جراحی لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب

خانه / تازه های سلامت / جراحی لیفت سانترال لب

طی سال های اخیر، فرم و زیبایی لب بسیار اهمیت پیدا کرده است. لب، بعد از چشم به عنوان دومین بخشی از صورت است که در جذابیت صورت نقش بسیار زیادی دارد. علاوه بر لب‌ها، داشتن یک لبخند زیبا میتواند ظاهر عالی به صورت شما بدهد.

در دهه‌های اخیر، روش‌هایی مانند تزریق ژل لب جهت حجمدهی و بهبود ظاهر آن، بسیار رایج شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اما ممکن است مناسب برخی افراد نباشند.

اگر شما هم به دلیل فاصله طولانی میان لب بالا و بینی بر اثر ژنتیک، افزایش سن، جراحی بینی و یا … دندان‌هایتان هنگام لبخند زدن مشخص نیست و شادابی صورتتان کاهش یافته، جراحی لیفت سانترال لب می‌تواند یک انتخاب عالی جهت جوان‌تر و جذاب‌تر شدن چهره شما باشد.

لیفت سانترال لب، روشی غیر‌تهاجمی و سرپایی است که برای فرم‌دهی به لب‌ها و برجسته کردن آنها با ماندگاری بالا است و در بعضی موارد، در صورت نیاز، همزمان با عمل بینی انجام می‌شود. در طی این جراحی بدون آسیب و قطع عصب یا ماهیچه‌‎‌، مشکلات افتادگی لب حل خواهند شد.

جراحی لیفت سانترال لب چیست؟

لیفت سانترال لب نوعی جراحی لب است که در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و نیازی به بیهوشی و بستری در بیمارستان ندارد. جراحی سانترال لب یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های لیفت لب محسوب می شود که به منظور بالا بردن لب‌های افتاده به کار می رود و باعث می شود فاصله بین بینی و لب بالایی کوتاه شود، که باعث افزایش جذابیت صورت شما خواهد شد.

در این عمل برش کوچکی در پایین بینی زده می شود تا پوست آن ناحیه به سمت بالا کشیده شود، در نتیجه فاصله میان لب و بینی کاهش پیدا خواهد کرد؛ از این رو فرم میانی لب برجسته تر و دندان‌ها هنگام خندیدن بیش‌تر مشخص خواهند شد.

تجربه و مهارت پزشک در نتیجه نهایی عمل لیفت سانترال لب بسیار مهم است. اگر پزشک از تکنیک مناسب جهت برش پوست استفاده کند، علاوه بر اینکه افتادگی لب‌ها رفع می گردد، لب‌ها، فرم دلخواه را میگیرند و لب‌های باریک، برجسته تر و به اصطلاح قلوه ای می شوند.

مراحل و نحوه انجام جراحی لیفت سانترال لب

جراحی لیفت لب عموما به صورت بی حسی موضعی انجام می گیرد. طی این عمل، پزشک با بررسی و اندازه گیری فاصله اجزای صورت، فرم و ترکیب چهره هر فرد، روش و تکنیک مناسب برای ایجاد برش‌ها و انجام عمل را انتخاب می‌کند.

به صورت کلی پس از اعمال بی‌حسی، برش‌هایی در قسمت زیر بینی و بالای لب ایجاد شده، سپس از این طریق پوست کمی به سمت بالا کشیده شده و مقدار اضافی آن برداشته میشود. در آخر بخیه‌های بسیار ظریف در عمق پوست زده میشوند تا آثار برش حد الامکان قابل مشاهده نباشند.

در روش قدیمی تر جراحی لب برش هایی در ناحیه خط لب انجام می شد تا از این طریق فرم و حالتی برجسته در لب ها ایجاد شود. این روش نکات منفی بسیاری داشت که یکی از آنها کاهش حاشیه لب بود.

در طی عمل جراحی سانترال لب، فرم لب‌ها متناسب با سایر اجزای صورت بهبود یافته و زیبایی لب و چهره شما چندین برابر خواهد شد.

مزایای جراحی سانترال لب

بیشتر بدانید: بهترین روش از بین بردن افتادگی پوست صورت

مراقبت های جراحی سانترال لب

خطرات و عوارض جراحی سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب یکی از جراحی‌های کم عارضه و ایمن زیبایی است که افراد بسیاری برای زیباسازی لب‌های خود میتوانند آنرا انتخاب کنند. البته این روش مانند دیگر جراحی‌ها، ممکن است عوارضی اندک و طبیعی چون تورم، قرمزی و کبودی که معمولا قابل پیشگیری هستند و کمتر از یک هفته از بین میروند، به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است باید در انتخاب پزشک جراح، نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا در صورت عدم تجربه و تخصص کافی ممکن است پس از جراحی لیفت دچار مشکلاتی شوید و یا از نتیجه رضایت کافی نداشته باشید.

عوارض این جراحی زیبایی می تواند شامل موارد زیر باشد که معمولا قابل درمان هستند:

نتایج و ماندگاری لیفت سانترال لب

دوران نقاهت این عمل بسیار کوتاه است و معمولا کمتر از یک هفته، فرد قادر خواهد بود تا به انجام کارهای روزمره خود برگردد.

بعد از ۱۰ روز بخیه ها توسط پزشک کشیده می شود و محل برش و بخیه به ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز دارد تا ترمیم پیدا کند. ممکن است جهت ترمیم و محو شدن جای آنها پزشک پمادهای ترمیم کننده تجویز کند.

تورم و کبودی پس از این جراحی کاملا طبیعی بوده و با اینکه نتایج لیفت لب بلافاصه مشخص خواهد بود، اما برای مشاهده نتایج نهایی 3 تا 6 هفته، زمان نیاز خواهد بود.

در صورت انجام مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک، نتایج جراحی لیفت سانترال لب دائمی خواهند بود.

همچنین ممکن است با توجه به فرم لب‌ها، تزریق مقداری ژل جهت دستیابی به یک نتیجه عالی و چشمگیر توصیه شود.

هزینه جراحی لیفت سانترال لب

هماند سایر روش‌های جراحی و زیبایی، هزینه جراحی لیفت سانترال لب بسته به برخی عوامل، متفاوت خواهد بود. از همین‌رو لازم است که برای اطلاع از هزینه دقیق سانترال لب، ابتدا جراح خودرا انتخاب کرده تا با بررسی دقیق شرایط، نیاز و خواسته های شما، هزینه نهایی را اعلام کند.

عوامل موثر در تعیین هزینه لیفت سانترال لب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

همچنین این جراحی شامل هزینه‌های جانبی چون آزمایش‌های ضروری، داروهای تجویز شده توسط پزشک و … نیز خواهد بود.

کاندیدای مناسب برای جراحی سانترال لب

از آنجایی که جراحی سانترال لب به عنوان یکی از روش‌‌‌های کم تهاجم زیباسازی صورت شناخته می شود، محدودیت خاصی در انجام آن وجود ندارد و هر فردی که از ظاهر لب‌های خود از نظر حجم و ارتفاع  ناراضی است، میتواند کاندید مناسبی برای انجام لیفت سانترال باشد.

جراحی لیفت سانترال لب پس از معاینه دقیق توسط پزشک معمولا برای افراد دارای شرایط زیر انجام میشود:

توجه داشته باشید، اگر فاصله میان لب و بینی مناسب باشد، تزریق ژل لب بهترین انتخاب برای حجمدهی و اصلاح فرم لب‌‌ها خواهد بود.

بیشتر بدانید: جراحی زیبایی بازو

مراقبت های جراحی سانترال لب

مراقبت‌های قبل از جراحی سانترال لب

پیش از انجام جراحی سانترال لب بهتر است به توصیه‌های زیر توجه کنید تا از بروز مشکل، حین جراحی یا پس از آن پیشگیری کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت سانترال لب

همانطور که گفته شد، لیفت سانترال نوعی جراحی سرپایی است که در مدت زمان تقریبا یک ساعت به راحتی و در بیمارستان، کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود؛ از این رو نیاز به بستری نیست. توجه و انجام به برخی مراقبت‌ها بعد از جراحی سانترال روند بهبود را سریع‌تر خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریافت مشاوره

جهت اخذ نوبت در کلینیک آرمان الهیه کافیست فرم زیر را با کامل نمایید

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه شما

کاربر محترم شما میتوانید دیدگاه خود درباره مطلب فوق و یا هرگونه سوال مرتبط را کادر زیر وارد نمایید تا پس از تایید کارشناسان ما به نمایش گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

مشاوره حضوری رایگان