایت بیمار پس از یک ماه استوار است.

یعنی اگر بیمار پس از یک ماه از نتیجه عمل خود راضی باشد یعنی طول درمان باید در طی 6 ماه کامل شده و پس از یک سال نیز آن را تکرار نماید اما اگر پس از گذشت یک ماه به نتیجه دلخواه خود دست نیابد برای ماندگاری بیشتر باید هر 3 ماه به کلینیک مراجعه کرده تا با تزریق مدوام علاوه بر افزایش ماندگاری به یک صورت زیبا و با زاویه متقارن دست پیدا کند.

فراموش نکنید این روش نیز مانند هر روش دیگری نیاز دارد که در طول درمان و پس از آن نیز صبور باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. برای ماندگاری بیشتر نیز بدون آگاهی تصمیم نگرفته و حتما از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

سوالات متداول

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان